Hagyd, ami kívülről jön az szxr, csak az lehet jó amit a BKV-sok kitalálnak*. A többiek álszakmai kutyaütők. Királyság!
(Nem vitatom el, hogy jó szakemberek is vannak a BKV-nál, ám le vannak nyomva a víz alá. Már aki még maradt és elviseli.)
* Erre bizonyítékom is van.
"És jegyezzétek meg, mindent a BKV tud a legjobban!"
Akinek esetleg nem derengene, így búcsúzott tőlünk Aba Botond az első találkozásunkkor.
Azóta az élet elég sűrűn bebizonyította, hogy az igen erősen beképzelt színezetű mondat bizony fals.
Az M2+GHÉV-vel kapcsolatban pedig nyilvánosan mindenki fikázik, a folyosókon azonban mindenki elismeri, hogy az ötlet jó és már rég meg kellett volna csinálni. De, tudjátok, ez most rosszkor jött. És szívják egy kicsit a fogukat mellé. Mert támogatnák, de nem merik.
A barnaköpenyes terror miatt. Aki ismeri a szitut az tudja kikről van szó. Aki nem, az olvassa el a Tevan cikket az indexen.
Éppen ezért a te sommás megállapításoddal homlokegyenest ellenkező vélemények érkeztek.
A szentendrei HÉV-felújítást pedig talán nem kellene emlegetni, azt, hogy ezt képesek voltak 5-ös metró 0. ütemnek előadni, a szakma megcsúfolása. Közröhej.
Nyugodtan kend csak rám, amit akarsz, ha nincs jobb dolgod. Nekem nem fáj.
A 2. bekezdést kifejtenéd részletesebben? (mert mondjuk én érintett kerületi lakosként nem látom ezt akkora marhaságnak, különös tekintettel arra, hogy a párhuzamos buszjáratokról átmennének az utasok - pl. én - a hévre)
A HÉV-esek érdemben nem is foglalkoztak ezzel a témával, de akkor itt és most mondjuk ki, hogy ez az elképzelés "szakmailag nem teljesen átgondolt, de ezzel szemben nem teljesen dilettáns, ám mégis az alapvető környezet- és helyismeretet nélkülöző" volt.
A HÉV-esek lobbierejéről néhány gondolat:
Mit gondolsz miért megy a szentendrei projekt úgy és olyan tartalommal (ezt egyébként a nemzetközi és hazai tudományos és szakmai körök is méltatták), amikor egy árva mérnök, egy árva bonyolító, egy beruházó és a HÉV-esek közösen megalkottak valamit.
Ezzel szemben nézzük az M2 projektet:
Csúcs, mega, giga projektszervezet, mérnök, szakértő és bonyolítóhegyek, ami egyébként szükséges egy ilyen volumenű projekthez,.
A két projekt hasonló volumenű és megy mind a kettő.
Ha ismernéd a BKV-ét és nem csak szapulnád, akkor tudnád, hogy milyen elismertek a HÉV-es szakemberek, munkatársak és vezetők. Na erről ennyit. Ez kikivánkozott belőlem...
Most már biztos, hogy a gyanú kezd RÁD terelődni... :))))))))))))
Furcsáltam egy kicsit,meg arra is emlékszem hogy 986 693 985 psz-ú HÉV a 986 és 985 világoszöldre lett fényezve sötétszürke ajtókka, a 693 sötétzöldre lett fényezve világosszüre ajtókkal.Nem tudom hogy emlékszel erre?
Ja. Arról nem is beszélve, hogy a BKV oldalról egy igen erős metrós érv is benne van a pakliban, miszerint minek ezeknek oda ilyen jármű. Mármint ilyen biztonsági szintű pl. A HÉV-utasok és járművezetők ugye alacsonyabbrendűek, mint a metrósok.
Jelenleg ez a hivatalos BKV álláspont, ami sajnos tükrözi a HÉV-esek súlyát (lobbierejét a cégen belül) az ügyben. Pedig információim szerint nekik tetszett, sőt helyből mondták az 1500 voltot, amire a metrós urak rögvest szívszélhűdést kaptak és nyugtatóéert kapkodtak. Pedig ez a járható út.
