Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Háát ez egy " igen SPESSSZIÁLIS TÉÉÉMA" (By gatveder)
Azt azér' müvészet lehet mexürni, mert az mindig trutymo marad, de ötletnek nem rossz. Eccer még valami dizel tipóba öntött valaki, aztán utána kisérletezhetett a rendszertisztitó adalékokkal, kb 4000 ft értéket belenyomott mire ujra tiszta lett a rendszer.
Bár nincs lehetetlen feledat, de a harisnya, meg kávéfilter és társai felejtősek ebből aszempontból, sőt a gázolaj szürő 5 mikronos szürőjén is mehet át a mocsok.
Srácok, jelen helyzetben szerintem mégis inkább a használt-motorolaj elégetésére kéne átállni, ennek megfelelően esetlegesen alakítani, módosítani a járgányokat.
Mit lehetne tenni, hogy akár 100%ban is megegye a motor a gányt, és ne tegyen kárt lehetőleg semmiben? Meg lehetőleg ne rakódjon le a gané ha áll az adagolóban...
>haver csicsokat termeszt, mert nem hisz abban, hogy az eunak lenne meg 4 eve....
Korábban említetted a csicsókás haverodat.
Érdekelne a csicsókának mi köze van az EU-bukásához?
Tényleg van sok csicsókátok? Lehet vennék belőle, "kis" mennyiségben el tudom adni az inulint. Kérdés van-e eladó csicsóka és mennyiért?
Gondolom a kivonat készítésre a legegyszerűbb módszer lekoptatni a csicsóka felületét, utána ledarálni, kifacsarni a levét, és a létyót liofilizálni. Vagy van egyszerűbb módszer a tartósításra?
"hiaba vagy amszterdamban, ha magyar allampolgar vagy, akkor nem szivhatsz fuvet. "
Ez fájt .:-))
Teháta te dogmáid szerint az Autobahnon se mehetsz a korlátozás nélküli szakaszokon 130 nál többel mert te magyar vagy és ITT ez a szabályos...:-) Apám ezt tanitani kéne.
Nem akarlak megsérteni de ez Sokkkkk.
Attól függetlenül tényleg bármikor megbüntethetik a polgárt MÁS dologra hivatkozva.
Szóval amig nincs mit bele önteni legalább ne vesszünk rajt össze...
Egyébként elméletileg is jó érzés róla beszélni, mint a 90 éves Pistabácsi a 20 éves lyánykákról:-))))
"hiaba vagy amszterdamban, ha magyar allampolgar vagy, akkor nem szivhatsz fuvet" Már hogyne szívhatnál! Amint átléped egy ország határát, attól kezdve annak az országnak a törvényei vonatkoznak rád. Hollandiában szabadon ganjázhatsz, így nem követsz el törvénysértést. Ennyi. De egyébként ez a külföldön tankoltam dolog csak elméletben műxik szerintem. Ha megfognak az étoillal leszarják, mit mondasz, akkor is te húzod a rövidebbet. Talán már említettem, de itt nem demokrácia uralkodik -csak annak nevezik-, hanem vmi/vki más... mások... :-( Itt azt nézik, hogy kit lehet megbüntetni étoilért, miközben a cigusok leszívják a tankodat és ugyan lopott, de adózott üzemanyaggal járnak és ugye abból nem származik kára az államnak, -amit te tartasz el a munkáddal-, csak neked, a polgárt meg nem kell megvédeni, csak a kannibálokat, mert ők fasza gyerekek. :-( Ja és ez nem gyerekes kirohanás, hanem a valóság. Szóval ez egy ilyen ország lesz még egy jó darabig. Itt jogaid nincsenek, csak kötelezettségeid: adózz, adózz, adózz tetü magyar!!! És mit kapsz érte: mondjuk életveszélyes utakat stb.
