Régen írtam a fórumba, de azért rendszeresen olvasom. Sajnos ahogy korosodik a típus, úgy csökken a topic fordulatszáma is, pedig fordítva kellene lennie, hiszen több év több kilóméter, több gond, több megoldásra váró probléma! Én figyelek az autó minden rezdülésére, - olaj, víz, szűrők, az autó alján lévő mozgó alkatrészeket fedő gumiharangok, nedvességnek kitett elektromos csatlakozók, stb. Vizsgálni, figyelni, átnézni, az első apróbb jelnél beavatkozni! Minél figyelmesebb és gyorsabb vagy, annál többet spórolsz. Mondjuk ezt minden autó meghálája, főleg egy ilyen túlbonyolított rendszer, mint ami a 607-esben van. Bár én könnyen beszélek autószerelő szakmával a háttérben (30 éve csak hobbiként művelem - annál lelkesebben-)
Szóval, egyre többször olvasom, hogy a dieselesek rendszeresen FAP problémával küszködnek. A baj általában nem nagy, bár, ha a teljesítményt is elveszi, már lehet izgulni. A hibaüzenet a központi kijelzőn már mindenki által ismert. Tudom, ilyenkor mindenkinek görcsbe rándul a gyomra, rohan a szervízbe hibakódot kiolvastatni, talicska pénzt kifizetni, aztán vagy jó lesz, vagy nem. Volt már itt 100 praktikus tanács a témában most itt a 101-es. Nem biztos, hogy ez az igazi, de egy ingyenkört megér.
A FAP szűrő regenerálása egy bonyolult folyamat, már írtak itt róla többen. Ez egy adalékanyag felhasználásával megy végbe, az adalék egy tartályban található a padlólemez alatt, a bal hásó ajtó vonalában. A tartály kb 5 liter folyadékot fogad be, évjárattól függően két különböző típuskódú anyagról van szó. Litere veri a 10.000 ft.-ot még sporttársi áron is. (égyébként nem nagy szám maga az anyag, de drága mert "védi a környezetet") Többen írták, hogy jó a gyógyszertárban kapható izopropilos alkohol is, kb 2000 ft/liter - ami egyébként szerintem is jó lehet, de még nem próbáltam, - sőt a sima gázolaj is.
Ha felbüffen a gépnek a hibaüzenet, talán így szól, "Engine antipollution system faulty" feküdj a kocsi mellé a földre vagy menj alá aknában a bal hátsó ajtó vonalában megtalálod a tartályt. Van a lapos tartály végén egy kupak, mely oldalsó nyomásra old, és lehúzható. Dudj be a lyukon egy pálcát úgy, hogy elérd vele a tartály alját és nézd meg mennyi anyag van benne. Szinte biztos valamennyi lesz a tartályban tehát van még regeneráló anyagod. A beöntő mellett találsz egy széles elektromos csatolót amit próbálj meg széthúzni. Ez okozza a legtöbb bajt mert folyamatosan víznek és sárnak van kitéve. Szóval húzd szét, és kontaktspray-vel öblítsd át mindkét felét. Ha itt az idő múlása létrehozza a legkisebb kontakthibát, rögtön úgy dobálja a hibaüzeneteket mintha ez lenne a hobbija, de egyébként semmi komoly baj nincs. Egyébként ha már az aknában vagy a kipuffogó rendszeren a leömlő után, már a vízszintes szakaszon egy olyan katalizátorszerű valamin a menetirány szerinti bal oldalon találsz egy szondát, két szál drót jön ki belőle. A jó minőségű galvanizációak köszönhetően ritkán rohad össze, talán 14-es kulccsal oldható. Húzd ki, tisztíssd meg a rárakódásoktóll, majd csavard vissza. A két szál ami jön ki belőle, be van borítva egy hőálló szilikonos csővel, legvégső esetben ezt is érdemes megbontani minél távolabb a hőforrástól, és csinálni a két szál drót között ellenállásmérést miközben a szonda érzékelőjét öngyujtóval (hosszan) melegíted.
Ha nem mérsz ellenállásváltozást a hőmérséklet emelkedésével, a szonda kuka, itt a baj. Az új pár ezer forint.
Szóval első: FAP szint mérés második: sorkapocs kontakttisztítás a FAP tartályon, harmadik: szonda pucolás. Ha úgy látod alacsony a FAP folyadék szintje, és sovány a pénztárcád (mert biztosan az!!) elég egy litert beleönteni, ez több tízezer kilóméteren átsegít. Ha még találsz valamit a környéken aminek köze lehet a bajhoz és elektromos csatolója van, bontsd szét és kontaktspray-t neki gazdagon!!
