"Egy igazi látványos vendég részvételét tervezi a szervezőbizottság Kecskemétre, ami Európában kuriózumnak számít. Tavaly szeptemberben járt hazánkban Cao Gangcsuan vezérezredes, a Kínai Népköztársaság védelmi minisztere. Az akkori tárgyalások alatt szándéknyilatkozat született, amely szerint, ha lehetőség van rá, kínai felségjelű katonai repülőgépek is részt vesznek a magyar repülőnapon. A tervekben Szu-27, Szu-30 és J-10 típusú repülőgépek látogatása szerepel."
"A polgári repülés szerelmesei sem fognak majd unatkozni, ugyanis a rendezvényre meghívást kapott a Red Bull oldtimer gépparkja is."
Üdv repnapprogrambővítést szorgalmazó TÁRS! Sajnos a kecskeméti repnap programja véleményem szerint is sablonossá vált. A törzsközönség /velem együtt/ a rendezvényt szakmai találkahelyként kezeli. /Szerencsére a bemutatópilóták ezt nem érzékeli./ Európa nemzetközi repűlőnapot szervező országai közzűl úgy néz ki, hogy csak nálunk nem szerepelnek a volt szovjet tagállamokból érkező gépek. Megértem a negatív döntéshozókat is, mivel az aktuális politika játékszereivé váltak. Tekintettel arra, hogy a programtól függetlenül ott leszek az eseményen kérem a szervezőket, hogy a környező országokhoz hasonlóan próbáljanak pozitív meglepetést okozni a repülést szerető közönségnek. KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!
Kicsit magunk miatt is csináljuk. Hiszen legutóbb is ez volt: talán kicsit jobb volt a repnap, mint amire számítottunk. Tehát kellemes csalódás, és az mindig jó. Ha meg nem, akkor már előre felkészültünk a negatívumokra... :-))
Mennyibe kerül egy repülőnap? Kik és hogyan finanszírozzák egy repülőnap létrejöttét? Hogy megy ez nálunk és külföldön? A meghívottaknak fizetünk vagy csak elvárják cserébe, hogy ha hívnak mi is ott legyünk az ők repülőnapjukon?
2005-ben már hívtak orosz gépeket. Akkor az összes aktív MiG század meghívást kapott, de csak néhányan jöttek el. Úgyhogy a szándék azért nem teljesen újkeletű.
Számoljunk utána, hány országban túrnéztak az oroszok a gépeikkel pl. csak itt Európában, jelöljük az eredményt egy arra alkalmas térképen és a látvány...
Miért vetettem fel a dolgot? -Nos, remélem nem ebbe a topicba járogatnak azok, akiknek ez jó ötletnek számít. -1993-1995-ben voltam kinn a C+D-n, persze azok a rendezvények nem maradhattak el az Alba Kör műsora nélkül. -Sajna 1997-től újra megrendezésre kerülő hazai nemzetközi repülőnapokon is voltak hasonló jelenségek, de hála istennek csak nagyon izoláltan, így való igaz, ezt nem is érdemes felhánytorgatni. -1991-ben, de különösképp 1992-ben a taszári bemutatókra már felmerült, hogy elhívják az oroszokat, de akkor kifejezetten az "egyesekből esetleg kiváltható rossz érzés" okán ez nem valósult meg. -1992 után pedig vegyesen, hol ezért, hol meg anyagi okokból nem láthattunk orosz gépeket itthon, miközben másutt (pl. Szlovákia, tényleg csak Meciar miatt?) rendszeresen. -Anyagi okokból. Hm. Igen, valamiért volt néhány köcsög, aki az oroszok esetében elfogadhatatlannak tartotta, hogy pénzt kérjenek, miközben a nyugati bemutatókra zokszó nélkül hajlandó volt áldozni. Az sem mellékes, hogy sokan, felelős beosztásban gondolták halál komolyan, hogy hát az oroszok az ócska, lomha gépeikkel?! Minek?
