Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3642
Jó , de mondhatod, hogy kint tankoltad ( féltanknál)
Előzmény: naox (3641)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3641
ok, de eppen emiatt nem legalis magyaro-n. ha ez nem lenne, nem tudna micsinalni a vamos.... Azt, hogy fizikailag lehet tankolni spec. eddig is tudtuk, nem?
Előzmény: .psp (3640)
.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3640
Ne légy már paranoiás.
Tökmindegy hogy átalakitott vagy nem, A lényeg a NÖVÉNYI olaj! Tiszta repce.


Annak milyen a szaga ? Nem biodieseles, hanem mint a teszkós repceolaj felesbe.Gáz oillal.. EZ itt a lényeg!

Az már csak 1 dolog hogy FULL repcéhez átalakitja e a polgár a kocsiját vagy nem, és felesbe nyomja!
Előzmény: naox (3639)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3639
itt a kukac: "az _átalakított_ dízel gépkocsikba."
Előzmény: .psp (3638)
.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3638
Továbbá Németországban 139 helyen tankolhatsz repceolajat kútfejről az átalakított dízel gépkocsikba.


http://www.biodizel.info/repceolaj_toltoallomas_nemetorszagban_rapsol_tankstellen.htm


Forrás : www.biodizel.info.hu

Kartársak ez jó büdös repce olaj. Rapsöl, vagy salatöl.
Előzmény: odourizing (3637)
odourizing Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3637
Nem tudom, mi van Graz-ban meg itt-ott, de az biztos, hogy ezek nem biodízel kutak, hanem repceolaj kutak. Check this out: http://www.biodizel.info/repceolaj_toltoallomas_nemetorszagban_rapsol_tankstellen.htm
:-) De nálunk ez csak álom marad örökre. :-(
Előzmény: naox (3628)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3636

Megfelelő technológiával használt olajból készült üzemanyaggal itthon is lehetne buszokat járatni. A használt olajért az éttermeknek kellene fizetni, hogy csökkenjenek a költségeik. Mondjuk 50Ft-ot literenként kapnának érte, boldogan gyűjtögetnék az olajat és nem menne fusi utakra az anyag.

 

Az átészterezés költsége nem lehet több sokkal 20 Ft/liternél. ha erre még rájön a 125Ft/literes jövedéki adó (mivel  nem szabványos üzemanyagról van szó) még így is csak 195Ft-nál tart a történet, ami nem rossz.

 

Ezzel szemben az történik, hogy az olaj begyűjtő cég nem fizet semmit az étteremnek, örüljön hogy elviszik a hulladékát, a profit az olajbegyűjtő cég zsebében marad az olajat meg elviszik a németek/osztrákok/szlovákok kb. egy 100-asért literenként.

 

Az észterezés nem egy bonyolult dolog kis észterező üzemek lehetnének falvanként. Pár embernek munkát adna a környéken, valamint a környék használt olaját és a vágóhídi hulladékot, valamint a gazdák repcéjét fel lehetne dolgozni a kisüzemekben. A nagyüzemek általában 30%-os kihasználtsággal mennek, ez európai tapasztalat, a kisüzemeket viszont csúcsteljesítményre lehet járatni.

 

 

 

 

naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3635
"milyen erős nálunk az olaj lobby. "
pontosabban mennyivel erosebb a KOolaj-lobbi, mint a REPCEolaj-lobbi....
Előzmény: Uldin (3634)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3634

Én nekem erről az a véleményem, hogy keresek magamnak olyan lehetőséget, munkát, hogy meg tudjam fizetni a hivatalos üzemanyagot, ha meg nem tudom megfizetni, megyek lóháton, bringával, vagy gyalog.

 

A leírásomból csak az látszik, hogy milyen erős nálunk az olaj lobby. 

 

A németneknél a paraszt nincs rákényszerítve a köolajra. Ha akarja megtermeli magának az üzemanyagot.

 

Számoljunk:

 

Nálunk most mi a helyzet:

1 ha-on termelt repce kb. 3tonna/ha 80Ft-100Ft/kg eladási áron. Az max. 300000Ft. ebből lesz kb. 1000 liter olaj.

 

1000liter üzi ára a gazdának 1000*350/1,2 = 291666Ft mert az áfát azt visszaigényelhetik. Kb. ugyan az. Nincs különbség.

 

Ha megtermelhetné a gazda az üzemanyagot, kicsit kevesebb forintjába kerülne. De nincs rá lehetősége sem.

 

1 ha-on termelt repcével 4-5ha-t megművelhetne, az ország köolajbehozatala csökkenhetne, így az energiafüggőségünk is. Ennyi, de nem ez a cél....