Ha kész a házi diagnosztika indíts, a hibaüzenet megmarad, nem kell betojni, menj a városon kívül és gázt neki. Nem kell fingatni, fordulat 3-4000 legalább 5 percig. Állj meg, állítsd le, várj egy kicsit, majd indíts, megint 3-4000-es fordulaton 5 perc. A másodszori újraindítás után szerintem megjavul minden, ha mégsem, kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, legvégső esetben autoszerelőjét.
Csak azt akartam mindenki tudomására hozni, hogy egy FAP hibaüzenet javítása akár 0 Ft.-ból is megoldható. Ha a gép nem eszi az olajat, rendben van a fogyasztás és kímélő üzemmódban működsz, a FAP rendszer nagyon sokáig bírja!
A tanácsért egyet kérek csak, mondja meg valaki, mi van a kormány mögött, a műszerfalon abban az 5 Ft-os ármérőjű kis kerek rács mögött? Szemre egy sima ellenállásnak tűnik, talán a belső hőmérséklet PTC-je?
Olvasom,h manuális v automata? Mind a kettőnek van előnye és hátránya. Az aut. tobbet fogyaszt(ez tény),ha gond van vele drágább. DE,kényelmes és a tiptronic része is jó. Előzéseknél,ha gyorsan kell gyorsítani,praktikus!!! Én is manuálisat nézegettem,de nekem az ekkora autóhoz már illet a manuális váltó! Nem vagyok a sima váltó ellen (eddig csak az volt),de kipróbáltam az automatát és ez mellett döntöttem. Azt mondják,h kb 200000 km-re vannak tervezve ezek a váltók :((( Tehát ezt bele kell kalkulálni! Egyébként fantasztikus autó,kényelmes ,biztonságos és nagyon nagy! 1000 km után is úgy szállsz ki,h nem fáj semmid! 4500 km-t kocsikáztam vele most és nem lehet rá panasz! 7,4l-s átlag(város,pálya 135km.h,hegyek). valamit vmiért! Én csak ajánlani tudom a gépet! Oda kell ráfigyelni,és nem lehet nagy gond!!
Üdv! Sok sikert a választáshoz!
Van egy 2010-s svájci ap.matricám,féláron átadnám!!!!!!
Szia Peti 86! Én sem vagyok régi itt és én is kb 3-4 hónapja vettem meg a 607-emet,de egy két tanáccsal talán tudok Neked szolgálni. Először is: vegyél egy ilyen autót,ne sokat töprengj rajta! Ez egy gyönyörű autó,"nagy oroszlán" ( a legnagyobb)nem is tudom elmondani h milyen kényelmes ( a német autók sehol sincsenek hozzá képest). Karbert is írta,h ajánlja a "nagymacskát"Ő már régi motoros,hozzá bármikor fordulhatsz tanácsért,szívesen segít. Nekem is sokat segített és segít ha netán gondom lenne. Nem drága a fenntartása! Sokan azt hiszik h igen,de egyáltalán nem. Az Unix-nál,vagy a Bárdinál,szinte féláron megkapsz minden alkatrészt:)))))) Ha egyszer kicseréled a dolgokat amiket kell ( a forgó és kopó alkatrészekre gondolok),akkor hidd el,h nem lesz vele komoly bajod! Nem kell rögtön az egészet egyszerre,hanem szépen lassan. Egyszer ezt,máskor azt és a végére kicseréled az összes fontos alkatrészt benne és van egy csodálatos,kényelmes és szinte új autód! Én is dízeles vagyok ( egy gyönyörű metálfekete 2,2-es) és piszokul meg vagyok vele elégedve,nagyon jól fogyaszt ( 5-6 liter között-ha nem nagyon tolom neki...). Gondolj bele: egy ekkora autó,ilyen fogyasztással! Azért az nem semmi! A csomagteréről nem is beszélek... Az egy csoda:))))) Egy lakást el tudok vele vinni ha kell! Automatát én sem ajánlok. Sok baj van velük,sokszor hallom. Aztán a fogyasztása is rosszabb,arról nem is beszélve,h a vezetés élménye is más,ha Te váltod a sebességet:))))) Ha van kérdésed és persze ha tudok,akkor szívesen válaszolok! Szia! Lazy
Most már betudok számolni fejleményről! :) Írtam ,h Angliába indulok vele és már nem akartam bele piszkálni,mert nem jött megint elő a hiba! Kicsit paráztam az út miatt,nem tudtam,h mi lesz! Tehát a kifele motorikusan semmi gondja nem volt,szépen tartotta 7l-s fogyasztást,nem volt gond! De,ekkor jött az amire nem abszolút nem gondoltam! AZ ABLAKTÖRLŐ!!!!! Rakott egy X-t a szélvédőn,130-nál! Megnéztem egy kúton és hát nem hagyományos karok vannak rajta.Pont a baloldali kar tört el:((( Átraktam a jobbost,de ugyi az nem stimmel a balossal. Valahogy összebuheráltam,h legalább lássak! Egy szó mint száz,az ablaktörlő mechanika kopott ki,mert nem volt benne zsír,így elkopott a műanyagpersely. Tanács,h időközönként zsírozzátok be,és nem lesz gond vele.Most minden autóknál megtettem!!!!!! Az ember erre nem is gondol,amíg nincs baj! Vissza fele végleg meghalt a mágnesszelep! Kicseréltem,és most úgy néz ki megoldotta a problémát! Próbáld ki,hátha neked is csak az a baj! Bontottat vettem 5000 ft volt. Az új 15e kb,de ha nem ez a gond akkor csak 5e dobok ki.
