Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Pontosan. Fargo leirasaban az a felrevezeto, hogy ugy irta, mintha 4 teljes huto lenne egymas utan, de az olajhuto az intercooler oldalara van teve. Igy ha belenezel, akkor 3 hutot latsz egymasutan.
Ja, még valami. Fôként a turbos, klímás kocsiknál, ahol egymás mögött 4 hűtô sorakizik a kocsi orrában, a leghátsó vízhűtô hajlamos összegyűjteni a lamelláin az út koszát-szöszét, ami vastag filces réteget képez, ezáltal a hűtô nem tud hôcserélni, a víz felforrhat. Érdekes módon a műszer nem mutat túl magas vízhôfokot, csak a otorháztetô alól szállongó gôz figyelmeztet. A hűtôt ki kell szedni és megpucolni...
switch:
nem sok nyavalyája van a 850-esnek, szerencsére.
A 94-96-os példányoknál elôfordul, hogy a klíma csövei porózusak, eleresztik a gázt, rendszeresen utána kell tölteni. A kocsi 3 évrs koráig ingyen javították a hibát, ez most már fizetôs, ha nem csinálták meg.
Elôfordulhat, hogy ráznak a fékek, sajna nem méretezték túl a 850 fékeit, extrém használat mellett a tárcsák hullámosodhatnak. Hétköznapi vezetési stílus mellett nincs gond.
Volt egy csomó visszahívás, ami akkor élt, ha a tulaj jelezte rá az igényét. A hangos differenciál, a rázó féktárcsák, meg még nem tudom mi.
A váltóban valami nyelestengely vége hajlamos kotyogni, egyesben és kettesben, gázadás-elvétel esetén, nyitott ablaknál ez hallható. Nem lehet vele mit csinálni, van, akit idegesít.
Más nem jut eszembe. Ami nálam rendszeresen gond, az az elsô stabilizátor pálcák évenkénti cseréje. Sajna a ratyi budapesti utakon ez fogyóeszköz :-(
Hello!
Köszi, tudom és már beszéltem is velük, majd valamikor megyek pestre és akkor megcsináltatom. Hogy mennyit dob, azt nem tom, de az enyém egy 1984cm3-es T5-ös AwD 166 Kw, és 310 Nm. Nem tom mennyi lehetne, szerintem gyand és fargo tudna értéket becsülni.
Köszönöm mindenkinek a részletes válaszokat, amiket a 850-es vásárlásával kapcsolatban adtatok!
Megpróbálok nick szerint is reagálni:
fargo! + Frigyes Mester!
Köszi a részletes tanácsokat! + infót az alkatrészekről!
hal9000!
Egy Transitot nem hasonlítanék össze egy személyautóval…viszont a 850-es rigolyái érdekelnének! Ha lehet magánba, mert túl nagy itt a forgalom:-), és nem tudlak követni benneteket.
Doktor úr!
A szerelemből autót venni elvvel nagyjából egyetértek, engem is az érzelmeim irányítanak csomó esetben, viszont apósékat még nem ismerem annyira, hogy tudjam, mi náluk a helyzet. Meg lehet őket érteni, hiszen most esély van arra, hogy egy normáli autót a szalonban vásároljanak ( igaz az Aleko is új volt ), és ugye annak azért megvan a feelingje ( itt jöhet a képbe a fargo által beírt Ivanics szolgáltatás: új autót varázsolnak a régiből, már ami a tisztaságot, és az illatot illeti)
Egyébként majdnem biztos, hogy a szóbajöhető összes autó ki lesz próbálva.
480T!
Köszi az infót a 900-as fehér kombiról! Jól éreztem, hogy túl olcsó…
Sanya_!
Jöhet privátba a Focusos élmények:-)! Előre is köszi!
A további fejleményekről megpróbálok majd beszámolni, meg majd sikítok, ha segítség kéne:-)
Ma feltúrtam az autós újság gyüjteményemet, és elküldöm nekik a kapcsolódó cikkeket. Van bőven Volvo is, pl 850-es bemutató az Auto Magazinban, meg kombi teszt, ugyanitt. Szintén az Autó Magazinban volt egy bő teszt a 480-as turbo-ról. Iszonyúan tetszik a kocsi nekem is!! ( cak megemlítettem, mert látom most ez a téma…)
nem egymást cseszegetjük, csak azt vagdossuk egymásfejéhez, amit egy másik topicban kaptunk. Szóval nincs harag, ellenkezôleg, most éppen cinkosan mulatunk hal kollegával :-)))