Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2013.03.25 0 0 49268

> Konstans sebességek mellett chiptuningtól nálam még sohasem csökkent a fogyasztás.

 

Mondjuk lehetne, mert mondjuk szétszegényíti a keveréket, vagy kiiktatja a bauteileschutzot, ami nagy tempón bedúsít, csak hát ugye annak könnyen nagy ára lenne.

Előzmény: Törölt nick (49262)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.25 0 0 49267

140-es 2,0 CR

Előzmény: lkcar (49266)
lkcar Creative Commons License 2013.03.25 0 0 49266

Hello,

 

A márkaszervíz alvázszám alapján azt mondta CR.

(CFF111...)

 

Előzmény: Törölt nick (49265)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49265

Inkább írd ide ezt a 3 betűt.. :-)

Előzmény: lkcar (49256)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49264

Nem feltétlen!

Nekem CBB szerepelt mindenhol és CR volt..

Amúgy tudom: CBBB

Előzmény: 409 (49253)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49263

Nekem pl. 2008. szeptemberi volt a Superb-em, vagyis 2009-es modellévű.

Előzmény: lkcar (49261)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49262

Jajj, de ismerős.. :-)

Gyárilag a Superb fogyasztásmérője 3-4 decit csal lefelé.

Nekem chiptuning utána dekára pontos lett, vagyis a mutatott érték 3-4 decivel lett magasabb hasonló körülmények mellett.

 

Konstans sebességek mellett chiptuningtól nálam még sohasem csökkent a fogyasztás.

Előzmény: pille69 (49240)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49261

Persze ez igaz, csak arra gondolok hogy 2010 őszén indul a 2011-es modellév és az autó forgalombahelyezése 11.hó akkor ez elvileg lehet 2010 gyártású és 2011-es modellévű.

Előzmény: Airbag. (49260)
Airbag. Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49260

más dolog a forgalomba helyezés időpontja,és más a gyártás időpontja.

 

Előzmény: lkcar (49259)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49259

Akkor az stimmelhet mert 11.havi a forgalombahelyezés.

Előzmény: Airbag. (49258)
Airbag. Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49258

a 2011 model év,az 2010 őszén indul.

Előzmény: lkcar (49256)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49257

Szerintem jót néztem, P.5 Motorkód szám.

Előzmény: Airbag. (49255)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49256

Ez alapján PD TDI, viszont ma voltam egy skoda szalonban az ott kiálított 2.0 CR TDI alvázszámát is beírtam ide, arra is PD TDI-t írt ki. Ez is érdekes.

 

Továbbá az is érdekes hogy az autó 2010 gyártási évű de az alvázszám alapján a modell év 2011.

No ezt sem értem.

Előzmény: GYA (49251)
Airbag. Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49255

ugye nem az alvázszámot nézted?

Előzmény: lkcar (49254)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49254

 

Hm. Az első 3 az betü a többi szám

Nem értem a dolgot, mert CR TDI nek hirdették.

Ráadásul a tulaj is azt mondta.

Forgalmiból se derül ki, azt láttam.

Előzmény: 409 (49253)
409 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49253

Ha a motorszám első 3 karaktere betű, akkor PD, ha az első 4 karakter betű, akkor CR.

Előzmény: lkcar (49250)
pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49252

Értem.

Előzmény: Varshi (49249)
GYA Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49251

Írd be ide:http://octinfo.com/index_hu.php?p=vin_hu az alvázszámodat

Előzmény: lkcar (49250)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49250

Sziastrok

 

Honnan állapítható meg, hogy egy superb motorja CR TDI-e avagy sem?

2010/11 havi a járgány.

Motor kódokat hogyan lehet visszafejteni, értlelmezni?

 

köszi.

Varshi Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49249

Nem.

A szaktopikban többször is volt téma, felejtős.

Előzmény: pille69 (49248)
pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49248

A véleményeteket szeretném megtudni!

A xenonokról már többször volt szó, és érdekelne a jelenleginél egy jobb világítás az autómra. Ilyen izzóra: http://www.lealkudtuk.hu/h-o-d-xenon-izzo-h1-h4-h7-foglalatba-1545303816 érdemes költeni?

 

 

 

pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49247

A szél is befolyásolja, meg az út lejtőszöge. 1,5 liter fogyasztáskülönbség simán összejön, ha az út egy pár fokot emelkedik, vagy lejt.

Előzmény: Varshi (49244)
Varshi Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49246

Ha meghajtottad közvetlenül előtte, és volt nagy terhelése, akkor igen.

