Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59153

T. Urak kültéri burkolással kapcsolatban kérdeznék. ezeréves poros betonra szeretnék egy négyes padlólap sorból bejáratot és bejárati ajtó lépcsőt burkolni. megvettem a méregdrága kültéri csemperagasztót. 

 

mielőtt rakom le a lapokat (lejtés lesz) meglocsoljam a betont? van felette tető, tök száraz.

a lépcsőfok élvédője az nem ugyanaz mint a falicsempe sarok élvédője? tudom milyenek vannak a lépcsőkön ilyen aluminium profil van lépcsőfokok élén amit persze le is rúgnak szépen

milyet rakjak oda?

köszi

 

NeomatiK Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59152

Rákerestem. Csemperagasztó van 1000-tól 25 kg. Ha ebből is 4kg kell 1m2-re, akkor 100m2-en 16 zsák kell. Az 16x400Ft= 6400Ft a különbözet. Nálam 300m2 belső falfelület van. 19200Ft a különbözet.

Előzmény: NeomatiK (59150)
halaloszto Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59151

hat azert erdemes utannanezni mielot eldonti az ember hogy mivel csinalja.

a 25 kilos ytong habarcs kb 2000 forint ha jol emlekszem. olcso csemperagaszto meg ezres.

 

Vajk

Előzmény: NeomatiK (59150)
NeomatiK Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59150

Nem is tudom milyen árak vannak. Mi az olcsóbb, az EPS ragasztó vagy a csemperagasztó. Tavaly a Baumit Duocontact 1350-1400Ft volt a 25kg-s zsák.

Előzmény: halaloszto (59149)
halaloszto Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59149

ytong ragasztoval. ha megkot, az is iszonyat kemeny, sokkal kemenyebb mitn az ytong. de annyira draga, hogy alig tartjak valahol, mindenki csemperagasztot hasznal helyette. ami szinten baromi kemeny ha megkot.

 

azert nemjo ha a halo a tetejeben van, mert ha csiszolasnal belecsiszolsz a haloba, ott orokre szoros lesz. a vegen volt egy hely, ahol egyszeruen sniccerrel kivagtam azt az 5x5cm-t, kiszedtem a halot es legletteltem.

 

Vajk

Előzmény: NeomatiK (59148)
NeomatiK Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59148

Csemperagaszót, vagy ytong ragasztót tettél?

Én egyikkel sem gletteltem még, csak az EPS ragasztójával. Az ytong ragasztó jóval puhább, mint az EPS ragasztó. Persze csak miután megkötött :))

Sok helyen láttam, hogy a lehúzásnál rányomják a hálóra a glettvasat, mert így szépen kiadja a felüleletet, de így alig van anyag a hálón. Mondjuk belső glettelésnél talán nem is olyan fontos ha még megy rá gipszes glett.

Előzmény: halaloszto (59094)
KömKel Creative Commons License 2014.03.10 0 0 59147

A monolit födém is "dübörög", ha lakott tér van felette, és kihagyták a lépéshanggátlót, ez minden fajta födémnél igy van.

 

Tavaly csináltunk egy fafödémes házat, ahol már a kiviteli tervnél merült fel, hogy legyen beépitve a tetőtér játszószobának. Besüritettük a fa födémgerendákat 45 cm-ként, erre ment OSB, majd lépéshanggátló, majd szárazpadló.

Meg nem mondod, hogy nem vasbeton födémről van szó, olyan merev a szerkezet, és abszolút nem hallatszik semmi kopogás fentről.

Előzmény: coburg1 (59146)
coburg1 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59146

A lépéshanggátlóval már egy monolit minőségű födémet kapsz?

Előzmény: KömKel (59142)
ilias Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59145
A mi esetünkben sem? Ott 6 m-t kell áthidalni és lakótér lesz felette, meg az erkély. Ha nem, hát nem. :)
Előzmény: KömKel (59138)
masterflash Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59144

A ház körül a terasz alatt pince van, 60mm xps hőszigetelő van a födémen, azon 60-70mm beton.

A fdém belső oldalát leszigetelhetem szerintetek még 50mm eps-el, vagy megszivatom magam vele?

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59143

.?vagy ne kell vele foglalkozni?

