Állítólag a Lada hűtőt is át lehet alakítani, úgy hogy jó legyen a Lombardini motorhoz, de 15e alatt azt sem lehet megúszni. Esetleg valamelyik kiskocsinak (Alto, Maruti, Tico) nem lenne jó a hűtője?
A 6e Ft-os lapát pontosan annyira drága, hogy még éppen nem kezdenék hozzá egy másik tipusét megbuherálni.
A repcsimre csak 20-25e Ft egy légcsavar, pedig az jóval nagyobb, és sokkal precizebben van megcsinálva, mint egy nyomorult fröccsöntött ventillátorlapát.
Megvan, Bigyó2, melyik alátétekről papoltál. Tehát nem a rugó alatti nagyok, hanem a füles persely alatti kicsik. Ez a helyzet, ha nem Te szerelsz, de már OK a szitu. Így stimmel, ahogy írtam, az előfeszítés belövésével puhává lehet tenni az indulást, ill. a szíjfelfutást szabályozni. Na, csak sörözgess.... üdv
De nem ám! Csak becsiccsentek közben. 1 mm széles. Devecserben van használt hűtő, állítólag a Microcaré a jó, mert a Ligier hűtő hosszúnyakú. Ajkán 20 e Ft-ért, Devecserben 15 e Ft-ért kínálták a Mc hűtőt. A lapátok mindekét helyen kb 6 e Ft.
Na, kezd alakulni. Megegyeztünk, eddig ezt papoltam, h. a 40mm-esekkel nem lehet az elindulást lágyítani. A 28,5-esekkel, ( nem csak 0,5mm vastagok? ) ha kívülre rakod, úgy stimmel - kösz - de ekkor amennyit kiteszel, annyival az előfeszítést csökkenteni kell, különben akkor érinti megint csak a szíjat, ha a fordulat az előfeszítést legyőzi. Így ebben megegyezhetünk. Sztem Bigyó2 ezt nem így érthetően adta elő - meg ne orrolj Bigyó! - mert nem Ő szerel. Most nincs időm, de a jövő hét 2. felében rámozdulok. üdv
A szélvédők gyártásához célszerszám kell, ez minden tipusnál eltérő lehet.
A szélvédő formáját hiába vágod ki papírból, ez nem úgy működik mint az ablakoknál, hogy az üveges kivágja egy tábla síküvegből, aztán meghajlítja. Nem is igen teríthető ki síkban az üveg, valószínűleg több irányban is meg van ívelve.
Nekünk csak annyi dolgunk van, hogy megadjuk a pontos tipust, és csak reménykedhetünk, hogy az utángyártott szélvédő pontosan illeszkedik az eredeti helyére. Sok lehetőség nincs a javításra, ha esetleg egy kicsit nagyobb a szélvédő mérete, azt az üvegessel le lehet csiszoltatni, de ha az ív nem passzol, akkor csúnya lesz a beépítés. Feszegetni nem lehet az üveget, mert elreped.
Egyetlen egyszer próbáld ki, légyszí, csak a kedvemért! Egyébként köszönöm az együttérzést. Péntektől szabadságon vagyok 2 hétig, szerencse a szerencsétlenségben, hogy csütörtökön, a szabi előtti utolsó munkanapon, hazafelé, az otthonomtól kb 3 km-re álltam meg. Nem hagyott volna ott, ha megvárom, míg kihűl a víz, lassan hazasettenkedtem volna. Vontatva gyorsabb volt a dolog.
Szerintem a két fekete szénpersely között lévő 3-4 db kb. 40 mm átmérőjű alátét áthelyezése semmilyen változást nem okoz. Ha csökkentjük vagy növeljük az alátétek számát, akkor változik a rugóerő, ez befolyásolhatja a járgány indulását, és a gyorsulását, de a végsebességet nem.
A tengelyen vannak még 28,5 mm átmérőjű, 25mm furatú, 1 mm vastag alátétek. Ha ezeket kivesszük, a variátortárcsa jobban össze tud menni, ergo gyorsabb lesz a járgány. Ha ezeket a kis alátéteket nem dobjuk ki, hanem átpakoljuk a külső, négyfülű szénpersely és a felfogató anya közé, az a végsebességet nem befolyásolja. A kívülre berakott alátétek nem engedik teljesen szétcsúszni a tárcsákat, emiatt kisebb lesz a szíj és a tárcsák közötti hézag. Így kisebb gázadásnál elindul a járgány, talán még lágyabb is lehet az indulás.
A végsebesség szempontjából csak az a lényeg, hogy a primer variátor tengelyén, a 25 mm-es furatú alátétből hány darab van a négyfülű perselyen BELÜL!
jó csávó az ürge! a microcarban én is cseréltem a szélvédőt / törött volt / tipus alapján rendeltem , felhozta pestig ragasztóval együtt. cakli-pakli 26e. volt.
