Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 2006.01.18 0 0 5969

Azt vontam le, hogy aki írta, tesz a szabályokra magasról.

Innentől nincs miért figyelembe vennem.

Előzmény: Bazsi75 (5967)
scsabi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5968
Igazából én nem tudom, hogy miért cserélték, de a műbőr ülésborítás tűzbiztonsági szempontból az egyik legrondább anyag: könnyen gyullad, ég mint a zsír és mérgező a füstje.

Több cég is foglalkozik lángmentesített ülésszövettel, pl. Lantal, Industrial Neo-Tex, vagy a legnevesebb a J. Holdsworth. (az újabb hazai nagyvasúti járműveken áltb. Holdsworth szöveteket használunk). Hogy a BKV honnan szerezte, azt sem tudom. A lángmentesítő kezelést nem nagyon lehet a felületen észrevenni. Öngyújtóval meg nem állnék neki lángpróbákat csinálni a HÉV-en. :-)
Előzmény: DLala (5965)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5967
Az 5811-ből mit vontál le? Azt, hogy nem lehet a vezálláson dohányozni.

...
Előzmény: DLala (5965)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5966

Mit buktunk be, te szerencsétlen?

Próbáljuk keresni a problémák forrását. (nem azért, hogy mindenáron ráhúzzuk valakire a vizeslepedőt, hanem hogy kiderüljön, mi a baj, nehogy mégegyszer előforduljon. Bahhh.)

 

Legyél szíves prezentálni, mit tett a tűzbiztonság érdekében a BKV a 903-as kocsin pl. Majd akkor legyél okos.

Előzmény: dr. Agy (5964)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5965

Hmm.

Ez biztos?

Azt kötve hiszem, hogy a tűzbiztonság miatt cseréltek volna ülést. Erre bizonyíték, hogy eddig senki sem jött ezzel se itt, se az Akácfában, se a HÉVnél. Inkább a PR akar az indítóok lenni. De ha valóban kevésbé ég a szőrös, mint a műbőr, akkor az jó.

Meg tudnád nézni, hogy a BKV által beépített üléshuzatok honnan vannak és tényleg lángmentesítettek?

ja és mégegy.

903-ban milyen ülés volt?

Előzmény: scsabi (5962)
dr. Agy Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5964
Na, Lala, ha így igaz, amit scsabi írt, akkor ezt bebuktátok. Nem igaz, hogy a BKV nem tett semmit a tűzvédelem érdekében, tessék, cserélte az üléshuzatokat! (Büdös koszos szőrösre, de hát a tisztaság az más kérdés).
Előzmény: scsabi (5962)
dr. Agy Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5963
"Ezt mondd el az áldozat családjának is. Örülni fognak neked"
Ez csúnya demagógia.
Mintha azt mondanám, hogy a szegény májbeteg kislányra költött pénzt tűzvédelemre fordították volna, most előbbre lennénk.
Nem lehet kiszámolni egy élet árát, de valahogy mégis kell kockázatelemzést végezni. Arra, hogy egy egyenlőre megmagyarázhatatlan okból megégett embert megmentsenek mennyit érdemes költeni? Mert ha ötévenként kiég egy kocsi, amiből mindenki sikeresen kiszáll, az még nem negy ügy.

Viszont a szőrösülést már érdemesebb megnézni. Mivel az újonnan beépített anyag, annak már meg kellene felelnie szigorúbb követelményeknek. Ha nem felel meg, akkor lehet szidni a BKV-t, ha megfelel, akkor viszont ők nyertek, mert ez már egy (az első) biztonságnövelő lépésnek is jó volt.
Előzmény: DLala (5956)
scsabi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5962
kicsit off

"tűzbiztonság előrébb való a szőrösülésnél"

A szőrösülés pont a tűzbiztonság miatt előnyösebb mint a műbőr. A szőrös üléshuzatok áltb. lángmentesített mokett-anyagok.
Előzmény: DLala (5956)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5961

Akkor most, hogy átvisznek egy szerelvényt Sz.endréről, majd cserélgetik a fényszórókat?

Életszerűtlennek tűnik.

Előzmény: scsabi (5959)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5960
Tök lényegtelen a mondandom de leírom :)
1123-as volt Cl-en a 933-as mellett. Nagyon sokáig olyan púpos festékkel ment és utána Imre téren még csattant is. Nem volt egy szerencsés korszaka :(
Előzmény: werk25 (5957)
scsabi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5959
Meg kell nézni rajt' a jóváhagyási jelet.
Előzmény: Nores (5938)
werk25 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5958
"...a hülye ablakcsere helyett inkább a tűz elleni védelemre költenének"
mondassz valamit...!
Előzmény: M.VIII (5922)
werk25 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5957
A nagy vitához...
- a járművezető amikor észlelte a tüzet, mindent megtett amit kellett
- a tűzoltók gyorsan kiértek
- a tűz az utastérben keletkezett
- a szerelvény teljesen kiégett

