Ja. Arról nem is beszélve, hogy a BKV oldalról egy igen erős metrós érv is benne van a pakliban, miszerint minek ezeknek oda ilyen jármű. Mármint ilyen biztonsági szintű pl. A HÉV-utasok és járművezetők ugye alacsonyabbrendűek, mint a metrósok.
Jelenleg ez a hivatalos BKV álláspont, ami sajnos tükrözi a HÉV-esek súlyát (lobbierejét a cégen belül) az ügyben. Pedig információim szerint nekik tetszett, sőt helyből mondták az 1500 voltot, amire a metrós urak rögvest szívszélhűdést kaptak és nyugtatóéert kapkodtak. Pedig ez a járható út.
Az említett három kocsi nem egy kisegységet alkotott, mert mint köztudott a pályaszám struktúra a következő:
<9(nn)> - <650+{(nn+1)/2}> - <9(nn+1)>
nn=1-99 között a páratlan számok
ebből következik, hogy pl a 901-es motorkocsi párja a 902, a pótkocsija 650+2/1=651
Ez az algoritmus csak a kilenszázas pályaszámúakra igaz. Az ezeregyesek is hasonló logikával lettek számozva.
Akkor a kérdésedre a válasz: a következő pályaszámú kocsik égtek meg, amelyek az alábbi módon voltak leállítva BM-en az FI és az FII vágányon (az akkori F.2. szerint római számokkal kellett a vágányszámokat jelölni. Egyébként tudja valaki, hogy a mostaniba miért arabszámokkal van előírva?):
963-682-964
989-695-990
A pályaszámok biztosak, de aki abban az időben látta a szentendrei vonalat, akkor évekig láthatta a 964-695-990-es öszvért.
A fenti kérdésemre jó választ adók között a következő....
A sajnálkozással, a "jó volt 30 évig, jó lesz még 30 évre" típusú hozzáállással nehéz mit kezdeni. Az EU sem fogja csak úgy, Budapest két szép szeméért kifizetni a HÉV-járműcserét. Ehhez valódi közlekedésfejlesztési projektek kellenek. A mi lelkiismeretünk nyugodt, tudjuk, hogy a VEKE mindent, bármelyik eddigi próbálkozásnál többet megtett a HÉV-járműcsere felgyorsítása és eladható EU-projektbe csomagolása érdekében: az M2+GHÉV összekötés terve szerintem legtöbbetek előtt ismert. A városvezetés politikai okokból (nem akarnék itt 4-es metrózni, tehát maradjunk ennyiben) nem ment bele a dologba, de ez nem jelent semmit, a politikusok és véleményeik gyakran változnak, az M2+GHÉV lehet a legjobb út, amivel a (közlekedésfejlesztési hatásokon túl) a Gödöllői HÉV járműcseréje felgyorsítható és akár 85%-ban az EU által finanszíroztatható volna. Egy ilyen projekt kidolgozásához a város pénzügyi helyzetét ismerve lényegében csak az akarat hiányzik, tehát nem tudok mit kezdeni azokkal az érvekkel, hogy a járműcsere romba döntené a BKV költségvetését és ajajaj, nincs rá pénz. A zsebünkben nincs, a polcon van, de ahhoz, hogy onnan levegyük, a siránkozás nem elég.
Nem nagyon kell magkapaszkodnom, mert egy-két dolgot én is hallok és érdekel is ez a téma, lévén közlekedés. Így például azt is hallottam, de cáfold meg légy szíves, ha hülyeség, hogy csak akkor fogják majd közölni, amikor már alig lesz forgalomban és senkit nem fog szíven, no meg pénztárcán ütni a lecserélése... Míg a szerelvényeink cseréje (pláne EU támogatás nélkül, amire eddig lehetőség sem volt) szerintem igencsak bukszán ütne nem csak minket csúf kis BKV-vá változottakat.
Természetesen igazad van, főleg, hogy te a mai helyzetből indulsz ki. Azonban talán lesz egy olyan ideális eset, amikor elég lesz pusztán egy furcsa jelenségre felfigyelned az akárhányadik érzékeddel, de hibát elhárítanod nem kell, már csak azért sem, mert nem tudsz mivel és hogyan. Max 2-3 kapcsolót próbálhatsz meg ide-oda tologatni, azonkívül más lehetőséged nem is lesz.
