Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2012.07.26 0 0 12664

Szomorú ez. Tegnap a Kvarner és a Maestral is elég zsúfoltan volt a határon, sok nemzetközi utassal.

Nem állítom, hogy mindkettő egész évben kihasznált, de 2 szomszédos főváros közt megszüntetni a vasúti összekötettést, az elég rossz irány.

 

Előzmény: lendva1 (12663)
lendva1 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 12663

Horvátországban az 58 nemzetközi járatból 46 megszűnik, pl. a Fiume-Ljubljana(-Bécs), a Sarajevo-Budapest/Belgrád, a Zágráb-Nagykanizsa-Bécs, de még a Zágráb-Budapest eljutásnak is vége. A hivatkozásban találató a megmaradó vonalak listája:

http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

628-108 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 12662
Kálmán és a Wienerre nem kell
Előzmény: Zsivany2 (12657)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2012.07.26 0 0 12661

Esetleg a török vasút honlapján?

 

https://etcdd.tcdd.gov.tr/tcddrezwebapproot/ilkneteng.jsp

Előzmény: fulopzsolt25 (12659)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 12660

Köszi!

Előzmény: BahnScorper (12658)
fulopzsolt25 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 12659

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy tudnok-e abban segíteni miként foglalhatom le a Szófia-Istambul vonatjegyet oda-vissza? Itthoni foglalással valami horror árat mondott a MÁV-os pénztár (90EUR), de gondolom van olcsóbb is. A török vasút honlapján találtam 19,2EUR/fő/út vagyis max 40-45 EUR lenne ha a neten lehetne foglalni. De hol? Ebben tudna nekem segíteni valalki? Vagy csak a helyszínen lehet?

Köszi a választ!

BahnScorper Creative Commons License 2012.07.24 0 0 12658

Ugyanúgy, mintha InterRail-ed lenne... meg kell venni rájuk a felárat. Ülőre is - de legalább biztos lesz helyed.

Előzmény: Zsivany2 (12657)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 12657

Vasutas szabadjeggyel (FIP) milyen formában lehet utazna a globáldíjas - éjszakai - vonatokon?

Gondolok itt elsősorban a Kálmán Imre és a Wiener Walzer EN-ekre, de érdekelnének a CNL vonatok is.

alicoins Creative Commons License 2012.07.23 0 0 12656

pár nemzetközi vasúti beszámoló. főleg éjszakai vonatokról: 

2012. 07. 07. Bukarest - Chisinau

Este 19:10kor indult a vonat Bucharest Nord pályaudvarról. Első osztályú jegyet vettem már korábban, így 2 ágyas fülkében aludtam egyedül. A román - moldáv határon állt a vonat kb. 3 órát. Ez egyfelől a határellenőrzés, másfelől a kerékátállítás miatt jöt össze. De ennek ellenére pontosan, 9:30kor ért a vonat Chisinau főpályaudvarára. A pályaudvar eszméletlen modern belsővel rendelkezik. Érthetetlen ez annak ellenére, h napi 5 vonat megy innen (Odesszába, Moszkvába, Kijevbe, Lvivbe és Bukarestbe megy mindössze napi 1 vonat - ill. érkezik 1 ezekből). 

 

 

 

 

2012. 07. 10 Chisinau - Odessza

Kb. 100 MDL, vagyis 1900 ft-ba került az 5 órás út. A nettó idő kb. 2 és fél óra lehetett. A többit a határon álltuk. Ugyanis a vonat a Dnyeszper Menti Moldáv Köztársaság szakadár területetn hagyja el Moldovát, amely területet ezidáig senki nem ismert el. Így van egy ellenőrzés a moldáv határon, egy PMR területéb és egy az ukrán határnál. 12:30ra zötykölődött be a vonat Odesszába. 

 

 

 

 

 

2012. 07. 10. Odessza - Simferopol

mivel Odesszában amit akartam, azt fél nap alatt is meg lehet nézni, így este már Simferopol felé vettem az irányt. 4 ágyas fülkében aludtam. Reggel pontosan ért a vonat a Krím fsz "fővárosába". 