Kérdés a fórumosokhoz: Ablaktörlő mechanikát hol kapok olcsón? Bontottan nem nagyon van,ha van az meg jobb kormányos és nem stimmel.Új is érdekelne!
Szia Peti86! A 47% ,hogy tudjál viszonyítani,azt jelenti,hogy pl egy passat nak 57% az automatája ez már nagyon jónak számít a százalék a manuálishoz képest van számolva meghibásodás alapján,megbízhatóság,meg ilyenek.A manuális százaléki aránya 98%,tehát míg autó az autó addig a váltó is,az automata már bizonytalanabb,az újabb 607 eknél már sokkal stabilabbak de 2000-2002 ig nem az igazi! Költségei nem tudom pontosan de hidraulika olaj kell bele 30 000 km en ként tippelek csak 15 ezer körül van de nézz utána inkább.....Na a vezérlés kicsit húzósabb,meg amit meg kell csinálni rajta,az olyan 100 000 e körül van de inkább még több.....olaj,olajszűrő,pollen szűrőt is cserélni szokták,de azt nem muszáj,üzemanyag szűrő,vezérműlánc+feszítőgörgő,bordás szíj+feszítőgörgő,a fékek ha rendben vannak akkor az jó míg ki nem jelez a betét......Igen elektronikai szempontból nem 100% os ha van valami kis baja már rögtön jelez,de legalább a nagyobb bajokat megelőzi ez a fajta érzékenysége.........Szerintem elég jónak mondható......És egy jó tanács vízzel,sterimóval soha ne mosd meg a motorját.......Szia!
Tehát mindenképp manuális váltósat nézek. De az mit jelent, hogy 45%-os az autómata váltója? ert amit én most nézek autó azt elég jó áron meg tudnám szerezni, családi autó, de 2.2 es és autómata váltós. Ezért kérdem. Azt nem érdemes megvenni? Az milyen költségekkel jár pluszba?? Többet fogyaszt az autómata?
Illetve milyen költségei vannak egy olajcserének? vezérműszíjnak?fékeknek?
Olvastam néhol, hogy az elektronikája nem a legjobb, mindig jelez hibát (vagyis sokszor), stb...várom válaszod
Szia Peti86! Pár dolog amit még ki hagytam! Ugye mivel 9 éves körül lesz a kicsike,a fékek 200 000 km ig bírják a vezérmű lánc 120-180 000 km körül cserélni kell,olajcsere ,tehát a fontosabb dolgokat meg kell csinálnod! Ilyen áron és ilyen luxus autót nem kapsz mást,ilyen téren jól jársz,na meg elég stabil is,vannak gondok,de hát amibe már 200 000 km van az már nem új ugye,kopnak a dolgok,ezt azt cserélgetni kellesz rajta! De én azért ajánlom,mert egy jó autó! Szia!
Szia Peti86! Nekem 2.2 HDI-m van,de ahogy értem benzinest szeretnél! Mivel 2001 körül nézegetsz Így nem ajánlom az automatát,ahogy nézegettem 47%-os az automatája tehát elég beteges,na meg 30 000 km en ként olajat kell cserélni a váltóban is! A benzinesekről nem sokat tudok de hátha hozzá szól valaki akinek olyan van! Jövőre megszűnik a luxus adó! A fékek felfüggesztések nagyon jók! Átlagosan nézve nem rosszabb mint egy német autó,a motor vezérlő és elektronika BOSCH tehát érted... nagyon kényelmes,nagy tekintélyes és a csomagtartó is nagyon kielégítő.....Az alkatrész nem a legolcsóbb,de ha utána nézel be lehet szerezni baráti áron.... Jó vásárlást! Szia!
