Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Üdv FűkaszásoK!Nem boldogulok egy Grashoppers kasza megjavitásával,segitség kellene.Nagyon keveset ment a gép,de a benzin belerohadt,és a benzincsöveket,porlasztóban a membránokat,tömitéseket,tüszelepet cserélni kellett.Porlasztótalp tömitést is kicseréltem,szimeringeket,ht-tömitést,ilyeneket átnéztem.A tünet a következö:normál beállitott benzinszintnél nagyon nehezen indul el hidegen,de melegen teljesen jó,indul is,alapjárat is van,meg gázra is jól reagál.Viszont,ha adok neki egy kis benzinszintet,akkor jól indúl hidegen,viszont bedusul alapjáraton,és lefullad.Szivató működik,inditó gáz is,de valami mégsem oké,csak nen tudom,mi.Nem ismerem nagyon ezeket a forgótolattyus porlasztókat,bár szétszedtem,átnéztem,de eddig jutottam vele.Már azon gondolkodtam,átalakitom valami rendesebb porlasztóra,csak lehet,az egész gép nem ér annyit.Valakinek van ötlete esetleg...Nem arra gondolok,hogy milyen szögben dobjam el a gépet...
Nem tudom, de én visszanéztem azokat a képeket amit akkor linkeltél, és ha olyan volt, vagy akár magasabb is, azt még én is levágtam volna damillal.
Ma is vágtam hasonlót melóban mint amit mutattál, igaz kényelmesen lassabb tempóban, de lehetett damilozni, mert még elboldogult vele.
A kép nem igazán adja vissza, de ez valóban nagyon sűrű tömött növésű vegyes.
Olyan igazi rétszerű a java része.
Én lettem volna a legboldogabb, ha damillal akár lassabban is de levághattam volna.
Egyszerűen nem tud mit kezdeni a damil a sok szecskával, legyen az bármilyen damil.
Persze tévedhetek is, és lehet valóban elboldogulna vele egy nagyon erős gép, de a sok szecskával ami tovább nem aprítható, nem tudom az is mit tudna kezdeni.
Én az ilyenre már csak azt tudom mondani, hogy szigorúan csak késsel, pedig nagyon utálok vele dolgozni.
Hát tudod ... amikor a Yamahámat nekiálltam generálozni, a szemem nagyon elnyílt. Én még olyan gyűrűt életemben nem láttam, mint az. Simán lehetett tekerni rajta egy egész fordulatot. Ráadásul trapéz keresztmetszetű.
Ahány ház annyi szokás:-) Én nem szoktam a gyűrűtémát túlbonyolítani. Megfelelő méretű legyen és szaküzletben vásárolom. Még soha nem volt gondom egyikkel sem, remekül működnek a gépeim évek óta.
A motor fiziológiáját végiggondolva, ha megfelelő a mérete, megfelelő a kenés és az összeszerelés után nincs fordítva beépítve a dugattyú, akkor nincs mibe beakadni, nem tapad le, csak annyit mozoghat amennyit lehet, akkor mi baj történhet egy utángyártottal? Nem hatnak rá nagy erők. Max nem 5, hanem 4 év alatt kopik annyit, hogy a gyűrűhézag meghaladja a 0,8 mm-es határértéket. Ennél sűrűbben szedem szét a motorjaimat pusztán kíváncsiságból, ellenőrzés céljából.
Sziasztok! Ma sikeresen beszereztem a kinai "erőshöshöz" a stihl autocut 25-2 fejet(9900Huf) kis átalakitással fel is tudtam tenni,mivel ehhez nincs átalakitó adapter csak a nagyobbhoz a 40-2höz..ami az eredeti fejben volt szinte ugyan olyan kis reszeléssel már a helyén is volt :) mit ne mondjak hát nem egy kínai pedig mintha egy öntőformábol jöttek volna ki :D csak ennek nem véletlen stihl a neve :)))
A kérdés csak az, hogy azért, mert a gyűrű méretadatai megfelelnek, attól már hozzá való is lenne? Attól, hogy Mahle, meg akkora, még lehet nagyon más.
Fenét se érdekli, hol gyártja a Mahle. Ő receptjük, ő MEO-juk. A többi mindegy .
Kaptam egy AL-KO fűrészgépet ajándékba, mondván, hogy teljesen jó, csak be kell állítani a karburátorát. 6 éves gép, olyan, mintha most vették volna le a polcról. Sehogy sem akart indulni, pedig szikra volt. Belöttyintve a benzint akár gyertyanyíláson, akár szívótorkon át sem röffent egyet se, apró, alig észlelhető pukizást véltem hallani nagyritkán. Mértem rajta kompressziót, 7 bar volt. Erősen határérték, de ennyivel még simán be szoktak indulni és még alapjárat is van. Szétszedtem és látom, hogy be volt sülve. A dugattyún egy ép felület nem volt. Menthetetlen.