Előzmény: Törölt nick (59137)
KömKel Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59142

a felbeton fölé LÉPÉSHANGGÁLTÓ eps-t vagy gyapotot rak

 

helyett

 

a körüreges panel fölé LÉPÉSHANGGÁLTÓ eps-t vagy gyapotot rak

Előzmény: KömKel (59141)
KömKel Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59141

Ugyanúgy.

 

A döngés/remegést azzal kell kivédeni, hogy a felbeton fölé LÉPÉSHANGGÁLTÓ eps-t vagy gyapotot rak az ember az aljzatbeton alá.

Csak sokan beraknak lépésállót, aztán csodálkoznak, hogy dübörög a plafon a fenti léptektől.

Előzmény: coburg1 (59140)
coburg1 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59140

Mnnyire döng/remeg/visszhangzik ez úgy, mint a betongerendás födém?

Előzmény: KömKel (59139)
KömKel Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59139

Ezek 120 széles elemek, amiket simán egymás mellé kell fektetni a téglafalra 10-12 cm-es felfekvéssel, és beönteni a koszorút utána.

Nem kell felbeton, azonnal szigetelhető felülről.

 

Elvileg jó megoldás, de:

- logisztika kell hozzá, mert a darunak és a szállitóeszköznek is kell a hely (villanyvezeték útban szokott lenni, stb)

- ha már van flikkflakk az alaprajzban, akkor bonyolultabb elemek szükségesek, ezek pedig drágábbak

- az elemszélesség változhat, de a körüregek miatt nem lehet teljesen szabad méreteket rakni, ezért sokszor kellenek monolit sávok bele

- előre tudni kell a kémények és egyéb áttörések helyét (gyárilag kialakitják), viszont ezek sem eshetnek akárhová, magyarul elég komplexen meg kell tervezni az elemkiosztást

Előzmény: coburg1 (59134)
KömKel Creative Commons License 2014.03.09 0 0 59138

Az LMF-et nem kell kettőzni.

Igy is olcsóbb?

 

Mindegyik lényegében egy kéregpaneles rendszer, aminek a vasait beöntöd, tehát nincs különbség sem technológiában, sem használhatóságban köztük.

Előzmény: ilias (59136)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59137

Üdv.

Egy téglaház falait,hogy lehetne időközönként ellenőrizni nem e vizesedik-salétromosodik ha kívűlről szigetelve hungarocellel,belűl meg gipszkartonozva van .

Egyébként 2 bitumenes szigetelést láttam mikor csinálták,lent a járda mentén és a lábazat fölött,és porszáraz volt akkor ,csak zavar,hogy nem láthatom ha mégis elmenne a szigetelés Idővel.

köszi

ilias Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59136
Az LMF gerendás födém jobb, mint a Porotherm? Gondolok arra, hogy kevésbé remeg, ha remeg egyáltalán. A Porothermet olcsóbbnak és könnyebnek találtam.
Nálunk ugye kettőzés fog kelleni a fesztáv miatt.
Előzmény: KömKel (59132)
stevemegane Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59135

Köszi.

 

Így már legalább a sorrendet látom már.

A többi meg a konkrét terv után pontosodhat.

Előzmény: KömKel (59132)
coburg1 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59134

Rákerestem erre a körüregesre, mert nem ismertem. Ezeket a lapokat béléstest nélkül telibe fektetik a koszorúra? Jön rá felbeton? Hogyan történik a kialakítás?

Előzmény: KömKel (59132)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59133

Lehet saccolni, csak elég tág határok között. Kérdés, hogy van-e igy értelme. Kiviteli terv sokszor okozott meglepetést nekem is.

Előzmény: stevemegane (59131)
KömKel Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59132

Igen, lehet, viszonylag könnyen ki lehet számolni.

 

De 6 méter alatt az olcsósági sorrend:

- fafödém

- vb gerenda+béléstest

- körüreges

- monolit

 

(tetőtérbeépités esetén a fafödém már vb gerenda árú)

 

Viszont kevés esetben sikerül úgy kialakitani az alaprajzot, hogy ne kelljen bele monolit sáv, ami már borithatja a sorrendet is. Vagy mondjuk úgy jön ki a kiosztás, hogy valahová kettőzés kell.

