A CMR biztosítás kicsit másabb mint a kötelező árubiztosítás.Úgy tudom ott baj esetén picit jobban fizet a biztosító.Meg ott több opció is van.
Tavaly volt egy eset az egyik kollégának és akkor jártuk körbe jobban ezt a témát,onnan tudom.A sráctól elcsórtak egy dobozt a kocsiból 8kiló érték volt benne.Rendőr lett hívva,jegyzőkönyv ecetera.Biztosítónak bead.
A következőt mondták a biztosítónál: Ez a biztosítás arra szolgál,hogy ha kár keletkezik az áruba (jelen esetben kishaszongépjármű kategória,amit írtál 20rongy egy évre és 1,2 millióig térít) akkor ez a biztosítás arra jó,hogy behjtja a kárt okozón!!!Ha baleset történik és nem te vagy a hibás,de kár keletkezik az áruba akkor behajtja a kárt okozón!Ha a sofőr a hibás és kár keletkezik az általa szállított áruba akkor a sofőrön hajtja be!!!!
Ebben az esetben nem volt értelme ezt igénybe venni,mert minden féleképp a srácnak kellett kifizetni :o(
Múltkor 3 EUR paletán vittem 200mill értékű cuccot!!Szerinted ki fizette volna ki?? :o) vagy a biztosító mennyi lővét szakított volna le ezért a biztosításért?
Én kötöttem belföldi árubiztosítást és CMR biztosítást is. Többféle összeg közül lehetett választani, én dönthettem el, hogy melyiket kötöm. Pl. 20000 -s CMR biztosítás 68000 huf/év. De szerepel benne, hogy max 20000 /kár, de max 2 kár/év. Ha az első esetben megvan a 20000-es kárérték, akkor nincs második kárkifizetés. És ha pl egy éven belül 2-szer van 1500-as kár, akkor hiába van még a keretből, a harmadik kárra már nem fizet. A belföldi hasonló, de annak alacsonyabb a díja: 20000 huf/év. Önrész mind2 esetben 10%. Vannak kitételek: pl nem fizet elektronikai árura, rakományként vitt autóra. Ezekre külön díjjért tudsz biztosítást kötni.
Volt kolléga egy hídon az erős oldalszélben megfektette az autót, nekik korrektül kifizették a feladó által megjelült kárt - természetesen az önrész levonása után.
A rakománybiztosítás mellet van még casco az autóra, és természetesen fizetnem kell még a kötelezőt is. Szép summát utalgatok én is nekik. De mindezeket összeadva még mindig nem a biztosítók a legnagyobb rablók, hanem picit fölöttük vannak a bankok.
Szerintem a tűzoltó azért más, mert ott a tempo kicsit nagyobb mint egy normál trágyaszállítóval. Sietni kell és így sokkal nagyobb a hibázás lehetősége.
ez vili, de ebből szerintem csak az következik, hogy lényegesen jobb pilótát kíván ez a feladat.
ADR könyvet itt tudsz szerezni, ha máshol nem találsz: http://www.hvesz.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=13&Itemid=52 (egyszer Gabesz adta nekem is a linket)
Nincs szakmai hozzáfűzni valóm. De: mi a f.sznak kell pontozni,hogy valaki tetőre rakott egy teherautót??? Főleg egy olyannak,aki az írásai alapján NEM DOLGOZOTT teherautóval!És a felfogása alapján tűzoltóautó=trágyáskocsi... Elég szomorú dolog,hogy valakinek eddig terjed az esze. Szerintem.
Szerintem a tűzoltó azért más, mert ott a tempo kicsit nagyobb mint egy normál trágyaszállítóval. Sietni kell és így sokkal nagyobb a hibázás lehetősége. Nagy temponál meg nem könnyű korrigálni, ha az autó megindul akkor vége, nehezen lehet megfogni. Ez nem tanpálya, hogy majd másodikra sikerül.
