És a 903-as is így néz ki. Lásd az általad készített képeken, meg másokén is. Figyelemmel a külső oldalfalon a fényezés sérülésére, ami egyértelműen mutatja a tűzfészek helyét (közép tájon).
Elvonási tüneteid lennének, ha nem kezdenéd újra és újra ezt a témát, ugye? Az említett légkör pont az olyan álszent provokátorok miatt alakul ki, mint amilyen Te vagy.
Így néz ki egy nullszériás MXa motorkocsi, amely bizonyítottan gyújtogatás áldozata lett. Ennél jobban talán csak egy fegyverraktár, vagy egy üzemképesnek kikiáltott Ik. 412-es busz, vagy egy By ill. Bo kocsi ég ki...
Már látom, hogy nem véletlen a vekével szemben táplált ellenszenv a bkv-sok részéről abban az esetben, ha megnyilatkoznak. Ez a felsőbbrendű gőg, illetve a dolgozók lenézésének a következménye. Mindazonáltal egy ilyen szakmai jellegű topikon látható az is, hogy az információik hiányosak és az adott témához - Dlalából kiindulva - nem is igen értenek. Gusztustalan az, hogy ahova ez a személy "beteszi a lábát", ott rögtön a szakmai vita helyett egy ilyen politikai, messzemutató, egymást szidalmazó, személyeskedő légkör alakul ki.
Nos: "De akkor is, de akkor is, a bkv a hibás, nekem van igazam, neked nincs, mindenki rosszul tudja, követelem, hogy hulljanak fejek. A fűtőtest volt a hibás!!!!!!!!"
Én soha nem kezdeném úgy egy szakmai hozzászólásomat, hogy
"TE SZERENCSÉTLEN"
A fűtéssel kapcsolatban általánosságban elmondható, hogy fűtés miatt soha nem égett ki MX/A. Megnéztem az eredeti német kapcsolási rajzokat, azonosak a 80-as évek elején íródott "Danka könyvvel", amiből egyébként még ma is oktatják a járművezetőket.
A 903-as utastérfűtéséről:
minden fűtőtest ép maradt, még a bekötések is, csak a ház perzselődött meg...
túlmelegedés oka lehet zárlat, de akkkor a fűtésbiztosíték (fokozattól függően valamelyik a kettő közül) kiolvad, esetleg a 2. főkapcsoló kivált (di/dt) - nem váltott ki, nem olvadt ki...
megváltozik az áramkör ellenállása (lecsökken) zárlat nélkül, de akkor az átfolyó áram megnő és a fűtésbiztosíték (fokozattól függően valamelyik a kettő közül) - kiolvad, nem olvadt ki...
ha nem a 2. vagy a 3. akkor nem lehet túlmelegedés, mert a fűtés az áram hőhatásának az elvén működik, ahol a hőmérséklet arányos az átfolyó árammal.
Igazából én nem tudom, hogy miért cserélték, de a műbőr ülésborítás tűzbiztonsági szempontból az egyik legrondább anyag: könnyen gyullad, ég mint a zsír és mérgező a füstje.
Több cég is foglalkozik lángmentesített ülésszövettel, pl. Lantal, Industrial Neo-Tex, vagy a legnevesebb a J. Holdsworth. (az újabb hazai nagyvasúti járműveken áltb. Holdsworth szöveteket használunk). Hogy a BKV honnan szerezte, azt sem tudom. A lángmentesítő kezelést nem nagyon lehet a felületen észrevenni. Öngyújtóval meg nem állnék neki lángpróbákat csinálni a HÉV-en. :-)
Próbáljuk keresni a problémák forrását. (nem azért, hogy mindenáron ráhúzzuk valakire a vizeslepedőt, hanem hogy kiderüljön, mi a baj, nehogy mégegyszer előforduljon. Bahhh.)
Legyél szíves prezentálni, mit tett a tűzbiztonság érdekében a BKV a 903-as kocsin pl. Majd akkor legyél okos.
Azt kötve hiszem, hogy a tűzbiztonság miatt cseréltek volna ülést. Erre bizonyíték, hogy eddig senki sem jött ezzel se itt, se az Akácfában, se a HÉVnél. Inkább a PR akar az indítóok lenni. De ha valóban kevésbé ég a szőrös, mint a műbőr, akkor az jó.
Meg tudnád nézni, hogy a BKV által beépített üléshuzatok honnan vannak és tényleg lángmentesítettek?
Na, Lala, ha így igaz, amit scsabi írt, akkor ezt bebuktátok. Nem igaz, hogy a BKV nem tett semmit a tűzvédelem érdekében, tessék, cserélte az üléshuzatokat! (Büdös koszos szőrösre, de hát a tisztaság az más kérdés).
"Ezt mondd el az áldozat családjának is. Örülni fognak neked" Ez csúnya demagógia. Mintha azt mondanám, hogy a szegény májbeteg kislányra költött pénzt tűzvédelemre fordították volna, most előbbre lennénk. Nem lehet kiszámolni egy élet árát, de valahogy mégis kell kockázatelemzést végezni. Arra, hogy egy egyenlőre megmagyarázhatatlan okból megégett embert megmentsenek mennyit érdemes költeni? Mert ha ötévenként kiég egy kocsi, amiből mindenki sikeresen kiszáll, az még nem negy ügy.
Viszont a szőrösülést már érdemesebb megnézni. Mivel az újonnan beépített anyag, annak már meg kellene felelnie szigorúbb követelményeknek. Ha nem felel meg, akkor lehet szidni a BKV-t, ha megfelel, akkor viszont ők nyertek, mert ez már egy (az első) biztonságnövelő lépésnek is jó volt.