Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bubciw123 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13262

Kösz a gyors választ!
Jó ötlet ez a réz cső!
Ez a kis átmérőjű nyílás- ha jól sejtem- még számottevően nem csökkenti az elősűrítést, ugye?
Én egy kis csap (pl. vízleeresztő) beépítésén gondolkodtam,hogy ne kelljen mindig a leeresztő csavart "piszkálni".

Egyébként menet közben nincs is gond vele, haloványan dolgozik is ki a kipufogón olajat.
Félek,hogy inkább álló motornál szivároghat le a magasabban lévő tartályból a pumpán keresztül az olaj.

 

kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13261

Az M-6 motorból is le kell engedni néha ,mert felgyülemlik benne ! Kifúrtam egy csavart és vékony réz csövet feltekertem és azon folyamatosan ki tudta dolgozni menet közben a motor a felesleges résolajat ! A feltekert csőben olyan 1-1,5mm volt csak a lyuk ,a feltekerés azért kellett hogy mindig legyen olaj benne másként nehéz lenne az indítása !

Előzmény: bubciw123 (13260)
bubciw123 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13260

Üdv Mindenkinek!

2 ütemű diesel motorral kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.

Van egy Austro Rapid gyártmányú egytengelyesünk, Sthil 135 motorral (1 hengeres, 9 LE).
A tavasszal (hosszú vajúdás után) lett kész a motorfelújítás (fúrás,új dugó, gyűrűk stb.),
amivel nincs is gond, szépen indul kurblival.

A kérdés: normális állapot-e, hogy a forgattyúsházból minden egyes hidegindítás előtt le kell engedni
az olajat (erre már a szerelő figyelmeztetett)?

Nekem ez azért furcsa, mert még kopott motorral (sokszor alig tudtuk elindítani) sem kellett ezzel évekig foglalkozni,
csak a "halála" előtt fordult elő ritkán, hogy a sok olajat égetve pörgött ezerrel.

Arra gyanítok, hogy esetleg az olajpumpa kopása miatt folyhat le (vagy nem jut vissza a tartályba) a sok olaj!?

A pumpa nem volt felújítva.

(Egyébként az adattábla nyárra (ha jól írom) SAE 40, télre SAE 20-as olajat ír, szerintem a 20W-50-es nem lehet túl híg bele.)

Lki1 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13259
Szerintem a 14B adagolóját is arról mintázták.
Majd ráfigyelek!
Előzmény: kavicsos64 (13258)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13258

Elég egyedi a Bosch szerintem nem nagyon van más esetleg az után gyártott ,de szerintem nem olyan nagy összeg lehet !

Előzmény: Lki1 (13257)
Lki1 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13257
Uraim,
A Hatz E79-es motor adagolójába minek a fejszelepe passzol? Illetve repedt az a darab is, ami befogja a fejszelepet, és rácsavarozzuk a magasnyomású csövet.
Az a tipikus Bosch adagoló.
Köszönöm
triplaharom Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13256

Szevasz Béci !

Jövő vasárnap mini találkát szervezünk a szabadkai piacon, 11-kor leszünk az ócskapiac melletti világító toronynál. CBX Béla, Kamutka és én, talán még Röszkéről is jönnek Kormiék.

Előzmény: bbeci (13255)
bbeci Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13255

Üdv Mindenkinek!