A mai helyzetben igenis szükség van nem csak műszaki érzékre, de nagyfokú tudásra és gyakorlatra is ezen a téren. Személy szerint azonban azt gondolom, hogy sokra nem megyünk olyan járművezetőkkel (már most sem), akik egy végállomási fordulás alatt nagyjavítást csinálnak a szerelvényen, de aránytalanul sok forgalmi eseményben vesznek részt (függetlenül attól, hogy saját hibás, vagy nem). Az ilyen kollégát nagyon meg kellene becsülni a kocsiszínben, de semmi keresni valója forgalomban, mert valamit nem tud, amit mások igen, illetve csak egész egyszerűen ilyen téren nincs meg a 27. (:-)) érzéke.
És nem gondoltam vagy utaltam senkire, miközben ezt leírtam, mert nem is igazán tudom (sőt nem is szeretném tudni), hogy melyik nick kit rejt.
Igen, itt van a probléma gyökere, valóban félreérthető volt. Én azokat nem szeretném itt látni, akik beleszólnak olyan dolgokba, amihez nem értenek, uszítanak, leszólják a HÉV-nél dolgozókat, okosabbnak hiszik magukat, és mocskolódnak. Elnézést, ha hülyén fogalmaztam, és félreérthetően válaszoltam, most már világos minden. :))
Különben is, én az "átlag 25 éves vekések" megjegyzésére reagáltam, és az a véleményem, hogy az itt okoskodók elmehetnének már a .....ami meg a hozzáértésem illeti, légy szíves, ne tégy megjegyzéseket.
Ha így állsz hozzá, akkor inkább ne is írj ide. Ilyen "emberekre" semmi szükség. Szerintem minden járművezető meg tudja ítélni, hogy melyik probléma lhet veszélyes a járművére és melyik nem. Ha te így gondolod, inkább maradj meg a vasútkáidnak.
Szerintem semmi közöd ahhoz mikor mire reagálok és milyen más topicot nézek meg .Miből gondolod,hogy csak és kizárolag ezen a nick néven voltam és leszek fenn ezen a topicon.Azért mert utánnam néztél még ne képzeld magadról,hogy nagyon okos is vagy.A többi pedig nem érdekel te sem és a vekések sem.De mint látom matekból felmentettek mert mikor azt a topicot néztem 7 hónapos várandos voltam szerinted...Hogy mi az igazság azt én tudom...De egyet jegyezz meg,sem neked,sem másnak semmi közöd nincs,hogy a feleségem az index egyéb fórumain mit és mikor és kitől kérdez meg....Ezek után talán jössz egy bocsánat-kéréssel,minimum...
Mondod mindezt a 12 hozzászólásoddal...Ebből 9 van a héves topikban, amiből is 7 a Vekével, DLalával vagy VD-vel foglalkozik. 2 db Gyermekvasutas, valamint egyből megtudhatjuk, hogy 1,5 hónappal ezelőtt 3. gyermekét váró 7. hónapos várandós voltál.
Nem igazán látom tehát mögötted sem azt a nagy szakmai múltat. (ami a mondjuk a topikokon elég kevés embernek van meg márcsak kora miatt is - példának talán taxxxot tudom mondani...)
A TeWe dolgot már kibeszéltük itt régen. Egy baja van, hogy 1 TW6000=1 kocsi. Szóval 6 TeWe kell egy nagyegység kiváltásához. Egy reggeli csúcshoz nagyon sok kocsi kell és nagyon sok jv.
1985.Május 1.én kigyulladt a HÉV Békásmegyeren,ha jól értettem a pályaszáma az volt 963 682 989?az tény hogy 989-esnek más a belseje mint többiekhez képest.
Egyszer láttam régi Filatorigátnál ott állt egy kiégett HÉV.Biztos hogy ez volt?
Ja bocs tudom a az egyesület aminek tagjavagy az a világ legjobb hírszerző egyesülete a világnak és tudom kicsit fály az ha valaki több infót kap!
