Keresés

Részletes keresés

csuklo Creative Commons License 2006.01.22 0 0 6174

Nem tudja valaki, hogy a Szentendrei Múzeumban lévő 4-es számú Haraszti nevü gőzmozdonya mikor közlekedett toljára?

VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.22 0 0 6172

"Ennyi pénzért esetleg megéri még várni egy kicsit, ha már eddig kibírtuk."

Azért álljunk meg egy szóra: simán a mai gödöllői HÉV járműcseréjére senki nem fog adni pénzt, ez nem egy (lbence, sicc!) EU-s projekt önmagában. Ezért mondtam, hogy ami a HÉV-járműcserét valóban felgyorsíthatja, az az M2+GHÉV összekötés - ez ugyanis már valódi közlekedésfejlesztés, aminek oldalvizén, megfelelő előkészítés mellett, finanszírozható a járműcsere is. Persze, ha a Főváros teljesítőképessége megengedi, ettől függetlenül is be lehet szerezni új járműveket a HÉV-re, ebben kételkedem, de a jövőbe nem látok. A jelenlegi hivatalos, de erősen kérdőjeles tervek egyébként 2008-ra ütemeztek be egy ilyen tendert, hogy akkor mennyi pénz lesz ilyesmire és milyen lesz a szakmai klíma, azt még nem tudhatjuk.

 

"Végre tudomásul vehetnétek, hogy akár tetszik, akár nem, a vezérigazgató éppúgy BKV-s, mint az általatok kétkezinek nevezett BKV-s. "

Ki kételkedett ebben? Azt azonban nem értem, hogy a cégvezetés vagy a középvezetés hibáinak kritizálása miért sért emberi méltóságában olyan dolgozókat, akiknek ehhez semmi közük. Tudod, a Cég első embereinek egyike azt mondta, hogy van egy vízzáró réteg a felsővezetés és a dolgozók között, ami elzárja a cégvezetés szándékainak érvényesülését a dolgozók felé és elzárja az ötletek, problémafelvetése, javaslatok útját a cégvezetés felé. Ez a réteg a többszázfős középvezetői állomány. Ezeket a rétegeket egyben kezelni és az egyik kritikáját a másiknak magára venni nagy hiba: az érdekeik ugyanis közel sem azonosak.

Előzmény: G. Bear (6158)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.22 0 0 6160

Hi és üdv!

Volna egy kérésem.

Ne támadjuk anyira a VEKÉ-t.

Sok olyan dolog van,  amit   a VEKE segitségével elértünk, ami a budapesti tömegközlekedést jobbá tette.

De most a hévégéskor túl lőtt a célon (Hiradó Duna TV), ez nem használt a cégnek, inkább kárt okozott.

De annak ellenére szükség van rájuk hogy megmonják hogy hol nyom a cipő, DE NE A LÖKÖTT ÚJSÁGÍRÓKNÁL  akik a saját zsebükre, a szenzációjukkal KÁRT okoznak, hanem azon a helyen ahol kell.

Mindenki tudja, a BKV járműparkja nem valami új, kevés a pénz, tehát azzal kell élnünk amink van, bele  értve a hévet is , ami az europai szinvonalon még nem a legutolsó, és eseményekben nem olyan gazdag, mint példáúl a berlini S-Bahn( 4 tűz eset, egyszer súlyos 2005-ben).

üdv kawirz

Előzmény: train (6095)
G. Bear Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6159
Hm... Biztos jól emlékszel, Pisti??? A vérben forgó szemekkel megáldott oktatód tényleg leüvöltötte a hajadat, vagy csak mutatott egy olyan (közel sem egyedüli) megoldást, ami mindegyik (jelenlegi) számcsoportban működik? (Miután bebizonyította, hogy a másik nem...) És úgy tűnik alaposan meg is tanultad. Legalábbis azt hiszem, egy ilyen alkalommal én is ott voltam, de akkorról hajleüvöltésre nem emlékszem, a vérben forgó szemeimet meg nem láttam :)))
Előzmény: SipiPisti (6138)
G. Bear Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6158

 

Hú de felpörögtek az események...

 

Amit írtam, az nem áll ellentétben a te általad leírtakkal, Dávid. Mostmár tényleg lehet kalkulálni (2007 január 1-től) EU-támogatással, de eddig teljesen saját erőből kellett volna megtenni a járműcserét. Nos arra nem hiszem, hogy volt pénz, de ha mégis valamilyen csoda folytán megtörtént volna, akkor most meg lehet, hogy nem tudnánk mire felhasználni a támogatást, mert az célzott, ha jól tudom. Ennyi pénzért esetleg megéri még várni egy kicsit, ha már eddig kibírtuk.

