oldalt, ahol FAI, Comline, CCL termékeket kedvező áron kínálunk, fék, futómű, szűrő, tömítés, ablaktörlő, Ford olaj, váltó bowden, ablakmosó motor, motorikus alkatrészek, vezérlés, vízpumpa és sok minden más.
1999-es 2,5D 4HB motorkódú Transiton álltam neki a vezérlés cserének és olyan gondom van, hogy a régifajta görgőt (képen) vettem meg, de az újabb fajta 1 csavaros van az autóban és nincs meg a rugó, amivel a régi fajta állította a feszességet. Hol lehetne ilyen rugót és nagy alátétet venni? Valakinek van esetleg bontott?
Szeretnék venni egy duplafülkés kisteherautót hobbiautónak. Kb. 1 milla a keret, de ha nagyon szép a járgány, akkor egy kicsit többet is rászánnék. Ha esetleg valaki tud ajánlani egy jó állapotú, 2000 előtti duplafülkés, szimpla kerekes Transitot 2,6 m-es platóval, akkor dobjon már egy mailt, publikus a címem.
Már kb. 2000 km-t kocsikáztam el feleslegesen az elmúlt két héten, a fényképeken jól kinéző, "megkímélt", "rozsdamentes" Transitok mind rémesek voltak. Kínomban ma már egy Ducatot is kipróbáltam, de olasz vagy francia járgányt csak a legvégső esetben szeretnék venni.
Ami nagyon tetszene, egy csőrös duplafülkés, de abból csak egy porrá rohadtat találtam, rövid platóval, igaz legalább nem volt messze. Ezt a '83-as Transitot szerintetek 1 millából helyre lehetne pofozni jövő tavaszig?
A képen nem látom rendesen, de mintha a hosszabb platós lenne. Egy lakófelépítményt kellene cipelnie a járgánynak évente pár hétig, ahhoz meg kell a hosszabb tengelytáv.
Meg az egyik első talpas is megkotyogósodott mostanában. Kicseréltem, de nem ajánlatos otthon kínlódni vele.
Kifele még viszonylag könnyen kiütöttem, de visszafele.....
kb. félóráig kalapáltam egy megfelelő átmérőjű csődarabbal (átlósan), míg végül tizedmillimétereket mozdulva a helyére ment. Szerencsére megúsztam egy picike vérhólyaggal az egyik ujjamon.
Még aug. 19-én megállítottak a az NKH-sok egy gyors közúti ellenőrzésre. (A duplakerekes platóssal voltam.)
A szakadó esőben képes volt bebújni a kocsi alá, hogy megszemlélje a gumik állapotát, és az egyik hátsó nem tetszett neki, mert az egyik széle le volt kopva, meg egy másik is eléggé gyengélkedett. Nem akartam mondani neki, hogy azért van megkopva, mert tavaly az volt elől, és a csodás minőségű útburkolat mindig szétbassza a futóművet, így persze, hogy félrekopik. Inkább örültem, hogy nem küldtek el műszakira. Másnap, ha már úgyis ünnep, nem kell dolgozni, nekiálltam átcserélgetni a gumikat. Előre ment két jó állapotú téli, hátra meg összeválogattam a négy legjobbat.
Viszont mikor már a legutolsókat tettem volna fel jobb hátulra, akkor észrevettem, hogy a kerékagy teljesen fel van lazulva a tengelyen, volt vagy egy centis játéka. Kivettem a féltengelyt, és azt tapasztaltam, hogy a két anya a közötte levő biztosító lemezzel együtt letekerhető a tengelyről.
Természetesen a dob szépen rá volt szorulva az agyra, ezért együtt kellett levenni, és utána kiütni a dobból az agyat. (Ez a két alkatrész egyenként is eléggé kétkezes, de így együtt kimondottan nehéznek tűnt.)
Rá kellett fújkálni a fékre egy doboz féktisztítót, mert minden csupa hajtóműolaj volt, kerestem egy új biztosítólemezt (szerencsére kettőt vettem, mikor a másik oldalon szimmeringet cseréltem) és összepakoltam.
A képen látható, hogy a két anya közötti biztosítólemeznek van egy orra, aminek bele kéne feküdnie a tengelyen levő horonyba, de annyira meg van kopva, hogy simán körbeforog a tengelyen. Lehet, hogy a sok tolatás lazította fel? Ez az oldal valószínűleg meg nem volt szerelve, mert a féltengely rögzítőcsavarjain még gyárinak tűnt a csavarragasztó.
Kicseréltük. Nem semmi mutatvány ez. Jó nagy bontással jár. Mivel szerelés szempontjából elég szar helyen van a vízszivattyú így most azt is cseréltük. Ezért már ne bontsuk meg mégegyszer.
Nem látszik semmi a szíjon, fogak se kopottak. Lehet elment volna még.
Anyagilag elég húzós ez a mutatvány. Ahogy összeszámoltam kedvezményesen 130K csak az anyagköltség.