Megjegyzem véletlenül mesélték nekem tegnap a VALÓS okot!
Tudom neked az is rossz a mit nem te vagy az egyesületed talál ki!
És mivel a nem műszaki hiba volt és nem tudjátok be bizonyítani, hogy a BKV a hunyó a dologban így most midenki hülye.
Elismerem nem a legkorszerűbbek a HÉV járművek de azért még 10 évig ezzekel fogunk járni. (Hiába minden ha csak nem vagy varázsló és nem varázsolsz egy kevés pénzt.)
És nem kell felhívni a figyelmet semmire, nem kell a görögtűz, akik ismerik, szeretik, üzemeltetik ezeket a járműveket, tisztában vannak vele, hogy korszerűtlen, éghető, de a miénk, és megy és ez van.
Szerintem nem győztetek, hanem az állítólagos bennfenteseket, akiket ti annak hisztek, "mivel ők jobban tudják" (megsúgom, vannak itt bennfentesek köztünk, akik akár jól értesültek lehetnek) lehúzzátok, meg hogy bitzos infó hiányában minek dobálózik valótlan tényekkel-nos, azután, hogy pl. Dlala kitalálta, hogy "kezd a fűtőtestekre terelődni a gyanú"- szóval, akkor ki az, aki biztos tények és a szakértői vélemény hiányában vagdalkozik, és találgat?? És megmondom őszintén, ez a stílus, hogy másokat gyermeteg képzelődő ötletgyárosnak tartasz, nekem nem tetszik. És a végére beszúrod, hogy várjuk meg, mit mondanak a szakértők. No comment.
" Milyen lenne az arca annak, aki nagynehezen legalább egy ilyen "romhalmazt" meg tudott tartani a rendszerváltást követő években, ha egyszer csak közölnék vele, hogy holnaptól nem használhatja, mert nem korszerű???"
Kapaszkodj meg, közlik!
A többivel, amit írsz egyetértek, a szurkálodó megjegyzések ugyan nem kellettek volna. Örülök, hogy belátod, mit jelent a tűzvédelmi biztonság és mi a különbség etekintetben egy korszerű jármű és a mai HÉV-ek között. Mi is csupán erre próbáltuk felhívni a figyelmet, sikerült. Persze ezért én nem fogok kisded módon győzelmet hirdetni, mint mások.
Hogy a tüzet mi okozta, nem tudjuk, senki nem is prejudikálta, hogy tudná. Annál inkább próbálja meg jólértesültnek beállítani magát itt egy-két nick, különböző, egymásnak ellentmondó információkat közölve arról, hogy ez a két utas hol és milyen körülmények között szállt fel és le, a vezető miért ment hátra (füstöt látott vagy gyanús lett neki a két egyén vagy...), az pedig a kedvencem, hogy csuklo acetont "hallott" a kocsiban. Szóval, akik próbálják magukat jólértesültnek beállítani és a tények ismerete nélkül biztosnak beállított információkkal bennfentesnek látszani, valóban elítélendőek, de azok közel sem mi vagyunk.
Részemről a vita a hivatalos szakértői vélemény közléséig lezárva.
Előrebocsátom, utolsó ittjártam óta elolvastam mindent, s csak egy dologra jöttem rá: nem kellett volna... Na mindegy. Nem nagyon bízom benne, hogy még itt vannak, de talán a csönd ellenére azok is olvassák majd, akik rögtön az elején elkezdtek kiabálni.
Én azt gondolom, ha valaki tényleg az okokat és a megoldásokat keresi, ahogy azt írta, akkor nem az első lángcsóva hőjétől felízzítva vaktában kezd el lövöldözni, hogy ettől is lehetett, meg attól is lehetett, és mindegy mitől volt, de nem lett volna szabad...
