Jobbkormányosban jobboldalt ülsz, meg a váltó is kicsit jobbralóg (igazándiból a terepváltó fele), baloldalt viszont kiegyensúlyoz a pótkerék, meg ugye balra csavarja a kasztnit a V8 is.
Balkormányosban meg minden terhelés balra kerül, kivéve a terepváltó felét. Oszt ezé köll nagyobb rugó balódalra.
Nem akartam ekkora vihart kavarni ismét. A múltkor a fogyasztás, aztán az adagoló, most meg ez a rugó mizéria. :-)))) Lehet, be kéne fogni a számat... hogy is van az a jó kis Pmobil sláger....? ;-)))
Viszont javallom, hogy kenjél fel rá először spéci horganyzott felületre való alapozót, mert egyébbként lepereg majd idővel róla a festék, sajna a nevére már nem emlékszem, de egy viszonylag híg sárgás színű folyadék ez, amitől ráadásul jó ronda lesz a felület színe (foltos lesz mint egy hiéna:))) viszont nagyon erős kötő réteget hoz létre a horganyzott felület és a festék között. Asszem ez is az: http://kohazy.hu/?id=termekek&product=body-960-2-k-washprimer-1-l&art_id=14539&hj=1&nyelv=hun
A porfestéssel már befürödtem. 2 darabot próbából lehomokszórattam és porfestettem + lakk. Nagyon királyul nézett ki, míg fel nem került a gumisnál a gépre. A peremről csak úgy pattogott a bevonat. A tél befejeztével meg tele lett a bevonat hajszálrepedésekkel ami közzé bement a sós lé, és elkezdett rozsdásodni. Rosszabb lett mint a kiinduló gyári festék.
(A legjobb az lett volna ,ha 2k-s alapozóval lefestik előtte, de azt nem vállaták)
Később hallottam, hogy acél felnit nem célszerű porfesteni, mert rugalmasabb minta alu, és a bevonat nem annyira rugalmas.
A terv, hogy Tikurilla ezüst csatornafesték kerül rá, ami spec horganyra való, és jól bírja a savat, lúgot stb.
Nem mutat rosszul. Fesd le valami jól bírós festékkel (praktikusan a porfestés a legjobb, mert az elég vastag, és strapabíró rugalmas réteget képez), és akkor ha le is ütöd róla a föstést, akkor se lesz sose is baja.
Elvetemült gondolattól vezérelve felni felújítás adtam a fejem. A régi offset acél felniket akartam rendbe tenni, mert már meglehetősen rozsdásodtak. Tűzihorganyzást vettem a fejembe. Ez lett az eredménye.
Van még rajta némi utómunka, pl lereszelni a horgany megfolyásokat, és még kapni fog egy fedő festégréteget. Első nekifutásra várakozáson felüli. A horganyzók nem nagyon kecsegtettek a sikerrel, de egész jó lett.
Akkó nem tudom. Marad az, hogy jobbkormányosnál a fosőr is jobbódolat ül, a terepváltóval együtt - viszont a pótkerék meg épp a baloldalon van. Esetleg még az lehet, hogy a Classic Range-et ugyebár eredetileg a V8-hoz találták ki, és az ugye azé tudja csavargatni a kasztnit oldalra rendesen ám... de ugye az is csak akkó csavargassa, ha nyomja a dógozó a gázt. Ha nem nyomja, nem csavargatja.
Leírtam. Rugózáskor nem volna egyforma a "rugózási komfort", mivel a difioldali rugókat nagyobb mozgó tömeg terhelné felrugózáskor. Ezt is kell ám kalkulálni, mivel az autó - főleg egy terepjáró - futóműve idejének legnagyobb részét nem statikusan, hanem fel-alá jőve-menve tölti.
nem egészen. ugyanis az EAS kábel egy ures OBDII csatlakozóból lett csinálva ( csak a pinek
voltak benne ) és így csatlakozik a soros portra.
az EAS ECU-ban egy Motorola proci csucsul, amellyel így a soros porton keresztul hexa kódokkal lehet
kommunikálni.
az OBDII diagnosztikai cuccban pedig van egy csip is, szóval saját kis elektronika, ami ismer pár
protokolt, a RR esetében a ISO9141 (vagy ISO9141-2) az erdekes, de ezen kivul még legalább 8
másikat is - ez fuggg a verziószámtól, az igazság az, hogy én meg sem néztem, hgoy nekem hányas van, talán 1.4.
Ehhez jonnek még azután a progik, amiket a pc-dre telepítesz, nekem az ingyenes scantool_net113win nem muzsikált jól, de a ScanTouch meg az EasyOBDII igen. A ScanTouch-t
A híd asszimetriájának mi köze van a rugóhoz ? Elvégre az a rugózatlan oldalon van, nem sokat számít a karosszéria szempontjából. SZVSZ. Aztán lehet, hogy tévedek :) A terepváltót értem.
Én azért itt-ott már elszórtam egy-egy linket személyesen, amikor valaki keresett konkrétan valamit, csak az elmúlt hetekben zűrös volt minden, és nem nagyon tudtam nekiülni szerkeszteni hozzá egy oldalt az MLRE.hu-ra, de mostan már rajta vagyok, nyugisabb napok vannak.
Először a ruganykérdéshbe szólnék bele: én is cseréltem, és azon kivül, hogy előlre vagy hátra köll tenni, más jelzés nem volt rajtuk és tök egyformák voltak, a hátsók talán vastagabbak egy kicsit, sűrűbb menettel.
Pisti! Én mán rég megszüntettem a lámpamosókat: letörtek valami oknál fogva :) ezért a csövet a tartálynál 10 centi kilógással levágtam, tekertem bele egy állat csavart, oszt jólvan. Érdekes módon sokkal tovább elég a zablakmosó...
Mán gondoltam arra is, hogy a fényszórómosót jól meg kéne szüntetni, egyrészt mert terepen úgyse ér semmitse, másrészt meg aszfalton se túl sokat (esetleg télen meg nagyon taknyos őszi időben), de fogyasztja rendesen a szélvédőmosót. (vagy esetleg az lenne az igazi, ha külön körön, más kapcsolóval menne)
ezzel kapcsolatban megjegyezném,hogy az MLRE lapján olvasható kihez-hová rovat egy igen jó kezdeményezés.
tök jó lenne egy olyan adatbázis,ahol típusokra bontva fellelhető lenne,az itt ezidáig "elhangzott" megoldás,link,mivel lehet helyettesíteni,cikkszámok stb....
tudom ez rengeteg.
én pl szívesen írnék oda egy csomó tapasztalatot,az eddig eltelt bő 5 évről.
csak hát ugye az idő,ami drága,és gondolom senki sem milliomos.
más:
a DII ablaktörlő,megoldódni látszik,mint kiderült a Valeo is gyártja,holnap megyek érte,majd írok mi volt.
pl az OFF L200-ra vettem 4 Bosch-t,mire rájöttem,hogy nem jó,utána váltottam Valora,na az bevált,úgyhogy most izgalom van :)