Ma kora reggel elugrottam egy motorfelújító céghez, itt szoktam dugattyúszetteket venni, ők gyártják a dugókat, öntéstől a lemunkálásig. Minden típushoz van náluk. Kérdezem a szakikat, hogy miért nem röffent egyet sem a beöntéssel sem, holott a 7-es kompresszió ezt azért nem indokolná. Azt mondták, hogy a műszeres mérés ilyen vonalkódos, karcos dugattyúknál nagyon félrevezető lehet. Ha kellően olajos a benya, akkor a kézi rángatásnál ez tömít annyit, hogy a mérőóra szerint elfogadható végsűrítést produkáljon. De ha robban és jobbára csak az olaj tömít, akkor a robbanás kitolja egy pillanat alatt az olajat és elveszik a kompresszió. A robbanás szinte nem is érzékelhető, mert nem tud végbemenni a folyamat. Ez nekem nagyon új volt, mert eddig vakon hittem a mérőórának.
Nem tudtam, hogy a "ZAMA China" a Stihl-é. Vajon miért nem saját néven publikálnak? Nagyobb lenne a bizalom. Bár akkor a konkurencia valszeg nem vásárolna tőlük. A Husqvarna 323R gépemen is ZAMA volt. Elég perverz látvány lett volna a Husin a "Stihl" felirat :-) De fordítva is igaz, nem jó látni a Stihl fűrészem karburátorán a "China" feliratot. Mibe kerülne nekik, legalább saját részre saját logós karbifedéllel kijönni, ha már ők gyártják?
De hogy a "gyári gyűrű" honnan származik, azt a forgalmazók sem tudják szerintem. Mivel már komplett gépeket is gyártatnak a nagyok Kínában, felettébb csodálkoznék, hogy pont a "filléres" gyűrű lenne kivétel ezalól.
Jók az ajánlott csapágyak, de én inkább Koyot vennék. Téves infó, a Stihl GYÁRT karburátort. Ráadásul az áltuk gyártott karbi van általában a többi gépen is. Ugyanis övék a ZAMA. Szöghajtás kenésre tökéletes az LZS-2. A gyári gyűrű szerintem biztosan nem onna származik, ahonnan az utángyártott.
Ha melegíted, a bent lévő zsír a hő hatására folyósabbá válik, ezért óvatosan vele, ahogy ZIL is írta. Szerintem nincs sok jelentősége, hogy a zsírzó zárócsavart kiveszed-e, avagy sem. Talán jobb bent hagyni, mert ha kopogtatod, akkor nem fröcsög onnan a forró zsír.
A többi kérdésedre:
A Stihl nem gyárt csapágyat, így nyugodtan vehetsz bele csapágyboltban. Nagy a szórás az árakat illetően, de szerintem a néhány száz forintos kínai csapágyakat felejtsd el. Én az SKF, vagy FAG termékeit preferálom, ezek jó minőségűek, van hozzá gyári támogatás, dokumentáció, ahol kiválasztható az adott paraméterekhez, terheléshez való csapágy. De mivel a csapágyakat is erősen hamisítják, különösen az SKF-re igaz, csak "tiszta forrásból" vásárolj. A csapágyboltok általában hivatalos forgalmazói valamelyik, vagy több márkának is, ott tudják, hogy Neked mire van szükséged, ha elmondod,hogy mire kell.
A szöghajtáshoz van speciális összetételű és konzisztenciájú zsír. Hígabb, mint az átlagos gépzsír. Bármelyik kertigép szaküzletben kapható.
A membránszetttel hasonló a helyzet, mint a csapággyal. A Stihl nem gyárt karburátort, a többi gépgyártóval egyetemben, hanem választ az erre szakosodott gyártók termékei közül. A forgalomban lévő gépek 80%-a a három nagy márka (Walbro, Tillotson, Zama) valamelyikét használja. A fennmaradó 20% ezen karbik noname másolata, amik eddigi tapasztalataim szerint tökéletesen megegyeznek az eredetivel. Leginkább a kínai gépekre jellemző. Ha karbi felújítószettet szeretnél, akkor vagy bemész a Stihl szaküzletbe és ott típus, évjárat alapján tudják, hogy mi kell bele. Én inkább kiszedem és viszem magammal. Így össze lehet hasonlítani, biztosan nem nyúlsz mellé. Van aki a Ratioparts termékekre esküszik, van aki, az "eredeti gyárira", de szerintem az amcsi zászlós grafikával ékített unisex felújítószettek is tökéletesen megfelelőek. Az árak 900-4000 Ft között változnak, de az ár itt sem jelenti a minőségbeli különbséget. Ha márkakereskedésben veszed, akkor biztosan jóval drágább ugyanaz. Általában egy ilyen szett többféle membránt is tartalmaz, így többféle karburátorhoz megfelelő. Célszerű olyant választani, ami a tűszelepet is tartalmazza, idővel vállasra tud kopni a hegye, ez is kopó alkatrész. Szokott lenni a pakkban belső szűrő, meg alu zárókupakok, ezek a rejtett zugok, fúvóka fészkek záróelemei. Egy hegyes szerszámmal óvatosan átbökve kifeszíthetők, majd a pucolás, átfúvatás után a kapott alu zárókupakokat vissza kell sajtolni. Hogy tökéletesen zárjanak, ahhoz gyári sajtoló szerszámot illene használni, ami általában nincs, ezért szerintem ne bolygasd. Nagyon ritkán szokott ott probléma lenni. A belső szűrőt azt kiveheted nyogodtan, nem baj ha sérül, az újat egy 7-es, vagy 7,5-ös fúrószárral szoktam betolni.
