Itt van néhány fellelhető foto ezekről a ruitka gépekről. Két változata volt a 4400D és a GX4400. Igazi akai-s buhera, mert a 4000-es szerkezetét használták fel hozzá, csak megfejelték két "L" alakú acéllemezzel, így lett magasabb a készülék!
Több nagyon jó Akai-s oldal is volt fent a Neten, éppen nemrégen értekeztünk erről Nozal barátunkkal. Néhány most tényleg nem elérhető, például a kizárólag akait gyüjtő Steven Bender-é. A Davmen honlapján is sok az akai cucc, azt érdemes megnézni. Volt egy D'Antiques nevű orsós lap is, se az nem volt olyan részletes. A Benderét én le is mentettem még annó, ha kell az elmentett oldalakat át tudom küldeni. Volt még egy német gyüjtőé is, a neve nem jut eszembe, de az is jó volt sok ritka géppel. (4440D stb)
Tényleg miért is ne? Valószinüleg az a legnagyobb probléma, hogy ennek a generációnak már ezer más dolga van, és kevés időt tud csak áldozni a hobbijára. Egy MP3 klubot valószinűleg egyszerübb lenne összehozni, mert az orsósok kicsit nagyobbak....
A 4000DS és a 4000DSmkII között az is egy szembeötlő különbség, hogy a réginek még gumiharangos volt a szalagrögzítése, az mkII-é viszont már "dreizach". A gumisnál ha álló helyzetben használtad és olyan orsót raktár fel amire középen volt egy szines kartonlap ragasztva, akkor a gumiharang a legváratlanabb pillanatban leugrott az tengelyről! A Pro csak két sebességes (19/38) és ugyanaz a primitív szalagválasztó rendszer, viszont 1 micron gap head, nem GX.
Olyan nincs, hogy a motor "halálán van". Fogd meg kézzel, és ha elég erős, máshol keresd a hibát. Ha alig akar forogni, cseréld ki a segédfázis kondenzátort.
Igen, nem biztos... lehet, hogy a motor van halálán, mert már ehhez gyenge..A kuplung-rugó állításon, idler tisztításon túl vagyok már, lehet, hogy filcet kéne cserélni benne... Tudtok valamilyen alternatív megoldást? (filc pótlása, utángyártása...)
Nem is biztos, hogy kuplung. LEHET, HOGY CSAK MEG KELLENE TISZTÍTANI A KÖZLŐGUMIT ALKOHOLLAL. HA MÉGIS KUPLUNG, HA NEM KOPOTT KI TELJESEN A FILC, A rugóerőt kézzel is lehet állítani. (húzás-nyomás) Nem kell mindjárt cserében gondolkodni. Én mindegyik magnómon be tudtam állítani a kuplungerőt némi kompromisszum árán. A csökkentéshez nem is kell szétszedni, elég ha jó erősen kifelé húzod az egész orsózó csonkot. Ha kell, többször megismétled. A csévélő nyomaték fokozásához már szét kell szedni, és a rugót széjjelhúzni.
Én se jártam a klubba pedig 2 utcasaroknyira volt tőlem.Nekem is ölbe kellett volna vinni a magnót aztán mégegy kört tenni a szalagokkal.De kisérőként voltam ott párszor.Ott hallottam először Emerson Lake &Palmert.Elég neheztelően néztek arra a többiek aki egy müszaki hibás géppel állított be.Lemezjátszóról ment a műsor .A magnósok meg egyszerre indították a felvételt ,már aki tudott indítani.:-)Olyan is megesett monitor kapcsoló hiján ,hogy otthon vette csak észre a derék magnós,hogy üres a szalag,vagy teljesen torz lett a felvétel.Szerencsére volt alkalom javítani mert hetente 2 szer volt ugyanaz a műsor leadva.
a 4000GX-ekre pl nem tudom miért nem lehetett volna legalább egy ilyen bőröndfület tenni.
nekem olyan a 4000GX kinézete mintha befejezetlen lenne... egy falapot a tetejére is kellett volna tenniük a japcsiknak és arra egy fogantyút...emiatt 20 éven át ölelgetni kellett őket cipelés közben....
Volt régebben egy ennél is részletesebb Akai oldal, amit most sanos nem találok. Ott fenn volt az összes orsós Akai, rengeteg kép, info+ a gyár története... Esteleg valaki nem tudna linket hozzá?
Ezt sajnos nem tudom, nekem DS MKII ill GX-D van, a DS-t ismerem még- az sem sogban különbözik a MKII-től, viszont A PRO-ról ill. a 4400-ról nem is hallottam, az utóbbi küllemben is nagyon hasonlít a DS-hez.
Ennél többet én sem tudok... 4000D-t eddig csak egyszer láttam működés közben, viszont DB-t nem láttam még, gondolom nincs túl sok belőlük az országban, legalábbis nem annyi mint DS/MkII-ből...