sziasztok,,, van nekem egy 96 feldám egy torkos bef inj..azaz én bajom hogy már a feldába megvetem az uj aksit gyertyákat gyujtás kábelokat..és mégis ha hidegvan nagyon nehezen azaz egyáltalán nemgyul..gyujtáskor hajt de nem ugrik be,de viszonta lekapcsoláskor megroffen egy picit. és ma reggel ahogy behuztuk .,be,is gyult de lovoldozot az inj-torban..egy darabik.. kérlek szépen tikteket ha tudtok akor valamilyen tanácsot esetleg? eloreis koszke...
Tavasszal egy nagyobb szerelésre készülök, amihez több (különböző) alkatrészt kell majd vennem. (féktárcsák, betétek, gyertyák, lambda szonda, ékszíj, és még sokan mások)
Van valakinek tapasztalata, hogy mennyire éri meg Szlovákiában megvásárolni ezeket?
Olcsóbb-e annyival, hogy a Bp-Párkány 70(x2)km-t leautózzam?
Ha kibányásztad a műszeregységet akkor a hátulján kétféle foglalatot fogsz találni.
Feketét - ezek kicsit nagyobbak, ezzel nem kell foglalkozni (ezek a visszajelzők izzói)
Kéket - ez az ami neked kell: 2 w-os izzók, csak foglalattal együtt cserélhetők (balra elfordítod a kék foglalatot és úgy jönnek ki) az izzót nem is lehet kiszedni a foglalatból bele van forrasztva (már próbáltam)
Nem sok helyen lehet kapni ilyet, de egyet tudok:
For- mucha Kft, Bp 16. ker Tordai u. 18 (én is náluk kaptam)
A kat és a középső dob között gyárilag oldható kötés van. De amugy vidd el kipufogoshoz mert ha full szét van rohadva, akkor ha lehetne se lehet meghegeszteni.
A problémám az lenne, hogy a katalizátor és a középső dob közötti heggesztés eltörött. Meg lehet heggeszteni vagy kompletten cserélni kell a katalizátort középső dobbal együtt?
Vannak félgömb alakú bepattintós műanyagok a műszerfal nyomógombjai mellett, azokat ki kell venni, mindegyik alatt van 1 csavar, aztán a középső légbefúvók között is a műanyag borítást le kell pattintani ott is csavar van alatta, van a bal ajtó felől 1 nagyobb műanyag burkolat a műszerfal melett azt is pattintsd ki ott is van csavar utána tán csak a műszerfal borítását kell kipattintani felül és a kormány felett, ki kell billenteni megad felé,de csak óvatosan mert feszülhetnek a kábelek. A műanyagra két pattent és két gumibak rögzíti a műszert pattentold ki majd felfelé ívatosan húzd meg ki is jön, ha nem férsz a műszeregység hátuljához kösd ki a csatlakozásokat, összekeverni nem nagyon lehet mi hová megy. A hátulján vannak kis kupak szerű dolgok azokat kell kicsavarni vagy tán kihúzni és ott vannak a ledek. Azt nem tudom milyen megy bele meg kapni lehet-e bele, de valószínű.
Hali srácok rég jártam már erre mert hálistennek nincs semmi gond a vassal de most ismét csak a nagyközönség segítségét kérném márpedig a következőkben: műszerfalamban a kilométer óra felső része sötétbe burúlt és szeretnék izzót cserélni csak nem tom mit és hol kell csavarozni a hoz hogy hozzá férjek?? válaszokat köszönöm előre is!(ha jól tom valaki már rég kérdezte ezt de nem találom ha valakinek rémlik nekem az is jó ha leírja meik hozzászólásnál találom)
A tükröket nyugodtan behajthatod. Én is kb. egy év után láttam egy parkolóban, hogy egy felin be volt hajtva.
Otthon aztán megpróbáltam az enyémen is, elöször azt hittem lefog törni az egész, mert úgy recsegett... de aztán finoman megolajoztam azt a részt, ahol elfordul egymáson, utána olyan lett mint a vaj:)
Most szinte rutinból minden nap behajtom, mert úgy jobban tudok közlekedni a garázsban. Olyan könnyen jár, hogy csak simán "két ujjal" lehet mozgatni, pl. ha néha elfelejtem kihajlitani, akkor letekerem az ablakot és ujjheggyel megtolom a szélét és a helyére is ugrik.