Gyűrűt kapsz "gyárit" is, de ne legyenek kétségeid afelől, hogy ezek is általában ugyanonnan származnak, mint a névtelenek. Csak nem Stihl-es zacsiban adják :-)
Ahogy láthattad azt írtam, nekem bevált a Husqvarnánál, de óvatosságra intettem a követőket, felhívva a figyelmet a könnyen repedő öntvényre. Ott kénytelen voltam feszíteni, mert a melegítés, kopogtatás, odaverés nem hozott eredményt. Nagyon bele volt rohadva. Nálam nagyon szépen szétjött. Az a szétfeszítés rosszabbul hangzik, mint ami történt valójában. Náhány tized mm-t kellett csak rajta tágítani, annyit, amit jó esetben a melegítés eredményez.
A husinál pont fordítva volt, ott a fej felőli kúpkereket kellett először kivenni. Természetesen én sem estem neki habókra, megsasoltam a gyári robbantott ábrát :-)
Köszönöm a segítséget Ha jól értelmezem akkor a szöghajtásból kiszerelem a két zeeger gyűrűt. Ezután pedig a bevágott részbe már nincs csavar felmelegítem a szöghajtást 100 fok felé(villany rezsón vagy hőlégfúvóval) és ha minden igaz a spirál felőli rész kikéne essen egy erősebb koppintásra illetve a másik fele az megindult már melegítésre de a szerkezetéből ítélve úgy látom nem is erőltettem hogy először a spirál felöli részt kell kiszedjem csak utánna jön ki a 2 golyóscsapágyas dobrészes zsírzó zárót kivegyem ha melegítem vagy jobb benne hagyni?
illetve mivel Stihl szakboltban vegyek hozzá gyári csapágyat vagy megegyező méretű minőségű ,csapágy egy csapágyboltban megfelelő? illetve egy kérdés a Stihl szöghajtás zsírja(más gépek zsírja is) egész pontosan milyen összetételű zsír?
Ha nem bűn kérdezni akkor megkérdezném hogy Fs55 höz kapni szakboltban gyári gyűrűket? illetve a gyári membrán szett és az utángyártott között mi a különbség az utángyártott menyire időálló?
Az ilyen tanácsokkal azért vigyázz, mert ha követi valaki szó szerint, akkor igen pórul járhat.
A szétfeszítéses módszer nem igen jó a Stihl néhány szöghajtásánál, mert nincs annyira felhasítva, hogy annak szétfeszítésétől könnyen kijönne a csapágy, esetleg könnyen elreped.
Melegítés a legjobb, esetleg kombinálva maszek célszerszámmal.
Továbbá a Stihl szöghajtások közül nem mindegyiket a fej felől kell kezdeni, mert ha onnan kezded, széthúzatod a fenébe az egészet.
Van aminél a szár felől kell először kiszedni, mert a fej felőlinél nem bordás tengelyen van a nagy "kúpkerék" hogy lecsúszhasson.
Amit a fej felől kell kezdeni, ott én is a saját csavarjával szoktam kihúzatni, némi melegítéssel.
Látni kell az adott kasza szöghajtásának legalább a robbantott ábráját, hogy tudd honnan kezd szétszedni.
Én is láttam a szervizleírásban, hogy melegíteni, aztán koppintani. Nekem nem mozdult, hiába melegítettem, vertem az asztallaphoz. Nagyon rá lehetett rohadva.
A helyzet hasonló mint a komatsuknál. Egyébként ez a gép is 2011-es, együtt jött ki a 460-nal csak nálunk egy évvel később kezdték forgalmazni ha jól emlékszem. A 460 mellé jó nagyobb gépnek de ha csak egy gépem lehetne akkor inkább a 460.
Ezek a gépek szétszerelve jönnek,gondolom,figyelmetlenek voltak a boltban a komák,mikor rakták össze.Ha jól van összerakva,akkor már menet közben nem tud szétcsúszni.A száron van egy furat,abba kell betekerni egy csavart,ami a fehér also házfélben van.Na azt a csavart valoszinűleg rossz helyre csavarták be összerakáskor.