Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Igazából a tank az, amire oda kell figyelni. Ezen fekszik a gép, alulról egy műanyag kitamasztoja van, de az nem ér sokat, Szóval nem szabad rátehénkedni, de ez nem is szükséges, mert könnyen beindul. A kormányt nehéz fixen rögzíteni, nekem mindig elmozgott damiladagolaskor, de egy darab csiszolópapírt raktam alá, úgy húztam meg a csavarokat, azóta nincs gond vele. A másik pedig a félóránkénti pihenő, mert nem ipari gépről van szó. Ha ezt betartja az ember, akkor szerintem sokáig muzsikál :). Legalábbis remélem. És ennél erősebb gépet nem találtam ennyiért, tényleg jól viszi a gazt.
Én is hasonló gondban vagyok, mint k_o_w fórumtárs, csak nekem még meg van spékelve a dolog azzal, hogy a hátsó kert gyakorlatilag már erdős rész, és az egész telek domboldal.
De visszaolvasva jó néhány hozzászólást a témában én is szemezgettem a fuxival (vagy ahogy hívtátok a fuszeklivel :) ).
Valaki említette korábban, hogy a tankra kell vigyázni (főleg berántásnál). De milyen más gyenge pontokra gondolsz, amire még oda kell figyelni?
Én nemrég vettem egy Fuxtecet, az olajjal postával együtt kijött 42-ből. Nem mondom, hogy a világ legstrapabíróbb gépe, mert az árából eredően vannak gyenge pontjai. Ha ezekre odafigyel az ember, akkor pedig nincs vele gond. Ettől függetlenül vannak itt olyanok, akik nálam régebb óta használják megelégedettséggel, az alkatrészellátása pedig jónak mondható, hisz fuxi úrnál lehet kapni mindent hozzá. Van egy négyütemű fuxi is, ami kb 50ezer, de szerintem jobb a kétütemű.
Amikor én nézelődtem a gépek után, akkor arra jutottam, hogy 70-80 alatt nem nagyon van erős, márkás gép, az alatt meg csak a fuxit találtam, ami erős, itt többeknek is van és elégedettek, és van alkatrész-ellátottsága is. De meg kell várni még a szakik véleményét, hogy ötvenből kihozható-e valami más. :)
Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen fűkaszát érdemes vásárolni ami ár/érték arányban jelenleg a jobbak között van. Hétvégi telket (1200m2) szeretném nyírni vele havonta kb. 2 alkalommal. Sajnos nincs pénzem stihl és hasonló árkategóriájú gépek beszerzésére. A keret kb. 50e lenne. Megbízható és viszonylag strapabíró legyen, ha létezik ilyen ebben az árkategóriában. Illetve az sem lenne hátrány ha lenne alkatrészellátás hozzá.
igen kicsit nehéz az biztos pont ma voltam bent egy boltban nézni és háát annyira nem tűnik kinainak mint pl egy einhell de az a baj hogy nemsokat tudok az al ko márkáról
A családban van egy első kiadású BC4535-ös AL-KO, eddig még nem volt vele gond, de nem is ipari méretekben használjuk. Szerintem egy kicsit nehéz, de ez a véleményem nem mérvadó, mert még más kaszát nem használtam, de a nagy nevű gyártók gépeihez képest biztosan kevésbé komfortos. Összességében nem tudok rosszat mondani róla eddig.
"Ha ez a "közelben" Szekszárd, akkor máris sírok" - ezt nem egészen értem - nekem írtad?
A mostani projektem dugattyúja több volt, mint pusztán vonalkódos. Nem volt rajta egy ép négyzetmilliméternyi felület. Teljesen be volt rágódva. Egyenetlen, felmaródott, karcos felület. Csoda, hogy a gyűrű nem tört el, pedig az is cakkos volt. Ha ezt lesímítom, akkor nem sok maradt volna belőle.
Ha ez a "közelben" Szekszárd, akkor máris sírok. Én már többször elkövettem, hogy csúnyán vonalkódos dugót némi simítás után, új gyűrűvel visszaraktam. Eddig minden ilyen sufnituningom hiba nélkül műxik.
Nem rotációs kapa kéne neki, hanem motor MF-re. Tudtommal Kipor motort raknak rá, de nem CSAK ÚGY. Kell egy adapter lemez, ami otthon készülős.A motor meg Kipor KM186
Az az igazság, hogy szimplán csak gyűrűt, nem nagyon szoktam cserélni. Jobbára olyan gépek kerülnek a karmaim közé, amin a puszta gyűrűcsere már nem nagyon segít. Általában dugócserével végződik. Ahogy írtam, van a városban egy jó kis cég, akik dugattyúgyártással foglalkoznak. Náluk szoktam vásárolni a komplett dugattyúszettet. Csapszegestől, gyűrüstől. Most is így történt. MA este, ha hazaérek beröffentem. Ha szépen megy, akkor ez is megy a piacra. Vagy elcserélem valami fűnyíróra, mert a nyaralóba akkreditált villanyos, már nagyon döglődik.