Látom nagy gondot okoz a két ütemű dieselmotor másnak is nem csak nekem:-)Nálunk a múzeumban van vagy 3-4 gép ilyen vagy hasonló dieselmotorral de csak egy üzemképes.Az pedig pont ilyen Sachs motorral van szerelve.Eddigi tapasztalataimból kiindulva,80%ban a kompresszió a probléma a kis köbcentijű 2T dieseleknél.Normál esetben becsavarod az inditószivart ha lehet foszforba mártott szivart kell használni,kihúzni a dúsító kart miután max.gázra van állitva és a motor indulni fog.Nekem egy Holder B 12 volt az első kalandom és hasonlót produkált.Mindene át lett nézve,adagoló,porlasztó,de miután beindult és felpörgött leis állt nyomban.És ezt akárhányszor meg lehetett prübálni mindig igy végződött.A kompressziómérés után nyilvánvaló volt a dolog mert még 10-es értéket sem tudtam mérni.Másik motor egy TWN Lanz kistraktorban volt,az meg életjelet sem adott.Különben mikor inditódik a motor,érezni hogy mennyire könnyen forgatja át az inditómotor.De a legegyszerűbb egy kompressziómérés és utána az ember tudja magát mihez tartani.Egyébként a sachs motornál nálunk az volt az elsődleges probléma hogy az adagolóemelő görgő teljesen tropára ment és nem volt befecskendezés,illetve minimális.Ezért adták el a traktort is.

A youtube-on a Traktor Hummel Dt54 start cimű video,ott látszik hogy indul a Sachs diesel.

 

 

 

Előzmény: kuti zsolti (13253)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13254

Hívd fel a taszári Kacsógépet, hogy tudna-e olyan szerelőt ajánlani, akivel együtt szoktak dolgozni. Ha vállas a henger, akkor egy fúrást, és új dugót nem fogsz tudni kikerülni. (vagy új hüvely-dugó garnitúrát, ha hüvelyes) Ebben meg Kacsóék az illetékesek a környéken.

Előzmény: kuti zsolti (13253)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13253

Az indítása is érdekes a youtobe-n( Holder ED2 starten) írd be és megnézheted.

kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13252

Ja és hogy ne írjak hülyeségeket mert ügye én nem vagyok szerelő csak szerelőt keresek köztetek ,ha be írjátok a keresőbe hogy Sachs Diesel D 500 W ReperaturHandbuch akkor itt mindent meg tudtok nézni mert ez a gépkönyve de sajnos csak németü,l de jók a rajzok.

kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13251

Amúgy ha visszanézitek a képen a kipufogó fölött van egy kis kallantyú azt kell kicsavarni és abba dugom bele a gyutacsot.

kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13250

Félre értés ne essék nekem van ilyen gyutacsom még de az a gebasz hogy sokszor be se gyújtsa a gyutacsot ,de próbáltam már úgy is, hogy meg gyújtottam és aztán raktam bele de semmi.A második szerelőm azt mondta ,hogy gázpörzsölővel fel melegítette, úgy be indult, de mindjárt le is állította, mert nem volt rajta a hűtője aztán megint próbálta elíndítani pörzsölő nélkül de hiába.Aztán még úgy is próbáltam hogy lemásolva a kurblit csináltattam fúrószárat rá hogy mivel a fúró jobban megforgatja mint én kézzel hátha, de semmi csak kis füst de pöfögés semmi.

Előzmény: kavicsos64 (13242)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13249

Nem szoktam túl bonyolítani, azért szoktam 9 voltos gyertyát használni és mellé egy ellenörző izzó szálat, meg egy nyomógombot és kész is az egész !

Előzmény: gesszti (13247)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13248

gyújtásautomatikát izzításautomatikát akartam írni.

Előzmény: gesszti (13247)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13247

1 ilyen patronos gyertya kb. 20A-t vesz fel 12V-on. Ezzel tudsz számolni. Vannak 30-50A-es relék, amiket lehet gombokért szerezni bontóból. Akár minden gyertyához rakhatsz egyet. Vezérlőszálat összekötöd, kis nyomógomb a műszerfalra, és kész is. Ha nagyon spécire akarod megcsinálni, akkor bontóban nézz egy gyújtásautomatikát. 2-5000 Ft-ért ez is vehető, és akkor még relézni se kell, csak bedrótozni. Ennek van visszajelzőlámpa kimenete is, amit a műszerfalra tudsz tenni, és akkor nem kell számolni a Rudolf diesel emlékperc alatt.