Tény, hogy ezek a masinák csak egy helyen korszerűek, a vastag zöld könyvben, ahol még talán lehettek is azok. Ezzel együtt jár, hogy minden olyan színvonalon áll, ami benne van, amilyenen akkor lehetett, amikor készült, illetve tervezték. Szomorú, hogy ilyen gyorsan szétterjed benne a tűz, de érdekes módon senki nem beszélt összehasonlításként egyebekről. Pedig az átlag lakótelepi lakásban (de a családi házakban és középületekben is) 2-3 perc alatt szétterjed és mindent elborít a tűz (elsősorban a sok műanyag miatt). Akkor azokat is be kéne tiltani és mind lecserélni?
Képzeljük el, hogy valaki 30 éve vett egy Trabantot, vagy Ladát, ami akkor talán még korszerűnek volt mondható. Ma sehol sincsenek ezek a kocsik sem fogyasztásban, sem teljesítményben, sem utasvédelemben, sem tűzbiztonságban a maiakhoz képest. Milyen lenne az arca annak, aki nagynehezen legalább egy ilyen "romhalmazt" meg tudott tartani a rendszerváltást követő években, ha egyszer csak közölnék vele, hogy holnaptól nem használhatja, mert nem korszerű???
És miért gondolja bárki, hogy az országban mindenre van pénz, ha a saját gazdálkodásában ő is nehézségekkel küszködik? Félreértés ne essék, nagyon szeretnék új HÉV járműveket, s szerintem nincs is olyan épeszű szakember, aki nem. Sőt, a magam részéről, bár mélyen tisztelem a hibaelhárítási profikat, azt vallom, hogy egy járművezetőnek nem a műszakhoz kell(ene) értenie, sőt aki abszolúte műszaki analfabéta, az még attól lehet nagyon jó motorvezető. És ehhez éppenhogy nagyon jó gépek kellenének.
Már csak egy apróság: az annyira áhított tűzbiztos járműveken is kb. 15 perc alatt szétterjed a tűz. Ez valóban nagyon jó, mert normális helyen addigra ott vannak a tűzoltók, de nálunk ők is igen komoly nehézségekkel küzdenek, bár nyilván arról is a BKV vezetése, meg Bp Főpolgármesteri Hivatala tehet... Tehát egyáltalán nem biztos, hogy időben odaérnek. Annyiban biztosan jobb lenne a helyzet, hogy kb. 2 perccel a tűz kezdete után még esetleg egy poroltóval el lehet oltani azt, ami addigra kialakul. Ugyanakkor az új szerelvényben is 2 perc alatt pokol lesz, ha valaki valamit szétlocsol, mielőtt rágyújt egy vonatra!
Ja igen! Merthogy végigolvasva és a stílustól mentesítve, pusztán a mondanivalóra koncentrálva, ahogy kéretett, egy igen-igen jelentős csúsztatásra figyeltem fel: senkiben fel sem vetődött, hogy a tűz nem ott keletkezett Imre utcánál. Pedig valószínűleg ott már csak feléledt az, amit Mátyásföld alsónál meggyújtottak 2 perccel előtte. Mert tudtommal a motorvezető nem induláskor a vezetőfülkéből észlelte a tüzet, hanem hátrament, mivel gyanús volt neki az a két fiatal, aki alsónál leszállt, és azt akarta megnézni, nem festették-e össze a kocsit (!!!micsoda elismerésre méltó figyelem!!!). Ha nem megy ezért hátra, hanem indít, ahogy máskor, lehet, hogy csak Reptéren ajtónyitáskor derül ki a tűz, de ott már robbanásszerűen kicsapnak a lángok, és akkor annyi a hamburgeres bódénak, de még talán a térközőri irodának is. (Persze sokkal egyszerűbb lenne, ha a stílustól, vagy inkább hiányától mindenki saját maga tisztítaná meg a mondanivalóját...)
Az a kedves kolléga pedig, aki szerint őneki semmit nem kötelessége észrevenni és jelenteni, az bízzon benne, hogy egyszer nem ő marad ott egy hasonló mentalitású munkatársa hanyagsága miatt, ugyanakkor szerintem inkább sürgősen vegyen példát az olyanokról, akik még a huszonhetedik érzékükre is hallgatva vezetnek!
Bocs a terjedelemért, de igyekeztem minden lényegesre reagálni, és egyszerre bepótoltam, amit eddig elmulasztottam.