Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Nem, mert a fuxtec-be ellentétben az olcsókkal, 4 vezető persely van a szárban, nem kettő. + a középső adapter is megfogja. A damilfej is elég sokat jelent. pl, vettem egy 800ft-os fejet itt a piacon, majd kiugrott a kezemből. Rátettem az easy FIT fejet, amivel meg kisimult teljesen.
Mint ahogy bármelyik csillapítás nélküli kétütemű 30-40 köbcenti környéki kaszát. Mitől rezegne kevésbé a Fuxi, amikor az utolsó csavarig megegyezik a felépítése, ugyanolyan szár, markolat, tartókonzol, a szöghajtás stb. Ráadásul állítólag még 10 köbcentivel nagyobb is a motorja. Amiról meg tudjuk, hogy az egyhengeres motorok rezgése a hengerűrtartalommal arányosan növekszik, a nagyobb tömegek és erők okán. Van olyan, hogy a simább járás érdekében, egy a főtengellyel ellentétes irányban forgó kiegyenlítő lendkereket is beépítenek, de fűkaszában ilyen biztosan nincs.
És most nem olyanról beszélek, hogy egy elhanyagolt, széthajtott gépen a kikopott hajtótengelycsapágy miatt rezeg, zuhog az egész gép, hanem a motor működéséből adódó természetes alaprezgésről. Ezt meg vagy el tudják csatolni rugóval, gumibetéttel, vagy a felhasználó karja, izomszövete, izülete emészti fel, lévén az az első "rugalmas közeg" a motortól számítva. És típustól függetlenül igaz bármelyik kaszálógépre. Az, meg, hogy némelyik kétütemű motor a konstrukciója miatt kicsit finomabban jár, mint a többi, ez esetleg alapjáraton érzékelhető, de 8-10 ezres fordulaton nem, az biztos.
Bocs, el vagyok tévedve, az enyém az 545R elődje, ennek a felépítéséről és teljesítményéről regéltem, a 343R ezzel szinte teljesen megegyezik teljesítmény és felépítés tekintetében. A jelenlegi 543RS ennél néhány polccal lejjebb helyezkedik el. Kicsit belevesztem a jelenlegi modellszériába, elnézést. Kicsit kaotikus a jelenlegi modell elnevezés. A konzolról, súlypontról, benzintankról írt ódám az 545RX-re vonatkozik, ez az enyém, a 343R külsőre teljesen megegyező utódja. Nem akartalak megkavarni.
Most megnéztem a Husi honlapján. Szerintem az 543RS az merevvázas, vagy esetleg belül van egy k, míg a 135R-nek elég kifinomult rezgéscsillapítása van. 5 köbcenti a különbség a teljesítményben ez is jelent valamit, de ha a komfortot nézem, akkor inkább mégis a 135R-t választanám. Sokat jelent a rezgéscsillapítás, ha fél óránál többet használnád egyhuzamban.
A teljesitményt illetőleg a fuxtec kaszák is tudják azt. Itt azt kell érlegelni, hogy mennyit és mekkora tewrületet akar az ember levágni. Ha ez nem 4-5ezer nm feletti, akkor igen megoldás lehet.
Kérdeztem lentebb ezt a vibráció-dolgot, és köszönöm is annak, aki válaszolt! Annyit kérdeznék még, hogy a kettő vagy a négyütemű motoroknál rosszabb a vibráció?
Melyik nagyobbra gondolsz? Én a 135r és az 543rs-re vagyok esélyes az anyagiak alapján. Kb egyforma erősek és a katalógus alapján a kisebb kevésbé ráz. Mondjuk látszik, h az 543rsnek jobb a felépítése. Érdekesek ezek a katalógus adatok.
Minél nagyobb, annál jobban tudsz haladni. Mivel nem kis területről van szó, én a combosabbat venném, ha az eklézsia elbírja. Továbbá a rezgéscsillapítása is sokkal jobb a nagyobb Husinak. Kisebbeken csak egy gumigyűrű van a konzol alatt, a nagyobbaknál egy teljesen elszeparált rezgéscsillapító tubus van, rugókkal, puha, gumi elasztomerrel. Ráadásul a benzintank is erre a tubusra van szerelve, majdnem a gép súlypontjára, így a belőtt súlypont nem változik folyamatosan a benzin mennyiségének függvényében. 45 köbcenti, közel három lóerő, ez mindenre elég. Ráadásul az egész hajtáslánc nagy igénybevételre van tervezve, 35 mm-es csőszár, 9 mm-es acéltengely, bumszli szöghajtás stb. Ha ésszel használja az ember, akkor kinyírhatatlan.
Ár-érték arányban valóban jók a Fuxi-k, de szerintem elkerülte a figyelmedet, hogy Dr V többezer négyzetméteres terület karbantartására keres gépet. Rezgéscsillapítás nélküli géppel órákig dolgozni? Háát aki már próbálta (én igen) az biztosan elgondolkozna ezen. Amikor a merevvázas kínaival kaszáltam, 20 perc után már szaladgáltak a hangyák a hónom alatt :-)
Nekem volt Husqvarna 323R, most egy 343R (az 543 elődje) van. Nagyon jó volt mindkettő, de a 343R az más, az már ipari kategória. Amit azzal nem lehet megoldani, azt már más kaszával sem. Én fázom ezektől a Stihl 4-MIX motoroktól. Szerintem ezeket az igényes és környezettudatos amatőröknek tervezték. Bennem a műanyag vezérműkerék, meg azok a nyamvadt kis szelepemelők nem ébresztettek bizalmat. Sokan panaszkodnak a megbízhatóságára, a strapabíróságára. Úgy emlékszem, hogy Zil javítgatott már ilyeneket, ő többet tudna mondani róla. Ha igazán melózni kell a gépnek akkor szerintem a egy masszív kétüteműnek nincs alternatívája.
