Hideg motornál beültök ketten, jól belehelitek, hogy vastagon álljon a pára az ablakon, majd beindítod. :) Ha 20 mp alatt lefújja az összes ablakot akkor jó. Ha csak két-három perc akkor nem jó :)
Sziasztok Ilyen időben hogy tudom leellenőrizni a klímát? A kompresszor a kocsi alatt van lefedve, tehát nem látom hogy behúz e a kuplungja 1,7 cdi merci vaneo gondolom a motor ereje miatt nem is érzékelhető az alapjáraton sem. köszi
Szia. Én általában azokat a fertőtlenítőket szeretem amelyek kifújva hab halazállapotúak. Ezt általában a a pollenszűrőt kivéve kellene az elpárologtatóra fújni. Valójában pedig nem tudod, mert ventillátor, esetenként fűtőradiátor is az útban van. Szóval járó ventivel a doboz tartalmát (kb 250 ml) befújod a pollenszűrő helyén, ablakok fel, venti max fokozatra, összes szellőző kinyit. kb 5-10 percig hagyd, maj szellőztess alaposan. A hab elpárolog teljesen. Ami a klíma karbantartását illeti, ajánlott hogy télen is indítsuk el időnként pár percre! Más karbantartást nem igényel, de időnként nem árt ellenőriztetni a rendszert.
Olyan kerdesem lenne hogy a klima az milyen karbantartast igenyel amit otthon is el tudok vegezni ? Ugyanis jo multkorokban lattam hogy szomszed toltott valamit a jarganyba es jaratta a motort, ha jol emlekszek olyasmit mondott hogy fertotleniti a klimat.
Na most kicsit lejjebb olvasva 3431 hsz.-ban szo van a fertotlenitesrol es azt irja az illeto hogy meg kell venni a fertotlenitot es irja rajta mit s hogyan kell csinalni.
Valaki el tudna mondani hova kell onteni, mit kell csinalni es milyen fertotlenitot erdemes venni ?
Azonkivul meg olyan kerdesem lenne mi a parologtato szerepe ? Mert olvasom hogy van a huto/kondenzator meg a parologtato. Na most a suritett gaz a kondenzatorban veszti el a nyomast es ott keletkezik a hutes ? Ha igen akkor nem ott csapodik le a para a levegobol ? Szoval ez misztikus kicsit nekem :)
Köszi a tanácsokat!Klímafertőtlenítőt próbáltam már(igaz 1000ft-os tesco-s cucc volt...),pár nap után visszajött a szag.Ma voltam egy szerelőnél,aki egy elég jó(én nem értek hozzá) spray-vel befújta a járatot,szóval most várom,h ne jelentkezzen újra a szag.Amúgy azt mondta,h vszínű vmilyen baktériumok telepedtek meg odabent,ettől a bűz.Viszont,ha ettől sem múlik el a szag,akkor szét kell kapni az autót...A döglött állat verzió azért nem vszínű,mert álló helyzetben nem érezni semmit!Márpedig ha vmi rohadna ott,akkor azt nemcsak a menetszél segítségével érezném.Amúgy csak egy idő után kezdem el érezni!thanx
Három dologra gondolok, ha az általad említett szag
1, Inkább "dög" szag, előfordulhat egy elütött madár, netán egy döglött egér a motorháztető alatt valahol, aminek a szagát a menetszél beviszi az utastérbe. 2, A szag inkább poshadt, doh, penész szag, akkor a klimahűtő(kondenzátor) penészes, baktériumokkal teli. Autósbolt, benzinkút, klímafertőtlenítő. A használati utasítás mellékelve. 3, A rendszer kilyukadt, az utastérbe érzed a gázban oldott olaj szagát, de akkor a szádban is éreznéd kicsit az ízét(keserű). Ez viszont kevésbé valószínű, mert ilyen mértékű szivárgás csak pár percig, esetleg óráig tart, azt napokig nem érezheted, plusz a légkondi sem működik.
+1 Ja, még valami, ha netán "szarba" léptél, akkor ott van a szőnyegen a maradék és a venti bekapcsolásakor plussz keverni kezdi a szagot...
Sziasztok!A következő problémám van:1.3cdti Corsam van,2 éves.Egy ideje olyan büdös jön az autóból,h szétvág az ideg!Vszínű,h a klímától van?Hihetetlen,olyan mintha "szar szag" lenne!!!Egy idő után bukkan fel,nem rögtön az elején.És ha nem kapcsolom be a klímát,már akkor is előjön!Klímával még gyakrabban!Várom segítő hozzászólásaitokat!Előre is köszi!
Sziasztok! Van egy 206 1.9 D 1999-ből. Alapjáraton ki be kapcsolgat a manuális klíma 1300 fordulat felett ok. Termosztátot már cseréltem, elméletileg a nyomáskapcsoló is jó. Szerintetek mi lehet a hiba?