Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12950

Pár centivel lejjebb van az is, ami bekapható. ;)

Előzmény: joegabi (12949)
joegabi Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12949

Nem pontosan erre gondoltam. Ez pár centivel lejjebb van felrakva.

Előzmény: Tie (12936)
Tie Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12948

Ezmiez?

Előzmény: turbo2 (12946)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12947

és o mit mondott, milyen?   egyébként nekem pont kéne egy második kulcs, mert állandóan parázok, hogy az egyetlen ami van  egyszer beleesik egy csatornába  - volt már ilyen, hogy pont egy csatornafedél mellett álltam meg , és kiszálláskor kiesett a kezembol a szolgálati kocsi kulcsa, és a fedél rácsán keresztben állt meg . ott akkor vagy három utemet kihagyott a szivem, és nagyon-nagyon óvatosan vettem fel .......      :-)))))

Előzmény: turbo2 (12944)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12946

Szóval eztet..

turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12945

Ezt honnan lehet szerezni ?

turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12944

Ba....meg  !!   fél órája vitatkozunk az asszonnyal, hogy a 2 szürke kulcs egyforma szürke-e... Nőkkel színekről vitázni..

Én vagyok a hülye, hogy megkérdeztem.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12924)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12943

Nem is a hosszra értem, hanem arra, hogy ha elég erős egy rugó,(vastagság, rugóállandó)  hogy az egy kerékre döccenő 2 tonnát benyelje akkor a statikus terheléskor jelentkező 1-200 kg terheléskülönbséget simán el lehet felejteni. Ettől még az angolok képesek 4 különböző méretű rugóval szállítani a kocsit, ahelyett, hogy 1 tizeddel vastagabb rugót tennének mindenhova, de egyformát. Viszont olcsóbb gyártani és egyszerűbb szervízelni......  Szóval időnként hajlamosak az idiotizmus határát surolóan precízkedni egyik oldalon míg a másikon csrébe egy csomót veszítenek.

Lehet, hogy csak ennek az evolúciónak a terméke, hogy egy idő után leszoktak a 4 féle rugóról mert nem volt túl sok értelme..

Nem véletlen, hogy jellemzően kitünő helyzetben lévő angol autógyárakat ismerünk csak ..(:  Ez olyan mint  a régi citroëneken a 7-es csavar. Rajtuk kívül senki nem használja. Viszont ha bemény egy boltba kapsz 6-ost meg 8-ast 3-at a 7-es áráért.

Előzmény: Tie (12942)
Tie Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12942

az, hogy beleér-e valamibe valahol a futómű, az nem a rugó hosszától függ, hanem a rugó teljesen összenyomott méretétől, meg a felütköző gumibakok méretétől, és pozíciójától.

 

Maradjunk Classic Range-nél, ott meg nem nagyon számít, hogy mennyire pakolod meg az autót, mert a Classicokban még megvolt a self levelling unit a hátsó A keretben, ami meg visszapumpálta a hátsó felfüggesztést a normál magasságra megpakolva is. Az utastér alapterhelése (egy sofőr, meg egy utas) az első hidat terheli, de minden plusz (csomagok, hátsó utasok, stb) már a magasságszabályzott hátsó hidat. Persze ettől még ferdén állhatna.

 

Egyébként nekem a Ződ is ferdén állna, egyforma rugók vannak benne, úgyhogy a pogácsákat kellett úgy gyártatnom, hogy szintben álljon az autó. Oldalanként 2-2,5 centi különbség van, csak ugye ezt gyárilag a légrugózás észrevétlenül kompenzálta.

Előzmény: turbo2 (12940)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12941

Az monják a tudósok, hogy nem lehet hamisítani, mert ráadásul a rendszer csak két kulcsot fogad el egyszerre. elvben ha az EKA kódot ismered akkor be lehet tanítani egy új kulcsot, illetve a gyári kulcshoz van egy szám amit be lehet vinni a OBD-n keresztül és akkor nem kell tanítani. Nekem az egyik kulcs teljesen elhülyült aztán 2 hónap múlva csak heccből kipróbáltam és működött megint. Pedig semmit nem csináltam vele... Persze biztos mindent lehet , de ezek nem az az árkategória, hogy megérje a befektetést.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12924)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12940

Ezen ne aggaszd magad, valamin azé kell vitatkozni :)  Ha másért nem akkor azért meg "meghalsz"

Másrészt az angolok hajlamosak az elmebaj bizonyos formáira, ezért gyakran tesznek logikusnak tűnődolgokat melyekről idővel kiderül, hogy fölöslegesek. és összességében rontanak a dolgokon.