Az említett három kocsi nem egy kisegységet alkotott, mert mint köztudott a pályaszám struktúra a következő:
<9(nn)> - <650+{(nn+1)/2}> - <9(nn+1)>
nn=1-99 között a páratlan számok
ebből következik, hogy pl a 901-es motorkocsi párja a 902, a pótkocsija 650+2/1=651
Ez az algoritmus csak a kilenszázas pályaszámúakra igaz. Az ezeregyesek is hasonló logikával lettek számozva.
Akkor a kérdésedre a válasz: a következő pályaszámú kocsik égtek meg, amelyek az alábbi módon voltak leállítva BM-en az FI és az FII vágányon (az akkori F.2. szerint római számokkal kellett a vágányszámokat jelölni. Egyébként tudja valaki, hogy a mostaniba miért arabszámokkal van előírva?):
963-682-964
989-695-990
A pályaszámok biztosak, de aki abban az időben látta a szentendrei vonalat, akkor évekig láthatta a 964-695-990-es öszvért.
A fenti kérdésemre jó választ adók között a következő....
A sajnálkozással, a "jó volt 30 évig, jó lesz még 30 évre" típusú hozzáállással nehéz mit kezdeni. Az EU sem fogja csak úgy, Budapest két szép szeméért kifizetni a HÉV-járműcserét. Ehhez valódi közlekedésfejlesztési projektek kellenek. A mi lelkiismeretünk nyugodt, tudjuk, hogy a VEKE mindent, bármelyik eddigi próbálkozásnál többet megtett a HÉV-járműcsere felgyorsítása és eladható EU-projektbe csomagolása érdekében: az M2+GHÉV összekötés terve szerintem legtöbbetek előtt ismert. A városvezetés politikai okokból (nem akarnék itt 4-es metrózni, tehát maradjunk ennyiben) nem ment bele a dologba, de ez nem jelent semmit, a politikusok és véleményeik gyakran változnak, az M2+GHÉV lehet a legjobb út, amivel a (közlekedésfejlesztési hatásokon túl) a Gödöllői HÉV járműcseréje felgyorsítható és akár 85%-ban az EU által finanszíroztatható volna. Egy ilyen projekt kidolgozásához a város pénzügyi helyzetét ismerve lényegében csak az akarat hiányzik, tehát nem tudok mit kezdeni azokkal az érvekkel, hogy a járműcsere romba döntené a BKV költségvetését és ajajaj, nincs rá pénz. A zsebünkben nincs, a polcon van, de ahhoz, hogy onnan levegyük, a siránkozás nem elég.
Nem nagyon kell magkapaszkodnom, mert egy-két dolgot én is hallok és érdekel is ez a téma, lévén közlekedés. Így például azt is hallottam, de cáfold meg légy szíves, ha hülyeség, hogy csak akkor fogják majd közölni, amikor már alig lesz forgalomban és senkit nem fog szíven, no meg pénztárcán ütni a lecserélése... Míg a szerelvényeink cseréje (pláne EU támogatás nélkül, amire eddig lehetőség sem volt) szerintem igencsak bukszán ütne nem csak minket csúf kis BKV-vá változottakat.
Természetesen igazad van, főleg, hogy te a mai helyzetből indulsz ki. Azonban talán lesz egy olyan ideális eset, amikor elég lesz pusztán egy furcsa jelenségre felfigyelned az akárhányadik érzékeddel, de hibát elhárítanod nem kell, már csak azért sem, mert nem tudsz mivel és hogyan. Max 2-3 kapcsolót próbálhatsz meg ide-oda tologatni, azonkívül más lehetőséged nem is lesz.
A mai helyzetben igenis szükség van nem csak műszaki érzékre, de nagyfokú tudásra és gyakorlatra is ezen a téren. Személy szerint azonban azt gondolom, hogy sokra nem megyünk olyan járművezetőkkel (már most sem), akik egy végállomási fordulás alatt nagyjavítást csinálnak a szerelvényen, de aránytalanul sok forgalmi eseményben vesznek részt (függetlenül attól, hogy saját hibás, vagy nem). Az ilyen kollégát nagyon meg kellene becsülni a kocsiszínben, de semmi keresni valója forgalomban, mert valamit nem tud, amit mások igen, illetve csak egész egyszerűen ilyen téren nincs meg a 27. (:-)) érzéke.
