...mégpedig úgy fúj kevesebbet, hogy rövidebb ideig. Az adagolóelem mindig ugyanannyi utat tesz meg, viszont kis gáznál sokkal rövidebb úton van zárva. Nagy gáznál hosszabb úton. Mivel a sebessége mindig ugyanannyi, így a rövidebb úthoz rövidebb idő tartozik. Csak a befecskendezés kezdete fix. Legalábbis alap esetben.
Nincs semmi jel a lendkeréken, vagy valahol, ami megadná a felső holtpontot? Onnan már vissza lehet számolni. Én inkább szöget szoktam mérni. Pontosabb, és sok motornál inkább ez van megadva. (legalábbis, amikkel eddig találkoztam)
A gyújtás beállításához kell levenni a henger fejet !! Az adagnak akkor kell elindulnia a kapilláris csőben amikor olyan 1 cm körül van a dugattyú a felső holt pont előtt ,forgás irányba tekerve a motort ,és az emelkedés megállásánál a felső holtpontra kell érjen a dugattyú . Magyarán a befecskendezés kezdete a felső holtpont előtt kezdődik és a felső holtponton kell elállnia ,ekkor van rendben a gyújtása a motornak ! Ez a módszer gyakorlatilag minden diesel motorra igaz ,amin hagyományos adagoló van !
Vagy kapilláris csövön meg még jobban látszik merre tölt többet ,nagy gáz ,vagy alapjárat felé ,és ezzel a gyújtást is remekül be lehet lőni ,csak le kell venni a hengerfejet !
Az elem forgás iránya jó-e az a nagy kérdés ! Ha csak sokat adagol az nem olyan nagy baj ,le kell szabályozni az elemnél ! Általában össze vannak jelölve az elemek benne, és én aszt csináltam a tzk elemével hogy a jelölést visszább raktam mint az optimális ,így a max szállítását kisebbre vettem mint az optimális !
Az adagoló amit a szaki rendelt az biztos nem belevaló ,mert túl sokat nyom csak mivel már kifizettem biztos nem merte megmondani hogy szar amit rendelt!
A kétütemű motorokkal nagyon kell vigyázni nem csak motor ,adagoló ,hanem a fordulatszám szabályozó is oka sokszor az indulási hibának ! És ezek általában kopásból vagy épp megszorulásból adódnak ! Fontos a szabályzó rudazatának a kottyanás mentes üzeme ,mert menet közben folyamatosan rángatja a gázkart ,próbálja tartani a motor fordulatát ! Másik fontos dolog a forgattyúsház tömítettségének a vizsgálata ! Ha nincs benne nyomás az nem fog indulni ! Az se biztos az adagoló bele való-e van jobbos és balos elem is ,jó volna valami jó adagolóssal beszélned !
Segítséget szeretnék kérni ehhez a HOLDER ED2 egy hengeres 2 ütemű 500ccm dízel veterán traktor felélesztéséhez!
Már a második szerelő hozza vissza, hogy nem tudja pontosan miért is nem indul. Az első megállapította hogy a három gyűrűből egy hiányzik egy meg törött ,ezek után kapott új gyűrűket dugattyút szimeringeket csapágyakat, a bácsi összerakta de nem indult,erre azt mondta biztos adagolóhibás, rendelt bele adagolót de így sem lett változás, azt mondta ő feladja vigyem a fenébe.Fél év múlva nagy nehezen találtam egy másik vállalkozó szellemű figurát aki megállapította hogy az újonan rendelt adagoló közel sem jó bele ,mert túl sokat nyom, de nem is adagoló baja van hanem szerinte válla van a hengernek e miatt nincs kompresszió és ő is visszahozta, hogy méressem be. Na most ezek után gondoltam ezen az oldalon keresek egy vállalkozó szellemű szerelőt akinek van szakmai tudása, műhelye és felszerelése, hogy meg állapítsa hogy tényleg mi is a baja és meg is tudja szerelni, vagy esetleg ismer olyan embert aki tényleg ért hozzá.
A trakesz Siófok melletti kis faluban található ,jó lenne ha nagyon messze nem kellene elvinnem!
Érdeklődök hogy van itt valakinek Orosz kukorica vetőgépje ? Van hozzávaló könyvecském, csak sajnos nem magyarul írták. (:-((( 1952-ben adták ki Moszkvában, de már akkor tárcsás csoroszlyával készült a 6 soros gép. C3X-6B (T8-2A) típus, ha nem tévedek nagyot.
