Lejáccnál állandó feszültséget kap a moci, kb annyit, mint a felcsévélő, és tekercselésnél is, de ott jóval kevesebbet.
A nyomatékok nem szabályozottak, fixen előre beállított feszültaségekkel operál, relék kapcsolják ezeket. A fékek mechanikus vezérlésüek, azokat az üzemmódkapcsolók áttételei vezérlik a GX215-nél, a magasabb számuaknál a fékszallagokat is szolenoidok mozgatják, mint a Revoxokban
Honnan lehet azt a magnó fényképéről látni, hogy milyen a fék benne ?!?!
Amúgy tényleg madzagfékesek, a lenti képen a GX-255-ös fékje látszik. A megjelölt rugó állítja be a fékerőt...
Csak az nem világos, hogy hogyan fékez elektromosan. Mert fékez úgy is, az biztos; ugyanis gyorstekerés állásban, ha lefut a szalag, akkor a leeresztőorsó megindul visszafelé.
Szinte mindenben, de kezdjük azzal ugye, hogy három motor... Persze lehetne egy motorral is jó mechanikát csinálni, de az nem annyiba kerül, mint a 4XXX sorozat!
mindjárt az elején is azt írta hogy van hozzá RC-19! (ami önmagában legalább 150 ajró...) Mi van az EL-7-tel? Működik rendesen? Némelyik kazetta meg volt szorulva, meg kellett mozgatni a csévetestet.
Nekem is van ilyen magnóm, de fekete, és a fekete egy hajszállal jobban szól mint az ezüst. Műszakilag nagyon jó készülék, és szépen is mutat. Érdemes úgy használni, hogy egy másik - jobb - készüléken felvett negyedsávos programot ezen hallgatod vissza. De azért 200 ezret messze nem ér, bár ez nagyon kedvelt típus (az egész sorozat) és a német Ebay-en is simán elkérnek 500-700 eurót egy szép példányért. At Akai orsók is nagyon szépek, és voltak külön promóciós orsók is ezekhez.
ez a szép ebben a hobbiban. mindenkinek más tetszik..aztán győzködjük egymást az idők végezetéig :-) vegye meg és legyen vele boldog, valószínű jó helyre kerül .
Pár szalagot átpörgetve kezd bejáródni a görgő, egyre szebben forog. Valószínűleg a tengely többszöri ki és berakása miatt a kenőanyag lejött róla, de most kezd a maradék visszarakódni a tengelyre és kezdi kenni a perselyt.
Milyen anyaggal kellene kenni egy másfél miliméter átmérőjű acél tengelyt, ami egy bronz(nak tűnő) perselyben szabadon forog?
Engedjétek meg, hogy ezen fórumot is felhasználjam, hogy további jó forgást kívánjak a sírjában Zakai Furamaki úrnak, az AKAI Corp. érdemdús néhai főkonstruktőrének!!!
Ma javítást kellett eszközöljek élete egyik főművében, a GX-255-ös szalagos magnóban. A szalagbevezető görgő tengelyéről egyszerűen leesett a lendkerék, pontosabban meglazult a lendkereket a tengelyre rögzítő két csavar és a bevezetőgörgő egyszerűen a kezemben maradt, a tengelye kicsusszant a lendkerékből.
Szétkaptam a magnót, mint a rendőrség a BKV-t, de azt láttam, hogy ezt a problémát leginkább a magnóba beülve, belülről tudná egy törpe elhárítani :-(((
A tengelyre merőlegesen álló csavarok meghúzásához egyszerűen nincs elég hely :-(((
Nincs olyan kicsi csavarhúzó, ami elég erős, de elég vékony és rövid, hogy ide berakjam. Arról nem is beszélve, hogy miközben a csavarhúzót tekerem, a másik kezemmel a magnó előlapja felől fogni kellene a görgőt, hogy ne forduljon el az egész miskulancia (balkezesek előnyben, hát én persze jobb kezes vagyok :-))
Végül barbár módon, egy fogóval húztam meg a csavarokat....