Ugyanakkor logikus, hogy ha az alapterhelés más egyes oldalakon akkor egy picit más méretű rugóval ki lehet egyenlíteni a terheléseket.  Viszont pl. ha a tank el van csúsztatva valamelyik oldalra az ugye növeli a terhelést az egyik oldalon. Igen, ha tele van.... Ha üres akkor meg árt a hosszab rugó. Azonkívül hányan és hol ülnek a kocsiban, mennyire van megpakolva és hogyan.  Szerintem ez annyi ismeretlen, hogy a legegyszerűbb ha nem is foglalkozik vele az ember mert amennyit nyersz az egyik kocsinál annyit veszthetsz a másikon. Normális úton nem hiszem, hogy valaki észrevesz 1-2 cm dőlést. Terepen meg úgyis gyakran megy az ember vízszintesen.....  Ha pedig a rugó arra van méretezve, hogy a terepen se verjen bele sehova a futómű, akkor abban normál használatnál elég jelentős tartaléknak kell lennie.....

Előzmény: joegabi (12918)
turbo2 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12939

teljesen egyforma, a hátulján lévő matricán (ha meg van még) megkülönböztetik a key1 és key2 felirattal.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12915)
élijen Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12938

Pingu!

 

Kérdeztem a zoperatőr fiút, hogy miképp kaphatnánk mi is ebből valamilyen formában és hozzád irányított azzal, hogy kapsz egy dvd-t, amit le tudunk másolni magunknak. Tudnál a mendei bulira egyet csinálni nekem?  Köszi.

Előzmény: pinguru (12930)
fusti88 Creative Commons License 2011.05.28 0 0 12937
Előzmény: joegabi (12934)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12936

Amúgy erre gondolsz, ami ennek az elejin is van?

 

Ez valami brit katonai jelzés, mer csak MOD járgányokon láttam eddig ilyet.

Előzmény: joegabi (12934)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12935

Turistaút... vagy ilyesmi. :)

 

Szám van benne? Mer akkor korhatáros.

Előzmény: joegabi (12934)
joegabi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12934

A sárga kör jelzés amit az angol land rovereken látok néha, mit jelent ?

Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12933

Akkor nincs más hátra, össze kell hasonlítani egy 87-es és egy 88-as Range-et.

Nekem van egy 88-as alvázam, rajta a kasztni, de ez se eredeti már, mivel VM volt, és most 3.5 V8. Ráadásul egy discovery V8-a.

 

A Ződ meg nem mérvadó, mivel légrugós vót gyárilag. :)

 

Az a helyzet, hogy erről a rugótémáról nem találtam a neten semmit, külföldi oldalakon se, és tényleg homály, hogy mér hosszabb egyik, mint a másik.

A disco alváza valóban 100"-es Range alváz gyakorlatilag, a kasztni java is ugyanaz, csak hátul másmilyen egy kicsit.

De pl. Disco 2-nél megint előjön, hogy összevissza méretűek a rugók.

Előzmény: joegabi (12928)
joegabi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12932

Most elkapom !

Előzmény: fejes.i (12931)
fejes.i Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12931

I. főszabály: Tie-nak mindig igaza van.

II. főszabály: ha Tie-nak nincs igaza, életbe lép az I. főszabály :)

Előzmény: joegabi (12929)
pinguru Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12930

Sziasztok

 

Itt van a múlt heti túráról készült műsor:

 

 

http://www.signaltv.hu/elo_adas/play.php?flv=ez%20az%20a%20varos%20gyereknap.flv&dir=110525&title=ez%20az%20a%20varos%20gyereknap

 

Mi kb. a 20. percben jelenünk meg, jó szórakozást.

 

joegabi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12929

Most nem lesz igazad !

Előzmény: Tie (12920)
joegabi Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12928

Semmit sem magyaráz meg sajnos. A 87-es modell mind a négy rugója eltérő, tehát mint

említettem.

A 88-as modellé  pl viszon már úgy néz ki, hogy hátul egyforma hoszzú a  két rugó.