"Annyi a lényeg, hogy a magyar törvényeket külföldön nem tudod megszegni, nem áll módodban." ez azert ugye tudod, hogy nem igaz. hiaba vagy amszterdamban, ha magyar allampolgar vagy, akkor nem szivhatsz fuvet. De ennek most nincs is jelentosege.
Szerintem se kezdhetnek veled semmit, ha azt mondod, kint tankoltál. Annyi a lényeg, hogy a magyar törvényeket külföldön nem tudod megszegni, nem áll módodban. Kérdés, hogy van-e össz EU-s jogszabály erre nézve. Aligha hinném, hogy csupán az autód egészségének kockáztatása elegendő érv lenne. Hivatalos üzemanyagot tankoltál és kész. Benzint is tankolhatsz dízelkocsiba, nem? Legfeljebb neked sokba kerül.
"Az átalakitás egy opció., Nem kötelező ettől még legálisan tankolhatsz repce olajat a dajcsoknál. ... Nem értem mi köze az átalakitásnak az üzemanyag legális voltához?" pontosabban, uldin irta: "Németországban legálisan lehet növényi olajat tankolni , ennek az a feltétele, hogy a motort át kell alakaítani növényolaj üzemre. A közúti forgalomban való részvétel engedélyezésének szabályai a németeknél: (StVZO) úgy rendelkezik:....." akkor megegyszer elmondom, lassan. Ha valahol az eu teruleten novenyolajat LEGALISAN tankolsz, akkor magyarorszagon is legalisan lehet a tankodban. Ha elkapnak, ket dolgot tehecc. a) lenyeled a bekat es fizeted a buntit, b) arra hivatkozol, hogy nemeto-ban legalisan tankoltad. ekkor szakertot fognak felkerni hogy elemezze a nemet helyzetet (es egy masikat, hogy elemezze az uzemanyagot), plusz per lesz belole. Mivel nemeto-ban csak atalakitott autoba legalis az olaj tankolasa, ezert ugyanugy megbasznak, de rajon perkoltseg+min. 2 szakertoi dij, min 200kHUF+bunti. Aztan mindenki dontse el, hisz-e neked...
"Ez egy olyan téma amiben ha valaki a Problémát keresi azt talál, ha valaki Megoldást akkor azt. Kár hogy ilyen a hozzáállásod." az, hogy hujesegeket irogatsz egy forumon, az nem Megoldas. az, hogy utanajarsz a temanak, az igen. ennyi
Nyilván a német fináncokat nem érdekli, hogy ki tankol növényi olajat, mivel adómentes az anyag. Inkább csak az érdekli ott a hatóságot, hogy ne étkezési olajat tankolj. Gondolom ezt meg megoldják úgy, hogy az ipari olaj valamivel olcsóbb az étkezési olajnál. A járműtulajdonosnak érdeke az átalakítás, azért, hogy a jármű motorját ne tegye tönkre, ha viszont átalakította, a TÜV vizgálatot is érdemes megcsináltatnia, hogy a járgány papírja rendben legyen, asszem 130-180 Euroba kerül a procedúra.
Az más kérdés, hogy mi a helyzet, ha átlépjük egy bio járgánnyal a határt. Itt már nem tankolhat hivatalosan biot. Gondolom a német itt nem is tankol, ha nincs hivatalos kút. Arrafelé nem szokás a TESCO-ból megtankolni a járgányt. :-) Az átalakított járgánynak meg nem ártalmas a gázolaj.
Pár éve egy haverom vett egy használt német járgányt, mutatja nekem, hogy nézzem meg milyen járgánya van, még póttankot is építettek bele. Hú de jó, majd átmegy Romániába tankolni. Tüzetesen átnéztük a járgányt, aztán kiderült, hogy nem kell vele elmenni a határig sem, mert szépen átalakították növényi olajra, (fűtött tank hőcserélő beépítve ahogy kell), elég elgurulni a legközelebbi olajprésüzemig, vagy csak a gazdaságos TESCO-ig. :-) No, akoriban még nem volt ilyen drága a nyöv.ol.