Lenne egy Peugeot 607-es Executive felszereltségű autóm. Színes 4:3-as navival automata váltóval..
Az autó fabetétes és ezt szeretném lecserélni valami fiatalosabb belsőre.. Láttam, hogy létezik hozzá kevlár mintás betét és ezüstös is, króm váltógombbal.
Szeretném elcserélni ráfizetéssel a fabetétet vagy vennék belső műanyagokat. Ha van valakinek kérem írjon ide. vagy a gyuri.weisz@gmail.com e-mail címre..
Az elmúlt hetek kánikulai körülményei között sokszor előjött a jelenség és a szerelőm felajánlotta, hogy betesz egy új szelepet és ha ennek ellenére előjön a hiba visszacseréljük és nem kell kifizetni. Ez elég korrekt és élni fogok vele, majd megírom a tapasztalatokat.
Szia! Röhögni fogsz,azóta csendben van :) Pedig direkt sport fokozatban használtam,toltam neki és semmi hiba. Így még nem nyúltam hozzá.Most meg indulunk vele Angliába és most meg már nem nyúlnék hozzá. Nálad valami? Üdv!
Szia karbert2! Tyűűű,a mindenit,Te aztán nem vagy semmi:))))) Autószerelő vagy,vagy csak így kened,vágod... Lenne azért még egy két kérdésem,ha nem haragszol: a hűtőfolyadékot (már ha az a probléma gyökere...) hová töltsem,egyáltalán én mint mezei 607-es gazdi bele tudom e tölteni,ill hol tudom megnézni hogy mennyi van benne és persze nem utsó sorban,hol lehet ezt venni és nagyon drága e ez a szer:))))))) Aztán,ha nem ez a problem,akkor (már ha jól értettem persze) ilyen hőfokérzékelőt lehet venni külön,vagy csak motorral egyetemben... Egyszerűen nem értem én ezt a nagyvadat: 120 ezerrel vettem,amint visszamentem Veszprémbe (max 3 hét),azonnal nagyszervíz. Egy gazdija volt,féltette,óvta,tényleg olyan a járgány,min t egy új:)))) Mióta nálam van,már kellett cserélni egy generátor szabadon futót,(30 ezer...),most kijött ez,tulképpen még nem is tudom mi a gond,lehet h nem szeret nálam lenni? ...:P:P:P:P:P:P Na,jó nem filozofálok tovább,meg kell oldani a bajt,hogy aztán vígan szaladhasson tovább,nem igaz? Nagyon sokat segítettél eddig is,szia,minden jót! Lazy Ui.: ha nem baj azért még kérdeznélek erről-arról,ok? Köszi!!!
Köszi szépen a tippeket ránézek bár tuti nem fog semmi látszani.Akkor vagy akkucsere vagy riasztó egység cseréje. lehet valami szarakszik a nyomtatott áramkörében. Köszi a segitséget, ha esetleg van ötletetek szivesen végigolvasom . üdv
Szia lazy g.! Na most a hűtő ventilátor egyszerre hűti a motort is és a klíma hűtőt is,ha tehát valamelyik melegszik be kell hogy kapcsoljon! Szerintem a hűtő motorod jó lehet,mert elég stabilak,a hő fok érzékelővel lehet a baj! Ha figyeled a víz hőfokot akkor a motornak nem lehet baja,lassan el lehet közlekedni vele,csak ne hagyd hogy felforrjon! Az igaz hogy a klíma akkor dolgozik a legjobban hogy ha a meleg hűtőt,a legjobban tudjuk hűteni,ahoz mennie kel a ventilátornak,de viszont alapjáraton is jól kell hűtenie! A klíma kompresszor az autó alján van,ha alá fekszel akkor jobb oldalhoz közelítve az olajteknő hátánál,le kell venni az alsó burkolatot és ott lennie kel egy meleg és egy hideg csőnek,ha a hideg cső nem hideg akkor vagy a kompresszor beteg vagy hűtő folyadék kel bele! De mivel a kompresszort a bordás szíj hajtja a meghibásodása szinte egyenlő a 0 val de lehet baja azért! Szerintem fogy a folyadék és nem tudja folyamatosan besűríteni ezáltal nem hűt tökéletesen,nagyobb fordulatnál gyorsabban megy végbe a sűrítés és ezért lehet jó!...................Még én is küszködök az oroszlánommal,kicseréltem a szelepet benne 80 ezer most jó az alapjárat de hol van erő hol nincs.......Hétfőn viszem az,emberemhez és megoldja azt mondta! Szia!
