Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
FS 130-as kaszálás közben teljes gázon picit dadogott,de fél gázon levágta az a 50-100nm közepes füvet.
Eltörölgetés,az alu részén régebbről rászáradt zöld vízzel lemosása.
Ez után nem akart indulni.
Szikra van(gyertya takarítása),majd benzint a hengerbe cseppentés után be is röffent 1-2mp-re.
Levegőszűrő tiszta(új),így gondoltok dugulás lehet.
Szétszedni nem akartuk új tömítések nélkül.
Gazdája másnap bevitte és otthagyta a helyi Sthil márkakereskedés szervizébe
és ott gyújtótekercs vagy trafó (nem emlékszik mit mondtak hibára)és "fogaskerék" cserére 20e díjat mondtak.
A max gázon a dadogás lehet hogy a tekercs hibára utalt? Milyen fogaskerék lehet,mert a hajtással nem volt gond.Elképzelhető ez,vagy csak simán lenyúlják?
Marketing szempontból én is inkább a SOLO-t nyomnám. Ott azért vannak tradíciók, és a mai napig dolgoznak a profi kategóriában is helytálló gépei. Az Al-KO-t mára nagyon lepusztították. Sokkal több pénz és hosszabb idő lenne, amíg visszaszerezné a régi - akkor sem túl fényes hírnevét.
Én éppen az előbb jöttem be a garázsból, most végeztem egy régebbi szériás AL-KO láncfűrész felújításával. Néhány hetes korában megsütötték a motorját, azóta állt a sufniban. Mint egy új gép. Most már nincs besülve :-)
Szét kellett bontanom atomjaira és igen meglepődtem, hogy milyen komolyan, masszívan megépített motorja van. És a többi része sem marad el a mai, komolyabb márkáktól. Nem egy Straus minőség sem a műanyag elemeit, sem a kidolgozását tekintve. Rengeteg alkatrésze megegyezik a McCullogh gépekkel, az meg ugye a Husqvarna jóárasított zabigyereke.
hm.. az al-ko megvette a SOLO-t. Szóval lesznek itt még meglepetések :)
A lényeg, hogy az AL-ko 2014es vizsgálaton még nem kapott EURO 2 besorolást, ahogyan a güde sem és az Mtd sem kétütemű motorok esetében. PErsze a nagyok, oleo, husi, stihl, stb igen.
Ebből nekem az jön le, hogy nem az al-ko-t fejlesztik, hanem a Solo lesz amit majd nyomni fognak.
A mostani AL-KO gépeket felejtsd el. Szerintem minőség terén most érték el a mélypontot. Innen már csak felfelé, vagy a megszűnés felé vezet el folyamat.
Ja, hát sajnos nem :D. De nézegettem, a netes bolton kívül sehol nem lehet kapni fuxit, még apróhirdetést sem láttam használt gépről, egyedül egy olyat, amit itt is belinkeltek, csak azt Stihlként árulták :D.
Sorry, igaz, az drágább.Amikor írtam, akkor nem tudtam megnézni. Valami miatt úgy emlékeztem, hogy akörül van az ára. De egyébként tudtommal csak egy helyen lehet fuxikat venni, szóval nem nehéz utánajárni ;).