A csepelit és ezt a szerelvényt volt alkalmam látni utána.
A csepeli kb.10 perc alatt égett le teljesen. Az aluminium ajtók teljesen, az ablakereteknek a nagyrésze elolvadt. Az ablakkeretek aljának csak kis része maradt meg. Olyan nagy volt a hő, hogy a mellette álló szerelvény visszapillantó tükrének műanyag részei is meolvadtak, a festés egy részen felpattogzott. Gyújtogatás történt.
A gödöllöi is nagyon gyorsan kiégett. Az ajtókból és az ablakkeretekből több maradt, mint a csepelin. A vezetőfülke mögöttiből is. Az ablakkeretek tetejéből és aljából is maradt meg valamennyi. A motorkocsi elejének nagyrészén a festék fel sem pattogzott a hőtől. És valóban ahogy már írta valaki, a menetfék is viszonylag jó állapotban maradt meg(én csak azt láttam, a kontaktorokat nem). A menetfék nagyon fontos és sokat használt alkatrész. Nagy feszültségű elektromos tűz esetén nagyon valószínű, hogy köze lenne hozzá(szvsz).
Csak ennyit tényszerűleg.
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5956

A rendőrségi kórboncnokok hihetetlen, milyen mintákból képesek szinte mindent kimutatni.

A képeket inkább nem javaslom megnézésre.

 

"de hogy pusztán tűzbiztonsági okokból eddig többmilliót kellett volna mindenképpen rákölteni, ebben nincs igazatok."

Ezt mondd el az áldozat családjának is. Örülni fognak neked.

 

Én úgy gondolom, hogy a tűzbiztonság előrébb való a szőrösülésnél. Például.

Rengeteg pénzt dobnak ki az ablakon. Úgy gondolják, sosem lesz tragédia, mert eddig nem volt. Nem tudom minősíteni sem az ilyen hozzáállást.

 

 

 

Mondok egy újabb információt. Kérem, aki tudja a frankót, erősítse meg vagy cáfolja.

Állítólag már a hetvenes években is volt egy ilyen tűz. Annyira ciki volt, hogy a németek új kocsit adtak helyette és abban megváltoztatták az utastéri fűtőtestek bekötését. Nyilván azért, mert a tűz oka a direkt 1000V-os fűtőtestek egyikének hibája volt. És onnantól kezdve az összes kocsiban ez a megváltoztatott rendszer lett beépítve, 943/944-től kezdve. Ez 1977. Meg is van a módosított bekötési rajz.

Az összes olyan kocsi, amiben a régi, direkt fűtésrendszer van, Cinkotán található. A 903-as pedig a legelső szállítmányban érkezett, nagy valószínűséggel az eredeti fűtésrendszerrel rendelkezett.

 

A gyanú kezd a fűtőtestekre terelődni.

Előzmény: dr. Agy (5952)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5955

Nem mondtam, hogy amit te mondasz az kizárt.:)

A mondat végefele az állítólag nem volt megállapítható (idegenkezűség).

Előzmény: dr. Agy (5954)
dr. Agy Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5954
Jó, ha így volt, akkor élt. De ettől még lehet, hogy nem volt cselekvőképes. Vagy azért, mert részeg volt, vagy azért mert összeverték, megkötözték vagy valami.
Előzmény: Törölt nick (5947)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5953

A szállítmány itt OFF.

Egyébként sima szóló Ikarus 200-as alvázak voltak by Csepel Autó.

Előzmény: rally forever (5950)
dr. Agy Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5952
Ha a tüdejében van korom.... persze. De volt még tüdeje? Itt állítolag elszenesedett holttestet találtak. Egy teljesen lángoló kocsiban nem is csoda.
És ha mondjuk a cipőfűzőjéve v. nadrágszíjával összekötözték a lábát?
Szóval miért nem menekült?

Ha lassabban terjedt volna a tűz, esetleg odaérnek a tűzoltók, mielőtt az ember megég, tehát ennyiben igaz az, hogy jobb lenne egy korszerűbb anyagokból álló jármű. De sehol nem szokás technikai eszközöket kidobni az elhasználódásuk előtt pusztán azért mert változnak a biztonsági előírások, főleg ha másra kell a pénz. Mindenhol van egy értelmes türelmi idő. (Jó, alapvető műszaki problémáknál nyilván azonnal állj, de itt nem erről vanszó). Most, 2006-ban, amikor 30 évesek ezek a kocsik, már itt az ideje a cserének más okokból is, de hogy pusztán tűzbiztonsági okokból eddig többmilliót kellett volna mindenképpen rákölteni, ebben nincs igazatok.
Előzmény: DLala (5940)
rally forever Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5951

Biztos a nagy havazás miatt a pályát takarították Közvágóhídig :o)

 

R.

Előzmény: werk25 (5949)
rally forever Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5950

Örülök, hogy sok ilyet láttál.(Mondjuk engem valószínűleg a szállítmány jobban érdekelt volna akkor is :o) Egyszer azért utaznék is egyel. És a vágyaim már ki is vannak elégítve.

