Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

komar22 Creative Commons License 2016.04.18 0 0 66136

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. A kocsinak a színkódját a szervizkönyvben vagy valahol meg lehet találni? Javító festéket lehet valahol kapni?

Ilyen színű a kocsim (_Yasin_ fórumtársnak van ilyen, ha minden igaz): 

 

 

Másik kérdés: valaki le tudná írni vagy valami segítséget adni, hogy a váltószoknyát és a kézifék markolatot, hogyan tudnám kicserélni.

 

Válaszokat előre is köszi.

 

Üdv.

Balázs

nohab Creative Commons License 2016.04.18 0 0 66135

Nekem is ez rémlik. Logikusan az lehet a magyarázat, hogy minél jobban hajtod, annál melegebbek a szelepek és annál könnyebben ég rá a trutyi. De Novoth Tibi nyilván szofisztikáltabban leírja odaát :)

Előzmény: szabowo (66134)
szabowo Creative Commons License 2016.04.18 0 0 66134

Sőt, az 1.4 tsi fórumon valaki - talán a Novoth - szerint magas fordulaton a magasabb hőfok miatt még jobban kokszosodik...
Nem volt időm visszakeresni a hozzászólást, de teljesen logikus abban a magyarázat.

Előzmény: nohab (66132)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66133

Pedig INNEN indult az egész ... 

Előzmény: stevie-13 (66131)
nohab Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66132

Ezeket a lerakódásokat valóban menedzselni lehet azzal, ha az autót időnként meghajtjuk.

 

Félek, hogy ebben a konkrét esetben nem.

Előzmény: stevie-13 (66131)
stevie-13 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66131

A szívószelep?

 

 

Fogalmam sincs erről a specifikus problémáról, és nekem úgy tűnt, Rudolf sem erre reagált. Már csak azért sem, mert neki sincs 1.4 TSI-je.

 

A sok városi használat árt az autónak, mert lerakódások képződnek. Ezeket a lerakódásokat valóban menedzselni lehet azzal, ha az autót időnként meghajtjuk.

Előzmény: Varshi (66129)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66130

Szívószelepnél a  szeleptányér feletti szelepszár kokszosodás? Akkor nem kéne manuálisan - a szórást is ide venném - takarítani.

Előzmény: stevie-13 (66128)
Varshi Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66129

A szívószelep?

Gondoljuk ezt át újra. (vagy olvassuk el a Novoth-féle eszmefuttatásokat az 1.4 TSI topikban)

Előzmény: stevie-13 (66128)
stevie-13 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66128

Hogyan tisztítja ki magát?

 

 

Magas hőmérséklet + intenzív gázlengések = a lerakódások leégnek.

Előzmény: Pierr_Kardán (66127)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66127

Ha a motor kap hetente pár száz km országútat vagy pályát, akkor kitisztitja magát.

 

Hogyan tisztítja ki magát?

Előzmény: Törölt nick (66117)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66126

De. El van találva az a kétszínű felni a O3-ason.

Előzmény: Hannsg52 (66125)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66125

Szerintem nem lenne csúnya, csak mivel megszoktad a II-esen, furcsa lenne a III-ason . Már találtam is egy újszerű garnitúrát, 225/50xZR17

-es Pirelli gumival, 155000 Ft-ért. 500 euró.

Előzmény: Törölt nick (66119)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.04.17 0 1 66124

sőt, az ökrös szekér egyáltalán nem kokszosodott. szóval ennyi erőből azt is nyugodtan tanácsolhatod hogy etessen szénát az ótóval aztán attó kitisztul, mert hát ha az ökrös szekérnél bevált akkor méne lenne az jó módszer a közvbetlen befecskendezős motornál is? há de nem? há de :)

Előzmény: Törölt nick (66121)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66123

...azért kokszosodás és kokszosodás között óriási különbség tud ám lenni... ;-)

Előzmény: Törölt nick (66121)
Varshi Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66122

Nem ez volt a kérdés.

Előzmény: Törölt nick (66121)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66121

A régi telepjárom motorja (5 hengeres merci- 1997-es- 2.9-es szívódízel) kokszosodott le, de annyira, hogy szét kellett bontani. Rettenetesen füstőlt. 

Egy szelepnél volt nagyobb gond, de az egész hengerfej tele volt.

A kokszosodás a rövid útak miatt volt.

Amikor nap mind nap használtuk, 3ooe km alatt nem voltak ilyen problémák. 

Mindig rendesen cseréltem olajat benne, 9.5 liter jár bele és többszőr kitakarítottam a olajteknőben a kosarat. 

 

Előzmény: Varshi (66120)
Varshi Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66120

> Ha a motor kap hetente pár száz km országútat vagy pályát, akkor kitisztitja magát. 

 

Egész pontosan hogyan is...? 

Mármint a szívószelepeket.

Előzmény: Törölt nick (66117)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66119

Nem talál a O3-ra az O2 Scout felni. Csúnya lenne.

Lehet, hogy veszek lemezfelnit a téli abroncsokra.

Előzmény: Hannsg52 (66118)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66118

Írtam, nagyon kemény terepen el tudott menni! Szerezz II es Scout felniket, és tedd rá a III-asra. Nekem is jobban tetszik,és biztosan keményebb fából faragták! :)

 

Előzmény: Törölt nick (66115)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66117

Szerintem nem kokszosodik, ha a motor nem kizárólag városba jár.

Ha a motor kap hetente pár száz km országútat vagy pályát, akkor kitisztitja magát. 

