Lenne egy olyan kérdésem. Van egy 1 éves autóm amit a szalonban vettem újonnan Most üzemképtelenül bekerül a szakszervizbe több mint 3 hete és mikor érdeklődök hogy mikor lesz kész az autó csak annyi választ kapok elektromos hibája van és rajta vannak a hiba megkeresésén de nem tudják mikor készül el. Így én nem tudok előre semmit sem tervezni amihez autó szükséges hozzá. Kérdésem az lenne hogy, ezt meddig hozhatja el a szerviz? És nekem milyen jogaim lennének mivel a szerviz nem tudja megmondani az autó mikorra lesz ujra üzemképes
Webshopos rendelésnél, ha az automatikus email értesítő után felhívtam a boltot, hogy minden rendben van-e a rendelésemmel, mehetek-e érte és egyértelmű igent kapok akkor utána mégis visszatarthatják a rendelésem? Rendeltem egy akciós terméket, amit átvételnél már nem adtak ki. Elárazásra hivatkozva... Az ügyfélszolgálattal történt telefonos beszélgetés nem számít szerződés létrejöttének? Felvételt is készítettek róla, amit kikértem. Ilyen esetben sem kötelező kiadniuk a terméket, ha ott van fizikailag raktáron? Nem beszélve a szívatásról, hogy megautóztattak feleslegesen.
Ott van a forgalmazónál a vásárlók könyve, abban írj le minden kifogásod(az elejétől a végéig) kérj belőle másolatot, erre kötelesek 30 napon belül írásban válaszolni.
Leadtam a vásárlás helyén (Media Markt) egy garanciális, 50e körüli értékű mobiltelefont, amit továbbküldték a szervizbe. Onnan hívtak telefonon, hogy nem garanciális a probléma, mert külső behatás érte a készüléket: "meghajlott" Tökéletesen biztos vagyok benne, nem hajlott meg. Így garanciában nem, de 8e Ft-ért megjvaítják, akkucserével. Mondtam, hogy ha tutira megoldódik a probléma, csinálják, bár ezt erősen kétlem. Hívott nemrég a telefonos kisasszony, hogy kész a telefon, utaljam a 8e-et és küldik vissza. Mondom oké, de akkor most hogyan alakul a gari? Válasz: a készülékre teljesen megvonták a garanciát a külső behatás miatt - amúgy lett volna még néhány hónap, amiből legalább egyet a szervizben töltött - az akkura van fél év.
Eleve a hiba jellegét is vitatom. Pontosan tudom, hogy nem hajlott meg.
Vitatom, hogy az akkucsere megoldja a problémát.
Vitatom az eljárást, hogy a maradék garanciát is "megvonják".
Milyen lehetőségeim vannak? Nem a szervizben fogom átvenni a készüléket, hanem a forgalmazónál. Lesz ott átvételkor valami jegyzőkönyv? Arra írjam rá ezeket? Milyen fórumhoz tudok fordulni? Egy érintett, de nyilvánvalóan ellenérdekelt szerviz véleménye gondolom nem kötelez.
Fizetek, vissza akarom kapni a telefonom, de nem akarom ennyiben hagyni. Érdemes előre szólni nekik, hogy vitatom, vagy majd csak ha a kezemben a készülék?
Úgy tudom, hogy a harmadiknál van ilyen lehetőség, ill. elállhatsz a vásárlástól ha túlságosan elhúzódik a javítás, de ezt leírni egyszerűbb mint véghezvinni.
Ez biztos? En ugy olvastam ha lejar a 15 naptari nap, akkor mar az en terfelemen pattog a labda. Azaz kerhetek pl cseret is. Illetve a masik kerdes. Az elso javitas utan kerhetem vissza a penzem ha a termek rossz? Vagy az o altaluk emlitett harmadik utan!? Most ha kimegy jovo heten lengyelbe a kocsi varhatok gondolom heteket. Ha a magyarorszagi helyukon all mar tobb mint ket hete, es annyira jottek ra, hogy ok nem tudjak megcsinalni...
A kokcsi masodik javitason van, az elso hibaval. Visszakaptam, de ugyanolyan rossz. A masodik javitas mar 16 napja tart, es most akarjak kikuldeni meg Lengyelorszagba. 15 nap elvileg amit varnom kell. Jol tudom? Ez a masodik javitas. Azt mondtak ok, hogy csak a harmadik utan kaphatom vissza a penzem, vagy csere. En kettorol hallottam. Mit trhetek? Illetve melyik az igaz? A gyerek kocsi nelkul. Felajanlottak a cserekocsit. Elso javitasnal elfogadtam, de masodikra nem. Most azt tukmalnak ram, gondolom azert, mert akkorar 30 napjuk van, nem 15. Valaki segitene? Koszonom!
