> Konstans sebességek mellett chiptuningtól nálam még sohasem csökkent a fogyasztás.
Mondjuk lehetne, mert mondjuk szétszegényíti a keveréket, vagy kiiktatja a bauteileschutzot, ami nagy tempón bedúsít, csak hát ugye annak könnyen nagy ára lenne.
Persze ez igaz, csak arra gondolok hogy 2010 őszén indul a 2011-es modellév és az autó forgalombahelyezése 11.hó akkor ez elvileg lehet 2010 gyártású és 2011-es modellévű.
Ez alapján PD TDI, viszont ma voltam egy skoda szalonban az ott kiálított 2.0 CR TDI alvázszámát is beírtam ide, arra is PD TDI-t írt ki. Ez is érdekes.
Továbbá az is érdekes hogy az autó 2010 gyártási évű de az alvázszám alapján a modell év 2011.
Ha meghajtottad közvetlenül előtte, és volt nagy terhelése, akkor igen.
Ha már tötyögősen közelítetted meg előtte a célt, alapjáraton gurulva az utcában a célig, akkor nem sok értelme. Ha bizonytalan vagy, akkor várj fél percet.
Simán lehetséges, hogy a kijelzett értékhez képest bármelyik irányban változik a mért és a mutatott fogyasztásod. Értsd lehet, hogy a fogyid nem változik semmit, csak kijelzett. Olyan is lehet, hogy változik, de a kijelzett nem (ez nálad nincs), és ebből is van két irány.
Aztán olyan is van, hogy a kijelzett és a valós is változik. És ebből is van több irány, rögtön 22 kombinációs lehetőség. :-)
Legkevesebbet a tartós sebességnél mért fogyinál szokott változni a valós fogyasztás, de az a helyzet, hogy amilyen nagy a szél most (ma meg tegnap) mifelénk, az simán lehet 0,5 liter eltérés csak amiatt, hogy nem hátulról hanem szemből kapom.
A turbó nem kapcsol ki, meg be. Ha jár a motor az mindíg működik, csak különböző mértékben képes a levegő nyomását változtatni.
A fogyasztást majd a tankolással ellenőrizd, megeshet, hogy a szoftver módosítása becsapja a "fogyasztásmérőt", ami valójában csak egy a vezérlő adataiból kalkulált érték.
Természetesen a nagyobb teljesítményhez több üzemanyag is kell, ha ezt a teljesítmény többletet ki is használod. Hétköznapi használat mellett, ha jól sikerült a szoftver optimalizálása, akkor csökkenhet a fogyasztás.
Többen azt írtátok, és máshol is hallottam már, hogy ha az autó chiptuningon esik át, a teljesítménye nő, a motorja dinamikusabb lesz, emellett a fogyasztása csökken. Ez utóbbit hogyan kell érteni?
A fogyasztásnak állandó sebességszinteknél is csökkennie kell? Ha igen, akkor mikor, hogyan? Azért kérdezem, mert a héten az autómon elvégeztek egy ilyen beavatkozást. A teljesítménye, gyorsulása egyértelműen szimpatikusabb, lámpánál jobban indul, a turbó bekapcsolaásakor nagyon nagy a változás, de a fogyasztása megnőtt. Csináltam egy kis táblázatot a tuning előtt, akkor a 105 LE-s, ötfokozatú váltóval szerelt autó 50 km/h sebeséggel ötödikben tempomattal 3,7-es fogyasztást mutatott, most 4,0-át. Ugyanazon az úton, ugyanazzal az üzemnyaggal. A két mérés között egy nap telt el, az utóbbinál hűvösebb idő volt. Van egy kb. 5 km-en történt 110-es mérésem, tuning előtt 5,2 volt, utána 5,6 és van egy Eger Miskolc közötti kb. 60 km-en történt átlagfogyasztás mérésem. Ez utóbbin a tuning előtt 4,5 átlagot mutatott az autó. Lakott területen belül szigorúan 50, lakott területen kívül 90 km/h volt a sebesség, de még ezt nem volt alkalmam visszamérni.
Van még néhány más mérés is, csak nem volt időm megnézni ezeket a fogyasztásokat. (Negyedikben 50, 60, ötödikben 50, 60, 80, 90, 120, 150.)
Szóval a kérdésem annyi, hogy azért kellene csökkennie a fogyasztásnak, mert hamarabb eléri az autó a kívánt sebességet, vagy állandó fordultszámnál is történnie kellene változásnak? A várható csökkenés a turbó beindulása alatt is mérhető, vagy inkább felette?