Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12927

Még egyértelműbben:

A tisztelt megrendelő nullkilométeresen kapta meg a monteverdi 4 ajtós kasztnival az autót, nem pedig "az élete során faragták át 4 ajtósra".

A jobbkormányosságot kivéve ez így gyári.

 

Előzmény: Tie (12926)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12926

Pontosan ezt hívják Monteverdinek.

Ugyanis a Monteverdi nem egy sufnituning, amit józsibácsi épített át olaszországban a fészerben négyajtósnak, hanem hivatalosan rendelhető volt így, volt katalógusa, és éppen egy évvel a gyári 4-ajtós előtt lehetett kapni.

 

Szóval ez nem az, amikor én csinálok egy kabriót otthon, hanem ez egy létező, több példányban, szériában gyártott változat, csak épp baromi ritka.

Ilyen értelemben nem volt kacifántosabb életútja, mint bármelyik másik hivatalos Monteverdinek. Mert azoknak ez volt a teljesen normális életútjuk.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12925)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12925

sőt:  ez egy eredetileg kétajtós (abból az időből, amikor még nem gyártottak négyajtósat) verzió, eredetileg balkormányos. olaszorszagban átépítették négyajtósra, majd még később angliába került vissza, ahol átalakították jobbkormányosra.

 

elég kacifántos életútja volt :-))))))

Előzmény: Boery (12921)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12924

na akkor valszeg pont azért nem mukodik !

 

 

ugyanis, ha minden igaz (vagyis jol silabizáltam ki a dolgot), akkor a P38-hoz egyáltalán nem lehet két egyforma kulcs ! továbbá csak ketto lehet egyszerre !

 

a  két aktív kulcs nem egyforma, hanem 1.kulcs és 2.kulcs. Ezért aztán minden jóravaló P38

tulaj, ha az 1.kulccsal nyit ajtót, akkor  pl. a memóriás ulések szépen beállítják magukat

az 1.pozícióba, ha pedig a feleség jon a 2.kulccsal, akkor meg ótomatikusan a 2.memorizált

pozícióba :-))))))))

 

és a két kulcs sem egyforma, az eredeti 1.kulcs szurke, az eredeti 2.kulcs pedig egészen sotétszurke, majdnem fekete kéne, hogy legyen.

 

a gyakorlati része ennek az, hogy tkp. nem lehetséges kópiát csinálni, mert minden kulcs

egyedi.

 

 

más: kiderult, hogy az ELM327-esemmel simán tudok kommunikálni az ECU-val, mindenféle drága progi nélkul. elég egy terminál emulátor, és egyenesen tudok OBD parancsokat kuldeni

meg adatokat lekérni :-))))          (persze ez elég fapados megoldás, de a lényeg, hogy lehetséges)

a rossz hír az, hogy ezzel még nem jutottam kozelebb a BECM-hez, és hát a P38-ban mindent az irányít.......

 

Előzmény: terrano1 (12916)
Boery Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12923

Más.

 

Ma a DII- automataváltó elektronika hibát jelzett. Együtt elkezdett villogni a műszerfelon a zóld "S" és "M" lámpa.

A gépkönyv csak annyit említett, hogy váltó elektronika probléma és azonnal forduljak szakszervízhez.

Az első kérdésem, hogy valakinek volt-e már hasonló gondja.

A második meg az, hogy lehet-e ezzel így kb. 150km-t menni, mert annyira van ( Bp) olyan szerelő aki talán meg is tudná nézni ... ?

fejes.i Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12922

A Disco-n jobboldalt van a pótkerék :) - de valójában majdnem középen.

Előzmény: Tie (12920)
Boery Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12921

Nem kötözködni akarok veled, de ezt én jobb kormányosnak látom.

Előzmény: Tie (12917)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12920

Akkor ez meg is magyarázta.

Jobbkormányosban jobboldalt ülsz, meg a váltó is kicsit jobbralóg (igazándiból a terepváltó fele), baloldalt viszont kiegyensúlyoz a pótkerék, meg ugye balra csavarja a kasztnit a V8 is.

