Más az, amikor ketten megyünk el csavarogni, meg más az, amikor hátul van egy 20 autós konvoj, mindenféle gyakorlatú, képességű sofőrökkel, és autókkal.
Ha egy-két autóval vagyunk, és rutinos sofőrökkel, akkor nyilván belemegyünk a leg-eszetlenebb helyekre is, oda is, ahol ha nem vagyok észnél, felboríthatom az autót - mint ahogy pl. a pickup-forgatás után levvagennel is eljöttünk egy-két olyan lejtős vízmosáson, ahol az út közepén egy méter mély árok volt... ha oda belerakom a kereket, felborítom a Szériát. Oda nyilván nem viszek be egy húszautós konvojt, főleg nem, ha vannak benne kezdő terepesek is. Szóval természetes, hogy nem az extrém pályát adot a vezetett túrához.
Ezért jók viszont a játszóterek, ahol az őrültebbek szétszakíthatják a technikát, és a kevésbé gyakorlottabbak is elkezdhetik próbálgatni az autóikat, és tanulgatni a fortélyokat.
Jó, ha erős, csak vigyázni kell. Azért az sem üzemszerű, ha valaki nekipattan egy fának, lehet, hogy a normál összekötő is odacsap egy akkorát a kormányműnek, hogy az gajra megy.
Egyébként régen kijelöltem karcmentes útvonalakat, egyszerűbb szakaszokkal, de nem volt rá igény, azóta leszoktam róla. Az igazság az, hogy ezek az utak lájtosak voltak, vannak olyan zónák, hogy a kocsi oldala is odalesz?
Gondoltam, hogy ez az éles kanyar megdolgozza a népet, volt még két ilyen agyafurt pozíció, de azt nem akartam a társaságra eröltetni, az egyik hegytetőn kellett volna visszafordulni, na ott aztán könnyen le lehet borulni.
Az erősített kormányösszekötő hátrányát láthattuk tegnap Apumozgatásék autóján... amikor annyira erős, hogy nem hajlik, cserébe tönkrevágja a kormányművet.
kormány rezgéscsillapitó kapja az első pofont ha nagyon beakad elhuzhatja az összekötörudat is. vagy még a tokórud is lehet. a koppanás lehet akár hidkitámasztó szilent is. szerintem nem fontos megvenni az erősitettet. én vascsövet huztam rá. rezgéscsillapitó meg nincs is rajta mivel az terepen mindig sérül(kidobott pénz a csere)
Néz bele oldalról a kormány összekötőbe, hogy nem e görbült el. Vagy lehetnek még a gömbfejek is ludasak az ilyen félrehúzásban. (lehet kapni erősített kormány, és kerékösszekötőt)
Nekem is szokott lenni hasonló koppanás induláskor, vagy fékezéskor, aktívabb terepezés után. Én ilyenkor a kanyarstabilizátorra gyanakszom.
Na de meg is vannak az első sebesülések. Az egy dolog, hogy az egyenest úgy tudom tartani, hogy a kormány a rendestől kb 20 fokkal balra elfordulva, de azt hogy szedtem be, hogy ma reggel óta indulásnál és leállításnál van egy-egy nagy döndülés, valami súlyos fém dolog oda csapódik egy másiknak, és utána elhallgat. Menet közben meg semmi. Mi sérült nekem meg? Mondjuk a túrán az volt egy éles visszafordító kanyar ahol kicsit felült a gép és a fellépőn fordult meg...
Sztem elöbb próbálj ki egy Defit, menj néhány kört, ha tetszik, akkor lépj tovább a témában. A helyzet az, hogy ezt az autót terepre tervezték, minden ennek van alárendelve, ha nem akarsz terepezni, akkor könnyen bosszúság lehet a vége. Ergonómia nuku, kényelem nuku, van egy csomó olyan dolog, amitől falra lehet mászni (fűtés, hűtés, stb.). Eleve 2x váltó, 3xdifferenciálmű van a járgányban, az ezekhez kapcsolódó szerelvények is nagy számban találhatóak, ergo idönként kiköveteli az ápolgatást.
Biztos valakit rá tudsz dumálni itt a fórumon egy autozgatásra, akár terepen is, utána ha tetszik, akkor segítünk keresni járgány.
hát azt nem tudom. én 25 ért vettem. volt már egy discón. de nem kevés munka van benne! nem tudom 50 alatt megcsinálná e vki? de gyanitom nem. biztos elég az 5mm is de ezt igy csináták direkt egy erdőjáró discóra.
Nem szentségtörés, csak akkor meg minek? Nem terepjárónak ez egy nehezen vezethető, kényelmetlen traktor.
Máskülönben, persze, vegyél, ha akarsz. Vegyél kétliteres benzinest. Aztán majd eszedbe jut, hogy mégiscsak ki kéne menni vele terepre, mert ez elvégre egy TEREPJÁRÓ, vagy nem?...
DEhogy harapom, csak segítek azzal, hogy ennél kevés rosszabb választás létezik a piacon. :)
Nem szentségtörés, dehogy - de ettől ez 2 literes benzines terep nélkül se fog 20 alatt fogyasztani -, de előbb-utóbb úgyis mész vele terepre, mert benne lesz az agyadban a furdalás, hogy "mégiscsak terepjáró, nézzük mán meg, hogy mit tud".
Hagyd a fenébe, idővel lekopik a többi is és szép fekete lesz mindenhol. Inkább az indexeket cseréld le fehérre, sárga izzóval, az többet dob rajt optikailag:)
Bemész egy rendesebb bótba, ahol színkód alapján kevernek neked rendes, edzős autófestéket. Kevesebbe fog kerülni, bár nagyon kis mennyiséget nem igazán kevernek, mert akkor könnyebben elmehet a szín valamerre.
A kétliteres benzinest kizárólag az olaszoknak rakták a defikbe, azok is csak rendőrautónak használták, és ki tudja, melyik polcról halászták elő az angolok ezt a motort.
Alkatrészt a büdös életben nem találsz hozzá, és a 2 liter sornégy benzin a defihez kevesebb, mint egy harmatos lepkefing. Nagyjából többet fog enni, mint egy V8, és akkor se fog menni semennyire. Hála istennek a non-stop túlterheléstől hamar meg fog főni, és akkor belerakhatsz egy V8-at, vagy egy 300Tdi-t.
De egyébként akkor se vennék ilyen motoros defit, ha egy hétig ütnének változatos tárgyakkal.
Kiüregeltem az autót. Hosszas töprengés után maradtam a már bevált hengerolaj+benzin keveréknél.
Úgy tűnik működik a dolog. Még a két hátsó ajtó ,maradt.. Viszont maradt a szerből, és a pisztoly is itt van még, úgyhogy 1 autót le tudunk még üregelni. De el kell jönni ide mert kölcsön szerszámot sohasem adok kölcsön se. Cím Dunakeszi.