Persze az összeszerelés nem lett teljesen jó, mert valamit túlhúztam és most alig tudja a szalag forgatni a bevezetőgörgőt :-(((
Magát a ferdére fordított kis hidat levenni nem tudtam, csak elfordítani. Kérdem, hogy a bekarikázott részben mi van? Ha az közelebb van a tengelyvéghez a kelleténél, akkor tudja valamilyen módon fékezni a tengely forgását? Nem mechanikusan gondolom, mert nem ér oda semmi, azt próbáltam...
Nagyon jó kép, ezen már van AKAI felirat is. A Terekorder sorozatból meg itt látható egy korai sztereo kivitel. Külön erősítő egységet kapcsoltak hozzá.
Hasonló kivitelű készülékek voltak az M sorozatban is, az M-6-nak megtaláltam a korabeli kezelési utasítását. Ha sikerül átkonvertálnom, majd felteszem.
ezek nagyon ritka gépek, nehéz ma már jó állapotú példányt fellelni ezekből. Én is találtam egy igen régi 44S jelű sztreo akai-t. Asszem Quad koma gyűjti ezeket.
Gumigörgője megvan még? Mennyiért adnád el egy felköszörülés után?
Amúgy csereszabatosak az AKAI-k gumigörgői? A perselyátmérő egyforma mondjuk a 4000-es és a 200-as sorozatoknál, de a külső átmérője a guminak már más...
Két régi fotó az AKAI őskorából. AKAI TERECORDER 900 és párja.
Egy motoros, két sávos, monó kivitelű az első, a második is hasonló lehet.
Az első AKAI magnók, az egyik 1956-ból a fotó felirata szerint, a másik mintha közeli időpontban, az MK II lenne.
Ha nem lenne ráírva, akkor is ki lehetne találni, hogy AKAI-k. A jellegzetes szalagvezetés, nyomó görgő elhelyezés, kapcsolók magukért beszélnek. Ezt a koncepciót őrizte meg a később készült AKAI magnók többsége. A külcsín és a belbecs azért jócskán változott az idők folyamán, az alapelv viszont maradt.
Technikai adatokat nem sikerült hozzájuk találnom, talán egyszer az is sikerül.
Az viszont látszik, hogy a második fotón lévő készüléket sokáig nyúzhatták, mert a frontja alaposan megkopott a sok használattól.
Csak meghatódva tudom nézni ezeket a fényképeket, mint AKAI rajongó. Bármelyiknek tudnék helyet szorítani a HIFI állványomon, a nyugdíjas szekcióban. 1956-ban még Erkel meg Vörösszikra magnókkal ismerkedtem, kicsit komplikáltabbnak tüntek ezeknél, volt is velük ezer baj.
A dobozolás is eltérő, úgy tűnik, mintha az első deck lenne, a második pedig erősítős, hangszórós kivitel. Mi a véleményetek? Van-e valami adatotok a korabeli AKAI-król?
AKAI CD-57-ből spájzoltam néhány darabot. Legutóbb donornak vettem egyet, hátha kinyiffan bennük valami, legyen miből javítani. Drót levágva, lábak leszerelve, ami a működőképtelenség biztos jele. Pár nap pihentetés után kiváncsiságból szétszedtem, új kanóc berak, kapcs ford. Kijelző mutat, táp jó, minden forog, csak éppen zaklatottan játszik le. Mint az LP-nél, mikor ugrik a tű. Belseje teljesen tiszta, még nem volt buherálva. Szerintem használva sem, ez egyből selejt volt. Jel viszont jön ki belőle, analógon és digitálisan is. Csak ugrál a "tű". Szervíz könyv begyűjtve, átolvasva. Néhány fontos támpont a szétszedéshez, buheráláshoz. Charly lemeze be, távval végig kényszerítve. Aztán magától is lejátssza a lemezt, többször. Azért valami nem stimmel, mert csak a Charlyt szereti. A többin ugrál. Véletlen szerű lejátszás nem megy. Akkor szedjük szét. Mechanika ki, apróra szedve. Lézer pickup slendriánul szerelve, jól összerakom. Madzagok hülyén vezetve, tapadós műanyaggal borítva, átrendezve. Leszorító tárcsán gyári zsírzás, lehelet vékonyan, meghagyva. Cd leszorító erő növelve, így talán jobb lesz. Mechanika vissza, ügyelve arra, hogy a négy kis gumi tappancs ne legyen a csavarokkal agyon nyomorítva, vagyis a rázkódást jobban bírja a lejátszó. Rendben. Láb ugyan van, de nem kell, három tüskére rakom a lejátszót, így jobb a hangja. 72 órás próba üzem, minden funkció kipróbálva, AKAI CD-57 kifogástalanul lejátszik mindent. Fürgébben, mint a többi. Lehet hogy azokat is szét kell szednem?
