Hát mit ne mondjak,szép kis falvakba kell elmenni,amelyekről még nem is hallottam,de még életemben sem olvastam a térképen.
Egy a könnyebbség,hogy csak Coop boltokba kell menni. A hús az rendesen bent van egy vájlingban,azzal nincs gond. A tejtermék cuccok 70 %-a is össze van már válogatva vájlingba,csak a többit kell neked összekészítened (Tejfölök,joghurtok.kefírek,kakaók)
Én amondó vagyok,hogy csak hozzá kell szokni,mert először rémisztőnek tűnik,de ilyen érzésem volt az előző helyemen is,aztán a végén úgyis belejön az ember.
Egy 7,5 tonnás Atego van, elég régi jószág,de a motor jólhúz,a 150 lovas van benne.5 sebességes váltó van benne. Ettől a sok zergebaszó utaktól,hol nem férsz el az utón,ha jön szembe a menetrendszerinti busz,meg az állapota is olyan,így szegény kocsi úgy csörömpöl,rossz hallgatni. :((
Telepen könnyű,a raktárnál a targoncás felrak mindent a kocsidra,csak lefelé kell a motyót rakni. Kell egy kis logisztika,mit hogyan rakj a kocsin.
Majd holnap kiderül,mit kapok,mivel kell bizonyítanom. Térkép kell,szóval viszem a GPS-t,mert fogalmam nincs ezekról az eldugott helyekről.
Egy a szívfájdalmam,hogy nincs benne egy normális rádió,annyira régi,hogy még kazetta deck sincs benne. :))))) (valahogy csak kibirom)
Eleinte én is féltem tőle, de most szeretem, nem kell esőben ponyvázni meg várni a targoncásra... csak kinyitod a hátulját rátolsz a rámpára és kész is.
Figyelj nem volt semmi extra. Volt teszt: kresz, vezetési idők, ADR. Akkor egy elbeszélgetés. Vezettem egy kicsit. előre, hátra jobbra, balra. A tesztben volt útvonaltervezés is. Tehát semmi extra. Meg kérdeztem a csávót, mi van ha nem sikerül a vezetés. Azt mondta, hogy azt nézi, hogy van-e bennem lehetőség. Tehát, hogy alkalmas vagyok-e arra, hogy egyszer egyedül menjek. Mondjuk én a NIT-nél csináltam a GKI-t, és ott tudtam menni egy IVECO nyergessel. Szóval azért egy picike rutint tudtam szerezni. Erkölcsi bizonyítvány az kell. Ennyi nagyjából. Hát remélem, hogy minden rendebe lesz. Mert mondta a srác hogy szeptemberbe jönnek a vadi új TGX-ek, amiket a bécsiek kapnak. Állítólag állklímával meg komfort üléssel. Remélem, hogy jól fogok teljesíteni. Mondták, hogy hűtős pótot is szoktak húzni. Azt mondjuk díjaznám, hogy ha meg tudnám annak is tanulni a kezelését. Még nem tudom, hogy mikor indulok. Mert még nem küldték meg az ADR igazolványomat, mert múlt héten vizsgáztam. Csak ott kaptam egy papírt, hogy sikeresen levizsgáztam. Szóval még arra várok. A pénz az szerintem nagyon jó. Persze kinek mi a jó. Euróban fizetnek, meg az alapbért forintba, és órabérért dolgoznak. Egyébként ment a tolatás nem egy nagy ördöngőség. Ja meg van beépített GPS is a kamionokba. Legalább azt nem kell vennem. Térképeket már szereztem be. Talán ennyi, más nem volt.
Sziasztok! Hosszú halgatás után most irok hisz most kerültem internet és gép közelébe. Voltam Ausztriába ahol meg is lett volna a munkavállalási engedély de mivel nem dolgoztam még sofőrként bejelentve és ez az ugynevezett (Fahrpraxisnachweis) Muszály az endeély kikérvényezéséhez, igy sajnos ennyibe maradt a dolog, hogy ott is azt javasoltál keressek egy 7.5 tonnás autora állást és azzal menjek amerre csak kivánják, utána beszélhetünk :) . Amugy amunkavállalási engedélyről minden infot elmondott az ottni munkaügyis úriember akit irdékel szivesen leirom az egészet, a lényeg hogy régiónként eltérő az engedélyek nehézségének kaidása tehát van ahol meg lehet szerezni magyar állampolgárnak van ahol nehéz és van ahol egyáltalán esély nincs rá. Ugyhogy ennyi dióhéjba. Azért ha valaki hall egy 7.5 tonnás állást gondoljon rám is :) Előre is köszönöm. üdv gábor
Gondolj bele, régen nem volt még divat a függönyponyva. Mit összeszenvedtünk a 13.6-os póton a feldobos ponyvával. Szélben-esőben. ) Hogy a ráesett hórol, már ne is beszéljünk, mikos a súlya nyomta a ponyvát a tetővasak közé, a fülekbe csavarhúzóval kellet befeszíteni a karikákat! ) Létrán álva fűzögetni... )))
Csak azt szeretném írni azoknak akik kezdők és munkát keresnek, hogy ne adják fel. Engem most vettek fel a bécsi Gartnerhez. Szóval kitartást. Nemcsak a wabihoz lehet menni kezdő sofőrként!
