Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Szia! Köszönöm a választ és a jó tanácsot! Akkor holnap sajnos irány vele vissza a boltba ahol vettem :( Lehet,hogy volt előjele de mivel most volt életemben először motoros szegélynyíró a kezemben így nem igazán tudnám megmondani,hogy mi minősül rendellenesnek és mi normál üzemi zajnak,rezonanciának :(...sajnos.
Szia, a 2 ütemű 38ezres. Azért a bejáratást megcsináltam folyós tankkal is, bár kicsit paráztam, nehogy kigyulladjon. Különben jónak tűnik motorikusan, tényleg erős masina.
A Lenovo /ex IBM/ EMC,Tiny,IOmega, termékek gyártása a Lenovo égisze alatt Magyarországon Sárváron történik,Kínai alapanyagokból.Mivel ott dolgozom műszerészként így ezt biztosan állíthatom! :)
Telóban is jónak mondanám a Huawei cuccokat, ráadásul ha jól látom, tudom a Telekom is sok cuccot használ tőlük, és ha minden igaz a Vodafone hálózatait is fejlesztik.
Tehát egyáltalán nem gyártanak rossz minőséget, és én is olvastam pár cikkben valahol, hogy igen csak drágulni fognak a minőségi kínai termékek, na meg a munkaerő is.
Nagyon ebbe az irányba mozdultak el a dolgok. A kínaiak sem lesznek hajlandóak egy tál rizsért dolgozni az idők végezetéig. Már most is mozgolódnak, vannak sztrájkok, tüntetések a magasabb bérekért, nyugdíjért, jobb munkakörülményekért. Egyre több nyugati cég telepíti vissza a gyártást az anyaországba, mert a kormányok is rájöttek, hogy jobban jönnek ki, ha a saját polgáraik inkább dolgozzanak, mint segélyen éljenek és a minőség is javulhat, ismét lehet respektje egy márkának. Egyre jobban fogják támogatni ezt a folyamatot. Kínába nem sokára becsap a demográfiai ménkű is, az egygyerekes politika eredményeképpen. Szóval lesznek ott változások hamarosan. Nem kicsik.
Sokat beszélnek Indiáról, mint a leendő Kínáról. Én ebben személy szerint nem nagyon hiszek. Az indiaiaknak nagyon más a habitusuk, az nem egy szorgalmas náció.
Pár éve mondta az egyik ismerősöm, hogy meglátod 10-12 év múlva már nagyon ismerősen fognak hangzani a kínai márkák, szinte csak azokat fogjuk ismerni. Hát, hamarabb eljött az idő. Mást nem mondjak amiről most írok az egy LENOVO laptop. Eladta ugye a licenszet az IBM, dehát akkor is kínai gyártó nem? Ráadásul nem kínában gyártatott, hanem saját kínai márkanév. Szerintem az egyik legjobb laptop márka.
Ebben tökéletesen egyetértek veled. Az a kínai gép, ami saját márkás és nem valami gagyi koppintás, azokkal általában nincs baj. Én szoktam itt leginkább csipkedni Fuxi kollégát a kínai minőség miatt (de érti a viccet szerencsére :-)
De el kell ismernem, hogy nekem is vannak kínai gépeim (nem a Straus-ra gondolok, mert az valóban a sötét oldalról való), hanem pl. a Weiss Machine által gyártott, ipari kategóriás asztali köszörűgépemről, vagy a Profi Air kompresszoromról. Mindkettő kínai, de becsületes licenc termékek. A kompresszor nyíltan vállalja az olasz NuAir származását, ott van rajta a címke. Ráadásul utolsó csavarig megegyezik az eredeti olasszal (szerintem azt is ugyanott gyártják), csak míg a digó fekete és 120 ezer, addig a kínai kék és csak 65. Van rendes szervize, alkatrész utánpótlása, 2 év garanciája. Nem a pörgekalapos házalók árusítják, hanem szerszámgép szaküzletek, szervizek. Nagyon elégedett vagyok vele. A Weiss Machine köszörűm ugyanez a tészta. Európai gyökerek, tervezés, nehéz, masszív forgácsolt öntvényház, 500W-os motor, fellelhető kínai gyártó, aki egyébként korszerű CNC megmunkáló központokat gyárt. Annyiba került, mint egy kis 300W-os Makita köszörű, és fele, harmada a Metabo / kék Bosch gépeknek. Ezt is évek óta használom nagy megelégedéssel.
Hasonló a felállás a Fuxtec esetében is. Ellenőrzött gyártás, garancia, szerviz, terméktámogatás. Persze csodát ne várjon senki ennyi pénzért, de abban biztos lehet, hogy rosszul nem jár vele.