Csak tájékoztatásul a fogyasztóvédelemröl, hogy ne szaladgáljatok mindenkihez aki semmit nem csinál
A fogy.védelmet szétosztották első fokon a megyei kormányhivatalokhoz. Persze nem ilyen egyszerű a dolog, mert pl. a hozzám közel levő kormányhivatalban nincs fogy.védelem
A 1818 ügyfélszolgála elsőre rossz kormányhivatalt mondott
A főhivatalnak küldött emilemben igazitottak el hova kinek kell küldeni a panaszt
Pest megyében a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya az illetékes
Ma adtam be egy panaszt éppen, elektronikus módon, merthogy ügyfékapun egyszerűbb mint papir alapon
Nem kezdek én semmiféle békéltetővel és társaival. Esetemben ez problémásabb is, mert csak nevet telefont tudok a vállalkozórol
Ki a fene kérdezi egy mestertöl a pontos cimét és cégnevét?
A terméket a gruppin találtam, ahol a forgalmazó a Vardex Invest Kft. Az ő honlapjukon van Ált. Szerz. Feltételek, ahol írnak az elállás folyamatáról, csakhogy szerintem ez rám nem vonatkozik. Mert nem elállok a vásárlástól, hanem nem azt küldték, amit rendeltem.
Termékszavatosság témakörében van esetleg megoldás
"9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania." Kicserélés kértem, de nem tudták kicserélni.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal." A dobozban lévő használati utasításban is digitális eszköz szerepel, és nem mechanikus"
Rendeltem egy terméket előre utalással, házhozszállítással.
A neten elég részletes ismertető volt a termékről, és fénykép is. (Air Dragon kompresszor)
Az ismertetőből és a képekről egyértelmű, hogy egy digitális készülékről van szó. Amit küldtek, az viszont mechnakikus, nincs digitális kijelzője. Ja, és hiányzott belőle egy alkatrész is, pont az a kis csövecske, amin keresztül felfújom vele pl. a kocsi kerekét.
Felvetten az Orangenet Marketing Kft-vel a kapcsolatot, írták, hogy küldjek képeket.
Átküldtem, írtam nekik, hogy tévedés történt a részükről, nem ezt a terméket rendeltem, cseréljék ki.
Kibökték, hogy csak ilyen van nekik raktáron, nem tudják kicserélni.
Persze napokig nem válaszoltak, telt az idő. Hogy benne legyek a 14 napban ezért jeleztem nekik, hogy ez a termék nekem nem kell, és visszapostázom, küldjenek egy címet, hogy hova. (persze erre a kérdésre nem válaszoltak, úgyhogy visszaküldtem oda, ahonnan kaptam)
Visszapostáztam, és jeleztem nekik, hogy mivel ők a ludasak, ezért azt átvételkor fizetett összegen felül a visszapostázás költségét is legyenek szívesek részemre elutalni.
Most arra hivatkoznak, hogy a visszaküldés díja engem terhel. Dehát nem én álltam el a vásárlástól, hanem ők nem küldtek megfelelő terméket.
Tudom nem nagy összeg 1.740,- Ft. postaktg., de szeretném tudni, hogy ilyenkor mi a helyzet.
Írj nekik egy emailt(postacímre ajánlott jobb lenne), hogy az ügyetekről az összes levélváltást elküldöd a kereskedelmi és iparkamarához, békéltető testülethez, fogyasztóvédelemhez, amennyiben 5 napon belül nem kapod meg az ígért cuccokat.
Továbbá élhetsz az elállási jogoddal(15nap a vásárlás óta letelt?).
Rendeltem egy tetoválógép felszerelésekkel foglalkozó webshopból tetováló tűket, de a tűk egy részének a sterilitása lejárt. Lejárt sterilitású tűket kaptam. Ígértek kártérítést dupla annyi mennyiségű tűt és egyszer használatos csőrt küldenek illetve egy sablon katalógust teljesen ingyen. Mai napra ígérték a postázást, állítják hogy feladták de küldeményazonosítót sem küldtek sem a posta nem küldött értesítést hogy csomagot adtak fel részemre, pedig az nap mikor feladják automatikusan jön az email a postától. Valószínűleg valótlant állítanak és nem adták fel. Mit tudok ebben az esetben tenni? Fogyasztóvédelem? Vagy hova forduljak? Nem nagy a kár, de az inkorrekt hozzáállásuk miatt mindenképp szeretnék hivatalos szerveket értesíteni a történtekről. Köszönöm a választ előre is.
