"...sofőrök elmondása alapján régen a doboziak csinálták a dunaújvárosi járatot..."
Így van, a BHM-973 csinálta, még szép pirosan....
5.10-kor jött be Dobozról és 18.50-kor ment ki, de úgy emlékszem, hogy szombat este a kocsi bent maradt Csabán, vasárnap reggel pedig nem Dobozról indult.
(Akkoriban a távolsági kocsik ráadásul nem a telepen aludtak, hanem az állomáson, így hajnalban szépen piroslott ott minden: AGU-626, BHM-972 és 973, CJN-334, BPG-040, és az egri kocsi ami talán a BHM-869 volt, de időnként ott volt még a BHM-970, CJD-732, BHM-141 és 142 is)
Hát eljött ez is, az utolsó nap a 1820-as vonal történetében, (ha hihetünk a Wikipedia-nak) 25 év után szűnik meg a menetrendi mező. Az utóbbi években többször is felmerült már a vonal megszüntetésének lehetősége, a közelmúltban tervben volt a Székesfehérvárig történő meghosszabbítása is, de az végül lekerült a napirendről. Én személy szerint csak arra emlékszem, hogy Orosházáig jártak az Alba Volánosok is sulispénteken és sulisvasárnap, a Gyuláig tartó járatról sajnos már lemaradtam. Egy régi menetrend tanulsága szerint sulispénteken és sulisvasárnap még egy plusz rásegítő járat is volt Dunaújváros és Békéscsaba között, ez nem tudom mikor szűnhetett meg.
Még egy érdekesség, sofőrök elmondása alapján régen a doboziak csinálták a dunaújvárosi járatot.
Búcsúzásul mellékelem az említett járatokat még tartalmazó régi menetrendet, mellette az azóta megszűnt, most meg valamilyen szinten feléledő 1651-es vonal menetrendje látható.
Az Alföldről Fehérvárra Budapesten keresztül könnyen el lehet jutni, és talán célszerűbb is úgy...
0 ft-ból egyébként össze lehetne vonni Kecsó-Bp és Bp-Fehérvár(-Veszprém) járatot is akár, annak valamennyi értelmét látnám, de ott túl sok az ellenérdekelt fél...
Értem én, de egy nagyváros, megyeszékhely. Bcsabáról, Kecskemétről sokan utaznának Fehérvárra is. Főleg hogy csak kb. 5 km kerülő, ill. kb. 15 perccel több utazás lenne...
Inkább Békéscsaba és Kecskemét között nem kéne minden fánál megállítani, hanem mondjuk csak Orosházán, Szentesen, Csongrádon és Félegyházán...Na mindegy.
Mellesleg természetesen változik a Kecskemét-Hévíz vonal is, ugyanis ez a hosszú járat tudomásom szerint egyfajta összevonásból jött létre, többletteljesítménnyel nem is nagyon engednek járatot indítani manapság...
Én mondjuk hamár Dunaújvárostól Siófokig közlekedik ez a Bcsaba-Zalaegerszeg busz, bevinném Székesfehérvárra is. Nem igazán értem, miért nem meg be, úgyis a város határában kell felhajtani az M7-re...
Nem csak a DAKK-on múlik. Egyébként figyeljétek meg, hogy az 1528-as mező is változott: a tanév tartama alatt naponta közlekedő Kecskemét-Hévíz megszűnik.
Ezen gondolkodtam ma, hogy mit keresett a pályaudvaron. Apácán szvsz sok minden nem lehet helyette: GBG-557 vagy GMK-926. A másik kunágotain meg LDF-451 van az MXU helyett.