 

2012. 07. 18. Brest - Minsk

4 óra alatt, és kevesebb mit 900 ft-ba került a 400 km megtétele Belaruszban. A vonat Moszkváig megy, így kényelmes ágyai voltak mindenkinek. Ömlesztett ágyas kocsi volt, de ennek ellenére kényelmes és nem tűnt túlzsúfoltnak sem. Időben ért a minszki állomásra. 

 

 

 

gomecka Creative Commons License 2012.07.10 0 0 12655
aulisho777 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 12654

Az utolsó bekezdés tartalmában osztom a nézeted. Tényleg botrányos és zavaros a rendszer.

Tudtommal ebben is lesz előrelépés a közeljövőben, egyre több dolgot tudsz otthon kinyomtatni, illetve a kioszkból átvenni. Persze még így is messze lesz a START az ideálistól...

 

A többit hagyjuk, mert never end story...

Előzmény: DVB (12653)
DVB Creative Commons License 2012.07.10 0 0 12653

A belfoldit sem sikerul, nem csak a nemzetkozit... Evek ota. Itt a forumon lehet latni peldakat, hogy mashol azert sikerul megoldani. Nyugaton is meg keleten is. Mert alapvetoen ez kozszolgaltatas (nehany vonatra ra is kell jatszani, hogy el lehessen adni belfoldinek) nem piaci alapu buli. De ugye a fu alatt jobban lehet machinalni - volan vs vasut stb.

 

Amugy meg erdekes modon a komolyabb nemzetkozi busztarsasagok ugyanazt a menetrendet toljak evek ota. Legitarsasgoknal meg foglalhato a teli menetrend - nagyobbaknal a jovo nyar is.

 

Utasbarat nagyon a Mav amugy is:

Ismerosom, aki elegge autofuggo, venne nemzetkozi jegyet Bp-Praga online. Mar azon meglepodott, hogy azert csak be kell menni Pestre jegyet nyomtatni - hiaba internet, de amikor a mindenfele legordulo nyilak erdejeben sokadszorra se sikerult eligazodni, megkerdezett.  Elmondtam hogy nyomogassa, talat is jegyet, amilyet akart - utana regisztracio szivatta meg - es a jegyet blokkolta 15 percre. Mivel jo 2 orat elszorakozott vele - mar az Orangeways honlapon volt, es gondolkozott, hogy ha be kell menni igy is ugy is Pestre, akkor mar a Nepliget is lehet. Szoval ilyeneken mulik, hogy van utas vagy sincsen.

 

De nem baj, lehet terepasztalozni, titokzatoskodni - amig van mirol, aztan majd nem lesz.

Előzmény: aulisho777 (12652)
aulisho777 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 12652

És remélem ekkora vehemenciával írsz a nemzetközi viszonylaton közlekdő busztársaságokról, légitársaságokról, hogy miért nem szivárogtatják ki a jövő évi (utóbbi esetében jövő nyári) menetrendjüket...

Üzleti titok, konkurencia, folyamatban lévő tárgyalások, nemzetközi helyzet esetleges változása (lásd lent), stb.

Az pedig ugye alapvetés, hogy minden vasutas a járatok megszűnésében érdekelt, és véletlen sem elképzelhető, hogy folyamatosan a gazdaságilag is vállalható megoldásokon dolgoznak... :-)

Előzmény: DVB (12650)
paca664 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 12651

Legkésőbb decemberben meglátod. Mint mindig. Addig is amit az újságírók tudni vélnek:

 

        Pélmonostor/Budapest, 2012. július 10., kedd (MTI) - Decembertől

törlik a Pélmonostor-Pécs nemzetközi vonatjáratot, és a

Szarajevó-Budapest nemzetközi gyorsvonat is megszűnik a horvát

államvasutak új menetrendje szerint - írja a Glas Slavonije című

eszéki napilap internetes kiadásában.

 

 

        Korábban a horvát sajtó hat vasúti szakszervezet képviselőire

hivatkozva azt írta, hogy a jelenlegi 46 nemzetközi járatból a

decembertől érvényes menetrend szerint csak 12 közlekedik, nyolc

egész évben, négy pedig nyaranta. A szakszervezetek attól tartanak,

hogy a járatritkítás nagyarányú leépítéssel jár majd együtt.