Ezen a fórumon a nagytöbbség örömmel vesz minden cseppnyi információt. Ne törődj vele, ha akad valaki, aki gúnyolódik. Arra figyelj, hogy vannak nagytudású, kedves fórumtársak, akik végtelen türelemmel képesek a legbanákisabb kérdésekre
is segítőkész válaszokat adni. Ritka pozitív társaság. Van aki szókimondó, de a jóindulat átsüt az intelmein !
Van Miskolcon egy csavarbolt, ahol különleges anyagokból is árulnak csavarokat. Ha nincs nekik, legyártatják. Ha pontosan elküldöd az adatokat, megkérdezem, csinálnak-e megfelelő anyagból. Az 1.5 mm-es emelkedés nekem gyanús, nem valami ww-menetről van szó, ami KÖZEL van az 1,5 mm-hez ? Kár lenne pénzt kidobni olyan anyákért, ami teljes felcsavaráskor már szorul ...
Én sajnos egyszer belemnetem egy vitába, de nem kívánok többször, inkább nem válaszolok .... a vitát és a veszekedést utálom, míg egy - két ember így érzi jól magát ( ne vegyétek magatokra)
..........Ebben Bakancs4 a kompetens, talán több tucat átment a kezén, s Woodoo-nak is.( irtaa Beta).......Hát WooDoonak több volt , nekem csak néhány , de a legtöbb gondom a Lambo áramtermelőjével és variomatik rendszerrel volt (több mint minden mással együttvéve) , ezért abban eléggé elmerültem ..........Ami a gyűrű körömhézagot illeti , mi tegnap 0,6-et mértünk , a megengedett max az 1 mm .
Próbáld meg a Fiat Cinquecento tükrét, azt hiszem az jó bele, 1994 es évjárat. Kinézetre ugyanaz szinte, gondolom méretre is. De a helyedben rendelnék egyet pl. Ajkáról, van jónéhány törött autó - levesznek neked párat, amennyit kérsz, szerintem nem lehet több 5-6 000 Ft nál ....
Szóval a Cinquecento tükre jó hozzá, de én nem olyat tennék rá, inkább kifejezetten Aixam tükröt és akkor a két oldalon egyforma lesz .... a Fiat és az Aixam tükör gondolom egy árban van, inkább rendelnék egy törött autóról ....
Néha nekem sem tetszik a hangnem a fórumon . Különösebben nem foglakozom vele , és a meddő vitákba sose megyek bele , de vannak akik érzékenyebbek , és esetleg visszahúzódóvá válnak .
Így már én is jártam , hogy reggelre lógott az Ambra balos tükre , Szétszedtem , fúrtam rá a kétfelé törött (spiáter) csonkra 2-2 darab 3-as vagy 4-es lyukat . Egy 1,5-ös vaslemezt ívesen meghajtottam , a megfelelő helyen azt is kifórtam , és néhány csavarral összerögzítettem . Tökéletesen tart , működik a belső állítója és még be is lehet hajtani a kasztnihoz , mint eredetileg . Kár , hogy Bakaliban nem húztam le róla a gumiharmonikát , megmutathattam volna . Ha nem akarsz bütykölni , bontóban vagy autókereskedésben , boltban mszervívben előbb-utóbb megmondják a típust és évjáratot .
Gondoltam megírom Mindenkinek, hogy a minap Ráckevén belefutottam egy rendőri ellenőrzésbe. Nálam volt összekészítve az összes vonatkozó jogszabály+rendelet, azokat bogarászgatta a rendőr, megnézte a kiskocsi gépkönyvét, összehasonlította a Köhém-es rendeletben lévő adatokkal, majd megköszönte a közreműködésemet és egy szó nélkül elengedett. Ez már a harmadik eset volt, amióta megvan az Aixamom. Szóval tudom mindenkinek javasolni+ajánlani, hogy legyen nálatok az összes vonatkozó rendelet (Köhém, Kresz), valamint a gépkönyv, és adásvételi szerződés. Tudom, hogy nincs joga pl. gépkönyvet kérni a rendőrnek, de amint tapasztaltam, sajnos fogalmuk sincs a jogi szabályozásokról, és ezzel a "sokpapíros" rendszerrel én mindegyik esetben be tudtam bizonyítani, hogy teljesen legálisan közlekedem rendszám nélkül ezzel a kisautóval, mint smkp.
Ja, és még valami: az utóbbi időkben bármilyen tapasztalatomat vagy szerzett információmat beírtam ebbe a fórumba, néhány embertől igen gúnyos megjegyzéseket kaptam (szerintem mindenki tudja, kikre gondolok, nem is szeretnék személyeskedni)... szeretném ez úton is hangsúlyozni, hogy nem okoskodni szeretnék, hanem segíteni azon infókkal, tapasztalatokkal, amiket látok, hallok, tapasztalok! Szóval kérlek Benneteket, mellőzzük a (velem szembeni) gúnyos bejegyzéseket, ha lehetséges, én sem fikázok és kritizálok senkit, bármekkora hülyeségnek is tartom, amiket beír... remélem, nem nagy kérés ez tőlem!