és o mit mondott, milyen? egyébként nekem pont kéne egy második kulcs, mert állandóan parázok, hogy az egyetlen ami van egyszer beleesik egy csatornába - volt már ilyen, hogy pont egy csatornafedél mellett álltam meg , és kiszálláskor kiesett a kezembol a szolgálati kocsi kulcsa, és a fedél rácsán keresztben állt meg . ott akkor vagy három utemet kihagyott a szivem, és nagyon-nagyon óvatosan vettem fel ....... :-)))))
Nem is a hosszra értem, hanem arra, hogy ha elég erős egy rugó,(vastagság, rugóállandó) hogy az egy kerékre döccenő 2 tonnát benyelje akkor a statikus terheléskor jelentkező 1-200 kg terheléskülönbséget simán el lehet felejteni. Ettől még az angolok képesek 4 különböző méretű rugóval szállítani a kocsit, ahelyett, hogy 1 tizeddel vastagabb rugót tennének mindenhova, de egyformát. Viszont olcsóbb gyártani és egyszerűbb szervízelni...... Szóval időnként hajlamosak az idiotizmus határát surolóan precízkedni egyik oldalon míg a másikon csrébe egy csomót veszítenek.
Lehet, hogy csak ennek az evolúciónak a terméke, hogy egy idő után leszoktak a 4 féle rugóról mert nem volt túl sok értelme..
Nem véletlen, hogy jellemzően kitünő helyzetben lévő angol autógyárakat ismerünk csak ..(: Ez olyan mint a régi citroëneken a 7-es csavar. Rajtuk kívül senki nem használja. Viszont ha bemény egy boltba kapsz 6-ost meg 8-ast 3-at a 7-es áráért.
az, hogy beleér-e valamibe valahol a futómű, az nem a rugó hosszától függ, hanem a rugó teljesen összenyomott méretétől, meg a felütköző gumibakok méretétől, és pozíciójától.
Maradjunk Classic Range-nél, ott meg nem nagyon számít, hogy mennyire pakolod meg az autót, mert a Classicokban még megvolt a self levelling unit a hátsó A keretben, ami meg visszapumpálta a hátsó felfüggesztést a normál magasságra megpakolva is. Az utastér alapterhelése (egy sofőr, meg egy utas) az első hidat terheli, de minden plusz (csomagok, hátsó utasok, stb) már a magasságszabályzott hátsó hidat. Persze ettől még ferdén állhatna.
Egyébként nekem a Ződ is ferdén állna, egyforma rugók vannak benne, úgyhogy a pogácsákat kellett úgy gyártatnom, hogy szintben álljon az autó. Oldalanként 2-2,5 centi különbség van, csak ugye ezt gyárilag a légrugózás észrevétlenül kompenzálta.
Az monják a tudósok, hogy nem lehet hamisítani, mert ráadásul a rendszer csak két kulcsot fogad el egyszerre. elvben ha az EKA kódot ismered akkor be lehet tanítani egy új kulcsot, illetve a gyári kulcshoz van egy szám amit be lehet vinni a OBD-n keresztül és akkor nem kell tanítani. Nekem az egyik kulcs teljesen elhülyült aztán 2 hónap múlva csak heccből kipróbáltam és működött megint. Pedig semmit nem csináltam vele... Persze biztos mindent lehet , de ezek nem az az árkategória, hogy megérje a befektetést.
Ezen ne aggaszd magad, valamin azé kell vitatkozni :) Ha másért nem akkor azért meg "meghalsz"
Másrészt az angolok hajlamosak az elmebaj bizonyos formáira, ezért gyakran tesznek logikusnak tűnődolgokat melyekről idővel kiderül, hogy fölöslegesek. és összességében rontanak a dolgokon.
Ugyanakkor logikus, hogy ha az alapterhelés más egyes oldalakon akkor egy picit más méretű rugóval ki lehet egyenlíteni a terheléseket. Viszont pl. ha a tank el van csúsztatva valamelyik oldalra az ugye növeli a terhelést az egyik oldalon. Igen, ha tele van.... Ha üres akkor meg árt a hosszab rugó. Azonkívül hányan és hol ülnek a kocsiban, mennyire van megpakolva és hogyan. Szerintem ez annyi ismeretlen, hogy a legegyszerűbb ha nem is foglalkozik vele az ember mert amennyit nyersz az egyik kocsinál annyit veszthetsz a másikon. Normális úton nem hiszem, hogy valaki észrevesz 1-2 cm dőlést. Terepen meg úgyis gyakran megy az ember vízszintesen..... Ha pedig a rugó arra van méretezve, hogy a terepen se verjen bele sehova a futómű, akkor abban normál használatnál elég jelentős tartaléknak kell lennie.....
Kérdeztem a zoperatőr fiút, hogy miképp kaphatnánk mi is ebből valamilyen formában és hozzád irányított azzal, hogy kapsz egy dvd-t, amit le tudunk másolni magunknak. Tudnál a mendei bulira egyet csinálni nekem? Köszi.
Ugyanis a Monteverdi nem egy sufnituning, amit józsibácsi épített át olaszországban a fészerben négyajtósnak, hanem hivatalosan rendelhető volt így, volt katalógusa, és éppen egy évvel a gyári 4-ajtós előtt lehetett kapni.
Szóval ez nem az, amikor én csinálok egy kabriót otthon, hanem ez egy létező, több példányban, szériában gyártott változat, csak épp baromi ritka.
Ilyen értelemben nem volt kacifántosabb életútja, mint bármelyik másik hivatalos Monteverdinek. Mert azoknak ez volt a teljesen normális életútjuk.
sőt: ez egy eredetileg kétajtós (abból az időből, amikor még nem gyártottak négyajtósat) verzió, eredetileg balkormányos. olaszorszagban átépítették négyajtósra, majd még később angliába került vissza, ahol átalakították jobbkormányosra.
ugyanis, ha minden igaz (vagyis jol silabizáltam ki a dolgot), akkor a P38-hoz egyáltalán nem lehet két egyforma kulcs ! továbbá csak ketto lehet egyszerre !
a két aktív kulcs nem egyforma, hanem 1.kulcs és 2.kulcs. Ezért aztán minden jóravaló P38
tulaj, ha az 1.kulccsal nyit ajtót, akkor pl. a memóriás ulések szépen beállítják magukat
az 1.pozícióba, ha pedig a feleség jon a 2.kulccsal, akkor meg ótomatikusan a 2.memorizált
pozícióba :-))))))))
és a két kulcs sem egyforma, az eredeti 1.kulcs szurke, az eredeti 2.kulcs pedig egészen sotétszurke, majdnem fekete kéne, hogy legyen.
a gyakorlati része ennek az, hogy tkp. nem lehetséges kópiát csinálni, mert minden kulcs
egyedi.
más: kiderult, hogy az ELM327-esemmel simán tudok kommunikálni az ECU-val, mindenféle drága progi nélkul. elég egy terminál emulátor, és egyenesen tudok OBD parancsokat kuldeni
meg adatokat lekérni :-)))) (persze ez elég fapados megoldás, de a lényeg, hogy lehetséges)
a rossz hír az, hogy ezzel még nem jutottam kozelebb a BECM-hez, és hát a P38-ban mindent az irányít.......