Ugyanis, ha a kocsid nincs atalakitva novenyolajra (nemet forgalmiba bejegyezve), akkor kint sem legalisan tankoltad, tehat itthon sem legalis. Ez a kaki.
Ezt kifejtenéd?
Az átalakitás egy opció., Nem kötelező ettől még legálisan tankolhatsz repce olajat a dajcsoknál.
Az üzemanyag jövedéki adója a lényeg, nem a kocsi átalakitás. Az azért kell hogy 100% repcétől ne szarjon be a kocsi, mert viszkozitási meg egyébb problémák lépnek fel.
De attól még legális. Nem értem mi köze az átalakitásnak az üzemanyag legális voltához?
Nincs kiirva sehova és nincs olyan törvény hogy dajcslandban CSAK átalakitott autó tankolhat legálisan repce olajat. A jövedéki adót a kutas már megfizette, mert neki engedélye van a német államtól az árusitásra ÜZEMANYAGKÉNT.
nem mondhatod (ill. mondhatod persze, de leszarjak). Ugyanis, ha a kocsid nincs atalakitva novenyolajra (nemet forgalmiba bejegyezve), akkor kint sem legalisan tankoltad, tehat itthon sem legalis. Ez a kaki.
ok, de eppen emiatt nem legalis magyaro-n. ha ez nem lenne, nem tudna micsinalni a vamos.... Azt, hogy fizikailag lehet tankolni spec. eddig is tudtuk, nem?
Nem tudom, mi van Graz-ban meg itt-ott, de az biztos, hogy ezek nem biodízel kutak, hanem repceolaj kutak. Check this out: http://www.biodizel.info/repceolaj_toltoallomas_nemetorszagban_rapsol_tankstellen.htm :-) De nálunk ez csak álom marad örökre. :-(
Megfelelő technológiával használt olajból készült üzemanyaggal itthon is lehetne buszokat járatni. A használt olajért az éttermeknek kellene fizetni, hogy csökkenjenek a költségeik. Mondjuk 50Ft-ot literenként kapnának érte, boldogan gyűjtögetnék az olajat és nem menne fusi utakra az anyag.
Az átészterezés költsége nem lehet több sokkal 20 Ft/liternél. ha erre még rájön a 125Ft/literes jövedéki adó (mivel nem szabványos üzemanyagról van szó) még így is csak 195Ft-nál tart a történet, ami nem rossz.
Ezzel szemben az történik, hogy az olaj begyűjtő cég nem fizet semmit az étteremnek, örüljön hogy elviszik a hulladékát, a profit az olajbegyűjtő cég zsebében marad az olajat meg elviszik a németek/osztrákok/szlovákok kb. egy 100-asért literenként.
Az észterezés nem egy bonyolult dolog kis észterező üzemek lehetnének falvanként. Pár embernek munkát adna a környéken, valamint a környék használt olaját és a vágóhídi hulladékot, valamint a gazdák repcéjét fel lehetne dolgozni a kisüzemekben. A nagyüzemek általában 30%-os kihasználtsággal mennek, ez európai tapasztalat, a kisüzemeket viszont csúcsteljesítményre lehet járatni.
Én nekem erről az a véleményem, hogy keresek magamnak olyan lehetőséget, munkát, hogy meg tudjam fizetni a hivatalos üzemanyagot, ha meg nem tudom megfizetni, megyek lóháton, bringával, vagy gyalog.
A leírásomból csak az látszik, hogy milyen erős nálunk az olaj lobby.
A németneknél a paraszt nincs rákényszerítve a köolajra. Ha akarja megtermeli magának az üzemanyagot.
Számoljunk:
Nálunk most mi a helyzet:
1 ha-on termelt repce kb. 3tonna/ha 80Ft-100Ft/kg eladási áron. Az max. 300000Ft. ebből lesz kb. 1000 liter olaj.