Előzmény: kavicsos64 (13246)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13246

Én a kukából kukáztam mindig az is jó még a mai napig is az van benne ! A zetorhoz kéne valami központi izzítást szerkeszteni ,csak drága a lamellás izzító lap ! Valami trükkös megoldás jó lenne !

Előzmény: gesszti (13245)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13245

Pl. renault 1.9D motorokba való gyertya ~1500 Ft. Nem drága. Bírja azt is, ha fél percig, vagy egy percig is rajta marad az akksi.

Előzmény: kavicsos64 (13241)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13244

Mennyire nincs kompresszió? Mérni kellene. Jó kompresszió nélkül bármit csinálhatsz vele, nem fog menni.

Bele való porlasztócsúcs van benne? Megfelelően porlaszt? (porlasztás finomsága, és porlasztási kúp szöge is fontos)

Porlasztás kezdetének az idejét kellene meghatározni.

 

Autós boltban keress egy olcsó, utánizzításra képes 11-12 V-os izzítógyertyát. Ehhez készíttess egy közdarabot, amivel be tudod építeni a patron helyére. Egy próbát megérne, hogy izzítással elindul-e.

 

Ha tényleg válla van a hengernek, akkor Siófoktól nincs messze Taszár. Vidd el a hengert és a dugót a Kacsó géphez, és újíttasd fel.

Előzmény: kuti zsolti (13240)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13243

Nincs valaki a közelében aki tudna segíteni neki ? Legalább az alapvető dolgokat megnézni neki !

Előzmény: kuti zsolti (13239)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13242

Átmenetileg a papirzsebkendőből szorosan tekert izzítót is ki próbálhatod ,jó szorosan feltekered a hosszát kicsit rövidebre vágod meggyújtod ,kicsit lángolni hagyod ,majd elfújod a lángot és fújással felizzítod és amikor izzik akkor betekered és indítasz !

Előzmény: kuti zsolti (13240)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13241

A tzk is olyan volt, én kicseréltem egy 9 voltos izzitó gyertyára és már ment is mint a karikacsapás ! Nem fontos újnak lennie ,az autó szerelő műhelyekben általában mindig van a kukában ilyesmi, a lényeg a 9-12 voltos izzó kúpos gyertya legyen

Előzmény: kuti zsolti (13240)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13240

A gyujtása egy gyutacs aminek a végén foszfor vagy valami ilyesmi van és ez robbantja be a gázolajat.

Az indítás kurblival történik.De azt mondják ha jó a kompresszió gyutacs sem kell!

 

Előzmény: gesszti (13222)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13239

Szia!

Siójuton van a trakesz Siófoktól 10Km-re!

Előzmény: kavicsos64 (13226)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13238

Értem !

Előzmény: gesszti (13236)
gesszti Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13237

...mégpedig úgy fúj kevesebbet, hogy rövidebb ideig. Az adagolóelem mindig ugyanannyi utat tesz meg, viszont kis gáznál sokkal rövidebb úton van zárva. Nagy gáznál hosszabb úton. Mivel a sebessége mindig ugyanannyi, így a rövidebb úthoz rövidebb idő tartozik. Csak a befecskendezés kezdete fix. Legalábbis alap esetben.

Előzmény: kavicsos64 (13235)
gesszti Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13236

Ott egyszer kiórázom vagy furaton, vagy leveszem a hf-et, aztán megjelölöm a lendkereket. Többször nincs vele gond.

Előzmény: kavicsos64 (13234)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13235

Na na ! Eszt nem tudom honnan vetted !! Nem a gyújtás mindig ugyanott van ,csak a gázolaj adagja változik !! DE ugyan addig fújja ,csak kevesebbet !

Előzmény: gesszti (13233)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13234

És amin nincs semmi ? Ott mit nézel ? Ott is be kéne állítani !

Előzmény: gesszti (13232)
gesszti Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13233

Csak az elejét szoktam nézni, hiszen a befecskendezés vége a gázkar állásától függ.

Előzmény: kavicsos64 (13231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!