Halló! A tandem témához egy pár sor. Az még csak hagyján,amikor azt mondja valaki: megyek én előre-hátra. De amikor meg kell rakni az autót,már lehet megáll a tudomány. A sztori péntek reggel 05.30-kor kezdődik.Épp lerakodom egy firmánál,akik ekkorra rendelték a folyékony kenyeret.Egyszer csak bevágódik egy tandem csirkeláb emblémás szerelvény az egyik ismert enerdzsi drink gyártó logójával az oldalán. Az emberünk kipattan és mondja,hogy segítsünk már rajta ha Istent ismerünk,mert megmérte az előbb a tengelyes és le kellene rakodni egy-két palettát. Mondom neki,hogy tőlem mehet a buli,beszélje meg a targissal.Gondoltam legalább húzatok egy kis pihit,mivel nem lesz göngyölegem vissza. Úgyis lett,ledobálták a motyót.Én meg gondoltam brekizek a pasassal,hogy mi a pálya. A dologhoz hozzá tartozik,hogy engem is néhány éve elkaptak ugyanott és meg is vágtak néhány forintra.Ők az össztömegemet sokallták (63 t),én meg a bünti összegét(1,2m).De nem volt mit tenni. Na, meg is kérdeztem,hogy mi a pálya.Azt mondja az emberünk,hogy az ő főnöke minden fuvarnál teljes terheléssel indítja a kocsikat.Ebben még nem is lett volna hiba,de a bácsik mértek egy laza 20 azaz húsz tonnás tengelyterhelést a húzón.A bogiról meg már nem is beszélek.Néztem a szerkót és végig volt pakolva gép és pót is egyaránt.Gondolom,az nem tűnt fel senkinek,hogy a légrugó azért van rajta,hogy fel is emelje az autót.Ez a gép úgy feküdte az utat,ahogyan csak lehet.A gép orra az ég felé nézett,mint egy rakétavető és gondolom fohászkodott is,hogy egyszer megszabaduljon az irgalmatlan terhétől.A pótkocsi meg rá volt bukva a gép farára és csak nyomta a tengely csoportot bele az anyaföldbe rendületlenül. A lényeg,hogy rögtön ott is hagytak egy jó fél kamionra való motyót és startoltak újramérni.Gondolom,hogy a több mint 260 megtett kilométer még rendesen nyomott a végösszegen amit majd fizetni kell a főnöküknek.Majd remélem tanul a teljes terheléses főnökük is a sztoriból.Mert ahogyan láttam a pilóta rendesen meg volt rémülve,hogy mi is lesz most. Ez csak egy eset ami megtörténik az utakon,Kedves Ifjú Titánok.Összetett egy szakma ez a miénk.Mert nem elég jól előre menni és hátra,hanem tudni kell még ezer más dolgot is,hogy gépkocsivezető váljon az emberből.Hangsúlyozom,hogy gépkocsivezető és nem sofőr,mert van különbség. Üdvözlettel: Pisti
igen jó nagy a rutinpálya :) itt még nem volt átadva hivatalosan,kb 2 hónapja volt a hivatlaos átadás,ünnepség egész napaos programok ,csúszós vezetsétechnikai tréning stb jó volt :) azóta beépült kicsit:)
Azért ne felejtsd el, hogy TEHERAUTÓN vizsgáztál nem kamionon!!! és üresen !!! Lehet hogy kurvára érzed az autót, de megnézném hogy menne az első tolatás az istenített tandemmel a következő helyzetben:
2 kamion közé kell betolni a balos egy tandem ami 1,5 méterrel előrébb lóg mint a többi a jobbos egy nyerges, 40t ösztömegben vagy egy 3 tengelyes szolóval és 2 tengelyes tandemmel. Na ilyenkor mi csavarodik merre?
Tudod, kicsi vagyok és fiatal és baszott nagy a pofám :o)
És már unalmas ez, hogy " adjanak autót és megyek mert én királyul vezetek" én is ilyen voltam mikor letettem a B-jogsit, mert előtte már papír nélkül vezettem... mégis az 1 hetes jogsival telibevertem hátulról egy kocsit...
Báttya,fel mész a Szegedi Munkaügyi központ honlapjára,és ott kell valaminek lennie,én úgy látom,van meló,csak szar a honlapjuk,mert minden részletes kattintásnál ugyanaz a hirdető adata jön be.
Én ezt a hűtőfogyasztást egy nagy átlagra értettem,tudom,hogy sok mindentől függ. Ha már iskolázol másnak,akkor tudod,20 fok az ideális. :)))
Jut eszembe,mesélte az ürge,volt egy újonc hűtővel,mindegy vitt valamit,amit -10 fok körül kellett fagyasztani. Oké,lerakta,és raktak fel neki virágot,amit nem tudom,valamennyi hőfokon kértek. Gyerek meg elfelejtette a hőméréskletet átállítani,és 3 napon keresztül fagysztotta a virágokat.
Gonfolom mikor nyitották ki a rakteret,akkor kicsit ők is kihűltek,nem csak a virágok. Ostika,nehogy te is így járj.
nekem mindig azt mondta az oktató használjak ki minden miliméteret az úttest a tiéd :D és az ő utasításásra helyeztem úgy a pótót ,hoyg csak be kelljen terelni a helyére :) ez most normális?:)
Ügyes vagy:) De nálunk nem így kellett tolatni. Mert amikor tolattam akkor a gépes és a tandem is merőleges volt a 90 fokos kapu bejárathoz képest. Ha nem érted miről beszélek akkor le rajzolom:D