Szerintem csak túlméretezettek lesznek mindenhol a radiátorok, van ahol duplán, máshol triplán. A túlméretezés nem is baj, csak az egyenetlenség. A nappaliban kikapcsol így is, úgy is a termosztát 22-23 foknál, a konyha meg hideg marad, aztán gyorsabban is hül a nagy nyílászárókon.
A rosszabb (olcsóbb) esetén majdnem telibe kellene csiszolni, de ott már lehetnek a táblák között milliméteres eltérések is, ami ezt kvázi gazdaságtalanná teszi.
Nem hiszem, hogy tévedsz, ezek az értékek elég nonszenszek.
Ha jól látom van valamilyen hőszigetelés is a falazaton, ha ez mondjuk Porotherm 30+5 cm dryvit, akkor minimum felének kell lennie az értékeknek...
Kérdezz rá, hogy mivel/hogyan csinálta a hőigény számitást. Megbizhatóan és pontosan részletes energetikai számitással lehet (akár manuálisan is, csak nagyon macera), vagy pontosabban és egyszerűbben a Winwattal.
Hát igen... ha előre gondolkodik az ember, akkor a középső tartófalakt már eleve nem kell berakni (fal és alapozás költség), nő a nettó terület, stb.
Legjobb 4 fal körben, és monolit födém akár 8-9 méteres fesztávon.
Viszont egy 100 m2 körüli monolit födémnél kb 300e Ft-os árkülönbség van a glettelhető és a vakolható födém között, mert az előbbihez más zsalurendszer kell, ami sokkal drágább.
No, én pl. úgy voltam, hogy eleve monolit födémet terveztünk. Ha már monolit, akkor "lelógattuk" áthidalónak is az ablakok meg az ajtók fölé, meg a lépcsőt is megcsináltattuk ebből.
Ha már monolit, akkor beleraktuk a villanyt és a mennyezetfűtést is. Azt hittük, glettelni elég lesz (nem lett, kellett vakolni is).
Ezzel egy csomó járulékos melót (időt és pénzt) megtakarítottunk, amellett ez az összes közül messze a legkorrektebb szerkezeti megoldás.
A szakértők véleményét szeretném kérni, mert laikusként nem tetszik, amit egy szakember tervezett, de lehet, hogy tévedek.
Megterveztettem a ház helyiségeinek a hőigényét, és a konyhára 2,1 kW, a társalgóra pedig 1,9 kW jött ki. A két helyiség mérete valóban kb. ilyen arányban van egymáshoz, de a konyha sok ablakos és külső fala is sok van. Nekem úgy tűnik, hogy nem sok számítás történt, hanem a helyiségek alapterületéhez társítottak egy kW számot. Remélem tévedek!(?)
A "cég műszaki embere" jó nagy hülyeségeket (is) mondott.
E gerendás födémet 540 felett kell duplázni, LMF gerendát 680 felett.
Gumilapot vázkerámia fal esetén szoktak kérni, nem mindig elég a habarcsterités.
Nem lehet kiszámolni konkrét gerendakiosztás és egyebek nélkül pontosan, hogy melyik az olcsóbb.
A porotherm gerenda és az LMF is hosszban vagdalható szabadon, a feszitett gerendák (E) nem. Előbbiek kézzel mozgathatók, nem kell daruzni, az E-gerendánál jobb ha daruzva van.
Az E gerendás födém nem alkalmas tetőtérbeépitésre a mostani szabványok alapján.
JS-ről nincs infóm, az lényegében egy monolit födém, tehát 15-18e Ft/m2 alatt nem hiszem, hogy kihozható.
Komkel irt tapasztalatokat. En csak azt akartam kifejezni, hogy amig nincs konkret teteles! arajanlat a kezedben, addig csak kereskedoduma amit nyomnak. Es ha a kezedben van, meg akkor is neki kell allni, es kivesezni hogy mit hagytak ki, mert lesz olyan. Es azokkal egyutt kell nezni az arat. Lasd amiket Komkel irt, hogy kell ala gumicsik, ami nem szok benne lenni az arban, vagy hogy kesnek, es az allasidot a darunak neked kell kifizetni.
Tehát 6 méteres fesztáv alatt mindenképp olcsóbban jövök ki a betongerendás megoldással?
Ebbe már azt is beleszámoltad, hogy nem kell vakolni csak glettelni és a pk födém fölött megspórolható a felbeton is?
Amúgy a cég műszaki emberével beszéltem, és azt mondta, hogy 4,8 méteres fesztáv fölött a betongerendákat duplázni kell és akkor már olcsóbb a PK födém. Elég korrekten elmondta, hogy 4,8 m fesztáv alatt a PK födém drágább a betongerendásnál.
(A gumilapra nincs szükség a födém elemeket habarcsrétegbe emelik bele.
A sima betongerenda+beton béléstest és a porotherm gerenda+béléstest között mi a különbség?
A polisztirol elemes födémről (JS födém) mi a vélemény?
Nem túl macerás az alátámasztás kivitelezése?
Alulról hogyan lehet bármit (pl. lámpa) rögzíteni a plafonhoz? Nem szakad ki a polisztirolból?
Nem tiszta, hogy a födémgerendázás milyen irányú, de a fesztávokból azt feltételezem, hogy az ablakos fallal párhuzamos, azaz nem az ablakok fölé terhelnek.
Ha mégis, akkor tutira nem lesz jó a nagy fesztávra az ytong áthidaló (de még porotherm sem), mert nagy lesz a lehajlásuk. Oda vagy acélgerenda kell, vagy 'A" jelű betonáthidaló.