 

Balkormányosban meg minden terhelés balra kerül, kivéve a terepváltó felét. Oszt ezé köll nagyobb rugó balódalra.

Előzmény: joegabi (12918)
zöldvas Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12919

Nem akartam ekkora vihart kavarni ismét. A múltkor a fogyasztás, aztán az adagoló, most meg ez a rugó mizéria. :-)))) Lehet, be kéne fogni a számat... hogy is van az a jó kis Pmobil sláger....? ;-)))

 

joegabi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12918

Imádom ezt a rúgós témát. Megfejtés azóta sincs.

Az én 87es V8 rangimen mind a négy rugó eltérő hosszú. Nem kicsit. a legnagyobb különbség azt hiszem 4,5 cm.

 

A baloldali rugók hosszabbak mint a jobb oldaliak.

A jobbkormányos tipusban viszont egyformák.

 

 

Előzmény: turbo2 (12904)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12917

Hoppáhoppá, egy eredeti, balkormányos Monteverdi:

 

http://cgi.ebay.co.uk/Land-Rover-Range-Rover-Classic-Monteverdi-/140541653788?pt=Automobiles_UK&hash=item20b8ef731c

 

Azé ez elég komoly ritkaság!

terrano1 Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12916

Még a szaga is egyforma!:-)

De csak az egyik működik!:-(

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12915)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12915

és a pecsétek is eléggé egzotikusak...

 

 

Más:  P38 tulajok, akiknek két kulcsuk van - a két kulcs egyforma színu?

Előzmény: b_nagy (12913)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12914

Ezbazmeg, ez kúúúúúúrvajó!!! :)

Előzmény: b_nagy (12913)
b_nagy Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12913

Hogy kell kinézni egy Land Rover tulaj útlevelének:

 

TdiOxi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12912

Viszont javallom, hogy kenjél fel rá először spéci horganyzott felületre való alapozót, mert egyébbként lepereg majd idővel róla a festék, sajna a nevére már nem emlékszem, de egy viszonylag híg sárgás színű folyadék ez, amitől ráadásul jó ronda lesz a felület színe (foltos lesz mint egy hiéna:))) viszont nagyon erős kötő réteget hoz létre a horganyzott felület és a festék között. Asszem ez is az: http://kohazy.hu/?id=termekek&product=body-960-2-k-washprimer-1-l&art_id=14539&hj=1&nyelv=hun

Előzmény: b_nagy (12910)
b_nagy Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12911

ja, és a porfestés+lakk homokszórással k..va drága volt

b_nagy Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12910

A porfestéssel már befürödtem. 2 darabot próbából lehomokszórattam és porfestettem + lakk. Nagyon királyul nézett ki, míg fel nem került a gumisnál a gépre. A peremről csak úgy pattogott a bevonat. A tél befejeztével meg tele lett a bevonat hajszálrepedésekkel ami közzé bement a sós lé, és elkezdett rozsdásodni. Rosszabb lett mint a kiinduló gyári festék.

(A legjobb az lett volna ,ha 2k-s alapozóval lefestik előtte, de azt nem vállaták)

 

Később hallottam, hogy acél felnit nem célszerű porfesteni, mert rugalmasabb minta  alu, és a bevonat nem annyira rugalmas.

 

 

A terv, hogy Tikurilla ezüst csatornafesték kerül rá, ami spec horganyra való, és jól bírja a savat, lúgot stb.

Előzmény: Tie (12909)
Tie Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12909

Nem mutat rosszul. Fesd le valami jól bírós festékkel (praktikusan a porfestés a legjobb, mert az elég vastag, és strapabíró rugalmas réteget képez), és akkor ha le is ütöd róla a föstést, akkor se lesz sose is baja.

