Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Jó napokat!
Pitecus bölcselletei mindig helytállók! Tapasztnyalatból mondja. A Fabiat nem irtam be közéjük, mert engem is meglepett a feelingje.
De azért a Ford is kocsi...
Még a trabcsi is!
beollózom neked a 32178-as hozzászólásom:
"Költségek:
Típus: Kókusz 2.0, 14,5 hónap alatt 18442km
Vételáron felüli költségek (biztosítás, javítás, egyebek): 473817Ft. Ehhez tartozik, hogy fél évig volt csak casco-m, mert nem láttam tovább értelmét.
Benzinköltség: 1672,21l, ez 9,07 l/100km; 387140Ft.
A kettő összesen: 860957Ft, vagyis havi 59376Ft.
A magam részéről egy Volvo fenntartását (benzines esetén) ezek alapján úgy 70e Ft-ra teszem. Vélemény?
Sanya
u.i.: a költségekben szerepel egy garnitúra téli gumi is felnikkel (igaz csak 14 collos, egy Volvónál meg minimum a 15, ami azért jelentősen drágább)."
Kb. ennyi. Azóta futott a kocsi még 1000km-t, csak tankoltam bele, szóval a havi költség valszeg lejjebb ment néhány forinttal. Egyébként jelenleg árulom a járgányt, 1999-es, 55k km, 2.0 16V, ha érdekel küldök képet, meg pontos felszereltséget. Gondolom egy kicsit idős Neked, de hátha :-). Ha érdekelnek a tulajdonosi tapasztalataim, azt is szívesen megírom mélben!
A kókuszt felesleges az S80-hoz hasonlítani, ugye nem nagyon kell indokolnom miért...
A kocsi a kategóriája legjobbja szvsz, még az új csili-vili 307-es, meg 147-es sincs a fasorban sem, hogy az astráról (bocs lore :-)), meg a golfról ne is beszéljünk. Néhány példány valóban zörög, de ezek megszűntethetők (mellesleg hal kolléga jóval elnézőbb lenne mondjuk egy 460 zörgésével, részrehajlás sakál :-)). Nem pici, sőt! Kategóriája egyik legtágasabbja, az újak is általában csak fejtérben verik meg. A Pitecus-féle megjegyzéssel meg nem lehet vitatkozni, kinek a pap, kinek a papné...
semmit. gondolom a Volvo kárpótol a kiadásért. most vagy 10 évig nem lesz vele gondod. biztos megüthették azt a kereket, mert nem szokott ellankadni a kerékcsapágy az S70-esekben...
A 200 lóerô kicsit túlzás volt, mármin ami a "kompromisszm nélküliséget" illeti. Mert végül is fel lehet odáig pumpálni, de akkor már bele kell nyúlni a kipu rendszerbe, hengerfejbe, mindenbe...
Ami késik, nem múlik, hamarosan bôvül a Sakálfalka :-)))
Switch: Hátsó fékbetétek, motortartó bak, de ami a legjobban fájt, bal első kerékcsapágy. Mivel a bérleti szerződésem szerint csak márkaszervízbe vihetem, ez utóbbi húzós volt (70k), a többi nem vészes.
Egyébként doktor úrral értek egyet, be kell ülni, menni vele, aztán választani.
Kizizzentem a tescóba, visszafelé valami agressziv gófos akart lenyomni. No index, és tapadt, végig a parkolóban, és a körforgalmakban. No sebaj, szépen nyugodtan eljutottuk az autopálya feljáróhoz, csávókám index nélkül izibe a belső sávba, aztán nyomta neki....
De 210-nél kicsit lemaradt :-))))
nézegettem a topic elsô oldalait: '99 rulez!!! jute szembe: hol van cyrus meg novice mega többiek? kituggya?.....
meg tanátam vmi érdekst, ehun van ni kopipaszta: fargo (40)
Nézegettem 480 Turbot egy idôben, mert a páromnak szerettem volna venni egyet, (no meg hogy én is élvezkedhessek vele, amikor Ô éppen nem :-), de sajna le kellett róla mondanom, mert nem sikerült jó állapotban lévôt találni. Szóval vagy nagyon szét voltak esve, vagy tropára voltak törve, nem mertem bevállalni egyiket sem.
Illetve volt egy darab, egy fehér, utolsó évjáratú 480 GT, ami nem turbos volt, viszont gyönyörű -- sajna majdnem 3 milliót kértek érte :-(
Amúgy nekem nagyon tetszik, gyönyörű a formaterve, imádom, hogy hátul is kettô, az elsôkkel szinte megegyezô fotel van, egyszóval nagy szerelmem a kocsi. Ami nem tetszik, hogy némelyikbe gyárilag szereltek egy reluxához hasonló hátsó napellenzôt, ami nagyon gagyi.
Annyit tudok róla, hogy ha turbost vesz az ember, akkor tartózkodjon a '89 elôtti példányoktól. azoknak a motorja nem annyira jó, a késôbbi példányokat kompromisszum nélkül fel lehet pumpálni 200 LE-ig, ami a motor megbontása nélküli, bármikor visszaállítható beavatkozás. (Persze ennek feltétele, hogy kifogástalan legyen a motor és az erôátvitel.) 6,5-7,0 mp körül gyorsul százra, bár kicsit küzdeni kell az elsôkerék-meghajtással. Az erôs igénybevételt csak pár ezer forintos vákumszelepek és a váltóban egy nyelestengely csapágy, vagy mi, szokta megsínyleni. Ezeket kb. fél évente vagy évente cserélni kell, de a költsége nem olyan nagy, hogy ne érné meg a plusz kb. 80 lóerôt...
Hajjaj, egy lottó ötöst el tudnék költeni arra, hogy bespájzoljam a kedvenc autóimat...
fargo bácsi, én sajna nem sokat tudok a live motion-rôl, én magam flasht használok. (4.0 rulez :-) de ha érdekell holnapra - akarom mondani, izé... írni - ?mára", mekkérdezem. hátha van a mekklustán vmi okos ember. oszt így mégse engemet SIDOL.
hihi....
doktorom,
dolgozol LiveMotion-nel? ismered? úúúgy utálom a Flasht, és felületes áttekintés után úgy tűnik, a LM rendesen tudja kezelni a vektoros grafikákat. érdemes megvenni?
Ugye jól emléxem, hogy a 460-asnak elôl hűtött féktárcsái vannak?
A kisSakira, (480) kellene valami izmosabb féket applikálni, nagyon nem bizalomgerjesztô a mezei, hűtetlen kis tárcsa elôl. Vajon felmennek rá a 460-as féknyergei? Szabad-e féknyergeket bontottan venni? A napokban esetleg le tudnék menni a kocsiért Komáromba, oszt haza tudnám hozni. Egybôl menne fékcserére...