Vagy pl a tetőd olyan lesz, hogy székoszlopokkal kell letámasztani. Ilyenkor a székoszlop alá illik a gerendakettőzés. De mindezek már olyan dolgok, amiket egyszerűen te nem fogsz tudni kiszámolni előre egy ceruzavázlat alapján.

 

Tudsz kalkulálni egy kb födém m2 árat, de a konkrét anyagmennyiségeket és árakat akkor lehet látni, ha készült KIVITELI terv. A kiviteli terv pedig még az engedélyezett terv elkészülte után van.

Még én sem látom néha előre, hogy a kiviteli tervnél pontosan milyen pluszköltségek jönnek be.

 

Egy mostani tetőszerkezetnél a statikussal felraktuk 3D-ben a (rohadt bonyolult) tetőt, hogy lehessen számolni. Kihozta a számitás, hogy kell bele acél merevités X darab, és kell bele egy komolyabb ragasztott fa tartó is, ami önmagában 70e ft körüli kiadás, és a fafödémbe is raknunk kell acél gerendákat a székoszlopok miatt.

Ezeket nem lehet előre látni ennyire pontosan, még évtizedes tapasztalattal sem, amig a kiviteli része nem készül el.

Előzmény: stevemegane (59131)
stevemegane Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59131

Kösz a hasznos infókat.

 

Azzal viszont vitatkoznék, hogy nem lehet megmondani, hogy melyik födém olcsóbb, főleg ha még azt is tudom, hogy mekkora lesz a maximális fesztáv.

Azért egy négyzetméter árat lehet saccolni konkrét terv nélkül is.

Előzmény: KömKel (59117)
KömKel Creative Commons License 2014.03.08 0 0 59130

Egy próbát megér :)

Nekem a kazán alsó teljesitménye 9.6 kW, azt szépen kisimitja a 200 literes puffer. 

 

Ráadásul az az előnye megvan, hogy ezek után bármilyen kazánt berakhatok, mert nem kell néznem a modulációt.

Előzmény: pajaci (59129)
pajaci Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59129

Kicsi a ház, 75m2. Melegebbre gondoltam fűteni a puffert kb. 70fokra. Van egy esbe vta322-es szelepem, azzal 35-60 fok között be tudom állítani a radiátorok előremenőjét.

Előzmény: KömKel (59128)
KömKel Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59128

Abszolút bevált, teljesen egyenletes a fűtési komfort. Viszont a 200 litert fél óra alatt felfűti 35ről 55re, szóval a 120 liter lehet kevés lesz.

Előzmény: pajaci (59127)
pajaci Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59127

Én is erre a következtetésre jutottam, be teszek egy 120literes régi bojlert puffernek, vta keverőszeleppel a turbós kazánom után. Leginkább az egyenletesebb hőmérséklet elérése érdekében, de ha spórolok vele, az plusz pont.

24Kw-os a kazánom, le van szabályozva a felére. Ha bekapcsol, akkor meglehet sülni a radiátorok körül, utána meg fázik az ember. A sűrű ki-be kapcsolgatástól, és az alacsony hőfokon járástól szeretném megkímélni.

Összességében mi a három év tapasztalata? Beváltotta a reményeidet?

Előzmény: KömKel (59126)
KömKel Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59126

Igen.

Előzmény: pajaci (59125)
pajaci Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59125

Jól tudom, hogy ezt te "követted el"?

Ha túl nagy teljesitményű a kazán...

 Másfél éve kezdtünk épitkezni, mint azt már sokszor elregéltem, tavaly augusztusban költöztünk be. A fűtési szezon nagyon hamar beköszöntött, szeptember 10.-én már fűtöttünk. Saját készitésű padló- és falfűtésünk van, nagyon elégedettek voltunk vele egész télen[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: KömKel (59124)
KömKel Creative Commons License 2014.03.07 0 0 59124

Léteznek, csak nem érnek semmit (szinte).

A legtöbb tipusterv szabadonálló beépitésre van kihegyezve, viszont a magyar valóság 80%-ban inkább oldalhatáros beépitést tesz lehetővé.

 

Én a 16 év alatt nem tudtam kétszer ugyanazt "elsózni", pedig a boldog időkben heti 1 háztervet toltam ki nagyüzemben, jó lett volna a duplikálás pluszmunka nélkül :)

Előzmény: coburg1 (59123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!