Lehet, hogy csak szétcsúszott valami az FS 38 hajtásában, de én ezt nem tartom valószínűnek. Ez a gép hajlított szárú, nincs benne szöghajtás (leginkább ott tudna lecsúszni, de ez is ritka), így szerintem ha szét is csúszott, akkor fent a motor tövében keresendő a hiba, a kuplung környékén. De ahhoz, hogy szétcsússzon, szinte le kell húzni a motort a szárról, hogy a kuplungharang annyira el tudjon mozdulni. Lehet, hogy a spiráltengely szakadt el. Volt valami előjele rendellenes hang, rezgés stb? De tegyük fel, hogy lelazult a spiráltengely. Nem ismerem a konkrét típust, de a tengelyek vége rendszerint bordás. Ha laza és csúszkál, akkor sérülhet a bordás végdarab, amit cserélni kell a tengellyel együtt.
Mivel garanciális, azt javasolnám, hogy inkább vidd vissza. Mert ha a trehány összeszerelés, vagy esetleg gyári hibás alkatrész miatt szakadt, tört el benne valami és meglátják, hogy hozzányúltál, akkor ugrik a gari.
Úgy is mondhatnánk, ha nagyon olcsó, és nem kínai, az nagyon gyanús. Az ugyanis kínai hamisítvány, ami nem ugyanaz a kategória, mint az eredeti kínai márka. Legutóbb nétegettem a vaterán 21 ezres 800 W-os pedrollót, utánajártam, mondták meg ne vegyem mert az kínai hamisítvány, vegyek LEO szivattyút, ami szintén kínai, de jó szervízhátérrel, jó minőség és olcsó.
Biztos ? Mert ennél sokkal jellemzőbb hiba, hogy az egyébként baromi rövidre vágott karbi visszafolyó cső kicsúszik a tank tetejében levő átvezető gumidugóból. A legolcsóbb tankvédő, ha nem állsz rajta.
Hétfőn megérkezett nekem is a fuxikaszám, de sajna repedt a tank, nyomja ki a benzint. Fuxi úr küld egy másik tankot. Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki aplikált már a gépre valamiféle tankvédőt?
A gond ott kezdődik a legtöbb kereskedővel vagy alkalmazottal, ha oda megy egy ismeretlen és nincs tisztában a dolgokkal annyira mint ők. Ez 90%-ban mindig így van.
Szolgáltató iparban dolgoztam/ok 84-töl . Egy mokár azért jelentett fel az NHH-nál mert igazoltain kívántam egy tranzakció előtt( tőrvényi előírás volt még). 2, 5 évig basztattak. Közben kapott az ipse 2 év börtönt más csalásért.
A készülék típusa valóban FS 38 és nem 380 ahogy helytelenül írtam! A fejet ha kézzel megpörgetem könnyen elforog,körbefordul de ha elindítom a gépet nem kap hajtást a motortól az az nem forog a motor által meghajtottan.Valószínű,hogy valami szétcsúszhatott a belsejében de gondoltam hát ha valami kis piti dolog ami házilag is orvosolható visszacipelés nélkül.
Köszönöm a gyors választ, a hangot nem én írtam (nincs nyaralóm... :-) ), gondolkodom egy 4T kasza beszerzésén, de előtte egy fűnyíró traktor kénd, relatív nagy kertbe. A kasza igazából a szélekhez, szegélyekhez, nehezebben odaférhető helyekre kellene, a 4T-hez nem kéne olajat is külön venni. Ennek az újabb verziónak mennyi lesz az ára?
Helo, köszönöm az észrevételt, javitottam. 31,5cc a motor , de 4 ütemű, a próbák alapján a többi 3-4-5 lóerős kinaik erejét tudja ez a kis motor :)
Félgázon lehet vele dolgozni, normális fűban, erősebb gazban huzni kell neki, de ekkor már hangos, azt hiszem te irtál a hangról :)
Normálisan szélezve, elég halk, bár full gázon is kb 70százaléka a kétüteműnek szerintem, de más a hangja, nem az a fülbántü, hisz 4 ütemű.
Német, német, de mint szinte ma már mindent ezt is kinában gyárják. A lényeg itt az, hogy a németek nem rendelgetnek innen onnan, hanem van egy gyáruk részben és ott gyátatjuk a termékeket. Jelenleg fejlesztés folyik, saját formavilág, műszaki megoldások. Igy 1-2 év és marhára nem lesz azonos a kinai a kinaival :) Ha érted.
Történetesen ez a motor, amiről beszélünk, az egyik első ilyen termék.
Az idei szezonban kb március végén talán de beinditottam egyet, a mai napig kb 2 üzemóra lehet benne. Kifejezetten könnyen indul, megfelelő ereje van, egyenlőre sokkal jobb, mint az elődje.