Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Bár ahogy nézem eléggé kopott a dolog ott a csapágy rögzítő nem fogná meg. Valamint egy 50ml es csapágy rögzítő 13-16ezer ft. Szerintem olyan árban kapna új harangot
Mosd ki a levegőszűrőt ill próbáld meg úgy ,hogy kiveszed a levegő szűrőt és megpróbálod felpörgetni. Ha kipörög rakd vissza a szűrőt húzz neki egy nyél gázt. Ha ledadog akkor szűrő a gond. Nekem is ezt csinálja akkor tudom ,hogy mosni kell a levegő szűrő betétet
Van rá megoldás, de lehet hogy a csere egyszerűbb, és olcsóbb!
Felhegeszted, és esztergával lemunkálod.Esztergálsz egy perselyt a csapágy, és a tengely közé.Cinnel felrakod, és ráütöd a csapágyat.Pontozóval felvered, és talán megszorul rajta a csapágy.Esetleg csapágyrögzítővel bekened a felpontozott részt, hátha úgy megfogja. Kétkomponensű ragasztóval felragasztod a csapágyat. Hegesztővel felérdesíted a felületed, talán megmarad a csapágy a tengelyen.Ezek megoldások, de nem biztos hogy hosszútávúak, és némelyik megoldás csak pillanatnyilag rögzít!
Van egy Oleo 370-T kaszám, 4 éves. Három családi ház kertjét tartom vele rendben. Eddig semmi bajom nem volt vele. Az utóbbi két alkalommal kezdtem érezni, hogy félgáz után nem nő a fordulat, hanem lehörög ha tovább adom a gázt. Ma még levágtam vele a kb. 30-40 cm füvet a bő félgázzal, de most egyértelművé vált, hogy valami nem stimmel. Mit javasoltok?
Ha "biciklikormány" van rajta, akkor néha a tartókonzolt cserélik olyanra, amiben van egy gumi rezgéscsillapító betét, ami körbeveszi a szárat. Sajnos nem kondi kérdése. Klicsko is lezsibbadna tőle :-)
A profi, ipari kategóriás gépeken ennél összetettebb a rendszer. Ott puha gumi elasztomerek és rugók szűrik az egy külön rezgéscsillapító tubusban átmenő szárat.
Sziasztok! Fűkasza használata közbeni vibrációt lehet valamilyen módosítással, trükkel csökkenteni? Stiga 28J kétütemű, nem nagyteljesítményű kasza a műszer, kb 35 percnyi munka a kert átlag két-háromhetente. Sík, de sajnos nem túl egyenletes a talaj, vannak nagy kövek is földben, ezért választottam a kaszát, nem nem a hagyományos fűnyírót. A végeredmény így szép is, de alkarban mindig elég kellemetlen a vége a vibráció miatt. (Saját kondim nem rossz, heti 3x edzek, ezen nem múlik szerintem.)
Tudnátok abban segíteni, hogy egy gyengébb ( 0.9KW-os ) fűkaszához, milyen damilt érdemes venni? Gondolom azokhoz inkább 2.0mm környéki damilt érdemes maximum rárakni, az úgymond gyengébb teljesítmény miatt. Eddig kerek metszetűt használtam, de elgondolkoztam a váltáson, hogy milyen lehet egy 4 szögletű, 5 szögletű, esetleg más formájú damil.
Mondtam neki hogy vegyen egy tömítéskészletet a karbihoz,kitakarítom én neki,de mivel nem vagyok otthon,így inkább ott hagyta.
Mint valami titok úgy kezelik a szervizt itt Tatán,mert a Sthil márkabolt átvette,majd elviszik javítani(nem mondta meg hova) és ha kész ott a boltban lehet átvenni a gépet.
Bocsi,azt elfelejtettem írni,hogy ez egy régebbi modell,igaz hogy FS 130,de még a régi kétütemű változat.(hogy miért ua a számozást-jelölést adták,még a boltban is keverték)
Üdv!Amennyiben gyujtást és vezérmű fogaskereket cserélnek,akkor nem sok az a huszezer,kb anyagár.Az a dadogás lehet gyujtás hiba is,de nem jellemző,általában megnőtt szelephézag,illetve szelepfelkormolódás,és porlaszto hiba szokta okozni.Érdekes modon ezek a négymix motorok eléggé drasztikusan,szinte rángatásszerűen korlátozzák a teljes fordulatot,ez főleg terhelés nélkűl hallatszik igazán.Az inditási gond,ahogy irod,valoszinűleg benzinhiányra utal,szerintem inkább arra kéne keresgélni,nem a gyujtás+vezérkerék felé.Üza.rendszer átvizsgálás eredményesebb lenne talán,szerintem.Gyujtás modul inkább ugy hibásodik meg,hogy melegen leállitod,és nem akar indulni,majd lehűl,és indul.Igy kezdi,aztán ez csak erősödik,menet közben is leáll,aztán végűl soha nem ad szikrát.Általában,de persze ez nem szentirás.Elméletileg,ha egy szakszervizbe vitted,ott tudni kellene kezelni ezeket a bajokat.Az,hogy mennyire lehuzósak,vagy nem,azt igy nem tudom,ismerni kellene őket/ a szervizek többsége,nem csak a fürész-kasza szegmensben,másban is,márkától függetlenűl is,lehuzósnak mondható sajnos/,legalábbis szerintem.De ilyen az élet felénk,mindenki a lehuzásból él ,az államtól kezdve szépen lefelé.
FS 130-as kaszálás közben teljes gázon picit dadogott,de fél gázon levágta az a 50-100nm közepes füvet.
Eltörölgetés,az alu részén régebbről rászáradt zöld vízzel lemosása.
Ez után nem akart indulni.
Szikra van(gyertya takarítása),majd benzint a hengerbe cseppentés után be is röffent 1-2mp-re.
Levegőszűrő tiszta(új),így gondoltok dugulás lehet.
Szétszedni nem akartuk új tömítések nélkül.
Gazdája másnap bevitte és otthagyta a helyi Sthil márkakereskedés szervizébe
és ott gyújtótekercs vagy trafó (nem emlékszik mit mondtak hibára)és "fogaskerék" cserére 20e díjat mondtak.
A max gázon a dadogás lehet hogy a tekercs hibára utalt? Milyen fogaskerék lehet,mert a hajtással nem volt gond.Elképzelhető ez,vagy csak simán lenyúlják?