Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Köszönöm a segítséget Ha jól értelmezem akkor a szöghajtásból kiszerelem a két zeeger gyűrűt. Ezután pedig a bevágott részbe már nincs csavar felmelegítem a szöghajtást 100 fok felé(villany rezsón vagy hőlégfúvóval) és ha minden igaz a spirál felőli rész kikéne essen egy erősebb koppintásra illetve a másik fele az megindult már melegítésre de a szerkezetéből ítélve úgy látom nem is erőltettem hogy először a spirál felöli részt kell kiszedjem csak utánna jön ki a 2 golyóscsapágyas dobrészes zsírzó zárót kivegyem ha melegítem vagy jobb benne hagyni?
illetve mivel Stihl szakboltban vegyek hozzá gyári csapágyat vagy megegyező méretű minőségű ,csapágy egy csapágyboltban megfelelő? illetve egy kérdés a Stihl szöghajtás zsírja(más gépek zsírja is) egész pontosan milyen összetételű zsír?
Ha nem bűn kérdezni akkor megkérdezném hogy Fs55 höz kapni szakboltban gyári gyűrűket? illetve a gyári membrán szett és az utángyártott között mi a különbség az utángyártott menyire időálló?
Az ilyen tanácsokkal azért vigyázz, mert ha követi valaki szó szerint, akkor igen pórul járhat.
A szétfeszítéses módszer nem igen jó a Stihl néhány szöghajtásánál, mert nincs annyira felhasítva, hogy annak szétfeszítésétől könnyen kijönne a csapágy, esetleg könnyen elreped.
Melegítés a legjobb, esetleg kombinálva maszek célszerszámmal.
Továbbá a Stihl szöghajtások közül nem mindegyiket a fej felől kell kezdeni, mert ha onnan kezded, széthúzatod a fenébe az egészet.
Van aminél a szár felől kell először kiszedni, mert a fej felőlinél nem bordás tengelyen van a nagy "kúpkerék" hogy lecsúszhasson.
Amit a fej felől kell kezdeni, ott én is a saját csavarjával szoktam kihúzatni, némi melegítéssel.
Látni kell az adott kasza szöghajtásának legalább a robbantott ábráját, hogy tudd honnan kezd szétszedni.
Én is láttam a szervizleírásban, hogy melegíteni, aztán koppintani. Nekem nem mozdult, hiába melegítettem, vertem az asztallaphoz. Nagyon rá lehetett rohadva.
A helyzet hasonló mint a komatsuknál. Egyébként ez a gép is 2011-es, együtt jött ki a 460-nal csak nálunk egy évvel később kezdték forgalmazni ha jól emlékszem. A 460 mellé jó nagyobb gépnek de ha csak egy gépem lehetne akkor inkább a 460.
Ezek a gépek szétszerelve jönnek,gondolom,figyelmetlenek voltak a boltban a komák,mikor rakták össze.Ha jól van összerakva,akkor már menet közben nem tud szétcsúszni.A száron van egy furat,abba kell betekerni egy csavart,ami a fehér also házfélben van.Na azt a csavart valoszinűleg rossz helyre csavarták be összerakáskor.
Üdv!FS-55 hajtóműhöz nem kell semmi célszerszám,max zeeger fogó.Csapágyrögzitő gyűrüket vedd ki a házból,és a hajtóművet melegitsd fel kb 120-140 fokra,rezsóval,gázmelegitővel,stb.Mikor már elég meleg,a zsugorkötés oldódik,odakoppintod a házat finoman valamihez,már jön is szét.Először a kupkereket,aztán a tengelyt szoktam kivenni.Csak vigyázz,a fejben lévő,megolvadt zsir nehogy megégessen!