 

R.

Előzmény: DLala (5946)
werk25 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5949
Ez a nagy hótoló 'nagyon állat'. :)
Előzmény: rally forever (5945)
werk25 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5948
nem hinném, hogy erre külön áldoznának...
Előzmény: Nores (5938)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5947

Kérdezted mit lehet megállíapítani: információim ha nem csalnak a holttest úgy égett, hogy megállapítható volt, hogy a tűz alatt élt. Ugyanis nem fütmáérgezésbne halt meg, eszméleténél volt a tűz idején. Ezt onnan tudni, hogy a tüdeje és gégecsöve belülről megégett. Ez pedig azt jelenti tüzet nyelt, az az lélegzett, és nem eszméletlenül feküdt, mert ekkor az nem sérül.

 

Előzmény: dr. Agy (5937)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5946

Mert még fiatalka vagy.

Anno, amíg még az Ikarus gyár működött, duplatigrissel vontatták a buszalvázakat hurcoló pőrekocsikat végig Kőbánya teher pu-tól Mátyásföldig és ott be a kis utcába az iparvágányon. Rengeteg ilyet láttam.

Előzmény: rally forever (5945)
rally forever Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5945

Már elnézést, ez itt a HÉV topic?

 

Fotóztam ma két Tigrist, Közvágóhídról húztak éppen a Dharaszti ksz.-be. Nem is láttam még ilyen kocsikat mozogni, muszáj volt megörökíteni

 

 

A 90-es

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R.

DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5944
A filmből jól látszott, mire a tűzoltók odaértek, az összes ablakon már kicsaptak a lángok, az ablaküvegek tehát már mind kirobbantak előtte. Ehhez belül igen nagy hőmérséklet kell, és a teljes kocsiban.
Előzmény: DLala (5941)
GABORBP Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5943
Na, amit én láttam az is e két állomás között volt, csak a másik irányba.
Előzmény: Zssuuu (5939)
kambekk Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5942

A rendőrségi információ is lehet dezinformáció, hogy a tettesek ne gyanakodjanak...

 

ha már annyi itt az okos, gondoltam hozzájárulok én is a dologhoz :)

DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5941

Na várjál csak, megkerestem ezt a cikket. Telefonon nyilatkoztam és nem küldték el a levonatot, így nem tudtam ellenőrizni. Egyébként meg képtelenség minden újságot elolvasni.

http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=775498

Itt a linkje.

Igen erősen támaszkodik az index cikkére, sőt átveszi annak hibáit (pedig külön szóltam, hogy nem MX).

Nem tudom melyik mondatot kifogásolod.

Talán ezt:

"Hozzátette: gyakorlatilag elég, ha egy utas eldob egy cigarettát és leég az egész kocsi."

Na ezt így ebben a formában nem mondtam. De egy égő cigivel a szőrösülést meg lehet gyújtani, az ott szépen parázslik. Utána meg ég az egész tovább. Az újságíró egyszerűsített meg színezett.

 

Nagyon érdekes dolgokat mondanak kollégák.

Aszondják direkt 1000V-os fűtés van az ülések alatt. Van ott fa keret, szövet stb. És sok kocsiban úgy fűtenek, mint atom. Egy hibás fűtőtestből simán lehet tűz. Nemrég egy egész hajó égett le a Dunán (az Oltenita nevű) mert egy rezsó rossz volt. Az is ugyanígy égett ki, villámgyorsan. Ha jól emlékszem az is a hetvenes években készült, nyilván hasonló dekorit, PVC stb. anyagok felhasználásával, hiszen akkor nem volt más.

 

Nézzük meg, mit mond a tűzoltó:

"Molnár Péter a tűzoltóság szóvivője kijelentette, egyelőre - mivel a vizsgálat folyamatban van - korántsem zárható ki, hogy a tüzet műszaki hiba okozta. Mint mondta, a tűzoltóság a vegymintákat levette és továbbította, a többi közt annak, illetve az elektromos szakértő vizsgálatának eredménye alapján foglalnak állást az ügyben. Megjegyezte: a tűzoltóság akkor érkezett a helyszínre, amikor már a HÉV-szerelvény teljes szélességben és magasságban tűzben állt, az oltáshoz azonnal erősítést hívott. Az, hogy a tűz mitől terjedt olyan gyorsan, több körülmény is befolyásolhatta, így például az is, hogy a szerelvény ablakai nyitva voltak-e - jegyezte meg. "

Előzmény: Vendégsín (5915)
DLala Creative Commons License 2006.01.17 0 0 5940

Nem vagyok orvosszakértő, de azt tudom, hogyan állapítják meg, élt-e a tűz idején.

Ha a tüdőben van korom stb. akkor biztosan lélegzett. Ha jó sok van, akkor sok kormot nyelt. Ezt a boncolásnál elég gyorsan és egyértelműen meg tudják állapítani.

A rendőrség nem véletlenül nyilatkozta, hogy az idegenkezűséget kizárja.

Előzmény: dr. Agy (5937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!