 

A HÉV lobbierejéről pedig DLalával szemben nekem kicsit más a véleményem. Szerencsére-sajnos nálunk nincsenek igazán nagy problémák (mármint a napi üzemben). Nem sírunk, megyünk. Ebből fentről az látszik, hogy minden OK. Jön sok-sok dícséret (szóbeli vállveregetés formájában), de mivel gond nincs, megoldás sem kell. Márpedig köztudott, hogy pénz a megoldásokra kell, tehát pénz sem kell... Persze ezt csak én így látom a magam kis kuka fejével, nem tudom, hogy valóban így van-e? Lehet, hogyha kicsit többet hisztiznénk, akkor rólunk is elhinnék végre, hogy tényleg bajban vagyunk, legalábbis egyre inkább.

 

Ami pedig a Gödöllő-M2 projektötletet illeti, néhány héttel ezelőtt is volt szó róla, akkor többen írtunk véleményt. Többek között jómagam is, mégpedig abszolúte szakmai érvek alapján, és inkább egy köztes állapotot támogatnék, amivel lehet, hogy többet lehetne elérni és kevesebb pénzből. A közvetlen öszeköttetést nem tartom jónak, s nem csak itt, vagy a főnökeim előtt.

 

Mindenesetre néha tényleg nehéz az embernek nem magára venni azt, amit a "VEKE pártiak" írnak, mint minősítést a BKV-sokról, amiről utána megmagyarázzátok, ahogy épp tetszik, hogy kire vonatkozik. Végre tudomásul vehetnétek, hogy akár tetszik, akár nem, a vezérigazgató éppúgy BKV-s, mint az általatok kétkezinek nevezett BKV-s. Nekem eszem ágában sincs innen senkit eltanácsolni, nagyon szívesen vitázom bárkivel, csak szeretném a normális, békés hangnemet és a szakmai érveket látni. Persze ez csak kívánság...

Előzmény: VitézyDávid (6118)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6156
Én itt arra gondoltam, amikor a tűzesettel kapcsolatban próbáltatok vitázni pl. méregzölddel, aki régi motoros....nem ismerem, de biztos jártasabb a szakmai tudásban.
Előzmény: DLala (6150)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6155

És? Nekem a stílussal van bajom. Nem vagyok kíváncsi arra, hogy itt ki a besúgó, ki a kegyenc, ki a bérenc, ezért kötekszek veletek. Miért kell fellengzősen leszólni őket?

Előzmény: DLala (6148)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6154
Voltak ma már megértési problémáid itt a topikon, ezért segítek: amit kifogásolsz, az a Metró Üzemigazgatóság egyik vezetőjétől származó (nem szóhű, de tárgyát tekintve pontos) idézet, amely hozzáállást Lala is kifogásolt. Csak segítek, mert úgy látszik, az indulatoktól nem látsz.
Előzmény: csuklo (6153)
csuklo Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6153

"Mármint ilyen biztonsági szintű pl. A HÉV-utasok és járművezetők ugye alacsonyabbrendűek, mint a metrósok"

 

Hát ezt!

De inkább nem folytatom mert többet ér a nyugalom mit, hogy egy VEKÉssel le ájlak vitatkozni no meg féltem az állásom...

Mert mint tudjuk ti mindent elértek...

Hiába minden nem kéne sem az utasokat sem a cég alakalmazottait becsmérelni ha ti esetleg jobban tudjátok akkor lehet jönni csinálni. Pl: járművet vezetni vagy szerelni az aknában. Ha esetleg nem érzitek magatokat kellően felkészült szakembernek akkor szivesen segítünk megtanulni pl féket álítani...

 

Előzmény: DLala (6120)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6151

Remélem, amikor egy hét múlva majd a stílusunkról fogtok értekezni, ezt a hozzászólásodat is figyelembe fogjátok venni.

 

Egyébként pedig: semmilyen jogalapotok nincsen arra, hogy bárkit rendre utasítsatok, a topikból elküldjetek, távozásra szólítsatok fel. Szereptévesztett zsebdiktátorokból nem kérünk, köszönjük.

Előzmény: rendezők (6141)
DLala Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6150

"Az a baj, hogy ők az okosak, aki BKV-s, az hülye"

 

Az a baj, hogy nem akarod ésszel felfogni, nem az egyszeri kétkezi BKV-sokról szól az egész.

