Meg tudja valaki mondani, hol találom a gyári központi zárral ellátott Feliciámban a kpzár vezérlőjét? Elvileg egy fekete dobozt kell keresnem... Motortérben nem láttam és a biztosítéktáblában sem találtam... Köszi előre is!
A takarítás sokszor bezavarja az ECU-t, de elméletileg kis idő után majd beáll, nekem mondjuk 400 km kellet neki legelőször, mikor legutóbb takarítottam akkor meg azonnal jó volt takarítás után. Szerintem várjál vele hajtsd addig, ha nem áll be idővel akkor már lehet gondolkozni mi lehet a baja.
Sziasztok.Van egy 1997es Skoda Felicia 1.3MPI-nk.Onnan kezdeném hogy gyújtáskulcs betétet kellett benne cserélni,ezután pár nappal elkezdett az autó menet közben hirtelen gázadásra rángatni és az alapjárat is nagyon szabálytalan néha majdnem leáll,olvasgattam fórumokat kitisztítottam a fojtószelepet,akksi sarut levettem egy 30percre.Indítás után nem rángatott a kocsi de viszont folyamatosan 2000körül volt a fordulat,próbakör után az alapjárat fordulat beállt a normálisra.Leállítottam majd újra beindítottam és ekkor a fordulat megint 2000körülire emelkedett.Mi lehet ez? Köszönöm.
No most mielőtt nagyon egekbe emelitek a DR15TC-t elmondanám hogy EZ a GYÁRI gyertyája- szóval nem kell csodálkozni rajta hogy jó. Anno én beszéltem a Briskes terítővel- van hozzá még két fajta Brisk gyertya is- már a fentebb említett gyetyán kívül van valami hát nem eskü - de talán irridiumos vagy milyen prémium gyertya is, de az csak ha jól emlékszem még - 1 pólusú. 3 polusúban meg van a DR15TC meg mégegy. a 68 lovashoz egyértelműbb a gyertyakönyv mint az 55 lovashoz...
Ha már annyira szét van égve, akkor azt már illő lenne kicserélni...
Működni működik, amígy csak teljesen el nem égnek a pólusok. De közben könnyen leválhat róla egy darabka, ami aztán ha rossz helyre kerül mintát vághat a hengered falába.
Ha cseréled majd tegyél már fel egy képet róla, mert kíváncsi lennék rá:) Elvileg az már 100ezer km ment..
DR15TC van benne nekem is és eddig nagyon szereti a motor. Én Skoda Patikáról rendeltem és ott 3200 Ft a csomag bele + kiszállítás. A Bosch gyergyákkal melegedett erőteljesen a trafósor is, ezzel meg kézmeleg szokott lenni, a Bosch-t 2000 km-rel ezelőtt raktam bele, de úgylátszik nem kedveli. A DR15TC elvileg meg 60000 km-t bír simán.
Brisk melyik? DR15TC??? Felétek mennyiért adják?Én is megvettem már,de még nem cseréltem ki őket,múltkor egyet kivettem,hát nagyon szét volt már égve! Tényleg észrevehetően jobban műkszik a gép! Megmondom őszintén 45ezerrel vettem a gépet,most 134ezer fölött járok,de én még ebben gyertyát nem cseréltem!A fent említett van benne!
sziasztok,üdv mindenkinek.1,3-as tulaj vagyok,a,múltkor beragadt a gyújtáskapcsoló társzerkezete,trailer kellett:) Orvosoltam a problémát,megoldottam csere nélkül szereléssel,ha valakit érdekel majd elmondom részleteiben.Megnyugtatok mindenkit,hogy felicia típushiba lehet rá számítani! Autóm:feilcia 1,3 2000márciusi
Sziasztok ! Megvolt a gyergyacserém ! Ég és föld a különbség, mintha a motort cserélték volna ki. Bosch FR7DC +8-at vettem ki belőle, futott vele kemény 2000 kmt és az elektródák elszineződtek meg láthatóan megégtek. Most a gyári Brisk van benne és végre elkezdett élni a motor is, jobban gyorsul és végre melegen is jól indul.
A lengyel házba lehet kapni külön betétet, az 800-1500 között van. Ha még eredeti házas, akkor sajna komplett csere, de akkor is a lengyelt vedd, mert gondolj a jövőre is! Forgóéknál Csömörön, ahol mondtam...
A Lengyel házba lehet cserélni a betétet 800-1500-Ft közötti áron, ha a gyári van fent, akkor sajnos egyelőre komplett csere, de a lengyelt vedd a jövőre is gondolva a Forgóéknál Csömörön, amit mondtam!
szia!Nagyon szépen köszönöm ezt a részletes magyarázatot,holnap nekikezdek és megprobálom elinditani!Hétföre megbeszéltem telefonon a szerelövel,hogy beállitja a gyujtást és átnézi,de 14km-re lakom a várostol és be kell jutnom valahogy..Ez az egy célom van,annyira megcsinálni,hogy beérjek a városba!Valaki mondta,hogy a trafo is rossz lehet,szerinted ennek az állitásnak van valoságalapja? Köszi mindent!!! ILDI
Kedves Ildi! Azért jön benzines füst, mert rossz sorrendben lehet a gyújtókábel és össze-vissza megy a motor.
Hidegindító sprayt semmiképp ne használj mert nem az a baja, és ha véletlenül sokat fújsz, akkor olyan kárt okozhatsz vele, hogy motort is szét kell szedni.
A gyújtási sorrendje 1-3-4-2 ez azt jelenti, hogy az elosztóban lévő kábelek ilyen sorrendeben mennek a gyertyákra, tehát az 1hengerre menő kábel után a 3 hengerre menő kábel következik, és így tovább a többi... (az óramutató járásával megegyező irányban kell nézni a sorrendet). A hengereket pedig az ékszíj felöli oldatól kell számolni. Hát nem tudom ezt, hogy lehet jobban elmagyarázni...
Amit talán érdemes lenne még; ha van otthon másik gyertyád (használt is jó) akkor megpróbálhatnád azokkal, mert ezek már lehet , hogy tele vannak trutymóval, Vagy próbáld meg ezek tisztára , szárazra kitörölni visszarakás előtt.
Köszi a választ!Az az igazság,hogy elképzelhetö a kábelek összekeverése,tudnál segiteni,hogy miképp tudom meg a helyes sorrendet?A gyertyákat az elmult három napban rengeteget pucoltuk,mindig benzinszagu és mikor kivan véve és ugy inditunk akkor benzines füst jön a helyéröl.Gondoltam,hogy hidegindito sprayt fujok be,ez jo ötlet? Légyszives válaszolj ezekre/spray,kábelsorrend,stb./!Köszi elöre is! Szia! ILdi
Üdvözlök mindenkit! Nö vagyok,Favoritom van és nagyon elkeseredtem...Egyszerüen nem tudom elinditani a kocsit,vidéken lakom és nem tudok a városba bemenni,itt a szomszéd segitett de hiába,hozott ma uj gyujtáselosztofedelet-igy sem indul,kipucoltuk a gyertyákat semmi..Nagyokat durran mintha lönének,innen gondoltam,hogy a gyujtással lehet a gond.Ha valakinek van valami tippje kérem segitsen??!A favorit 93-as évjáratu--Köszönettel:Ildikó
Én is csak tanácsot kértem mint te ahogy írtad. Te is elkezdted valahol,ám tőled nem szakmai tanácsot nem kaptam.Nem vagyok teljesen műszaki analfabéta.1hónapja van nálam ez az autó,előtte samarám volt,és azt már becsukott szemmel is megoldottam.Ha előző írásom bántó volt,akkor elnézést kérek.