Hát ha dutra ,csepel , ilyen feliratokkal lenne és igazi igásló ,mint a kisdutra hát még én is beneveznék egyre ! minden tiszteletem annak aki a dutrákat megtervezte, a mai napig megállják a helyüket ! A napokban láttam egy új landinit 105 LE de csak 3400 cm3 egy olasz gagyi ,nem hiszem hogy megér majd 50-60 évet és még működik , nincs köbcentije hozzá !
Abban igaza van "Miki" kollégának, hogy erre a sok béna f@szra akik még focizni sem tudnak, kár a milliárdokat költeni.
A hazai gépgyártást hatalmas nagy baklövés volt elsorvasztani, érdemes volna még most is karóba húzni a felelősöket. Itt 1 egész országot, a társadalom nagy részét hozták kilátástalan helyzetbe, lehetetlenítették el a mezőgazdaságból élők jelentős részét. (:-((((((((((
Valóban nagy beruházásra volna szüksége az országnak és előre kéne gondolkodni 5-10 évvel legalább. De,! ! ! az ellopott, elcsalt milliárdokból ezt + is lehetne valósítani, csak nem ilyen tutyi-mutyi, balfék kormányokra kéne bízni a jövőnket.
Szerintem sokan vennének csak azért is Magyar gépet, mert a Dutrákat is használják mind a mai napig nagyon sokan nap mint nap.
Kevesen vannak, akik csak azért vennének egy bizonyos típusú traktort, mert az magyar gyártmány. 0-ról felépíteni egy gyárat saját fejlesztésekkel, nagyon nagy befektetés, és költség. több évtized kellene, hogy megtérüljön.
Másik oldalról meg nem találsz olyan "made in eu" traktort, vagy akár autót, amiben valami ne lenne magyar. Akár üléshuzat, akár kábelkötegek, akár turbók, akár futóművek, akár fékalkatrészek, akár hidraulika, vagy pneumatika alkatrészek. Mindegyikben ott van a magyar termék. Csak ugye a címkére nincs kiírva, hogy x %-ban made in hungary. A jelenlegi gazdaság igen nagy részben ezeken a cégeken ül. Nem 2-3 nagy cégen, mint régen, hanem ezernyi kisebb üzemen.
Tudom hogy politika (amit ki nem állhatok) DE...nekik miért (ZETOR) nekünk miért nincs, miért nem maradt semmi (traktorgyár(ak); pótkocsi(k); teherautó(k); busz(ok); motorkerékpár; bicikli; munkagépek...stb stb.). F..omöccse foci, puccos stadion a kétballábas ecsetfejűeknek...
Tudtam, hogy fölfogom húzni magam...
Nincs egy tetves befektető aki észrevenné, hogy mennyi földműves van ebben a szép országban, ugyan, dolgozzon már itthon gyártott gépsorral. Még talán a GéDéPé-nek is jót tenne.
Van a kapitalistáknak logikája: itt a támogatás "vegyé" rajta nyugati gépet...ennyi.
1 szó mint 100 nem irigység, hanem inkább drukkolás van bennem, hogy ...ÍME TESSÉK, ITT A PÉLDA (ZETOR) LEHETNE lehetett volna KÖVETNI....mi lett volna ha mi is..................
"a későbbiekben a teljes választék tervezését a Pininfarinára bízzák majd. Ez pedig igen jól jön az olasz stúdiónak, amely évek óta nyakig ül az adósságban, és eddig úgy nézett ki, hogy csak úgy élhet túl, ha felbukkan egy új tulajdonos, amely képes kifizetni az adósságait."
Azért érdekes, hogy egy ilyen "jónevű" cég mint a Pininfarina, nyakig ül az adósságokban !
Elgondolkodtató !
Lehet ,hogy ez a trendi manapság, de ez az orr nekem nem tetszik !
Gyártsanak a Zetornál csak egyszerű, megbízható traktorokat,azzal hosszú távon többre mennek !
Egy jó kis 3011-est nem dobnék ki a garázsból... Ha valahol láttok egyet szomorkodni a kert végében, szóljatok. Nem kell, hogy csilli-villi legyen, csak pöfögjön valamennyire.