Az a baj, hogy nagyon sokan magukra veszik mások hibáját. A BKV vezetése és a középvezetői réteg nem éppen zárdaszüzek gyülekezete. Ez tudható. Attól azonban mindig heves fejcsóválásom támad, amikor "mezei" dolgozók oly annyira azonosulni bírnak főnökeikkel, hogy bűneiket és a hülyeségeiket is magukra veszik.

Ez a jelenség leginkább a téboly szóval írható le.

 

Előzmény: M.VIII (6146)
rendezők Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6149
Az a lényeg Te mit gondolsz magadról és nem az amit ő mond rólad vagy másról.
Előzmény: M.VIII (6147)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6147
De.
Előzmény: rendezők (6145)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6146
Nem kaptam válasz arra a hozzászólásomra. Úgy látszik, igazam van. Pedig kifejtettem a véleményemet az eddigi "munkáról". Az a baj, hogy ők az okosak, aki BKV-s, az hülye.
Előzmény: rendezők (6145)
rendezők Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6145
 Nem akarod hogy visszamenjen.....?
Előzmény: M.VIII (6144)
M.VIII Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6144
pl. 6089. hozzászólás....reakció?
rendezők Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6142
Ne válaszoljatok már DLala-nak, és ha nem szól hozzá senki akkor talán eltünik innen.
rendezők Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6141

Hali!

Olyan jó volt amig nem voltál itt.

Előzmény: DLala (6140)
DLala Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6140

Jaj de szépen mellébeszélsz...

Nem a most zajló dolgokról van szó, hanem az EU projektről.

Bmegyer-Szentendre pályafelújítás, mint az 5. metró 0. üteme.

EU Kohéziós alap pályázat. Budapestre, Budapesten kívül.

Ezt bírta magából kiizzadni a BKV.

Na én erről beszéltem. Van egy olyan gyanúm, hogy ezt te is tudod, csak játszol itt.

 

Van még más ötlet is a zsákban, az ráadásul teljesen eszement, de azt itt most nem lövöm le. Mindegy, bármilyen hülyeséget képesek előrángatni, csakhogy megmutassák, ők is képesek felmutatni valamit. Meg persze abcug M2+GHÉV. Mert amit "ezek" találtak ki (hülyeség, nem a VEKE találta ki, csak felkarolta és bedobta a köztudatba) azt hivatalból üldözni kell.

 

A jelenleg folyó felújításokról egy szót sem szóltam.

 

"A BKV Rt. igazgatósága elfogadta."

Szénné röhögöm magam a BKV Rt. igazgatóságán. Na ott aztán vannak kompetens figurák... Fogadjunk hogy egyet sem ismersz közülük. Addig jó neked...

 

Tudod mit? Javaslok egy IRL találkozást. Ez az írásbeli szövegelés nem vezet sehova.

Előzmény: Méregzöld (6131)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6139

Soha nem mondtuk, hogy ez nekünk jutott először eszünkbe. Mi csak - lehetőségeinkhez mért részletességgel - kidolgoztuk a javaslatot, kihasználtuk az adódó lehetőségeket és képviseltük azt, felhívtuk rá a közvélemény és a szakma figyelmét. Ezt nem tette meg előttünk senki, de persze egy diplomamunkának ez nem is "feladata".

Előzmény: Méregzöld (6132)
SipiPisti Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6138
Jóhogy nincs :)
Amíg nem lett leüvöltve a hajam én is ezzel a rendszerrel számoltam.
Nem sikerült képet feltennem, pedig szép :)
Előzmény: Méregzöld (6134)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6137

Kedves Méregzöld!

 

A HÉV-felújításával és annak színvonalával önmagában semmi gond nincs. Azzal van gond, hogy a városvezetés döntése alapján a déli HÉV-vonalak Kálvin térig vagy Astoriáig hosszabbítása HELYETT, egyszerű kisszerűségből és lustaság, nemtörödőmség miatti projekt-előkészítetlenségből fakadóan az amúgy is esedékes HÉV-felújítást nevezték 5-ös metró 0. ütemnek és tették bele a Nemzeti Fejlesztési Terv 2-be. Tájékoztatásul elmondom, hogy a Kohéziós Alapok az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút első ütemekén az Astoriáig való RHÉV és CsHÉV hosszabbításokat is támogathatták volna, hisz ez finanszírozás tekintetében még bőven belefér a támogatások megengedett volumenébe. Ezesetben a szakma és a budapesti várospolitika szégyene, hogy infrastruktrúafejlesztés helyett infrastruktúrakarbantartásra kérünk pénzt az EU-tól és mivel csak arra nem adnak, ezért leöntjük az egészet egy 5-ös metrós mázzal.