A 13 centis orsó AKAI szalagos videóhoz volt rendszeresítve annak idején, a 70-es évek közepén, végén. Én is használtam. A videó kipurcanása után audióra is kipróbáltam. Igen keményen magasba húz a hangja, az előmágnesezés igény eltérő volta miatt. 19 cm-en még elment. Szerintem krómos szalagok voltak. Az orsó különlegessége, hogy csak egyik oldalon nyitott, és a magján nincs slicc. Viszont van egy nagyon precíz gumi mag, aminek minimális volt az ütése, és az egyenletes körkörös felület eredményeként a szalagon sem jelent meg gyűrődés, ami a videónál igen fontos volt, az audiónál sem hátrány. 13 centis szalagokhoz egyik orsónak ma is ilyet használok, mert egyenletesebben fut a szalag, kisebb a nyávogás felvételkor és lejátszáskor is. Ha teheted, vedd meg, jó móka kipróbálni, milyennek is kéne lennie a jó spulninak.
Saját fotók valahol egy korábbi hozzászólásomnál találhatóak.
Azt majd csak ha elment a hó az a vikendházban van méteres hóval fujta be a szél az ajtaját és kifelé nyílik. Nincs elfelejtve. Most annyi havat lapátoltam itt arra már nem válalkozok.
Érdeklődnék, hogy a CD-37, CD-55, CD-57 CD lejátszóknak típus hibája, hogy enyhe mozdításra ugranak és tévesztenek? (Vagy csak akkor ilyenek, ha gyenge bennük a Laser? Esetleg a mechanika lehet rossz?)
Sziasztok! Bocs hogy bepofátlankodok ebbe a jó kis társaságba,de lenne 1 AKAI AM-95-ösöm ami ELADÓ! Ha valakit érdekel,akkor a laszlomaro@freemail.hu email címen megtalál. Köszi,remélem felkeltettem az érdeklődéseteket.
Én sem azt írtam, hogy ezek az AKAI legszebb gépei! (Bár élőben sokkal szebb, mint fényképről nézve. Képről és katalógusból nekem sem ez volt az álmom tornya. Főleg úgy, hogy jelenleg ez a legegyszerűbb magnóm. Egy gyűjtő barátom javasolta, hogy vegyem meg, mert egyben nagyon szép a torony, és elég jól szól. Nem bántam meg.) Az aluminium előlapos gépek között ez valahol közép tájon helyezkedhet el kinézetben.
1985-1990 között sajnos nagyon sok gyenge minőségű, és nem szépségdíjat nyert kinézetű AKAI jött le a szalagokról. (Ez az én véleményem. A Vatera is tele van ilyen készülékekkel. Nem kapkodnak utánuk.) Az újbóli minőség javulás és esztétikai változás a fekete alu előlapos készülékek megjelenésével jött vissza, az AKAI megszűnéséig. Ezekben már nem STK végfok volt, hanem Sankei gyártmányú tranzisztoros végfokozat. A mechanikák is jóval csendesebb működésűek lettek. (Egy gyűjtő sokszor nem ezeket a szempontokat veszi figyelembe.)
Milyen típusra gondolsz? (Ha jól emlékszem erősítőre nem licitáltam. AM-U06 vagy esetleg AM-U04-re vadászok, de ilyet nem látni a Vaterán. Ha lenne AKAI DT-110, azt sem hagynám ki.)
