Nekem is ez rémlik. Logikusan az lehet a magyarázat, hogy minél jobban hajtod, annál melegebbek a szelepek és annál könnyebben ég rá a trutyi. De Novoth Tibi nyilván szofisztikáltabban leírja odaát :)
Sőt, az 1.4 tsi fórumon valaki - talán a Novoth - szerint magas fordulaton a magasabb hőfok miatt még jobban kokszosodik... Nem volt időm visszakeresni a hozzászólást, de teljesen logikus abban a magyarázat.
Fogalmam sincs erről a specifikus problémáról, és nekem úgy tűnt, Rudolf sem erre reagált. Már csak azért sem, mert neki sincs 1.4 TSI-je.
A sok városi használat árt az autónak, mert lerakódások képződnek. Ezeket a lerakódásokat valóban menedzselni lehet azzal, ha az autót időnként meghajtjuk.
sőt, az ökrös szekér egyáltalán nem kokszosodott. szóval ennyi erőből azt is nyugodtan tanácsolhatod hogy etessen szénát az ótóval aztán attó kitisztul, mert hát ha az ökrös szekérnél bevált akkor méne lenne az jó módszer a közvbetlen befecskendezős motornál is? há de nem? há de :)
Írtam, nagyon kemény terepen el tudott menni! Szerezz II es Scout felniket, és tedd rá a III-asra. Nekem is jobban tetszik,és biztosan keményebb fából faragták! :)
A kokszosodás enyhítésén kívül van más funkciója is ennek a megoldásnak?
Csak tipp: a keverékképzés lehet talán jobb, ha alacsony terhelésnél már a hengeren kívül megkezdődik.
Az új szíjas 1.4 tsiknél tettek a kokszosodás ellen valamit?
Nem tudok róla. Ettől még lehet bármi, de sajnos a legvalószínűbb az, hogy együtt kell élni azzal, hogy 100+ ezrenként kitakaríttatjuk. Ha ez a legnagyobb hibája, akkor attól még zseniális motor.
Az utóbbi időben elég sok gondom akadt Skoda Octaviam-mal (1.4 16V 2006, benzin).
Magas olajfogyasztasa miatt szerelohoz vittem, de mivel annyira rossz allapotban volt mar nem lehetett meggyuruzni. Az egesz motorblokkot javitani kellett (fúrni, dugatyúk, hengerfej). Kaptam vissza tulajdonkeppen egy új motort. Az olajfogyasztas ugy tunik megszunt. Jottek ugyanakkor a kovetkezo hibak:
1. hibakod: P0403 - itt az javasoljak, hogy az EGR-szelep potenciométere vagy a hőmérséklet-érzékelő lehet kopott, cserére érett. Ez tehat nem az egesz EGR szelepet jelenti? vagy komplett lehet csak cserelni? nem hiszem hogy eltomodes okozza mivel a motor szerelesekor ki lett tisztitva a szivosor is....illetve a szelep is.
2. EPC lampa kigyulladt, elkezdett rangatni az auto, felrealltam aztan tobbet nem is indult... hibakod: P0340 - forgattyús tengely helyzetszenzor...ezt a jelet mi küldi? a holtponti jelado?
3. teljesen veletlenszeruen elkezd sipolni illetve villogni az olajnyomás jelzo lampa (1500-2000-es fordulat kozott). Mikor szerelonel volt (2 hete) akkor megmertek a nyomast alacsony es magas fordulatszamon, tokeletes volt. Itt mivel lehet a gond? ezt is egy szenzor erzekeli ami esetleg hibas es fals jelet kuld? melyik ez a szenzor?
Sziasztok. 2004 1.9 TDi octaviam van.Tanácsot szeretnék kérni,időközönkét a olajlámpa fel villan villog elalszik. Olaj van benne kicserélve a olajgomba olajpumpa hajtókar csapágyak. Kabel is kicseréve ,müszerfal számítógép nem jelez semmi hibakódot.Ha valaki tud tanácsot adni nagyon megköszonném.
Attól függ milyen a terep. Nálunk itt a közelben dimbes -dombos, kiszámíthatatlan, hogy mikor ázik el. Mész-mész és egyszer felhasal, aztán kihúz a traktór. A Scout magassabb, de azzal is megjártam.
Ja még azt is hozzátenném, hogy kanyarban sokkal stabilabb a kocsi, csúszós havas úton is, nem csúszkál induláskor,hanem megy egyenesen,és legyorsulja az összes első vagy hátsó kerékhajtású autót induláskor. Szóval 4X4 az igazi! :)
Ezt a hszt, cáfolnám! Nekem 1,9-es TDI 90 LE motorral volt 4X4,és szenzációs volt! Gyengécske de mivel 20 mm-rel magasabb nagyon nehéz terepen is elmegy! Sőt, vontattam vele küszöbig érő sárban Suzukit, Mercit, Opelt húztam ki a kátyúból. Végig vadásztam vele tíz évet hóban sárban, és ott mentem el vele, ahol a terepjáróval a vadásztársaim.