Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Én is így vagyok vele, mármint hogy a 480-as agyon tetszik, ezért hajlandó leszek együttélni a hibáival.
Az a baj a 480-assal, meg a 400-asokkal általában, hogy kevés lelkiismeretes gazdájuk van, anagy odafigyelés általában véget ér, amikor meghallják a javítás költségeit. Sajna drága a Volvot szervizelni. Persze vannak megszállottak, itt közöttünk is, akik mindent megadnak a kocsijuknak, de ez a ritkább. Leginkább hagyják széthullani a kocsit, aztán mikor már nagyon sokba kerülne, eladják...
A 480-asnál figyelni kell az egyenletes alapjáratra, ennek mindenféle elektronyos okai lehetnek, de leginkább a légtömegmérô szokott bedögleni (120k HUF). Aztán a hátsó motortartó bak hajlamos megadni magát, ez nekem is ellankadt, (50-60k HUF). A 2 literes motorral szerelt 480-asoknál volt egy visszahívás, amit nem mindig csináltak meg, ehhez szét kell szedni a motrot
Az a baj, hogy amit én megnéztem, az mind hulladék, szétesett szutyok volt. Beleértve azt is, amit meg szándékozok venni:
- komplett fék csere, elôl a nyergek is,
- lengéscsillapító csere,
- kipu rendszer cseréje, a katalizátortól hátrafelé,
- motorba bele kell nyúlni, az elmulasztott garis művelet miatt,
- kormánymű felújítás,
- néhány elektronyos hiba javítása,
- a belsejét kompletten össze kel rakni,
- elsô felnik javítása,
- motoros antenna csere,
- lökhárítókat pontosan fel kell rakni a helyükre,
- olajfolyás megszüntetése a karternél és a vezérlésnél,
- stabilizátorpálca csere
- új gumik.
Ennyi. És ez még talán a jelenleg elérhetô, legjobb állapotú és legfiatalabb hazai 480-as...
Hogy mire kell figyelni? MINDENRE! A 480-as sajna az az autó, amin minden hajlamos elromlani. Arra készülj fel, hogy ami elsô látásra is szép meg egyben van, arra is kell egy nagy halom pénzt költeni, hogy tökéletes legyen.
Egy alapos állapotfelmérés sokat elárul a kocsiról...
Alapjárat-állítás elkéne a kettesen...
Jó, jó, hogy traktormotor van benne, de azér egy pöttyet még ahhoz képest is alacsony...lásd vasárnap lerottyadtál a emelkedő tetején.