        A Pélmonostor-Pécs és Szarajevó-Budapest vonatokon havonta

átlagosan 1500 ember közlekedik - olvasható a Glas Slavonije hétfői

cikkében.

        A lapnak név nélkül nyilatkozó forrás arra hívja fel a figyelmet,

hogy ezeket a járatokat leginkább a Magyarországon tanuló drávaszögi

egyetemisták vették igénybe. A külhoni diákok a vasúti járatok

beszüntetése után csak személyautóval tudnak majd közlekedni, mert

Horvátország ezen régiója és Magyarország között menetrendszerinti

autóbuszjárat sem közlekedik.

        A horvát vasúttársaság tervezett járattörlése ellen boszniai,

szlovén és szerb vasúti szakszervezetek is tiltakoznak - írja az

eszéki lap 

        Pélmonostor/Budapest, 2012. július 10., kedd (MTI) - Decembertől

törlik a Pélmonostor-Pécs nemzetközi vonatjáratot, és a

Szarajevó-Budapest nemzetközi gyorsvonat is megszűnik a horvát

államvasutak új menetrendje szerint - írja a Glas Slavonije című

eszéki napilap internetes kiadásában.

 

 

        Korábban a horvát sajtó hat vasúti szakszervezet képviselőire

hivatkozva azt írta, hogy a jelenlegi 46 nemzetközi járatból a

decembertől érvényes menetrend szerint csak 12 közlekedik, nyolc

egész évben, négy pedig nyaranta. A szakszervezetek attól tartanak,

hogy a járatritkítás nagyarányú leépítéssel jár majd együtt.

        A Pélmonostor-Pécs és Szarajevó-Budapest vonatokon havonta

átlagosan 1500 ember közlekedik - olvasható a Glas Slavonije hétfői

cikkében.

        A lapnak név nélkül nyilatkozó forrás arra hívja fel a figyelmet,

hogy ezeket a járatokat leginkább a Magyarországon tanuló drávaszögi

egyetemisták vették igénybe. A külhoni diákok a vasúti járatok

beszüntetése után csak személyautóval tudnak majd közlekedni, mert

Horvátország ezen régiója és Magyarország között menetrendszerinti

autóbuszjárat sem közlekedik.

        A horvát vasúttársaság tervezett járattörlése ellen boszniai,

szlovén és szerb vasúti szakszervezetek is tiltakoznak - írja az

eszéki lap

Előzmény: DVB (12650)
DVB Creative Commons License 2012.07.06 0 0 12650

Igen, en is kivancsian varom hogy mi szunik meg a nagy mu eredmenyekeppen. Tavaly a Venezia meg a nemletezo isztambuli volt a slager, iden ki tudja. Azt ketlem, hogy barmi epeszuvel, amivel penzt is tudnanak keresni elo allnanak. De sebaj, fo, hogy paron titokzatoskodhatnak es meg az is megszunik ami eddig volt a szlovak,roman,osztrak iranyon kivul.

Előzmény: paca664 (12649)
paca664 Creative Commons License 2012.07.06 0 0 12649

Le lehetne, csak értelme idén sem volna. Jövőre meg ugyanúgy lesznek vonatok, mint ahogy idén is voltak.

Előzmény: DVB (12644)
64estuja Creative Commons License 2012.07.06 0 0 12648

Elnézést, ha nem jó helyre írok, de nem sikerült kiderítenem, hogy Csíkszeredára hogyan tudnék valami fapadosabb (olcsóbb) módon eljutni...

De nem nemzetközivel mennék, hanem, ahol lehet (hol lehet?) átszállnék CFR-es belföldire. Vissza ugyanígy... Köszönöm, ha tudna valaki tanácsot adni.

mcg Creative Commons License 2012.07.06 0 0 12647

vagy csak a statisztika ezt mondatja velem :)

Előzmény: canis maior (12645)
1116 038 Creative Commons License 2012.07.06 0 0 12646

Egy kis SBB tervezet Zürich HB - Sargans - Chur vonalra:

 

http://www.fahrplanentwurf.ch/fileadmin/fap_pdf/2012/900.pdf

canis maior Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12645

Jól informáltnak tetszik lenni :)

Előzmény: mcg (12642)
DVB Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12644

Ehhez a témához, megint le lehetne zongorázni a tavalyi beszélgetést, hogy miért nincsen fent sehol semmi, a szokásos államtitok az egész...

