Valamelyik nap esős időben autóztam, és a vizes út kontra gumikopás kérdésen gondolkodtam. Vizes úton elvileg nagyobb a fékút a kisebb surlódás miatt. Azon gondolkodtam, hogy fordítva is igaz-e, azaz vizes úton autózva kevésbé kopik-e a gumi, mint úgyanúgy haladva száraz úton a kisebb surlódás miatt..?
És ha már gumikopás.. Elvileg 1,6 mm-es bordamélységig lehet használni a gumit jogszabály szerint. Illetve van még egy mondás, miszerint a téli gumi 4 mm alatt elveszti a téligumi funkcióját. A kérdés, hogy a 4 mm alatti téli gumi noha már nem funkcionál téli gumiként, ugye erre is az 1,6 mm-es szabály vonatkozik, azaz ezt is fent lehet hagyni addig?
Van egy 98-as 1,4 ecotec f astrank. X14XE motorkóddal
Nyáron kicsit 90C fok felett áll a hűtővíz mutatóm, de nem gyanakodtam hibára, mert sosem melegedett tovább. De amióta hideg van igencsak nehezen melegszik fel a víz, és alig fűt. Mondjuk -2 fokban 10km megtétele után mozdul meg a mutató. Ez megszokott jelenség, vagy el kéne gondolkodnom egy termosztát cserén?
Másik, hogy fogyasztásom igen sokallom. 7-8,5l körül eszik vegyesen. Ez normális?
Lehet a lábam is nehézkes, de elég fürge kis autó ez, meg gyári 15' oskerék van rajta, de akkoris sok. A 2.0 passatom eszik 7l-t pedig azzal gyorsaban járok és nagyobb is.
Harmadik.
Volt-e ebbe az autóba tempomat? És ha igen, bele lehet-e szerelni, esetleg valaki csinált-e már ilyet.
Nagyon jólenne, mert sokat járok hosszútávon, és jótékony hatással van a fogyasztásra meg a trafipaxra is.
És valakinek nincsvéletlen elfekvőben egy gyári ülésfűtés kapcsolója, a kis tartójával együtt? Mindenképp a gyári helyére akarom bevarázsolni. Utálok utólag barmolni, ha megvan az eredeti helye.
Az utánfutó visszajelzőjének is csodájára jártak a vizsgaállomáson. Még nem láttak ilyet. :D Minden szerelő bette a kis ledet, pedig megvan a helye. :D :D :D
(ez a rendszer nem képes szekunder oldali gyújtáskihagyást detektálni, így kijelezni sem! Égéskimaradást képes felismerni, annak csak az egyik oka lehet a gyújtás hiba. Szóval aki erre azt mondja csípőből, hogy trafóhiba, ott hiányosak az ismeretek)
Engem szívat a C Corsám. Régebben kezdődött avval, hogy néha egy henger gyújtása kimaradt. Gyertya csere, szünet de minden kezdődött elölről. Szerelő mondta, hogy trafó és ki is cserélte. Eddig a műszerfalon az autós ikon gyulladt ki.( Az valami gyújtás problémára utal mondta szerelő.) 2 hónap sem telt el előjött újra. Már minden hengernél jelzett a műszer gyújtás problémát. Alig tudtam kimenni vele a műhelyig. Szar a trafó mondta. Rakott bele botottat. Evvel is csinálja indulásnál, egy henger kihagy úgy hallom. Az érdekes,az hogy ha újra indítok minden rendben van. A műszerfalon most a katalizátor ikonja gyúllad ki. Mi a ???? lehet a baj. Köszi a segítséget.
GM 10W40 az öt litert majdnem teljesen elnyeli. Minden tanusítványa megfelel, de az olajszűrőt se felejtsd el! Esetleg, ha nem netről rendeled, nézd meg hogy a dobozban benne van-e a tömítés, mert tavaly én szerencsére a még a boltban vettem észre.
Üdv Mindenkinek!vettem egy Opel Astra F kombi autót x16sz van benne gáz is,de a gáz kapcsoló állandoan katog találkozot már valaki hasonló jelenséggel?
Sziasztok. Üdv minden Opelosnak, és Boldog új Évet! Szeretnék váltóolajat cserélni a 94-es F Astrámban. Szerintem ráfér, 310000 km van benne. Leirnátok a menetét? C14SE mototros, nemtudom, hogy van-e külömbség a váltók között, ez az első Opelom. Valamint leirhatnátok, hogy mire figyeljek oda.
1, C20XE-m van és az injektorokon sok benzin megy be alapjáraton, mitől lehet?? Benzincső visszamenő ág eldugult?
- már cseréltem: főtengely (fordulatszám) jeladót, benzinhídat, injektorokat, hőfokjeladót, komplett gyújtást, másik ECU-t (csak próba erejéig)
Lehet hogy az aktív szénszűrőből a szén eldugította a benzincsövet??? Néhányszor kiírta hibának, de most nem írja ki
2, A fordulatszám jeladót cseréltem és ugyanúgy kiírja hibának, ez normális?? Valaki azt mondta, hogy azt mindig ki szokta dobni, ha nem megy a motor :OOO
oldalról is látható ha épp arra néznek, de egyenlőre két kb 10 mm-es dugót fognak látni. Holnap adok neki 5 liter benzint, hadd lepje el és ha nem erszt át, akkor meg irány tovább a bűvös 10 literig. Utána ha még mindíg minden jól megy, akkor jön a próbaút és remélem utána meg minden simán tovább, üzemszerűen. Jövőre meg műszaki.
Én meg sajnos láttam is ilyet. Illetve nem, mert futottam, miután meghallottam hogy most szedték ki és semmi nincs benne csak levegő meg benzingőz. Szépet szólt...
Ma eljutottam oda hogy haverral ledugóztuk és letömítettük. Két helyen fúrta meg a c gyerek... Műszakin mi vonatkozik a tank felületére? Csere vagy tényleg csak a műanyaghegesztési eljárással fogadják el?
Fasza. Ez a legjobb megoldás, csak hívd fel a figyelmét, hogy nem lökhárítót hegeszt, hanem tankot, tehát nehogy a levegőbe repüljön. Mint mondtam a benzingőz ami benne marad még hosszas sellőztetés után is robbanásveszélyes (bár műanyaghegesztésnél nincs akkorra veszély, mint "vas" hegesztésénél), de a lényeg, hogy vízzel feltöltve szokták hegeszteni (utána persze rendesen ki kell szárítani, mert a vizet a motor nem szereti :) ). Hallottam már olyat, hogy tök üres tank (igaz az "vas" volt) hegesztés közben felrobbant!
meg lehet csinálni célszerszám nélkül. a fötengelyt felsöholtpontra forgatod, a két vezérmütengely pedig egymáshoz van jelölve. ehhez létezik rögzitö, ami egymáshoz rögziti a két kereket, de anélkül is meg lehet csinálni. ha jól emlékszm a kipufogó tengelye akar egy picit elfordulni miután lent van a szij, de ha van egy segitséged aki megtartja pozicióba amig ráteszed a szijad, akkor könnyen megy. én is igy csináltam amig nem volt rögzitöm.
1.4-es 16 szelepes x 14xe motorkódú F Astrán valaki megtudná mondani hogy a vezérlést hogy lehet fixálni? Csak speciális fixáló készlettel vagy mondjuk elég a főtengelyt jelre tenni felül meg a vezérmű tengelyeket valahogy csavarral rögzíteni?Nagyon fontos lenne.Köszönöm előre is a segítséget.