Nekem úgy tűnik, mintha egyszerre akarnák, hogy a KK-n belül egységes legyen a buszok kinézete, meg azt is hogy ne. Az előbbit az bizonyítja, hogy szépen lassan elkezdték kifehéríteni a kocsikat, illetve az újakat így szerzik be. Utóbbit meg az bizonyítja, hogy, hogy egyre másra jelennek meg a buszokon a régi volánok színvilágára jellemző logok, amik teljesen különbözőek, csak az ÉNYKK felirat a közös.
A névvel, meg a felirattal kapcsolatban teljesen egyet értek veled, ezt kiírni túl hosszú, rövidítve meg semmitmondó. Jól mondod, egy förmedvény ez az egész. Jó lenne már végre megszülni valami közös logot, amiben mondjuk a formák, a vonalak és a betűtípusok azonosak, de a színek a régi volánokra emlékeztetnének. Például olyat, mint ezen a kisalföldes kocsin, a vasi kocsikon kék lenne, a zaláson meg a 4 szín ami a kocsik matricázására volt jellemző.
Látom sikerült megörökítened az egyik "kedvencem". Szegény 415-ös Ikarus olyan lehangolónak néz ki így csupaszon a csíkjai és rombuszai nélkül. Most látni csak igazán, hogy a Zala Volánnak mennyire sikerült feldobni ezeket a járműveket egy kis dizájnnal. Azért arra kíváncsi lennék, hogy még hány évre terveznek ezzel a géppel, hogy megérte fehérbe öltöztetni. Semmi bajom az Ikarusokkal, egyik kedvenceim a 400-as széria néhány tagja, régebben nagyon szerettem volna, ha Egerszeg útjain 435-ösök is jártak volna, de valljuk be, eljárt felettük az idő.
A képek is sokat elárulnak arról, milyen jól sikerült az utastájékoztató rendszer fejlesztése. "Jobb" esetben csak egy-egy kijelző adja meg magát, rosszabb esetben az egész rendszer. Sok járművön nem működik a hangos utastájékoztatás, illetve össze-vissza írja az átszállási lehetőségeket is. A webes felületről pedig ne is beszáljönk. Én ebben is mutyit érzek már csak azért is, mert nem volt ünnepélyes átadás, csak csendben átvette a város. Ezt ez a dokumentum bizonyítja:
Amellett, hogy minden eddiginél igényesebbnek tűnő a megoldás, remélem, mégsem ez terjed el, mert pr szempontból tökéletesen elcseszett megoldás ilyen hosszú neveket kifesteni egy busz (vagy akármi oldalára). Eleve elcseszett az elnevezés is, mert egy alapvetően azért mégiscsak piaci logika szerint élő (azaz fogyasztók vonzásából is élő) cégnek nem lenne szabad, hogy olyan neve legyen, mint egy hatóságnak. Aztán ehhez szorosan kapcsolódóan elcseszett a rövidítés is. És a sort folytatandó tökéletesen elcseszett, pontosabban még sehol sem kitalált, hogy milyen logóval kellene ezt az egész förmedvényt eltakarni. Emellett pedig minden olyan megoldás is hibás, amely egy régiós verzióban elfedi az üzemegység-szintű hovatartozást. Egy busznál ugyanis igenis fontos, hogy messziről látszódjon: ez most Józsi a soproni illetőségű busszal, vagy Laci Szombathelyről.
"Vasi Volán-os" Credokon is látni hasonlót. Persze azokon a fényezéssel összhangban kék színű a felirat. Remélem nálunk is lesz valami hasonló, mert a kifehérített buszoktól frászt kapok...
Most Győrben nagyon az a tendencia, hogy csak a régi cégjelzést szedik le a buszról, előre a szabvány ÉNYKK-matrica, az oldalára meg úgy ragasztják ki a cégnevet, hogy a Kisalföldes-hullám stílusú keretet kap.
Szubjektív vélemény, de remélem az terjed el, mert baromi jól néz ki.
Van egy ÉNYKK-s használtbusztender, papírforma alapján ex ICOM-os Intourok, ex Bundeswehr-es Irisbusok, a Vasitól korábban elkerült ARC-ok, és ex Dr. Richard-os Citarok állnak hamarosan forgalomba. Utóbbiak Sopronba kerülnek, szóval itt kicsit Offnak számítanak.
Elképzelés az van, teljesen fehér. De hogy azon belül milyen matrica legyen, arról valóban nincs.
Valószínű, hogy amíg nem dől el, addig nem akarják átfényezni a frissen behozott kocsikat sem. Itt zalában csak a mercedes intouro-k futnak az eredeti kék fényezésükkel.
Első mondatom korrigálása: látszik hogy lenne valami elképzelés, de már ilyen egyszerű dolognál, mint a flottaszín sincs azonos elképzelés a nagy cégen belül sem.
Még elképzelése sincs az ÉNYKK-nak az egységes designról. A gázos MAN-okon (az összes megkapta ezt a dizájnt?) látható dizájn csak egy elképzelés. Mostanában vagy a GWX-en is látható megoldás megy (a busz flottaszínével azonos, külön legyártatott ÉNYKK-matrica), vagy csak egyszerűen odaragasztanak az orrára egy ÉNYKK matricát azt jónapot.
Még egységes flottaszín sincs. Több buszt kihypóztak, de sok még a régi flottaszínnel mászkál, a behozott kotlák pedig legtöbb esetben úgy futnak, ahogy megjöttek kintről.
Nagykanizsa új "lakói": a GTY-221 és egy Volvo 7700a - (KMB-040 ???) - függönyökkel felszerelve. Mindkettő a helyijáratos fordákon dolgozik, előbbi tartalék utóbbi Miklósfa felé jár.
de ma láttam IKE-254-et, teljesen fehérre van már festve :((
Ez a fehérre festés mekkora bénaság és igénytelenség...
Tanulhatnának a KNYKK-tól, ott legalább tettek kék-zöld nyilakat a fehérbe, és így néz is ki valahogy a festés. Sőt, a régi Vérteses színezéshez képest még jobb is.
Nemtudom szóba kerül-e már, de az ezüst nyilakról is lekerült már a sötétszürke Zala Volán felirat. Kár érte, mert szerintem a design része volt az is.