Szia karbert2! Teljesítmény csökkenést abszolúte nem éreztem,pillanatok alatt beleszaladok a 170-be ha akarok. Megy mint a háborodás,azzal tuti h nincs baj. Ha a ventilátor rossz,azt nyilván cserélni kell,ugye. Mit jelent az pénzben? Összefügghet a klímával is? Mert amint mondtam Neked,csak ha tolom neki akkor hűt,ha beérek a városba,akkor már előbb langyos,majd szinte meleg levegőt fúj. De most nem is ez a legnagyobb problémám,hanem hogy felforr a víz és hogy van ez a hibakijelzés. Sajnos ilyen lap top-os vizsgálatra csak majd Veszprémben tudom elvinni ( ott van a szerelőm),itt Miskolcon nincs ilyen ismerősöm. Ha még esetleg eszedbe jut valami,akkor légyszi szólj,mert minden segítség jól jön! Lenne egy fontos kérdésem: ha így marad pár napig,esetleg hétig,lehet vele közlekedni szerinted? Klíma nélkül,lassan haladva,figyelve a mutatókat. Fontos lenne,mert nagyon kéne még a járgány kb 2-3 hétig. Nagy bajt ugye nem tud okozni,ha figyelem ezeket a dolgokat? Köszi szépen,nagyon rendes vagy,sokat segítettél!!! Szia: Lazy
Szia lazy g.! Igen lehet hogy a ventilátor nem hűt,de ilyen melegben az enyém ha beindítom picit jár a motor már be is kapcsol,nem tudom neked hogy működik de szinte az indítás után be kel,hogy kapcsoljon! Könnyen lehet hogy a motor hiba jeled is innen származik,vagy valami vacak érzékelő küszködik,ebben az autóban minden vezérlés és érzékelés négyszög jellel működik és ha nem jól adja le a jeleket már is hibát észlel,és el is menti! A hiba pontos forrását csak a saját szoftveres műszeres vizsgálat mutatja ki! lehet jó volna ránézni azért! Az általános diagnosztikai műszerek sokat tévednek a hiba forrásával kapcsolatban,ezt azért mondom mert ha elviszed valahová, csak a saját programjával,és laptoppal nézzék meg mert,elkérni elkérik a pénzt hozzá mindenhol! Ha viszed olyan helyre vidd ahol rendelkeznek ilyesmivel! Amúgy teljesítmény csökkenést nem észlelsz?
Szia karbert2! Sajnos bejött a jóslatod... Máris jelentkezett egy újabb hiba,ami simán lehet h összefügg a motordiagnosztikai kijelzővel. Ma jöttem haza Sárospatakról és útközben a középső kijelzőn megjelent egy figyelmeztetés,egy ábra: hőmérő jel és azután rögtön a STOP felirat. Hát... vert a víz rendesen-gondolhatod. Megálltam rögtön,leállítottam a motort. Vártam egy jó 15-20 percig és megnéztem a hűtővíz tartályt: csurig volt. A két pici óra a műszerfalon kilengett rendesen (sajnos elkerülte a figyelmemet,nem néztem rájuk). Egyébként egyszer egyszer előjött újból az a motordiagnosztikai visszajelzés a műszerfalon. Tehát tuti h nem az eldugulás miatt jelez ki. A klímám is a városban,ill lassú sebességnél alig,vagy inkább nem hűt. Ma sem hűtött,csak az országúton. Lehet hogy a hűtőventillátorral van baj? Azért nem jó a motor hűtése? Mert az magyarázná a klímát is és a mai felforrást is. Miután nem volt baj a vízzel és vártam még egy negyedórát,lassan,óvatosan elindultam vele. Jött szépen,a két pici óra is jó értékeket mutatott. No persze a motordiagnosztikai jel,újból előjött. Tehát-sajnos- hogy van valami prücök a szép nagymacsekkal,az hótziher:(((((((( Segíts,mi lehet a baj? Ha van kérdésed,kérdezz nyugodtan,megpróbálok rá válaszolni. Köszi szépen a segítségedet előre is!!!! Szia: Lazy
nem vagyok specialista v. szerelő. az én autómmal is előfordult. sokáig csak városban és csak rövid távra használtam az autót. szerintem esett az akku feszültség és ezért kergült meg a riasztóm. meghajtottam pályán a kicsikét, s utána semmi gubanc. bár ha jobban belegondolok, lehet külön akksija van a riasztónak? nemtom. minden esetre nekem a hajtás segített. persze előfordult olyan is, mikor nyitva hagytam az egyik hátsó ablakot:)