1000liter üzi ára a gazdának 1000*350/1,2 = 291666Ft mert az áfát azt visszaigényelhetik. Kb. ugyan az. Nincs különbség.
Ha megtermelhetné a gazda az üzemanyagot, kicsit kevesebb forintjába kerülne. De nincs rá lehetősége sem.
1 ha-on termelt repcével 4-5ha-t megművelhetne, az ország köolajbehozatala csökkenhetne, így az energiafüggőségünk is. Ennyi, de nem ez a cél....
ja, de a leirasod szerint a nemeteknel is csak legalisan atalakitott autoban legalis, igy magyaro-n sem hivatkozhacc arra, hogy nemeto-ban tankoltad egy nem atalakitott autoba. (atalakitas nelkuli, es nem ivarmegvaltoztato muteten atasett,bocsi, meleg van....)
tehat egy legalisan atalakitott, forgalmiba bejegyzett nemet autoba tankolhatsz legalisan nemetorszagban novenyolajat (hasznaltat nyilvan nem), es ezzel magyarorszagon is legalisan autozhatsz, persze ha nem elsz eletvitelszeruen nemetorszagban, akkor az autot magyaro-n forgalomba kell helyeztetni, amihez vissza kell alakitani....
Nézzük mi volt a németeknél 2004-ben. Nem tudom változtak-e a dologok azóta.
Az tény, hogy a kőolajkitermelési csúcsot már elértük, és e-miatt drágulnak a kőolaj alapú üzemanyagok.
Németországban legálisan lehet növényi olajat tankolni , ennek az a feltétele, hogy a motort át kell alakaítani növényolaj üzemre. A közúti forgalomban való részvétel engedélyezésének szabályai a németeknél: (StVZO) úgy rendelkezik:
Egy dízelmotoros jármű forgalmi engedélye nem veszíti érvényét, ha a járművet gázolaj helyett növényolajjal, vagy biodízellel üzemeltetik, feltéve, hogy a jármű egyetlen olyan része sem kerül megváltoztatásra, melynek előírt tulajdonságokkal kell rendelkeznie (StVZO 19§).
A kéttartályos rendszer esetén a németeknél az átalakítást elegendő bejegyeztetni egy hivatalos felügyeleti szervnél Pl: TÜV, Dekra, stb... és ez semmi nehézséggel nem jár. A beszerelt második üzemanyagtartályra a gyártónak un. részegység jóváhagyással kell rendelkeznie, ami igazolja a részegység használhatóságát. A felügyeleti szerv ellenőrzi és jóváhagyja az beépítés előírásnak megfelelő elvégzését. A jármű maximális terhelhetősége a beépített póttartály tömegével csökken. És ezt a jármű papírjaiba is bevezetik. stb....
Forrás:
Franz Eder: A növényolaj mint hajtóanyag. 2005.
Németországban a növényolaj és a biodízel 2002-óta jövedéki adó mentes, 2009. év végéig az is marad.
Több német motorgyártó cég gyárt növényi oljjal működő dízelmotort. A vasutaknál, hajómotorok esetében, valamint mezőgazdasági gépeknél előszeretettel alkalmazzák a megoldást. Környezetvédelmi szempontból a hajóknál előnyösebb a biodízelnél a növényi olaj. A nyersolajjal is szépen járó hajómotorok probléma mentesen elégetik a növényi olajat. Baleset esetén a természetes vizekbe került növényi olaj jóval kisebb környezeti károkat okoz a dízelolajnál, biodízelnél, vagy a pakuránál. Gyakorlatilag, vízbe kerülve pár hét leforgása alatt lebomlik a növ. olaj.
"Az osztrák városban tavaly óta 25 vonalon mind a 134 busz biodízellel jár. A vendéglők és a lakosság által leadott évi több száz ezer liter étolajat erre szakosodott üzemekben dolgozzák fel." nem etolaj, hanem biodizel. mas kerdes, hogy hasznalt olajbol gyartjak, de a tankban nem olaj, hanem biodizel van.