Előzmény: aulisho777 (12643)
aulisho777 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12643

legalább hárman leírtuk, hogy sem Venezia, sem Citadella.

Előzmény: rutthin (12640)
mcg Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12642

szerintem szokás szerint semmi...:)

Előzmény: rutthin (12640)
zvestobe Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12641

Amiket írtál, azokra nem tennék nagy pénzt... :)

Főleg arra nem, hogy a Citadella lesz-e jövőre egyáltalán.

Előzmény: rutthin (12640)
rutthin Creative Commons License 2012.07.05 0 0 12640

Ezek tervek, mint korábban jeleztem! Hogy mi valósul majd meg belőle, az más kérdés!

Előzmény: paca664 (12629)
Br. Creative Commons License 2012.07.04 0 0 12639

Sziasztok!

Nővérem Amszterdamba utazna. MÁV arcképese, osztrák és holland szabadjegye van, Németországban viszont csak FIP igazolványra tudna 50 %-os (?) jegyet venni. Hogyan jöhet ki jobban, ha vesz a németekhez jegyet, vagy ha vmilyen olcsóbb viszonylati jeggyel utazik (pl. Bécs és Amszterdam között)?

Köszönöm!

FOMA Creative Commons License 2012.07.04 0 0 12638

Ha Napospartra akarsz eljutni, akkor Burgaszba célszerű menni, onnan 30 perc alatt ott vagy. A burgaszi állomáson van automata csomagmegőrző, kint a buszállomáson pedig hagyományos. A helyközi buszállomás ott van az állomás előtt, úgy rémlik, hogy 10 leva a viteldíj. A helyközi buszok klimások, a helyiek nem, és azok elég zsúfoltak voltak, amikor ott jártunk. Mi végül taxival mentünk, amit pulett olvtárs pofátlan módon lealkudott 30 levára.:-)) (Visszafelé 40 leva volt, Burgaszban nagy volt a kínálat, azért lehett a felénél többet lealkudni.)

 

Ha mégis Várnába mész, akkor onnan van busz Burgaszba a Naposparton át, de elég hosszú lesz az út.

Előzmény: dzsonivir (12635)
Őzike győr Creative Commons License 2012.07.03 0 0 12637

,,Létezik a várnai vasútmegállónál tiszta és rendes csomagmegőrző?"

 

Természetesen klasszikus formájú, korrekt.

 

,,Vasútállomás előtt van helyközi autóbusz-megálló, v csak helyi?"

 

Helyi és az mellette van.

 

,,Napospartra szeretnék eljutni"

 

Nem az Aranyhomokra? (A Napospart Burgasz mellett van!)

Ha tényleg az Aranyhomokra, akkor az állomás mellől a 109-es (fehér színű) újabb kivitelű busszal. Jegy a kalauznál. Az előző években 3leva volt odáig/kopoltyú! Menetrendszerint 15 percenként jár, de ez csak irányadó. Lehet 30-40 percig egysem megy!

 

Jó Utat!

Előzmény: dzsonivir (12635)
V43 1227 Creative Commons License 2012.07.02 0 0 12636

Magam is erre gondoltam, köszönöm a megerősítést.

Előzmény: frieslander (12634)
dzsonivir Creative Commons License 2012.07.01 0 0 12635

Sziasztok!!

Jövő szombaton fogok utazni  Várnábaz az albena nemzetközi gyorssal(olvastam róla riasztó dolgokat).

Létezik a várnai vasútmegállónál tiszta és rendes csomagmegőrző?

 

Vasútállomás előtt van helyközi autóbusz-megálló, v csak helyi?

Napospartra szeretnék eljutni

Köszöönöm előre is a válaszokat.

 

Előzmény: zjakabfi (12602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!