Mint alkalmazott örültem, hogy mindig új, nem platós -ponyvás Mastert kaptam. De most muszáj váltani nagyobbra. A 120 lovast veszem. (ez olcsóbb, gyakoribb, meg szerintem elég a 8 palettához). 160 lovas már inkább a 10 palettáshoz dukál.
Szóval platósat veszel... Azt könnyebb mozgatni, több mindent el tudsz majd vinni vele. Én is platóssal kezdtem, egy 315-ös Sprinterrel. 4,30 x 2,20-as plató volt rajta, de kiütötte alólam egy őrült Golf-os. Jó volt az autó pakolás szempontjából is, csak az az állandó ponyvázás :( Szélben-esőben külön öröm volt :)
A nagy motoros Boxost veszed ? Azzal vigyázni kell, mert az erős motor nagy nyomatékát nem nagyon bírja a váltó. Tegnap voltam Pug-éknál megbeszélni a pénteki szervízt, és megint hoztak egy ilyen 3.0-ás váltóbajos masinát. Eddig kétszer voltam náluk olajcserén - én megfelezem 20ezerre a periódust -, de mindkétszer váltójavításos 160 lovas autó állt az emelőn. Ez állítólag valami csereügyletként kapott GM(?) váltó, és hát nem a legsikerültebb darab.
Köszi. Új 8 palettás Boxer lesz. Nekem mindegy merre, csak már mehessek.Egy haver fog mozgatni,akinek van saját speditőrje. Hihetetlen mennyi zsé kell az induláshoz, pedig tájékozódtam.....
Még a vámos időkben, a Hegyesi kis soron sok furgonos a sorban állásnál az ablaknál sem köszönt egymásnak.... De a Wabis nem köszönés az már tendencia, de még a Fialát is ide sorolom...
egy story: kb. 7 éve, Portugália felé, de még spanyolba 2x megelőztem 2 Magyar kamiont, egyszer sem köszöntek vissza. Másnap reggel az Alvercai vámon csinálom a papirozást, segítek nekik a papírozásban, megmutatom nekik a madaras tescot, együtt bevásárlás meg minden. Még mondják is, hogy nem várták ezt egy ( "inkubátorostól"). (Master) késő délután érzékeny búcsú egymástól. Másnap a portugál pályán utólérem őket, villogok , integetek, de semmi válasz..... (:
Mit is kívánhat ilyenkor az ember : egy kalappal :) Én 3 év alkalmazottkéni furgonozás után most tavasszal lettem a magam ura. Használt masinát vettem ( egy másfél éves Boxert ), így sem volt egy egyszerű összeg a kezdés. Melóm hál' Istennek van, és még az utalások is időben beérkeznek. Ami ugye nem természetes manapság :( Milyen gépet veszel ? Merrefelé fogsz járni vele ?
Valóban sok magyar nem köszön az utakon külföldön, viszont kategórián belül még azért megy az üdvözlés. Kamionos kamionosnak, furgonos furgonosnak. Eleinte én is mindenkinek köszöntem, de csak nagyon kis arányban villantottak vissza más kategóriából. Ami viszont teljesen meglep az az, hogy sok Wabis még egymást sem üdvözli út közben, pedig egy a kenyéradójuk :(
szervusztok Urak. véletlenül találtam rátok, és erre a hasznos topicra. 10-év furgonos (tir) rabszolgaság után, úgy néz ki saját lábra állok. igaz a furgon nem kamion, de én külföldön még mindig köszönök ,( bár már ez nem divat) a Magyarnak az utakon. Nekem jó érzés... Holnap cégalapítás+ autó rendelés...
Ne is emlegesd a biciklit. Én mekkora szerencsétlen vagyok,néha nem hiszem el,tegnap este a lakástól majdnem 1 km-re eltört a hátsó kerék agya,komolyan,le is fényképezem,a mai napig nem hiszem el.
Az volt a szerencsém,hogy volt a közelben szerszám,kiszedtem,és hazasétáltam a pótkerékért,amit télen használok.
Nem tudom ki átkozott el távolról,de nagyon beszoptam tegnap,az tuti.
ÚGY NÉZ KI,VÉGRE LESZ MELÓM,MEGYEK HAJNAL 4-RE A TELEPRE,MEG EGY TÚRÁRA,HOGY MEGMUTASSÁK MI A MELÓ.
Úgy néz ki,újra 7,5-es Atego Lesz a páciens,hála a jó égnek.!!!!!
Road, Ne is mondd. Én nem voltam olyan nagy bagós, de 85-ről simán 100-as lettem. Bár a bringám még elbír :D
Steyr, Szerintem csak rajtad fog múlni, nem a tapasz fogja eldönteni, hogy lerakod vagy sem. Szúnyogokra az Ivecoban elég volt a Vape lapokat a motorsátorra lerakni, a melegtől ugyanúgy kipárolgott mintha készülékbe raktad volna ;)
Átdobsz pár kilót mindketten jól járunk akkor.Adok cserébe szunyogcsipést. Ezek az elmerogyant állatok 64 et csiptek a hátamba kb 5 perc alatt.Megszámoltuk
Tényleg erre mi a megfejtés,motorjáratás klimával??