És nem gondoltam vagy utaltam senkire, miközben ezt leírtam, mert nem is igazán tudom (sőt nem is szeretném tudni), hogy melyik nick kit rejt.
Igen, itt van a probléma gyökere, valóban félreérthető volt. Én azokat nem szeretném itt látni, akik beleszólnak olyan dolgokba, amihez nem értenek, uszítanak, leszólják a HÉV-nél dolgozókat, okosabbnak hiszik magukat, és mocskolódnak. Elnézést, ha hülyén fogalmaztam, és félreérthetően válaszoltam, most már világos minden. :))
Különben is, én az "átlag 25 éves vekések" megjegyzésére reagáltam, és az a véleményem, hogy az itt okoskodók elmehetnének már a .....ami meg a hozzáértésem illeti, légy szíves, ne tégy megjegyzéseket.
Ha így állsz hozzá, akkor inkább ne is írj ide. Ilyen "emberekre" semmi szükség. Szerintem minden járművezető meg tudja ítélni, hogy melyik probléma lhet veszélyes a járművére és melyik nem. Ha te így gondolod, inkább maradj meg a vasútkáidnak.
Szerintem semmi közöd ahhoz mikor mire reagálok és milyen más topicot nézek meg .Miből gondolod,hogy csak és kizárolag ezen a nick néven voltam és leszek fenn ezen a topicon.Azért mert utánnam néztél még ne képzeld magadról,hogy nagyon okos is vagy.A többi pedig nem érdekel te sem és a vekések sem.De mint látom matekból felmentettek mert mikor azt a topicot néztem 7 hónapos várandos voltam szerinted...Hogy mi az igazság azt én tudom...De egyet jegyezz meg,sem neked,sem másnak semmi közöd nincs,hogy a feleségem az index egyéb fórumain mit és mikor és kitől kérdez meg....Ezek után talán jössz egy bocsánat-kéréssel,minimum...
Mondod mindezt a 12 hozzászólásoddal...Ebből 9 van a héves topikban, amiből is 7 a Vekével, DLalával vagy VD-vel foglalkozik. 2 db Gyermekvasutas, valamint egyből megtudhatjuk, hogy 1,5 hónappal ezelőtt 3. gyermekét váró 7. hónapos várandós voltál.
Nem igazán látom tehát mögötted sem azt a nagy szakmai múltat. (ami a mondjuk a topikokon elég kevés embernek van meg márcsak kora miatt is - példának talán taxxxot tudom mondani...)
A TeWe dolgot már kibeszéltük itt régen. Egy baja van, hogy 1 TW6000=1 kocsi. Szóval 6 TeWe kell egy nagyegység kiváltásához. Egy reggeli csúcshoz nagyon sok kocsi kell és nagyon sok jv.
1985.Május 1.én kigyulladt a HÉV Békásmegyeren,ha jól értettem a pályaszáma az volt 963 682 989?az tény hogy 989-esnek más a belseje mint többiekhez képest.
Egyszer láttam régi Filatorigátnál ott állt egy kiégett HÉV.Biztos hogy ez volt?
Ja bocs tudom a az egyesület aminek tagjavagy az a világ legjobb hírszerző egyesülete a világnak és tudom kicsit fály az ha valaki több infót kap!
Megjegyzem véletlenül mesélték nekem tegnap a VALÓS okot!
Tudom neked az is rossz a mit nem te vagy az egyesületed talál ki!
És mivel a nem műszaki hiba volt és nem tudjátok be bizonyítani, hogy a BKV a hunyó a dologban így most midenki hülye.
Elismerem nem a legkorszerűbbek a HÉV járművek de azért még 10 évig ezzekel fogunk járni. (Hiába minden ha csak nem vagy varázsló és nem varázsolsz egy kevés pénzt.)
És nem kell felhívni a figyelmet semmire, nem kell a görögtűz, akik ismerik, szeretik, üzemeltetik ezeket a járműveket, tisztában vannak vele, hogy korszerűtlen, éghető, de a miénk, és megy és ez van.