És így teltek ezek az évek, most valamiért sikerülni látszik, illetve, legyünk őszinték, először merült fel(!), hogy ilyen gépek is a listára kerültek, az pedig, hogy sikerül-e nem tudni, de akár még el is maradhat az egész mindenestül, mert ugye a gazdaság meg dübörög, a nyár meg még messze van.
Na, ennyit a pozitív szemléletről.
(amúgy idén újra kéne MAKSzolni egyet, de mindettől függetlenül megyek én Kecskemétre is. Igaz, ez utóbbit senki se kérdezte)
Szerbusztok! Lassan ahogy olvasom a topicot ugy érzem mint a nyul aki átmegy gereblyéért a rokaház, aztán annyi rosszat gondol róla, meg hogy miért nem kapja meg stb, hogy végül odaért és azt mondja csak a róknak, hogy b***d meg a gereblyédet...
Meg nem csak az, felőlem aztán átmehet rajta egy kamion is, csak az én szórakozásomat ne zavarja. Az márpedig eléggé idegesít, mikor a szomszédomban ücsörgő részeg társaság szövegét meg Beavis és Buthead-szerű röhögését kell órákon át hallgatnom.
Én is szoktam inni, de a repülőnap tul.képp veszélyes üzem, meg se fordult a fejemben ilyesmi. A másik, ahova rendszeresen járok, és tele van a hócipőm az ott felbukkanó piás idiótákkal, az a rallye-versenyek világa.
OFF Mondjuk személy szerint én nem vetem meg a piát, sőt, de rep.napon még csak meg sem fordult a fejeben, hogy alkoholt igyak. Az másról szól számomra! ON
Erről jut eszembe... a kerítés meg a zene mellé felírhatjuk még a részeg kreténeket is. Ez a három nem kéne az idei repülőnapra a legutóbbi "felhozatalából".
Az Amerikában repülő (de láttam angolt is) repülő Szu-26/29/31 gépeken gyári festés és általában fenn is marad a svancon a vörös csillag. Mégsem inog meg a demokrácia.
Legjobb lenne horogkeresztes Bf-109 -est is elhívni, akkor fifti-fifti lenne ez a kérdés! Így a jobb és a baloldal néhai képviselői is ott lennének. :-)
Egyrészt szerintem nem kell ilyen kérdésekkel szítani a hangulatot, mert még valakinek eszébe jut, hogy tényleg, másrészt amennyi okostojás van ebben az országban még az is előfordulhat, hogy igen, de ez esetben a Luftwaffe felségjele ellen is szeretném ha tiltakoznánk, mert erősen hasonlít a vaskeresztre és sokaknak meg az bántja a szemét. Sőt a francia trikolór is gázos trianon miatt, tehát kéretik az ellen is lármázni, úgyis divat ez mostanában. Továbbmegyek, akit zavarnak a Benesi dekrétumok azok a szlovák és a cseh gépek miatt hisztizzenek, Irak miatt pedig az amerikaiak se maradjanak ki a szórásból! Román barátainkat már meg sem merem említeni, Barcs bombázása miatt pedig a szerbek ásták el magukat. Lovasrendőr rulez és locsolóautó forever :) Jó kis repnap lesz ez... Szóval hagyjuk ezt a témát és szvsz töröltessük az ehhez kapcsolódó hozzászólásokat.
Ha az orosz Airbridge veszi meg a MALÉVot, az jelenthet nekünk jót a repülőnap szempontjából? Valaki írhatna egy levelet Abramovicsnak, hogy vegye meg nekünk a Ruszkije Vityazi-t is egy bemutató erejéig :)
2006 augusztus 20.-án a tököli bázisról indúlva a PARLAMENT előtti légibemutató egyik gépe ez a gyönyörű JAK-11, a másik egy LA-5 UM volt. Sok tízezer ember látta és megjelenésük senkinek eddig nem tünt fel, pedig mindkét gép oldalán és szárnyain vörös csillag van a mai napig.