Hopsz, az angol prosit lesem közben (vagyis árlista van ráírva - 1998 április - az elején piros kettes feli eleje; akinek van ilyen magyarul, tegye fel a kezét), és felszereltségfüggő volt, hogy mindkét oldalról lehessen nyitni-zárni. E szerint a villanyos tükör is felszereltség-függő volt.
Bár gondolom az angol piac igen más igényeket támasztott a Skodákkal szemben, mint a balkaniszáni, ezért ide erősen alulfelszerelt modellek érkeztek, hasonló modelljelölésekkel. Színben, felszereltségben és elnevezésben is voltak eltérések.
Ha jól tudom, nálunk a legfapadosabb Felicia modellek a Ratio-k. :-)
Ebbe az egészben az a lényeg hogy nincs nagy eltérés az LX-ben és a GLX-ben, teljesen felesleges a két különböző jelzés. Amúgy már raktam rá én is sportosabb váltógombot bőr szoknyával, 4 hangszórós JVC audiót. Ami nekem nagyon hiányzik az az elektromos ablak meg a külső tükrök fűtése, utólag ezek meg gondolom kisebb vagyonba vannak.
Volt 1000-es GL Swiftünk 4 éve, motorikusan a 3 hengerhez képest ment is még, 150-et bírta, nem evett többet 5 lityónál, de az tényleg fapados volt abba semmi se volt csak kb. annyi mint az 1.1-es Trabikba, kasznija elég gyenge, ha jól emlékszem 800 kiló volt az egész kocsi. Abba ami ér valamit csak a motor, egyedül vízpumpát kellett egyszer cserélni rajta 5000 Ft volt bele anno. Munkatársamnak 13 éves 1000-ese van és még gyertyán, meg a kötelező olaj és szűrő cseréken kívül semmihez se nyúlt. Nem erőgépek de megbízhatóak motorikusan.
Mi az hogy gumis védelem?? A rücsire gondolsz?? Az van mindegyiken sztem...
Az enyém sima LX azt van benne csoda kardánbox rekeszekkel- 4 hangszórós Sony cd- így vettem:DDDD Hátsó ablakfűtés- színre festett lökösök- hátsó ablaktörlő(ez extra lenne?:DDD)- hátsó ablakfűtés- és még abalk is van hozzá! :DDD Az üveg sima fehér de vettem bele belső világítás késleltetést- aztán van benne csomagtér lámpa- meg könyöklő (SK) :). A plüss üléshuzat az milyen- enyémben ilyen pokemonos izé mintájú van de gyári! :) KP zár van benne mindkét oldalról nyithatós- állítható magasságú ővek is vannak benne. Fordmérős Digi óra is vala benne- fasza váltókar meg bőr szoknya a váltó körül (SK).
Aztán még négy kerék egy motor két első ás két háccsó lámpa (kombinált- van benne index, meg tolatólámpa is) :))) Vonóhorog- extra gyári króm kipuvég- (ó- vodástól- gyári kütyü) :) Körbe ablakozva van- panoráma üveggel, mert ki lehet látni rajta. Immobiliser- és van jégkaparó kesztyű a kesztyűtartóban:PPP Ja kézifékkar is van de a fapados verzsön- mert kézzel kell huzigálni, meg az ablakokat is. :))
Szétnéztem a neten is és sehol se ad egyértelmű választ, az biztos hogy az enyém gyári GLXi és kézi tekerős ablakok, semmi ABS és társai, klímának híre sincs, légzsáknak csak helye van, ülésfűtés nincs, tükörállítás kézi és nem fűthető a tükör, az ülés magassága is fix, ajtókárpitok simán szürkék. Ami van: gyári alufelnik, riasztó, kp. zár, plüss huzatok, külön dönthető hátsó ülések, váltóbox és a műszerfal között tárolórekeszek és két hangszórónak van plussz hely, 2 gyári Skoda hangszoró az első ajtókban, csomagtérvilágítás, ülés mellől nyitható a csomagtér, B oszlopok feketék, kocsi alja végig gumis védelemmel van, ködlámpák, díszlecek, állítható magasságú önfeszítős biztonsági övek, a hátsó lábtér is fűthető, fordulatszámmérő digitális órával. Ezekből nem tudom mindről hogy extrának számít-e de ennyi volt benne mikor vettem, itthon vásárolt nem németből behozott.