Ha úgy érzed, hogy átvertek, akkor menj a rendőrségre, de gondolom, ha kisebb összegről van szó, akkor nem igazán éri meg a hercehurca. Írj nekik postai tértis levelet, hogy elállsz az üzlettől és kéred vissza a pénzed. Ha a székhelyen sem lehet őket levélben elérni, akkor már lehet különböző hatóságokhoz fordulni (pl. NAV).
Ezt a BKIK békéltetőt már tanulmányoztam és nem igazám értem.
Tehát vitám van adott kereskedővel. Beterjesztem a bkik elé. Oké.
Eddig.
Az lenne a kérdésem (általános) hogy mi van akkor, ha én bejelentést teszek X kereskedővel szemben és a BKIK megkeresi adott kereskedőt nyilván, de a kereskedő szóba se áll a bkik-kel, válaszra se méltatja?
És akkor a bkik majdan hoz egy határozatot, hogy adott kereskedő fizesse nekem vissza a termék árát (mondjuk) és a kereskedő azt mondja erre nem érdekel, nem fizetek semmit?
Akkor én a fogyasztó ott állok majd a határozattal a kezemben és.... és mi a folytatás? Ezt nem értem!!
Hogy milyen eszközei vannak a bkik-nek adott kereskedő együttműködésre és (adott esetben akár) fizetésre kényszerítésére?
Ismerőp szituáció ha valaki apróhirdetési oldalon nézegetk talál egy tetsző terméket és egy névtelen magászemélynek egy zoki jakabnak utal át pénzt előre hogy az majd postázza a terméket és sose kapja meg.
Na de velem nem ez történt.
Mi van, ha engem nem egy névtelen zoknijakab vert át, hanem egy valós létező webshop, hivatalos cég, valós székhellyel üzlettel címmel stb?
Szóval a sztori: rendeltem egy webshopból, előre utalást választottam. Utaltam. Megjött a visszaigazolás a rendelésről, majd megjött a visszaigazolás hogy utalásom beérkezett. Hamarosan átadják rendelésem a futárnak 1-2 nap. Ennek 3 hete azóta kuss van.
Hívtam őket telefonon (vezetékes számon!!) reggel délben este 1000x. Sose veszik fel. Írtam emailt kismilliót. Semmi válasz.
Rendelkezem a cég valós nevével (X kft) valós címével adószámával cégjegyzékszámával bejegyző hatóság nevével telefonszámával. Stb. Ami kell.
Na és most akkor mi van? Mit tehetek? Telefon kilőve mail kilőve személyes is kilőve hiába van meg a cím mert én bp-i a cég meg szolnoki.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen lehetőségeim vannak, ha egy az áramszolgáltató tulajdonát képező kismegszakító meghibásodott, de a szolgáltató nem hajlandó kicserélni azt ugyan olyan tulajdonságúra, csak kisebbre, azzal az indokkal, hogy az újat nem bírná a hálózat?
A teljesség kedvéért 3db 25A-es régi kismegszakító van felszerelve ami még a régi rendszerbeli módon van ellátva jelöléssel, de ez legközelebb a 25A C kismegszakítónak felelne meg. Megtörtént a hibabejelentés, kijöttek a szerelők jelezték, hogy csak 25A B-re cserélnék, de közölték nem ajánlják, mert ez kisebb tudású mint ami fel van szerelve. Inkább ne szereltessem fel, hanem adjak be egy igénybejelentő lapot teljesítménynövelés címszóval és igényeljem meg a C típusút. Ez is megtörtént, de elutasították azzal az indokkal, hogy a hálózat nem bírná el, ami nevetséges, mert a most felszerelt kismegszakítók gyári tulajdonsága az igényelt kismegszakító felett van ami igazából nem teljesítmény növelés hanem inkább csökkentés, de nekem megfelelne a 25A C kismegszakító is. Ezt nem hajlandóak csak B típusúra cserélni, ami esetén az eddig működő jó pár berendezés használhatatlanná válna. Illetve felajánlja, hogy kérjek teljesítménybővítést B típusú kismegszakítóval kalkulálva ami esetén irreálisan nagy értékű kismegszakító jönne ki.
Milyen jogi lépéseket tehetek vagy mire hivatkozhatok? Egyáltalán milyen jogaim vannak? Ha lehet inkább nagyobb balhézás nélkül szeretném ezt rendezni a szolgáltatóval, de mielőtt személyesen bemennék hozzájuk szeretném tudni, milyen kilátásaim vannak illetve mire hivatkozhatok, hogy ne verjenek át és ne érjen kár.