Pedig nagyon eltérő lehet két szemre egyforma gyűrű. Vidám fiatal koromból még emlékszem, milyen királyul lehetett "újrafúrni" a Zsiguli hengert. Mikor már nagyon "torkavéres" volt, bele egy garnitúra Goetze krómgyűrű, aztán 2000 kb "bejáratás". És máris ment a piacra. :-)))))))))))))))))
Hallottam róla, hogy vannak ilyenek, de én csak mezei gépeket javítgatok ráérő időmben. Azokon nincs trapéz keresztmetszetű gyűrű :-)
Ma délután is ez volt a program. Meglógtam az irodából, most végeztem az ajándékba kapott AL-KO láncfűrész motorfelújításával. Kapott új dugattyút, gyűrűt, karbi szettet. Az eddigi laza 7-es helyett, mindjárt 10 bar feletti kompótot produkált, de szerintem több is van benne, csak minduntalan kiköpte azt a gumidugós kompressziómérőt. Ez egy elég gagyi gép hírében áll, mégis meglepő, hogy milyen jól megépített motorja van. Ma este már nem akartam hangoskodni a szomszédok miatt, holnapra tolódott a Nagy Indító Show. Hat évig állt egy sufniban, mert egy "szakértő" kölcsönkérte és izibe ki is végezte két hónapos korában néhány kupica tiszta benzinnel. Most úgy néz ki, mint ha új lenne, remélem úgy is működik.
Csak egyszer kapnék egy olyan gépet, amit tényleg "csak be kell állítani". Mindig így kerülnek hozzám, aztán az első dolog, hogy minimum új dugattyú kell bele...
Üdv FűkaszásoK!Nem boldogulok egy Grashoppers kasza megjavitásával,segitség kellene.Nagyon keveset ment a gép,de a benzin belerohadt,és a benzincsöveket,porlasztóban a membránokat,tömitéseket,tüszelepet cserélni kellett.Porlasztótalp tömitést is kicseréltem,szimeringeket,ht-tömitést,ilyeneket átnéztem.A tünet a következö:normál beállitott benzinszintnél nagyon nehezen indul el hidegen,de melegen teljesen jó,indul is,alapjárat is van,meg gázra is jól reagál.Viszont,ha adok neki egy kis benzinszintet,akkor jól indúl hidegen,viszont bedusul alapjáraton,és lefullad.Szivató működik,inditó gáz is,de valami mégsem oké,csak nen tudom,mi.Nem ismerem nagyon ezeket a forgótolattyus porlasztókat,bár szétszedtem,átnéztem,de eddig jutottam vele.Már azon gondolkodtam,átalakitom valami rendesebb porlasztóra,csak lehet,az egész gép nem ér annyit.Valakinek van ötlete esetleg...Nem arra gondolok,hogy milyen szögben dobjam el a gépet...
Nem tudom, de én visszanéztem azokat a képeket amit akkor linkeltél, és ha olyan volt, vagy akár magasabb is, azt még én is levágtam volna damillal.
Ma is vágtam hasonlót melóban mint amit mutattál, igaz kényelmesen lassabb tempóban, de lehetett damilozni, mert még elboldogult vele.
A kép nem igazán adja vissza, de ez valóban nagyon sűrű tömött növésű vegyes.
Olyan igazi rétszerű a java része.
Én lettem volna a legboldogabb, ha damillal akár lassabban is de levághattam volna.
Egyszerűen nem tud mit kezdeni a damil a sok szecskával, legyen az bármilyen damil.
Persze tévedhetek is, és lehet valóban elboldogulna vele egy nagyon erős gép, de a sok szecskával ami tovább nem aprítható, nem tudom az is mit tudna kezdeni.
Én az ilyenre már csak azt tudom mondani, hogy szigorúan csak késsel, pedig nagyon utálok vele dolgozni.
Hát tudod ... amikor a Yamahámat nekiálltam generálozni, a szemem nagyon elnyílt. Én még olyan gyűrűt életemben nem láttam, mint az. Simán lehetett tekerni rajta egy egész fordulatot. Ráadásul trapéz keresztmetszetű.
Ahány ház annyi szokás:-) Én nem szoktam a gyűrűtémát túlbonyolítani. Megfelelő méretű legyen és szaküzletben vásárolom. Még soha nem volt gondom egyikkel sem, remekül működnek a gépeim évek óta.
A motor fiziológiáját végiggondolva, ha megfelelő a mérete, megfelelő a kenés és az összeszerelés után nincs fordítva beépítve a dugattyú, akkor nincs mibe beakadni, nem tapad le, csak annyit mozoghat amennyit lehet, akkor mi baj történhet egy utángyártottal? Nem hatnak rá nagy erők. Max nem 5, hanem 4 év alatt kopik annyit, hogy a gyűrűhézag meghaladja a 0,8 mm-es határértéket. Ennél sűrűbben szedem szét a motorjaimat pusztán kíváncsiságból, ellenőrzés céljából.