Ráájöttem hogyan lehetne zónáztatni a Szentendrei HÉV-et. A lényeg, hogy reggel csak befelé, délután csak kifelé lenne zónázás. A menetrend úgy alakulna ki, hogy Békásról elindul 00-kor batyi felé a "személy".
04-kor követné a Szentendrei Zónázó. Aquincum és Kaszásdülő között a 3-ik vágányon menne a személy, a zónázó a 2-ikon megelőzné (a menetrend úgy lenne kialakítva hogy pont egyszerre érjenek Kaszásdülő elé). Majd ha minden jólmegy akkor a következő vonatot már a Margit hídnál érné utol, viszont, mivel a zónázó is megállna ott ezért nem lenne különösebb probléma.
Délután hasonló lenne a helyet annyival, hogy a kifelé menő vonatok a mostani kifeléjövő és a középső vágányt használnák (a NEMZÓNÁZÓ menne kitérőbe) a befelé jövő meg használná a 3-ikat. Hogy jobb legyen a dolog nem ártana Kaszás után az útátjáró után egy enyhe ívvel összekötni a 2-3-ik vágányokat befeléjövet elősegítése céljából. Ugyanis ha picit késik a zónázó akkor legalább a személy meg bírna állni Kaszáson, és mégsem a pusztában várná meg amíg beelőzi a zónázós...
Érdekes történetet hallottam. Utaspanasz érkezett a Békávéhoz, azal, hogy valami megszúrta az illető hátsófelét az ülésen, és kiderült, hogy műanyagforgács volt nem kis mennyiségben az ülésen :)
T. Werk 25. Nagyon érdekes a felvetésed-dicsérendő. Kérem szépen egy újjabb "film kocka". Lassan-de biztosan ki fog alakúlni egy kép. Ezt a munka kört inkább szeretetből csinálják és a szükség törvény alapján kérik a vezetőktől- hogy azért a
mc-donald-os kölyök hagyne már röhögjön ki a bérével. A villamos vezető
esete a párhónapos ... A lényeg, hogy a HÉV J.V.-ők tudják csak igazán: MIÉRT...?
T. Cablecar! Ha hagyok támadási felületet-neked szólok elsőnek. Hogy ki az "MI"?
Akik szeretik a HÉV-et. Csak egy példa: /nem sértésként/ Nem csak abból áll ez a szeretet, hogy le fényképezek egy MIX/A /801-est/, hogy milyen szép a festése. Bárcsak ez lenne a fórumon a főszerep, mert tényleg egy csoda a 21. sz.-ban. Csak
vannak ennél sokkal szomorubb tények-melyek súlyos hibák vezérlik szinlelt falakkal
védve. S még sorolhatnám...Egyébként én is fáradt vagyok most és ha tovább írnék,
akkor megkérdezném -hogy "KITŐL" TÜNDÖKŐL EZ AZ ÖSSZETARTÁST NEM TÜRŐMAGATARTÁS. Még egy utolsó mondat erejéig: Némelyik járművezetőnek vezetni is kell ezt a "CSODÁT", nem csak fényképezni-hogy bizony milyen elavúlt. A többit máskor...
Ma láttam a filmmúzeumon egy régi békávés filmet, aminek az apropója a KN járművek voltak. Így mondták, hogy KN. Nem mondták ki, hogy kalaúz nélküli, nehogy rájöjjön a lakosság, hogy eltüntek a klajzik :-D. De nemis ez az érdekes, hanem.... Mutatták amint éppen egy MIX-es áll be Boráros térre, a klasszikus festésű, fehér, zöld csíkkal. Persze a film fekete-fehér volt. :)
Ugyanis a matricán kivül már semmi sem árulkodik arról, hogy az a jármű, ill. viszonylat kiemelten kezelt lenne. Pl. a legnagyobb vívvány, hogy a járműveket naponta kétszer takarítják (ezen még Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Szabolcs Volánja is hasát fogja a röhögéstől, mert náluk minden, ill. minden második kanyarban takarítanak).
Ugyanis a BKV ZRt. által bérelt munkaerő eltölti a tartózkodóban a munkaidejét, de hogy seprűt-rongyot fogna... az utóbbi időkben nem jellemző.
Természetesen papíron elvégzi a feladatát.
Olvassa (és írja is) ezt a fórumot egy néhány Üzemvezető Úr is, köztük olyan is, aki egyáltalán nem alkalmaz járműtakarító személyzetet. Úgyhogy el lehet gondolkodni ezen is egy picit...
Nomeg a menetirányt jelző táblácska a csepeli vonalon fixen rögzített; ha a HÉV eleje Boráros térre megy, akkor a hátulja Csepel felé <- ez az extra szolgáltatás! :)
Amig sok ember a munkanélküliség elöl a békávéhoz tud menekülni más választása nem lévén, addig sosem lesznek normális fizetések. Mára sok diplomás kénytelen járművezetőként dolgozni. A villamos is átjáróház. Két év múlva amikor lejár a szerződés, elmennek. Ez is oka, hogy nem tud egy erős munkás-közösség kialakulni a járművezetők között. Ez a való világ. Itt és ma.