Igen, csak a csomó pontnál használok 1.5-ös galvanizáltat! Belül letakarítottam a rozsdát, majd arra buda primer, megy, és a felcsiszolt hajlított lemezeimre is azt fújok!
Nekem volt egy 1100w os einhell nagyon jó kis gép volt anno 15.ért vettem. Csak én csesztem el és kinyírtam. Ma 20 körül van. De szokott Skil is jó akcióba lenni ami jó pár autót kiszolgál ha vigyázol rá.
Sziasztok lenne egy kérdésem, hátha tud valaki valami okosságot!
Fényező műhelyben ahol dolgozom Mipa HS lakkot használunk legtöbbször. A fújás utáni polírozás mindig rám marad. Föl van csiszolva 2000-es el vizesen, utána a zöld 3M-es pasztával utána finommal van át nyomva. de ez olyan finomítás, hogy egy csepp paszta és kb 1 perc alatt végig szaladni rajta. Ennyit enged a cég! És utána mindig vissza mattul. Volt hogy ott állt az autó kb 1 hétig, és még utána is. A főnököm szerint sok pasztát használok ( hozzáteszem nem vagyok fényező de kb 10 éve csinálom, de főnököm sem az). Aki van fényező az is mondja hogy valami nem stimmel az anyagokkal. Az sem tetszik hogy 3 nap után is könnyen karcos lesz. A tiszta puha rongy is karcolja pedig rá sem nyomom. Már csak azért sem értem hogy csináltunk olyan régen, hogy BMW géptető, fekete, fölcsiszolva kézzel políroztuk és nem mattult vissza, pedig prevent tubusos pasztát és vattát használtunk, igaz hogy Standox lakk volt. Használ valaki ilyen lakkot? Mik a tapasztalatok?
Ahogy a Peti is írta; kívűlre nem kell semmiféle alapozás a kittelés előtt.
Belülre tökéletes a budaprimer de ahol csak lehet vágd ki a rozsdás részeket. Én ezekben a csodakencékben sosem hittem, szerintem butaság ilyen helyeken használni a rozsdaátalakítót mert nem alakít át semmit. A rozsda marad rozsda. :)
A munka végeztével, fényezés után ne felejtkezz meg egy alapos üregvédésről!!! Éveket tudsz rajta nyerni. ;)
Az új lemezre belülre kenheted a buda primert nyugodtan, tökéletes oda. a hegesztő kissé fröcsköl majd. (fuldoklik:)) kívülre semmilyen festéket ne fess. csiszold át pl 180-nal , zsírtalanítsd le(pl féktisztítóval) azután gitteld, füllerezd, színezd.
Neki láttam végre a küszöbnek! Meghajlítottam hozzá a külső és belső lemezeket, teszek pár fotót. Az az elképzelésem, hogy lefújom rozsda átalakítóval,sajnos az általad írt márka, nálunk nem kapható. A hegesztendő felületeket cink spray-vel fújom, a többi részt duna primerrel alapozom. Az alapozóra felvihető, a javítótapasz, vagy csak közvetlenül fémre?
Rendben nem költök ügyvédre,viszont nem mondhatod mert kérdeztem hogy van-e itt köztünk olyan lakatos aki Újszilvás,Tápiószele környékéről aki alá nézne felmérni mennyi az annyi :)
Az hogy pontos konkrét típusismeret és/vagy fényező nélkül vagy lakatos nélkül mentél autót venni... az sajnos már történelem. ezen a csoda totálkáron az szajkózzák, hogy csatlakozz márkaklubokhoz, ahol alaposan felvilágosítanak, hogy mit hogyan és hol kell nézni ahhoz, hogy minimalizáljuk a későbbi költéseket.
Szerintem ezt le kell nyelni, van ilyen. Lehet, hogy az eladó sem tudta (ha laikus, akkor pláne) és Te sem nézted meg rendesen. Az mindegy, hogy azért, mert nem volt rá lehetőség, vagy azért, mert messziről mentél. Ezzel szerintem vállaltad a kockázatot.
Ha ettől függetlenül jó az autó, akkor meg kell korrektül csináltatni és örülni kell neki. Gondolj arra, hogy rozsdamenteset vagy csak sokkal drágábban, vagy már lakatoltan kaptál volna. Akkor meg szerintem jobb, ha az ember maga csináltatja meg.
Rendben,de akkor a karosszériás miért mondta hogy:"Egy év távlatában nem biztos, bár ennyi idő alatt nem „készül” ekkora lyuk. Érdemes visszamenni, egyezkedni, ha nem sikerül, ügyvédet kell megkérdezni!"
hasznalt auto. Ha nem kereskedorol van szo, akkor ne szorakozzunk mar egymassal. megtekintett allapotban vetted, ha nem bizol magadban akkor allapotfelmeresre kell vinni egy megbizhato emberhez
Szerintem az itt rendszeresen meggorduló fényezők 90%a profi és ők inkább drágább és többlépcsős anyagokat használnak.
Szerintem menj be egy autófestékeket forgalmazó szakboltba és ott fognak neked grammra kimérni és nem kell nagyobb kiszerelést megvenni. Van több lépcső a paszták között, dúrvább, finomabb és egész finom a fényesítéshez.
Ott fognak neked ajánlani hozzá való szivacsot is.
De egy autóért szerintem nem éri meg gépet se venni, 4-5000 körül tudsz bérelni egy napra. 20-25000 körül meg meg is csinálják nektek kompletten ecsetjavítva az egész autót.
kezdő vagyok saját és a fiam autóját políroznám. A praktikeres expert 1400w-os géppel kapcsolatban tapasztalat? Vannak mélyebb lakkarcok is.Gondolom így egy durva és egy finom polírozás is kell meg a waxolás. Ajáljatok már valamilyen olcsóbb pasztát meg hozzá való korongokat.