Előzmény: b_nagy (12908)
b_nagy Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12908

Elvetemült gondolattól vezérelve felni felújítás adtam a fejem. A régi offset acél felniket akartam rendbe tenni, mert már meglehetősen rozsdásodtak. Tűzihorganyzást vettem a fejembe. Ez lett az eredménye.

 

 

 

 

Van még rajta némi utómunka, pl lereszelni a horgany megfolyásokat, és még kapni fog egy fedő festégréteget.
Első nekifutásra várakozáson felüli. A horganyzók nem nagyon kecsegtettek a sikerrel, de egész jó lett.  

Gearboxfault King Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12907

Szia! Küldtem mailt!

Skypom van ,de a mobilnet beszivat úgyhogy ne m jó.

 

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12902)
Tie Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12906

Akkó nem tudom. Marad az, hogy jobbkormányosnál a fosőr is jobbódolat ül, a terepváltóval együtt - viszont a pótkerék meg épp a baloldalon van. Esetleg még az lehet, hogy a Classic Range-et ugyebár eredetileg a V8-hoz találták ki, és az ugye azé tudja csavargatni a kasztnit oldalra rendesen ám... de ugye az is csak akkó csavargassa, ha nyomja a dógozó a gázt. Ha nem nyomja, nem csavargatja.

Előzmény: Tie (12905)
Tie Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12905

Hm... emmondjuk igaz...

Előzmény: turbo2 (12904)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12904

ebben az esetben viszont sima úton MINDIG ferde lenne az autó !

Előzmény: Tie (12903)
Tie Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12903

Leírtam. Rugózáskor nem volna egyforma a "rugózási komfort", mivel a difioldali rugókat nagyobb mozgó tömeg terhelné felrugózáskor. Ezt is kell ám kalkulálni, mivel az autó - főleg egy terepjáró - futóműve idejének legnagyobb részét nem statikusan, hanem fel-alá jőve-menve tölti.

Előzmény: turbo2 (12901)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12902

nem egészen. ugyanis az EAS kábel egy ures OBDII csatlakozóból lett csinálva ( csak a pinek

voltak benne ) és így csatlakozik a soros portra.

az EAS ECU-ban egy Motorola proci csucsul, amellyel így a soros porton keresztul hexa kódokkal lehet

kommunikálni.

 

az OBDII diagnosztikai cuccban pedig van egy csip is, szóval saját kis elektronika, ami ismer pár

protokolt, a RR esetében a ISO9141 (vagy ISO9141-2) az erdekes, de ezen kivul még legalább 8

másikat is - ez fuggg a verziószámtól, az igazság az, hogy én meg sem néztem, hgoy nekem hányas van, talán 1.4.

Ehhez jonnek még azután a progik, amiket a pc-dre telepítesz, nekem az ingyenes scantool_net113win nem muzsikált jól, de a ScanTouch meg az EasyOBDII igen. A ScanTouch-t

két hétig full módon tudod használni.

Előzmény: turbo2 (12900)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12901

A híd asszimetriájának mi köze van a rugóhoz ? Elvégre az a rugózatlan oldalon van, nem sokat számít a karosszéria szempontjából. SZVSZ. Aztán lehet, hogy tévedek :) A terepváltót értem.

Előzmény: Tie (12863)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12900

Csak érdeklődés szintjén: nem lehetséges , hogy az EAS-hoz használt illesztőkábellel is megy a többi OBd funkció?

Elvégre ugyanazt a csatlakozást használja és nincs több kábel az OBD csatlakozóban.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12849)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12899

Gearboxfault King : mail ment.

Előzmény: Gearboxfault King (12135)
Tie Creative Commons License 2011.05.26 0 0 12898

Én azért itt-ott már elszórtam egy-egy linket személyesen, amikor valaki keresett konkrétan valamit, csak az elmúlt hetekben zűrös volt minden, és nem nagyon tudtam nekiülni szerkeszteni hozzá egy oldalt az MLRE.hu-ra, de mostan már rajta vagyok, nyugisabb napok vannak.

Előzmény: fejes.i (12888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!