Előzmény: naox (3632)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3633
Az abesszín tátorján olaját el lehetne adni jó pénzért a németeknek ipari olajnak. De nem csírázott ki az átkozott mag.
Előzmény: Uldin (3631)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3632
ja, de a leirasod szerint a nemeteknel is csak legalisan atalakitott autoban legalis, igy magyaro-n sem hivatkozhacc arra, hogy nemeto-ban tankoltad egy nem atalakitott autoba. (atalakitas nelkuli, es nem ivarmegvaltoztato muteten atasett,bocsi, meleg van....)
Előzmény: Uldin (3631)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3631

Ipari repceolajat lehet tankolni legálisan a németeknél, vannak töltöállomások is.

Előzmény: naox (3630)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3630
tehat egy legalisan atalakitott, forgalmiba bejegyzett nemet autoba tankolhatsz legalisan nemetorszagban novenyolajat (hasznaltat nyilvan nem), es ezzel magyarorszagon is legalisan autozhatsz, persze ha nem elsz eletvitelszeruen nemetorszagban, akkor az autot magyaro-n forgalomba kell helyeztetni, amihez vissza kell alakitani....
Előzmény: Uldin (3629)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3629

Nézzük mi volt a németeknél 2004-ben. Nem tudom változtak-e a dologok azóta.

 

Az tény, hogy a kőolajkitermelési csúcsot már elértük, és e-miatt drágulnak a kőolaj alapú üzemanyagok.

 

Németországban legálisan lehet növényi olajat tankolni , ennek az a feltétele, hogy a motort át kell alakaítani növényolaj üzemre. A közúti forgalomban való részvétel engedélyezésének szabályai a németeknél: (StVZO) úgy rendelkezik:

 

Egy dízelmotoros jármű forgalmi engedélye nem veszíti érvényét, ha a járművet  gázolaj helyett növényolajjal, vagy biodízellel üzemeltetik, feltéve, hogy a jármű egyetlen olyan része sem kerül megváltoztatásra, melynek előírt tulajdonságokkal kell rendelkeznie (StVZO 19§).

 

A kéttartályos rendszer esetén a németeknél az átalakítást elegendő bejegyeztetni egy hivatalos felügyeleti szervnél Pl: TÜV, Dekra, stb... és ez semmi nehézséggel nem jár. A beszerelt második üzemanyagtartályra a gyártónak un. részegység jóváhagyással kell rendelkeznie, ami igazolja a részegység használhatóságát. A felügyeleti szerv ellenőrzi és jóváhagyja az beépítés előírásnak megfelelő elvégzését. A jármű maximális terhelhetősége a beépített póttartály tömegével csökken. És ezt a jármű papírjaiba is bevezetik. stb....

 

Forrás:

Franz Eder: A növényolaj mint hajtóanyag. 2005.

 

Németországban a növényolaj és a biodízel 2002-óta jövedéki adó mentes, 2009. év végéig az is marad.

 

Több német motorgyártó cég gyárt növényi oljjal működő dízelmotort. A vasutaknál, hajómotorok esetében, valamint mezőgazdasági gépeknél előszeretettel alkalmazzák a megoldást. Környezetvédelmi szempontból a hajóknál előnyösebb a biodízelnél a növényi olaj. A nyersolajjal is szépen járó hajómotorok probléma mentesen elégetik a növényi olajat. Baleset esetén a természetes vizekbe került növényi olaj jóval kisebb környezeti károkat okoz a dízelolajnál, biodízelnél, vagy a pakuránál. Gyakorlatilag, vízbe kerülve pár hét leforgása alatt lebomlik a növ. olaj.

 

 

Előzmény: naox (3622)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3628
"Az osztrák városban tavaly óta 25 vonalon mind a 134 busz biodízellel jár. A vendéglők és a lakosság által leadott évi több száz ezer liter étolajat erre szakosodott üzemekben dolgozzák fel."
nem etolaj, hanem biodizel. mas kerdes, hogy hasznalt olajbol gyartjak, de a tankban nem olaj, hanem biodizel van.
Előzmény: .psp (3626)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3627
RME="Rapeseed Methyl Ester", azaz biodizel, es nem repceolaj
Előzmény: .psp (3625)
.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3626
http://209.85.135.104/search?q=cache:GbtuA9WgW60J:index.hu/tudomany/biod8121/+%C3%A9tolaj&hl=hu&ct=clnk&cd=14&gl=hu&lr=lang_hu





használt étolaj mindn Grazi buszban.
Előzmény: naox (3622)
.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3625
Van egy csomó RME kut németországban, ez nem biodiesel, hanem repce olaj.
Előzmény: naox (3622)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3624
ez ok, de a tv kiter arra is, hogy hataratlepeskor az auto gyari tankjaban levo uzemanyag behozatala nem minosul jovedeki termek importnak, ugyanigy a tankban a kulonbozo uzemanyagok keverese sem minosul jov-i termek eloallitasanak.
Ezert ha biodizelt talalnak a tankodban, akkor nem buntethetnek meg, hisz azt tankolhattad ausztriaban is.
Biodizelt, de nem etolajat, es nem hazilag ateszterezett (ezert nyilvan nem szabvanyos) olajat.
Előzmény: Uldin (3623)
Uldin Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3623