Ha már tötyögősen közelítetted meg előtte a célt, alapjáraton gurulva az utcában a célig, akkor nem sok értelme. Ha bizonytalan vagy, akkor várj fél percet.

Előzmény: lkcar (49245)
lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49245

Hello

 

Leállítás előtt célszerű itt is járatni 1-2 percig alapjáraton a diesel turbós járgányt?

(Valami turbo olajozási dolog miatt)

Több helyen hallottam erről mennyire igaz ez?

Varshi Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49244

Simán lehetséges, hogy a kijelzett értékhez képest bármelyik irányban változik a mért és a mutatott fogyasztásod. Értsd lehet, hogy a fogyid nem változik semmit, csak kijelzett. Olyan is lehet, hogy változik, de a kijelzett nem (ez nálad nincs), és ebből is van két irány.

Aztán olyan is van, hogy a kijelzett és a valós is változik. És ebből is van több irány, rögtön 22 kombinációs lehetőség. :-)

 

Legkevesebbet a tartós sebességnél mért fogyinál szokott változni a valós fogyasztás, de az a helyzet, hogy amilyen nagy a szél most (ma meg tegnap) mifelénk, az simán lehet 0,5 liter eltérés csak amiatt, hogy nem hátulról hanem szemből kapom.

Előzmény: pille69 (49240)
pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49243

Köszönöm a korrekt választ.

A "Hétköznapi használat ..." eddig nem sikerült, mert még ki kell magam élni. ;-)))

Előzmény: 409 (49242)
409 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49242

A turbó nem kapcsol ki, meg be. Ha jár a motor az mindíg működik, csak különböző mértékben képes a levegő nyomását változtatni.

A fogyasztást majd a tankolással ellenőrizd, megeshet, hogy a szoftver módosítása becsapja a "fogyasztásmérőt", ami valójában csak egy a vezérlő adataiból kalkulált érték.

Természetesen a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag is kell, ha ezt a teljesítmény többletet ki is használod. Hétköznapi használat mellett, ha jól sikerült a szoftver optimalizálása, akkor csökkenhet a fogyasztás.

Előzmény: pille69 (49240)
pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49241

Sajnos szerkeszteni nem tudtam az utolsó kérdést.

"a turbó beindulása alatt is mérhető, vagy inkább felette?"

Helyesen: turbó beindulása alatti fordulatszámon is mérhető, ...

Előzmény: pille69 (49240)
pille69 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49240

Többen azt írtátok, és máshol is hallottam már, hogy ha az autó chiptuningon esik át, a teljesítménye nő, a motorja dinamikusabb lesz, emellett a fogyasztása csökken. Ez utóbbit hogyan kell érteni?

A fogyasztásnak állandó sebességszinteknél is csökkennie kell? Ha igen, akkor mikor, hogyan? Azért kérdezem, mert a héten az autómon elvégeztek egy ilyen beavatkozást. A teljesítménye,  gyorsulása egyértelműen szimpatikusabb, lámpánál jobban indul, a turbó bekapcsolaásakor nagyon nagy a változás, de a fogyasztása megnőtt. Csináltam egy kis táblázatot a tuning előtt, akkor a 105 LE-s, ötfokozatú váltóval szerelt autó 50 km/h sebeséggel ötödikben tempomattal 3,7-es fogyasztást mutatott, most 4,0-át. Ugyanazon az úton, ugyanazzal az üzemnyaggal. A két mérés között egy nap telt el, az utóbbinál hűvösebb idő volt. Van egy kb. 5 km-en történt 110-es mérésem, tuning előtt 5,2 volt, utána 5,6 és van egy Eger Miskolc közötti kb. 60 km-en történt átlagfogyasztás mérésem. Ez utóbbin a tuning előtt 4,5 átlagot mutatott az autó. Lakott területen belül szigorúan 50, lakott területen kívül 90 km/h volt a sebesség, de még ezt nem volt alkalmam visszamérni.

Van még néhány más mérés is, csak nem volt időm megnézni ezeket a fogyasztásokat. (Negyedikben 50, 60, ötödikben 50, 60, 80, 90, 120, 150.)

Szóval a kérdésem annyi, hogy azért kellene csökkennie a fogyasztásnak, mert hamarabb eléri az autó a kívánt sebességet, vagy állandó fordultszámnál is történnie kellene változásnak? A várható csökkenés a turbó beindulása alatt is mérhető, vagy inkább felette?

lkcar Creative Commons License 2013.03.24 0 0 49239

Nagyon jó a weboldalad! Gratulálok!

 

Kár hogy nincs ilyen superb hez.

Előzmény: www.octinfo.com (49235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!