Egyébként neked is Rangid van . Kettő is. Nézd meg a gyári rugó hosszokat.

Ahány évjárat és azon belül is jobb vagy balkormányos tipus, annyiféle rugóverzió.

A dízel rangiről nem is beszélve.

A difi  ,a motor ,a pótkerék helye pedig nem változik egyiknél sem.

 

Ehhez jön még az a csemege, hogy a disco alváza elméletileg az mint a Range-é. Ott meg ugy hallom, hogy ez nem okoz problémát.

Előzmény: Tie (12920)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12927

Még egyértelműbben:

A tisztelt megrendelő nullkilométeresen kapta meg a monteverdi 4 ajtós kasztnival az autót, nem pedig "az élete során faragták át 4 ajtósra".

A jobbkormányosságot kivéve ez így gyári.

 

Előzmény: Tie (12926)
Tie Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12926

Pontosan ezt hívják Monteverdinek.

Ugyanis a Monteverdi nem egy sufnituning, amit józsibácsi épített át olaszországban a fészerben négyajtósnak, hanem hivatalosan rendelhető volt így, volt katalógusa, és éppen egy évvel a gyári 4-ajtós előtt lehetett kapni.

 

Szóval ez nem az, amikor én csinálok egy kabriót otthon, hanem ez egy létező, több példányban, szériában gyártott változat, csak épp baromi ritka.

Ilyen értelemben nem volt kacifántosabb életútja, mint bármelyik másik hivatalos Monteverdinek. Mert azoknak ez volt a teljesen normális életútjuk.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (12925)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12925

sőt:  ez egy eredetileg kétajtós (abból az időből, amikor még nem gyártottak négyajtósat) verzió, eredetileg balkormányos. olaszorszagban átépítették négyajtósra, majd még később angliába került vissza, ahol átalakították jobbkormányosra.

 

elég kacifántos életútja volt :-))))))

Előzmény: Boery (12921)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12924

na akkor valszeg pont azért nem mukodik !

 

 

ugyanis, ha minden igaz (vagyis jol silabizáltam ki a dolgot), akkor a P38-hoz egyáltalán nem lehet két egyforma kulcs ! továbbá csak ketto lehet egyszerre !

 

a  két aktív kulcs nem egyforma, hanem 1.kulcs és 2.kulcs. Ezért aztán minden jóravaló P38

tulaj, ha az 1.kulccsal nyit ajtót, akkor  pl. a memóriás ulések szépen beállítják magukat

az 1.pozícióba, ha pedig a feleség jon a 2.kulccsal, akkor meg ótomatikusan a 2.memorizált

pozícióba :-))))))))

 

és a két kulcs sem egyforma, az eredeti 1.kulcs szurke, az eredeti 2.kulcs pedig egészen sotétszurke, majdnem fekete kéne, hogy legyen.

 

a gyakorlati része ennek az, hogy tkp. nem lehetséges kópiát csinálni, mert minden kulcs

egyedi.

 

 

más: kiderult, hogy az ELM327-esemmel simán tudok kommunikálni az ECU-val, mindenféle drága progi nélkul. elég egy terminál emulátor, és egyenesen tudok OBD parancsokat kuldeni

meg adatokat lekérni :-))))          (persze ez elég fapados megoldás, de a lényeg, hogy lehetséges)

a rossz hír az, hogy ezzel még nem jutottam kozelebb a BECM-hez, és hát a P38-ban mindent az irányít.......

 

Előzmény: terrano1 (12916)
Boery Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12923

Más.

 

Ma a DII- automataváltó elektronika hibát jelzett. Együtt elkezdett villogni a műszerfelon a zóld "S" és "M" lámpa.

A gépkönyv csak annyit említett, hogy váltó elektronika probléma és azonnal forduljak szakszervízhez.

Az első kérdésem, hogy valakinek volt-e már hasonló gondja.

A második meg az, hogy lehet-e ezzel így kb. 150km-t menni, mert annyira van ( Bp) olyan szerelő aki talán meg is tudná nézni ... ?

fejes.i Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12922

A Disco-n jobboldalt van a pótkerék :) - de valójában majdnem középen.

Előzmény: Tie (12920)
Boery Creative Commons License 2011.05.27 0 0 12921

Nem kötözködni akarok veled, de ezt én jobb kormányosnak látom.

Előzmény: Tie (12917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!