Most nézem, hogy F-ről van szó! Az nagyon sok! Nekem 5000 km-el ezelőtt volt olajcsere, nyomom is neki rendesen, de full közelében van az olajszint, ma néztem meg!!! Szóval nagyon gyorsan dokihoz, mert a katalizátorod is tönkremegy.
És a fűtést emlékeim szerint melegre kell állítani. A hűtő alatt van a legalsó pont, tehát a blokkból is ki kell folynia. Ha maximalista akarsz lenni, esetleg megemeled az autó hátulját :DD
A benzintank 38-40L körül van, az olaj, ha jól emléxem 3,5-4L, Hűtővíz is 3-4L között. Az olaj függ a motortól is. (1.1, 1.3, 1.5) Leeresztő gyárilag a hűtő alján van középen.
A segítségeteket szeretném kérni: vettem egy 83-as évjáratú Mazda 323-ast, de nem tudok néhány alapvető adatot (gyári gumiméret, hűtővíz mennyiség, olaj mennyiség, benzintank térfogata). A régi tulaj sem tudta megmondani.
A másik, hogy hűtővizet kellene fagyállóra cserélnem, de első turkálásra nem találtam meg a leeresztőcsavart.
Tehát aki tudna az adatokkal és a cserével kapcsolatban segíteni, kérem tegye meg az email címemre: pozsonyie@mail.dedasz.hu
Nekem is ilyen autóm van és én is elgondolkoztam a dolgon. Szóval a következőket tudom mondani:
- Teljesítménynövelés. Azt az infót kaptam, hogy ha nem akarom a zöldkártyát veszélyeztetni, meg hangos kipufogót, akkor érdemes a hengerfej síkolását megpróbálni. (növelni a kompressziót egy vékonyabb hengerfejtömítéssel) Ez a módosítás elvileg 10-15 lovat eredményezhet. És akkor még nincs kipufogó, sportlégszűrő, stb.
- 1.8-as motor elvileg belemegy, mert ugyanaz a váltó. Abból viszont 118LE változat létezett modellen belül (csak a modellen belüli motorokat szoktáők engedélyezni). Szóval sokat nem lehet nyerni vele, csak ha azt is tuningolod. Cserébe egy rakat módosítási engedély, forgalmi átírás stb kell hozzá. A 2.0V6 szerintem nagyon durva, annak a motorháza szó szerint tele van, ott egy gombostűfejet sem lehet elejteni! Szóval szerintem ott más lehet akár még a hűtő is! A teljes futóműve más, 5 csavaros felni felfogatás van, szóval szerintem az nem éri meg.
- Mattulás: valószínüleg újra lett fényezve valami rossz minőségű lakkal vagy le lett polírozva róla a lakkréteg :( Ha a polír nem segít, akkor nincs más, fényezni kell.
Akkor én is pont erről a tipusról írtam a 177-es hozzászólásban, csak én modellfrissítést írtam a facelift helyett. Ez a hivatalos elnevezése hogy facelift?
A prosit nekem scann-elve is jó lenne ha megtudnád csinálni és e-mailben elküldeni? Baromira tudnék örülni neki!
Namost nekem echte német prospektusom van, de ki nem adom a kezemből :) Ebay-en szereztem be. Szal empirikusan megtekinthető pl a XI kerületben :)
Facelift töményen (ismétlés a dudás anyja) :) : harmadik féklámpa a hátsó szélvédő fölé integrálva, új ajtókárpit, módosított számlapok digitális km számlálóval, gombsoros középkonzol helyett csúszkás (ezt nem kellett volna :), műszerfal kialakítás is új design-ot kapott. Ködlámpák bordás üveg helyett viztiszta üveget kaptak, krómozott kipufógóvég. Kb ennyi :) A műszaki tartalom nagyjából ugyanaz.
Szeretnék nektek gratulálni, hogy összehoztátok a Mazdaklubbot, jó hogyha így összetartanak a közös érdeklődésű emberek. Kevesebb mint egy év mulva reményeim szerint én is klubtag leszek. :-)
Keresek Mazda 323F-ről (94-98 Modell) az 1997-es modellfrissítés utáni típusról képeket, prospektusokat, specifikációkat és minden mást digitális és/vagy nyomtatott formában. Ha tudna valaki segíteni ebben, azt megköszönném!
Passz, mutasd meg egy szervízben, csak mondanak rá valamit.
Tanácsért ritkán kérnek pénzt. A klubtagoknak a miraiban és mesternél is ingyenes bevizsgálás jár.
Nemrég vettem 98 végi 323F 1.5-öt. Már csak használat közben vettem észre, hogy amikor 2.-ba kapcsolok, akkor egy pillanatra mindig megtorpan a motor, de aztán felveszi a normál fordulatot. Ha az 1-est kihúzatom 4000-es fordulatig, akkor a jelenség nincs, de nem hinném, hogy ez lenne a megoldás.
Érdekes felvetés, gondolom a munkahelyed nincs messze a lakóhelyedtől. Én speciel napi 38km-t utazom pont ezért. Hidd el, hogy átlagos, hiszen a tapasztalatok ezt mutatják. Évi 10-15 nem számít soknak.
Nem feltétlenül, én pl. évi kb 10e km-t megyek, persze nem pesti vagyok, a munkahelyem sincs messze. És még évente 2-3-szor el is megyünk kirándulni. 10e-nél többet egyszerűen sehogy se bírok belerakni, pedig volt régebben, hogy kocsikáztam céltalanul. Nem tudom, egyesek a WC-re is kocsival járnak ?