Elnézést, kedves komar22, ez a hsz-em semmilyen formában sem válasz a te hozzászólásodra, ezer százalék, hogy nem a "válasz" gombot nyomtam, sőt a beírás közben nem szerepelt alul a te hsz-ed, mint amire válaszolok, szóval abszolút nem is értem, hogy hogyan jelenhet meg az, hogy ez egy válasz :-(((
A szervizfüzetben, az elején van egy jó tenyérnyi matrica beragasztva (a párja a csomagtartóban a pótkerékakna fölött balra van) ezen ott van minden adat, közte a színkód is. (egy négykarakteres kódot keress) Most így pontosan nincs előttem, hogy hol lesz, de ha bemész egy olyan üzletbe ahol festékeket szoktak keverni, akkor ott tudni fogják, hogy melyik az. Én ilyen helyen kevertetnék javítószínt!
A kézifékkart még nem kellett leszednem, de a váltószoknyát már igen! Nyisd ki a kulissza előtti hamutartót tároló fiókot és ott megkezdve kézzel feszegesd fel a szoknya körüli műanyagkeretet. Könnyen fog jönni...
Azután hajtsd fel a szoknyát amennyire csak tudod és a váltógomb alján lévő fémgyűrűt ami egy helyen roppantással van megfeszítve, egy megfelelő csavarhúzóval kicsit meg kell lazítani (szét kell feszegetni az összeroppantott részt) majd jó erősen meg kell fogni a váltógombot és csavargatva erősen meg kell húzni felfele.
A szoknyát a gombhoz egy műanyag elem fogja oda amit egy pici csavarhúzóval le lehet pattintgatni, de ügyelj, hogy a tartókarmok ne nagyon sérüljenek, mert akkor nem fog megállni a helyén amikor visszateszed.
A kézifékkar borításának levételéhez szerintem ki kell venni a középkonzolt* amihez meg az üléseket és a középkonzol oldalborítását is... nem veszélyes, de ahhoz már jobb szerszámozottság szükséges és némi önbizalom!
*: már feltéve, hogy van benne Jumbo Box kartámasszal. Ha nincs akkor nem tudom, de lehet, hogy akkor is le kell venni az egészet.
Megjött az AliExpressről rendelt 3 eurós mini OBDII-es diagnosztikai jeladó. Bedugtam, adja a jelet, bluetooth-on keresztül rá lehet csatlakozni.
Szoftvert nem adtak hozzá (így nem kapcsolják le a vámon :-)), tetöltöttem hozzá vagy 3-4 féle különböző android applikációt. Az alapfunkciók működnek, az alap adatokat (fordulatszám, stb.) rendben tolja át a tabletre. Hibakódokat is olvas, itt azt írják, hogy törölni is tud, azt még nem tudtam kipróbálni.
Viszont egyelőre nem volt időm foglalkozni vele, a sokféle programból (Torque, DashCommand, stb) még rá kell jönni, hogy melyik mire jó, de amit eddig láttam, az azt mutatja, hogy egy ezrest nagyon megér :-))
A hétvégén lecseréltettem a téligumit is, nem volt gondom a Hankook W452 téligumik zajával és használhatóságával, de a nyári EcoContact5 messze jobban viselkedik és sokkal csendeseb így 20 fok felett.
Nekem is ez rémlik. Logikusan az lehet a magyarázat, hogy minél jobban hajtod, annál melegebbek a szelepek és annál könnyebben ég rá a trutyi. De Novoth Tibi nyilván szofisztikáltabban leírja odaát :)
Sőt, az 1.4 tsi fórumon valaki - talán a Novoth - szerint magas fordulaton a magasabb hőfok miatt még jobban kokszosodik... Nem volt időm visszakeresni a hozzászólást, de teljesen logikus abban a magyarázat.
Fogalmam sincs erről a specifikus problémáról, és nekem úgy tűnt, Rudolf sem erre reagált. Már csak azért sem, mert neki sincs 1.4 TSI-je.
A sok városi használat árt az autónak, mert lerakódások képződnek. Ezeket a lerakódásokat valóban menedzselni lehet azzal, ha az autót időnként meghajtjuk.
sőt, az ökrös szekér egyáltalán nem kokszosodott. szóval ennyi erőből azt is nyugodtan tanácsolhatod hogy etessen szénát az ótóval aztán attó kitisztul, mert hát ha az ökrös szekérnél bevált akkor méne lenne az jó módszer a közvbetlen befecskendezős motornál is? há de nem? há de :)
Írtam, nagyon kemény terepen el tudott menni! Szerezz II es Scout felniket, és tedd rá a III-asra. Nekem is jobban tetszik,és biztosan keményebb fából faragták! :)
A kokszosodás enyhítésén kívül van más funkciója is ennek a megoldásnak?
Csak tipp: a keverékképzés lehet talán jobb, ha alacsony terhelésnél már a hengeren kívül megkezdődik.
Az új szíjas 1.4 tsiknél tettek a kokszosodás ellen valamit?
Nem tudok róla. Ettől még lehet bármi, de sajnos a legvalószínűbb az, hogy együtt kell élni azzal, hogy 100+ ezrenként kitakaríttatjuk. Ha ez a legnagyobb hibája, akkor attól még zseniális motor.
Az utóbbi időben elég sok gondom akadt Skoda Octaviam-mal (1.4 16V 2006, benzin).
Magas olajfogyasztasa miatt szerelohoz vittem, de mivel annyira rossz allapotban volt mar nem lehetett meggyuruzni. Az egesz motorblokkot javitani kellett (fúrni, dugatyúk, hengerfej). Kaptam vissza tulajdonkeppen egy új motort. Az olajfogyasztas ugy tunik megszunt. Jottek ugyanakkor a kovetkezo hibak:
1. hibakod: P0403 - itt az javasoljak, hogy az EGR-szelep potenciométere vagy a hőmérséklet-érzékelő lehet kopott, cserére érett. Ez tehat nem az egesz EGR szelepet jelenti? vagy komplett lehet csak cserelni? nem hiszem hogy eltomodes okozza mivel a motor szerelesekor ki lett tisztitva a szivosor is....illetve a szelep is.
2. EPC lampa kigyulladt, elkezdett rangatni az auto, felrealltam aztan tobbet nem is indult... hibakod: P0340 - forgattyús tengely helyzetszenzor...ezt a jelet mi küldi? a holtponti jelado?
3. teljesen veletlenszeruen elkezd sipolni illetve villogni az olajnyomás jelzo lampa (1500-2000-es fordulat kozott). Mikor szerelonel volt (2 hete) akkor megmertek a nyomast alacsony es magas fordulatszamon, tokeletes volt. Itt mivel lehet a gond? ezt is egy szenzor erzekeli ami esetleg hibas es fals jelet kuld? melyik ez a szenzor?