Én eddig csak egy Husqvarna 323R szöghajtását szereltem szét. Szerintem nem sokban különbözik a Stihl-é sem. Biztosan léteznek ehhez célszerszámok is, de én csak kreatív voltam :-)
A damilfej felőli oldalon kezdtem. Kivettem a zegergyűrűt. Utána kifúrtam egy kb 50 mm hosszú laposvasat. Ráraktam a kimenő tengelyre és egy damilfejből kivett balos anyát csavartam rá lazán. A szöghajtás peremére a laposvas alá jobbról-balról bepakoltam 5 mm-es alulemezeket. A szöghajtást satuba fogva (falapok közé, nehogy megroppanjon az öntvény) Ezután szépen, apránként húzva a csavart, elkezdi kihúzni a kúpkereket a csapágyakkal együtt. Általában 2 db csapágy van a tengelyen egymás mellett, elég szorosan illesztve. Ha eljutsz az anyával a menet végéig, akkor lelazítani és újabb fémlemezekkel növelni a távtartókat laposvas és az öntvényház pereme között. Megint húzatni amennyit enged a menethossz és a hézagolás, aztán megint lazítás, újabb alápakolás... Lassú, de biztos módszer:-)
Ha ez kint van, akkor jön a bordástengely felőli oldal. Itt nincs menet, ezért nem alkalmazható az előbbi módszer. Itt úgy szedtem ki a másik kúpkereket, csapágyat, hogy egy pöttyet szétfeszítettem a házat, a következő módon. A Husqvarna szöghajtás fel van sliccelve és egy csavar szorítja össze, így szorul rá a szárra. De az összes ilyen, amit eddig láttam. Itt fogtam egy kb 1 mm vastag lemezdarabot. Beraktam a sliccbe ott, ahol a szorító csavar menete van. A szorító csavart fordítva tekertem bele a menetbe. Így nem összehúzza, hanem szétfeszíti. Addig tekertem befelé amíg nekifeszült a sliccbe berakott lemeznek. Innen nem kell neki több, max 1/4, fél fordulat. Ez annyira már szétfeszíti, hogy ha erőteljesebben lekoppintod az asztallapra, akkor kiesik a kúpkerék csapágyastól. Ne húzd túl mert elrepedhet az öntvényház. Nagyon kicsi elég neki, 1-2 tized mm, onnan már elenged.
Ez az én módszerem, nálam bevált, de ővatosan, mert az alu könnyen reped.
Üdvözletem Mindenkinek! Az FS 38 hibája az volt,hogy a meghajtás szét volt valami miatt csúszva...boltban kb. 5 perc alatt sűrű bocsánatkérések közepette megcsinálták.Mondtam is ..ne vicceljetek..nem Ti tehettek róla.....biztos valami péntek éjszakás műszak csinálta../ mi a munkahelyen szoktuk ezt mondani ...kicsit poénosan...ha valami gyártási hibás géppel találkozunk./ Szóval a motorról...3 imbuszt kilazítva lehúzták az alsó részt..aztán visszatolták meghúzták és OK...azóta teszt idehaza megvolt..minden rendben!
Értem, köszi a választ. Ezek szerint jóval nehezebb, és többet is eszik - ami persze nem meglepő - kérdés hogy milyen sűrűn talál az ember neki való dzsungelt. Mondjuk nem merült fel alternatívaként, mert amikor a 460-at vettem(meg talán amikor Te is), ilyen még nem is volt a kínálatban.
Akkor kb. hasonló a helyzet, mint a Komatsu 4500-5000 esetében.
A 460 a saját gépem, a 490-es egy teszt gép ami nálam volt 3 napig (szinte új gép). 3 telket (600,900,1200 m2) vágtam le vele, mindegyiken sűrű 40-90 cm-es gaz volt. Amikor először belehúztam a 3 mm-es kocka damillal a gazba egyből fülig ért a szám. Erősebb, nyomatékosabb, nagyon kijön az a 6 ccm különbség. Könnyen irányítható, kezes gép de nem 60 kg-os embernek való. Lemértem és teletankolva (1 liter) és damilfejjel 10,85 kg. Ez nem sok de aki nem szokta a kaszálást annak húzni fogja a vállát hamar. A 460 számomra az etalon gép, minden elvégezhető vele. A 490 ennek a nagytestvére ami arra való ha a 460-al csak finomkodva tudsz vágni mert sűrű és nagy a ganyé akkor azzal tempósan megoldható. Mondjuk én olyan vagyok, hogy a plusz teljesítményért képes vagyok nagyobb súlyt elviselni, hiszen ezáltal gyorsabban végzek. Nagyobb gépnek fogok egyet venni. Nagyjából ennyit tudok érzékeltetni belőle.
üdv! Stihl fs 55 fűkasza szöghajtását milyen módon,célszerszámal szerelhető szét? Ha jól nézem a meghajtsó spirál felől a csapágyat zeeger gyűrű fogja és ezt a kúpfogaskereket kell kivenni először hogy az alsó meghajtó részt (csapágyat kúpal amire a dob megy) kitudjam melegíteni szerelni.
A meghajtó spirál felőli kúprészt hogyan tudom kiszerelni a helyéről zeeger kivéve,hőlégfúvóval melegítve milyen célszerszámal lehetne kihúzatni? mivel a kúp tengelye üreges(négyzetes) és átlehetne tolni valamit rajta egy miniatúr L alakú kampóra gondoltam célszerszám hiányában de milyen célszerszám kellene ide mellékesen?
Esetleg erről robbantott ábrát tud valaki feltölteni ide nekem googléval keresgéltem de nem találtam