Annak idején mindegyik VIDEOTON készülék meg volt nekem. (Természetesen egymás után, ahogy piacra dobták.) Azért minőségben nem volt összehasonlítható az AKAI-kal, csak azokat dollár boltban lehetett kapni, jó drágán. Kazettás magnók közül a CS-F21-et szerettem a legjobban. Utána jött a HX-2. Annak már voltak hiányosságai. Nem lehetett rendesen lehalkítani a számok végén. Nem volt rajta Balance. Ez felvételnél azért nagy hátrány volt. Igaz, cserébe automatikus szalagválasztója volt, meg digitális számláló. Szerettem ezt is, de nem nőtt a szívemhez. Valahogy az alumínium előlap jobban bejön nekem, mint a műanyag.
Nekem a NAB orsós magnók tetszenek nagyon. Az áruk sajnos most is elérhetetlen számomra. Egy szebb példány 800-1800 EUR között mozog. Nem beszélve a szállítási költségektől. (Sokszor 30-40 licit is van egy egy készülékre. Itt látszik, hogy jók voltak.) Ha lenne, akkor még nem tudnám kihasználni a minőségét, mert jó minőségű hanganyagot is nehéz szerezni.
Nekem a "szalagos magnó" és az "AKAI" szinoním fogalmak, az egyikről azonnal a másik jut az eszembe. Nyilván gyártott az AKAI is más elektronikai készülékeket, meg más gyártó is gyártott szalagos magnót, de nekem csak az AKAI szalagos magnók bizsergetik meg a szívemet :-)))
Ha lehet hinni nekem - és ugyan miért is ne lehetne - akkor a legjobb zenék is akkor keletkeztek. Azok voltak a szép idők, jó magnókra jó zenéket vehettünk fel jó minőségű rádióadásokból... Ma meg mp3-ról nyomatják a tüc-tüc lármát brrr...
Azért el kell ismerni, hogy az akai formatervezői nagyon értették a dolgukat. Még az egészen régi időkben is (70-es évek eleje) nagyon szép külsőt terveztek. Ezek olcsón beszerezhető gépek, de nem lehet őket egy napon említeni a Teslákkal vagy Unitrákkal.
Sziasztok! Bocs hogy bepofátlankodok ebbe a jó kis társaságba,de lenne 1 AKAI AM-95-ösöm ami ELADÓ! Ha valakit érdekel,akkor a laszlomaro@freemail.hu email címen megtalál. Köszi,remélem felkeltettem az érdeklődéseteket.
Mondjuk mázli is kellett a jó vételhez. A vásárlás után egy héttel ment el a vaterán fix 65 ezerért egy 620-as. Valószínű te is azt láthattad. Talán ha 4-5 napig volt fenn. Én akkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy nagyon id elfogadható összegért sikerült hozzájutnom az enyémhez.
Érdekes, azt hittem, hogy milyen hűdedrága egy készülék ez a 620-as. Erre azt látom, hogy a Vaterán is egész elviselhető áron ment el egy ilyen a közelmúltban.
Szóval akkor inkább ilyen 620-ast keresek 60-80 eFt-ért, mint egy 255-öst 70 eft-ért.
Szia Robzie! Köszi!!! Igen, amióta "beakaiztam", már a nemíromlemilyen tornyom lecserélésén is elgondolkodtam és megtaláltam azt a decket, amiről írsz!! :)) Üdv!
Szia kékszemű! Köszi az ötletet, Gáborunkat már pár hónapja megismertem személyesen is a vaterán keresztül. Természetesen megkerestem őt is adapterrel kapcsolatban, valamint első szalagjaimat is tőle vettem. Kedves és korrekt ember a doktor úr! A magnót nem is tudom, hogy le merjem-e írni, pofátlanul olcsón (20 pénz) vettem meg. Azért mentségemre legyen, az akkor még nagy tudatlanságom eme nagyra becsült szerkezetekkel kapcsolatban. Nem kellett alkudoznom, az árat nem én szabtam meg, hanem egy ismerősöm, akinek a szekrénye tetején porosodott vagy 7-8 évet. Üdv!