 

Budapest 3 legfontosabb közlekedésfejlesztési projektje, amelyekre százmilliárd forintos alapokból pályázunk, az 1-es villamos régóta esedékes átvitele a híd másik oldalára, a 3-as villamos párszázméteres meghosszabbítása az út másik oldalára és a Szentendrei HÉV vonal Bp. közigazgatási határán lényegében teljes egészében kívül eső szakaszának felújítása, jobb híján, 5-ös metrós cukormázba bújtatva - ami egyébként egy fontos és jó projekt, csak nem így.

 

Szóval, ez az, ami a szakma és a várospolitika szégyene.

Előzmény: Méregzöld (6131)
GABORBP Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6136
Na, ezt a diplomamunkát megoszthatnád velünk...
Előzmény: Méregzöld (6132)
SipiPisti Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6135
az előbb lemaradt...
Előzmény: SipiPisti (6130)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6134

Hi SipiPisti!

 

Igazad van, de az én leírásom ezzel nem ellentétes..

 

Köztünk nincs vita...

 

Előzmény: SipiPisti (6130)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6132

Hi GABORBP!

Ha végiggondolod, hogy mit írtam ("szakmailag nem teljesen átgondolt, de ezzel szemben nem teljesen dilettáns, ám mégis az alapvető környezet- és helyismeretet nélkülöző"), abból látható, hogy nem ellenzem az alapgondolatot, annál is inkább, mert a diplomamunkám témaja volt a 90-es években és ez bizonyítható, tehát nem a VEKE ötlete... Azon még gondolkozom, hogy plagizálásért tennem kéne valamit... :)))))))))))))

 

Csak ezt a kérdést nem egy járműbeszerzési projekt keretében kellett volna felvetni, hanem egy infrastrukturális eszközrendszerre vonatkozóban. A jármű meg úgy is jön, ha szükséges és lehetséges.

 

Majd jövök...

Előzmény: GABORBP (6125)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6131

Habár Te elfelejtesz megszólítani... :((((

 

Hi Dlala!

 

Amikor a szentendrei rekonstrukció előkészítése megindult, még nem volt 5-ös metró projekt, viszont volt egy három ütemből álló szentendrei rekonstrukció. Ezt egyébként a BKV Rt. Igazgatósága elfogadta...

Tehár nem nem az 5-ös metró projekt 0. ütem volt-van most hanem a szentendrei 1. ütem, ami hála az istennek ma már az 5. metró 0. ütemének fogható fel. Bár szerintem ez a számháború felesleges marhaság, olyan mint az elmúlt napokban néhány száz...

 

Hogy ez miért volt a szakma megcsúfolása és közröhej nem tudom, mert nem tudom, hogy Te kit értesz szakma alatt... Remélem megírod pontosan.

 

Néhány szó a szakma megcsúfolásáról:

  • olyan felsővezetékrendszert építettünk, amely Magyarországon egyedülálló
  • olyan forgalomirányítási és zavarfeloldási koncepciót dolgoztunk ki, amely Európában egyedülálló
  • ha megnézed a Közbeszerzési Értesítőt láthatod, hogy olyan szerződést sikerült kötni, amelyről csak egy gondolat - 14 év garancia a biztosítóberendezésre -
  • stb..

Eddig nem értettem mi a bajuk veled a topictársak döntő többségének, most már tudom. Egyébként kár, hogy így van...

 

 

Majd jövök...

 

 

Előzmény: DLala (6126)
SipiPisti Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6130
Sziasztok!

"Az említett három kocsi nem egy kisegységet alkotott, mert mint köztudott a pályaszám struktúra a következő:

<9(nn)> - <650+{(nn+1)/2}> - <9(nn+1)>

nn=1-99 között a páratlan számok

ebből következik, hogy pl a 901-es motorkocsi párja a 902, a pótkocsija 650+2/1=651"

Huhúú!!! Amikor ezt az egyik oktatónknak így beadtuk tanfolyamon, vérben forogtak a szemei :)
A pontos pótkocsi számozás: páros motorkocsi száma osztva kettővel, plussz kettőszáz. Pl.: 1124/2+200=762, azaz 1123-762-1124 (mert mindíg a páros a magasabb pályaszám)
Nem kötözködés, de ez az összesre igaz (kivéve ha valahol összvér van).

Üdv!
Előzmény: Méregzöld (6119)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6129
Mit?
Előzmény: csuklo (6128)
csuklo Creative Commons License 2006.01.21 0 0 6128

Ezt azért kikérem magamnak.

Előzmény: DLala (6120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!