Nem csak az a kérdés hogy magát az ablakot hanem ha van egy szép szélterhelés maga a fal egybe marad e, mivel nem terheli le semmi, akkor ott ékelni kell majd.
Feltettem magát a rajzot ide: sasgabor.hu/fsz.jpg.
Arról a részről lenne szó, ahol az van írva, hogy 30 centis radiátorok...
Tulajdonképpen semmilyen teherhordásról nem lenne szó, jelenleg ott azon a részen nincs semmi (!), volt ott egy ilyen vasszerkezetes veranda, ami elbontásra került. Felette meg van egy terasz, de ugye ott már van áthidalás.
50 centi lenne az alsó szerkezet amire a 3 ablak kerülne, és az ablakok között lenne az a 20 centis rész. Lehet van ytongnak 3 méternél nagyobb áthidalója és akkor oldalt ahol olyan 30 centis oszlopok vannak lehet ültetni(fektetni)
Én csak attól tartok, hogy az a 20 centis közbenső oszlopok (ugye kettő is) igaz, hogy terhet nem hordana, de hogy az ablakot megtartja-e (90 centi széles műanyag, 2 rétegűről lenne szó, tudom nem olyan nagyon nehéz de azért mégis)
Tudtok valami jó bútoros/asztalos topikot, ami pörög is? Tervezünk egy falnyi méretű tolóajtós gardróbot szeretnék, de egyelőre nem jövök rá a jó megoldásra (ha van).
Azt "elfelejtik" mondani a körüreges födémnél, hogy:
- kérnek kiosztási és áttörési terveket. Ha te ezt nem biztositod, akkor megcsinálják ők pluszpénzért
- az egyedi méret hosszban okés. Mikor keresztbe kell vágni (körüreggel párhuzamosan), ott már vannak kötöttségek, mert nem lehet akármilyen széles az elem. Az ilyen nem egészpanel, és az esetleges ferde vágás pluszpénz
- van egy igen drága gumialátét, amit végig kell teriteni a falon a terhelés szerinti falszakaszokra. Ennek is van ára (amit nem tartalmaz a 10e Ft/m2)
- a darut általában helyi vállalkozótól rendelik, akit szétszivatnak azzal, hogy nem jönnek időben. Az állási időt neked kell fizetni.
- a gyártási/kiszállitási idővel mindig megcsúsznak
(a fentiek saját tapasztalatok, de nem egy háznál igy volt)
6 méter alatti fesztávnál a gerendás-béléstestes födém a legolcsóbb.
Az LMF gerenda hasonló a porothermhez, csak betonból van, kerámia burok nélkül.
-
Nem tudom miért gondoljátok, hogy jó a csak glettelt födém. Előre el kell döntened minden lámpakiállást, légbevezetést, stb, és utólag rohadt nehéz rajta bármit is változtatni.
Fel kell rakni a kicsivel drágább gipszkarton álmennyezetet, annak a lécváza közé befér minden tyúkbél, és utólag is könnyen módositható, ráadásul tetszés szerinti álmennyezeti magasság és diszités/spotlámpák belerakhatók.
A dupla fémvázas gipszkarton álmennyezet anyag+munkadija bruttó 4500 Ft/m2 körül van.
A szimpla mennyezetvakolás 2000 Ft.
További előnye a gipszkartonnak, hogy gerendás-béléstestes födém esetén még egy darabig lesznek hajszálrepedések a vakolaton, gipszkartonnál nem.
"a körüreges födémnél nincsenek alaprajzi kötöttségek, "bármilyen" geometriát ki lehet alakítani."
Gyors, olcso, es tetszoleges geometria kialakithato. A harombol egyszerre csak <b>egyet</b> lehet valasztani!
A barmilyen geometriahoz mindenkeppen szuksegesek lesznek monolit darabkak. Azokhoz meg kell zsaluzas, es beton . . .
Ok eladok, eladni akarnak. De tulkepp mindegy is, majd kuldesz nekik rajzot, ok meg kuldenek konkret arajanlatot. Szepen hozzaveszed a te oldaladon felmerulo koltsegeket (betonozas, plusz vas ha kell, zsalu, gletteles) es kiszamolod mennyire jon ki per m2.
Egyelőre úgy tűnik, hogy 4,8m-nél nem lesz nagyobb fesztáv.
Eszerint ilyen fesztávnál nem éri meg a körüreges födém?
Annyit vitatkoznék veled, hogy a körüreges födémnél nincsenek alaprajzi kötöttségek, "bármilyen" geometriát ki lehet alakítani.
Az eladók szerint a körüreges födémet nem kell alulról vakolni, csak glettelni, csak az elemek közötti hézagot kell betonnal kitölteni, és egyből mehet rá a polisztirol hőszigetelés. Így megspórolható egy réteg beton és rengeteg munka.
Azt mondják, hogy mindezt összevetve már nem drágább mint az E gerenda. A feldaruzás pedig 3-4óra alatt megvan. Szállítással, egyedi méretre készítéssel és feldaruzással együtt 10.000Ft+Áfa az ára.
20 cm szélességből már nem tudsz lecsipni az Ytong kéregnek is, mert nem lesz teherhordó mag.
Most csinálok egy kiviteli tervet egy házhoz, hasonló "dilemmával". Egyszerűen a két ablak fölött elmegy az áthidaló, és a két ablak közötti pillérke pedig csak kitöltő falazatként funkcionál, ráadásul Ytong A+ elemből, mert a 20 cm-ből már nem akarok elvenni a beforduló hőszignek sem.