Az eredeti 10,5"-os (nem promociós) orsón még az alábbi felirat volt: metal reel / Made in Japan. A korábbi Akai orsókon más felirat is volt. erre gondoltam.
Igen én linkeltem be de nem a Vateráról, hanem az Eby-ről. Az kazettás volt, de sajna az összes gombja szines volt, az elég gagyi volt. Ez azért sokkal jobban néz ki.
Szuper. Nagy gratula hozzá! Kívánom, hogy sok örömöd teljen benne! :-) At tudod ugye, hogy van ilyen színes gombos deck is. Azért írom ilyen "közönségesen", hogy színes mert most nem ugrik be a tipusa és lusta vagyok keresgélni. :-) De azt hiszem, hogy régebben RS linkelte be vateráról.
Végre sikerült rendbeszednem az álmaim típusának (GX-620) egy, most már számomra kézzelfogható darabját. Bár még használati útmutatóm nincs hozzá, kezdem kiismerni a drágaságot. A 4000 ds Mk-II-es után legalább tudom mi is az a hub-hub, de csak mosolygok és élvezkedem. Viszont, ha valakinek van egy felesleges pár nab adaptere, amitől elfogadható áron megválna, esetleg valami csere is szóba jöhetne, kérném segítsen. Most még szalagokat is vadászok, mert az a 3-4, amit beszereztem, hamar megtelt, viszont hallgatni való akadna még bőven. Remélem a topic visszaáll a rendes kerékvágásba és nem az értelmetlen fröcskölődés lesz a meghatározó, hanem egymás segítsége és a tapasztalatok megvitatása tovább adása marad a cél. Jó pihit a hétvégére mindenkinek!
Van egy AKAI X-V hordozható sztereó magnóm. Fotón láttam X-IV-et is, de sose láttam korábbi II vagy III jelölésűt. Tud ezekről valaki valamit?
Mivel a magnóra csak 13 cm-es szalag fér, - a prospektusok szerint - az AKAI készített hozzá 18 cm-es adaptert. Látott valaki ilyet a valóságban, vagy legalább E-bayen, mert azt se láttam. (Arról már nem is beszélek milyen jó lenne egy)
Elkészültek az "eredeti" AKAI fémorsóim. A szürke néz ki a legjobban, a kék túl fényes (bár a képen nem látszik), a fekete valamivel jobb, de a szürke az szuper :-)))
Kiderült, hogy két haverom is foglalkozik fóliavágással, így versenytárgyalást hirdettem közöttük, hogy ki vágna olcsóbban pár Akai emblémát nekem.
Mivel az egyik ingyen vállalta, így a másik csak úgy tudta megnyerni a versenytárgyalást, ha ingyen vágja a matricát, plusz hoz nekem két sört még mellé. Nagy kegyesen elfogadtam az ajánlatát :-))))
Most hozta át az emblémákat és mivel kérdeztem tőle, hogy fekete, sötétszürke, vagy sötétkék fóliából tudja kivágni, így hozott mindhárom színből.
A felragasztásról még nem tudok képeket mutatni, mert meg kellene szépen tisztítani egy fémorsót a felragasztás előtt, erre meg most nincs időm, mert egyrészt elfelejtettem cégautóadót bevallani, másrészt a Nokia is ma találta bejelenteni, hogy ingyenessé tette a navigációt a mobilokra, így most éppen az E52-mre töltöm a szoftvert meg a térképeket...
A hétvégén teszek föl képeket a kidekorált fémorsóról is!
Én csak az AKAI-kat gyűjtöm (arra is elég előteremteni a pénzt). Azért ezeknek is szorítanék helyet a lakásban. Nagyon szépek! Gondolom a minőségük is kiváló. Van olyan ismerősöm, akinek több mint 100 db Hifitornya van más más gyártóktól. Mind karcmentes, ránézésre is megszólalnak! Majdnem mindegyik torony állványban van. Ott aztán lehet nézegetni az alu előlapokat és az esztergált fém gombokat.
Hiába, régen a nevesebb gyártók, nagyon igényes kivitelű, magas műszaki minőséggel bíró készüléket készítettek.