A használt gép az valóban lutri. Én mindig egy-két kategóriával feljebb sorolt, használt, erősebb gépet vettem abból a pénzből, amiből egy újat, de gyengébbet tudtam volna vásárolni. Bent volt a pakliban, hogy még költeni kell rá (rendszerint kellett is), de én magam szervizelem, javítom, újítom fel a gépeimet, ez nem volt gond. Így lett kb. 70 ezerből a nagy 343R. Szerencsém is volt, mert beszámította az eladó a felújított 323-ast és nagyon jó állapotú volt a 343R is. A nagy márkákhoz minden alkatrész beszerezhető, akár a 15-20 éves gépekhez is.
A derékfájásért elsősorban a rosszul kiegyensúlyozott, ezáltal rossz testtartással használt gép a felelős. Ez általában nem egy adott gép konstrukciós hibájra vezethető vissza. Egy jó heveder nagyon fontos kiegészítő egy ilyen nagyobb masina esetében. Én Husqvarna Trio Balance-ot használok, ennek már műanyag deréktámaszos támlája van, ez teljesen elosztja a terhelést az egész felsőtesten, ha jól van beállítva. Millió állítási lehetőség van rajta, szerintem Quasimodo-ra, a púpos Notre Dame-i toronyőrre is rá lehet igazítani.
Az, hogy a Stihl nem éri meg az árát, ezt így nem lehet kijelenteni, bár ezek a keverékkel működő 4-MIX négyütemű motorok szerintem vagy még nem kiforrott, vagy hosszútávon eleve életképtelen, kissé túlárazott, elég primitív konstrukcióknak tűnnek számomra. De majd az idő eldönti, hogy jobbak lesznek-e, vagy eltűnnek.
Mindenesetre az efféle alkatrészek látványától nekem rossz érzéseim támadnak. Az én nagyra becsült Stihl motorjaimban ilyen nem volt:
Én is vásárolni szeretnék mostanában, és lehet hogy Stihl helyett Husqvarna mellett fogok dönteni, mégpedig az általad említett 135R mellett. Legalábbis az adatok alapján tökéletes lenne számomra, már ami a teljesítményt illeti. Amúgy mindenhol 125k az ára neki. Stihl meg szerintem nem érné meg a felárat.
Stihl volt idáig a kiszemelt márka, de a Husqvarna áll jelenleg nyerésre.
Az FS 100+damilfej és dikicskés annyi mint az FS 130, így utóbbi tűnt jobb választásnak. Ez utóbbi a Husqvarna 135rnek a megfelelője, ami 50el olcsóbb és van hozzá minden kiegészítő... Ugyanakkor az 543rs is elgondolkoztató.
A kertem 2000nm. A ház körüli részen gyenge a fű, egy próba erejéig az fs55el tökéletesen levágtam, de hátul a magas, sűrű fűben csak állni tudott. Apámnak van egy 50ccm Hitachi szörnye, ami damillal vitte az idei, első vágást, nedves fűben. Ezen kívül még kb 2500nm van, amit évente 1-2szer kéne vágni. Az Őrségben lakom.
70kg vagyok. A kicsi Stihllel könnyen tudtam dolgozni, de a Hitachinak már éreztem a súlyát, lendületét. Viszont a Stihltől rövidebb idő alatt elkezdett fájni a derekam, míg a Hitachinál ilyet egyáltalán nem éreztem.
Olyat gépre lenne szükségem, ami megbízható, alkatrész ellátás biztosított és lehetőleg kényelmesen dolgozzak, könnyen tudjam kezelni. Márkában Stihl vagy Husqvarna jöhet szóba.
Használt gépet érdemes venni? Ezen összegek nem filléres tételek számomra, így egy zátonyra futás anyagilag megterhelő lenne...
Köszi a segítségeteket! Akkor egy 2.0mm-eset ki is próbálok, hátha azzal jobb lesz vágni. Amúgy egy AL-KO BC 4125-ös kaszáról lenne szó. Hetente 1x használom max 1-2 órára, szóval csakis itthon, nem ipari munkára használom. Legalábbis 4 éve a vásárláskor úgy gondoltam hogy ez elég lesz, de mostanra már azért vágyom egy erősebb gépre. Mert azért ha a kertbe már hagyom jobban megnőni a füvet, akkor ha belefutok egy kicsit komolyabb fűcsomóba, akkor érezhető azért hogy csökken a fordulatszám.
Ha meg ismerősnek kell segítenem esetleg, és ő meg szépen megnöveszti a füvet, akkor inkább késsel vágom. Jó mondjuk 0.9kW nem valami nagy teljesítmény.
Szerintetek ha egy FS90-et vennék, az jobb lenne azért? Vagy ha már Stihlt veszek, akkor menjek 1.5 LE fölé?