 

Az oldószerek és a biodízel a szigorúan megfigyelt termékek közé tartoznak. A metilészterre külön szabály vonatkozik, nevezetesen: A szabványos biodízel jövedéki adó köteles felhasználástól függetlenül. Ha a metilészter nem felel meg a biodízel szabványnak, akkor oldószernek minősül, megfigyelt termék kategóriában.

 

Ha, a nem szabványos biodízelt valaki üzemanygnak használja, akkor köteles megfizetni utána a nem szabványos üzemanagokra vonatkozó jövedéki adót. Azt hiszem 125Ft/liter.

 

Röviden ennyi a lényeg, nem tudom változott-e ez a törvény.

 

Egy korábbi hozzászólásomban bemásoltam ide a jöt. ide vontkozó paragrafusait. elő kéne kotorni.

Előzmény: naox (3617)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3622
"Az legyen az osztrák csendőrök gondja........"
Ha ausztriaban (vagy barhol az eu-ban) legalisan tankolhatsz etolajat, akkor (tekintve hogy nincs szabaly a tankban levo uzemanyag importjara (ill. az, hogy nem import)) legalis Magyaro-n is, felteve hogy azt hazudod, hogy kint tankoltad/toltotted be. Ha nincs ilyen eus orszag (es en ugy tudom, hogy nincs), akkor ez az erv ugrik.

"Viszont több biodiesel klub is van az osztrákoknál, meg a németeknél is."
a biodizel nem ugyanaz, mint az etolaj. Ket kulonbozo anyagrol van szo. Biodizel legalisan lehet itthon is a tankodban. Szabvanyos biodizel.
Előzmény: .psp (3621)
.psp Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3621
Az legyen az osztrák csendőrök gondja........

Egyébként nem tudom. Viszont több biodiesel klub is van az osztrákoknál, meg a németeknél is.

Valószinü hogy valamilyen formában igen.
Előzmény: naox (3620)
naox Creative Commons License 2008.08.11 0 0 3620
ausztriaban tolthetsz etolajat a tankba?
Előzmény: .psp (3619)
.psp Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3619
Azt is mondhatod étolaj, de még ausztriába töltötted bele. ilyenkor mi lenne?
Előzmény: naox (3617)
Alfred Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3618

Állítólag jó az idei napraforgó termés.
Mit lehet tudni, várhatóan milyen áron lesz a frissen sajtolt olaj?

naox Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3617
biodizel lehet a tankodban, azzal nincs gond. csakhogy hazilag sose fox tudni olyat csinalni, ami olyan, mint amit a kutnal kapsz (plane nem hasznalt olajbol). igy nem is erdemes arra hivatkozni, hogy az biodizel, mert meg a laborszamlat is radverik.
Előzmény: .psp (3616)
.psp Creative Commons License 2008.08.10 0 0 3616
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=48494809&t=9012037
Előzmény: .psp (3615)
.psp Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3615
Mondjuk ne felejtsük el , hogy magyarország területén tilos.

tehát ha szlovákiában, vagy ausztriába öntötted bele, mert a nyaraláson elfogyott a pénz, akkor ungáriában senkinek semmi köze. Magyarországon nem felhasználni hanem beleönteni tilos.

Az osztrákok se engedik le a kocsidból a gázolajat hogy azon nincs osztrák jövedéki adó...
Előzmény: 409 (3611)
409 Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3614

Ezt nem tudom, de nálam biztosan nem találnak semmit. Nincs ilyen kütyüm, meg garázsom sem. :-)) Nem tudok rajta bukni!! :-)
Előzmény: naox (3613)
naox Creative Commons License 2008.08.09 0 0 3613
igen, de ha kiszallnak, es megtalaljak a garazsodban a kutyut, akkor ott mindjart nem 40kHUF-tol ketyeg az ora, konnyen felfuggesztett lehet a vege. (jov-i termek tiltott felhasznalasa vs eloallitasa)
Előzmény: 409 (3611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!