 

Előzmény: nohab (66116)
nohab Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66116

A kokszosodás enyhítésén kívül van más funkciója is  ennek a megoldásnak?

 

Csak tipp: a keverékképzés lehet talán jobb, ha alacsony terhelésnél már a hengeren kívül megkezdődik.

 

Az új szíjas 1.4 tsiknél tettek a kokszosodás ellen valamit?

 

Nem tudok róla. Ettől még lehet bármi, de sajnos a legvalószínűbb az, hogy együtt kell élni azzal, hogy 100+ ezrenként kitakaríttatjuk. Ha ez a legnagyobb hibája, akkor attól még zseniális motor.

Előzmény: szabowo (66114)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66115

Nem tűnik neked gyengének a O3 Scout felnije?

A O2-sé jó maszív volt... Nem kellett gőrgöztetni.

 

 

Előzmény: Hannsg52 (66108)
szabowo Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66114

A kokszosodás enyhítésén kívül van más funkciója is  ennek a megoldásnak?
Az új szíjas 1.4 tsiknél tettek a kokszosodás ellen valamit?

Előzmény: nohab (66099)
boszormenyig Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66113

Itt vannak a pontos hibakodok:

 

1. P1403 - kipuofoggaz visszavezeto rendszer - szabalyzati kulonbseg

2. P0401 - kipuofogogaz visszavezetes - átáramlas kicsi

 

3. P0321 - Forgattyus tengely helyzetszenzor - nem elfogadhato jel.

Előzmény: boszormenyig (66112)
boszormenyig Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66112

Jó reggelt kedves fórumtársak!

 

Az utóbbi időben elég sok gondom akadt Skoda Octaviam-mal (1.4 16V 2006, benzin).

 

Magas olajfogyasztasa miatt szerelohoz vittem, de mivel annyira rossz allapotban volt mar nem lehetett meggyuruzni. Az egesz motorblokkot javitani kellett (fúrni, dugatyúk, hengerfej). Kaptam vissza tulajdonkeppen egy új motort. Az olajfogyasztas ugy tunik megszunt. Jottek ugyanakkor a kovetkezo hibak:

 

 

1. hibakod: P0403 - itt az javasoljak, hogy az EGR-szelep potenciométere vagy a hőmérséklet-érzékelő lehet kopott, cserére érett. Ez tehat nem az egesz EGR szelepet jelenti? vagy komplett lehet csak cserelni? nem hiszem hogy eltomodes okozza mivel a motor szerelesekor ki lett tisztitva a szivosor is....illetve a szelep is.

 

2. EPC lampa kigyulladt, elkezdett rangatni az auto, felrealltam aztan tobbet nem is indult... hibakod: P0340 - forgattyús tengely helyzetszenzor...ezt a jelet mi küldi? a holtponti jelado?

 

3. teljesen veletlenszeruen elkezd sipolni illetve villogni az olajnyomás jelzo lampa (1500-2000-es fordulat kozott). Mikor szerelonel volt (2 hete) akkor megmertek a nyomast alacsony es magas fordulatszamon, tokeletes volt. Itt mivel lehet a gond? ezt is egy szenzor erzekeli ami esetleg hibas es fals jelet kuld? melyik ez a szenzor?

 

Koszonom a valaszokat, kellemes vasarnapot!

 

 

Storm10 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66111

Sziasztok.  2004 1.9 TDi octaviam van.Tanácsot szeretnék kérni,időközönkét a olajlámpa fel villan villog elalszik. Olaj van benne kicserélve a olajgomba olajpumpa hajtókar csapágyak. Kabel is kicseréve ,müszerfal számítógép nem jelez semmi hibakódot.Ha valaki tud tanácsot adni nagyon megköszonném. 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.17 0 0 66110

Maradjunk annyiba, hogy a torsen az igazi, abból is 2 kell legyen egy hajtásláncon, egy középen és egy hátúl. Haldex:

- fékezésre a haldex kikapcsol

- motorféknél is

- akkor kapcsol, ha a hátsó híd és a kardán között fordulatszám eltérés van

Illetve, ha hülyeséget csinálsz és a oldalgyorsulás vagy a pörgési szenzor beleszól.

De akkor fékezi a kerekeket is, az már az ESP dolga.

 

Előzmény: Hannsg52 (66108)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 66109

Attól függ milyen a terep. Nálunk itt a közelben dimbes -dombos, kiszámíthatatlan, hogy mikor ázik el. Mész-mész és egyszer felhasal, aztán kihúz a traktór. A Scout magassabb, de azzal is megjártam. 

 

 

Előzmény: Hannsg52 (66107)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 66108

Ja még azt is hozzátenném, hogy kanyarban sokkal stabilabb a kocsi, csúszós havas úton is, nem csúszkál induláskor,hanem megy egyenesen,és legyorsulja az összes első vagy hátsó kerékhajtású autót induláskor. Szóval 4X4 az igazi! :) 

Előzmény: Hannsg52 (66107)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 66107

Ezt a hszt, cáfolnám! Nekem 1,9-es TDI 90 LE motorral volt 4X4,és szenzációs volt! Gyengécske de mivel 20 mm-rel magasabb  nagyon nehéz terepen is elmegy! Sőt, vontattam vele küszöbig érő sárban  Suzukit, Mercit, Opelt húztam ki a kátyúból.  Végig vadásztam vele tíz évet hóban sárban, és ott mentem el vele, ahol a terepjáróval a vadásztársaim.

Előzmény: Törölt nick (66102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!