Kösz a gyors választ! Jó ötlet ez a réz cső! Ez a kis átmérőjű nyílás- ha jól sejtem- még számottevően nem csökkenti az elősűrítést, ugye? Én egy kis csap (pl. vízleeresztő) beépítésén gondolkodtam,hogy ne kelljen mindig a leeresztő csavart "piszkálni".
Egyébként menet közben nincs is gond vele, haloványan dolgozik is ki a kipufogón olajat. Félek,hogy inkább álló motornál szivároghat le a magasabban lévő tartályból a pumpán keresztül az olaj.
Az M-6 motorból is le kell engedni néha ,mert felgyülemlik benne ! Kifúrtam egy csavart és vékony réz csövet feltekertem és azon folyamatosan ki tudta dolgozni menet közben a motor a felesleges résolajat ! A feltekert csőben olyan 1-1,5mm volt csak a lyuk ,a feltekerés azért kellett hogy mindig legyen olaj benne másként nehéz lenne az indítása !
2 ütemű diesel motorral kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Van egy Austro Rapid gyártmányú egytengelyesünk, Sthil 135 motorral (1 hengeres, 9 LE). A tavasszal (hosszú vajúdás után) lett kész a motorfelújítás (fúrás,új dugó, gyűrűk stb.), amivel nincs is gond, szépen indul kurblival.
A kérdés: normális állapot-e, hogy a forgattyúsházból minden egyes hidegindítás előtt le kell engedni az olajat (erre már a szerelő figyelmeztetett)?
Nekem ez azért furcsa, mert még kopott motorral (sokszor alig tudtuk elindítani) sem kellett ezzel évekig foglalkozni, csak a "halála" előtt fordult elő ritkán, hogy a sok olajat égetve pörgött ezerrel.
Arra gyanítok, hogy esetleg az olajpumpa kopása miatt folyhat le (vagy nem jut vissza a tartályba) a sok olaj!?
A pumpa nem volt felújítva.
(Egyébként az adattábla nyárra (ha jól írom) SAE 40, télre SAE 20-as olajat ír, szerintem a 20W-50-es nem lehet túl híg bele.)
Uraim,
A Hatz E79-es motor adagolójába minek a fejszelepe passzol? Illetve repedt az a darab is, ami befogja a fejszelepet, és rácsavarozzuk a magasnyomású csövet.
Az a tipikus Bosch adagoló.
Köszönöm
Jövő vasárnap mini találkát szervezünk a szabadkai piacon, 11-kor leszünk az ócskapiac melletti világító toronynál. CBX Béla, Kamutka és én, talán még Röszkéről is jönnek Kormiék.
Látom nagy gondot okoz a két ütemű dieselmotor másnak is nem csak nekem:-)Nálunk a múzeumban van vagy 3-4 gép ilyen vagy hasonló dieselmotorral de csak egy üzemképes.Az pedig pont ilyen Sachs motorral van szerelve.Eddigi tapasztalataimból kiindulva,80%ban a kompresszió a probléma a kis köbcentijű 2T dieseleknél.Normál esetben becsavarod az inditószivart ha lehet foszforba mártott szivart kell használni,kihúzni a dúsító kart miután max.gázra van állitva és a motor indulni fog.Nekem egy Holder B 12 volt az első kalandom és hasonlót produkált.Mindene át lett nézve,adagoló,porlasztó,de miután beindult és felpörgött leis állt nyomban.És ezt akárhányszor meg lehetett prübálni mindig igy végződött.A kompressziómérés után nyilvánvaló volt a dolog mert még 10-es értéket sem tudtam mérni.Másik motor egy TWN Lanz kistraktorban volt,az meg életjelet sem adott.Különben mikor inditódik a motor,érezni hogy mennyire könnyen forgatja át az inditómotor.De a legegyszerűbb egy kompressziómérés és utána az ember tudja magát mihez tartani.Egyébként a sachs motornál nálunk az volt az elsődleges probléma hogy az adagolóemelő görgő teljesen tropára ment és nem volt befecskendezés,illetve minimális.Ezért adták el a traktort is.
A youtube-on a Traktor Hummel Dt54 start cimű video,ott látszik hogy indul a Sachs diesel.
Hívd fel a taszári Kacsógépet, hogy tudna-e olyan szerelőt ajánlani, akivel együtt szoktak dolgozni. Ha vállas a henger, akkor egy fúrást, és új dugót nem fogsz tudni kikerülni. (vagy új hüvely-dugó garnitúrát, ha hüvelyes) Ebben meg Kacsóék az illetékesek a környéken.
Ja és hogy ne írjak hülyeségeket mert ügye én nem vagyok szerelő csak szerelőt keresek köztetek ,ha be írjátok a keresőbe hogy Sachs Diesel D 500 W ReperaturHandbuch akkor itt mindent meg tudtok nézni mert ez a gépkönyve de sajnos csak németü,l de jók a rajzok.
Félre értés ne essék nekem van ilyen gyutacsom még de az a gebasz hogy sokszor be se gyújtsa a gyutacsot ,de próbáltam már úgy is, hogy meg gyújtottam és aztán raktam bele de semmi.A második szerelőm azt mondta ,hogy gázpörzsölővel fel melegítette, úgy be indult, de mindjárt le is állította, mert nem volt rajta a hűtője aztán megint próbálta elíndítani pörzsölő nélkül de hiába.Aztán még úgy is próbáltam hogy lemásolva a kurblit csináltattam fúrószárat rá hogy mivel a fúró jobban megforgatja mint én kézzel hátha, de semmi csak kis füst de pöfögés semmi.
1 ilyen patronos gyertya kb. 20A-t vesz fel 12V-on. Ezzel tudsz számolni. Vannak 30-50A-es relék, amiket lehet gombokért szerezni bontóból. Akár minden gyertyához rakhatsz egyet. Vezérlőszálat összekötöd, kis nyomógomb a műszerfalra, és kész is. Ha nagyon spécire akarod megcsinálni, akkor bontóban nézz egy gyújtásautomatikát. 2-5000 Ft-ért ez is vehető, és akkor még relézni se kell, csak bedrótozni. Ennek van visszajelzőlámpa kimenete is, amit a műszerfalra tudsz tenni, és akkor nem kell számolni a Rudolf diesel emlékperc alatt.
Én a kukából kukáztam mindig az is jó még a mai napig is az van benne ! A zetorhoz kéne valami központi izzítást szerkeszteni ,csak drága a lamellás izzító lap ! Valami trükkös megoldás jó lenne !
Mennyire nincs kompresszió? Mérni kellene. Jó kompresszió nélkül bármit csinálhatsz vele, nem fog menni.
Bele való porlasztócsúcs van benne? Megfelelően porlaszt? (porlasztás finomsága, és porlasztási kúp szöge is fontos)
Porlasztás kezdetének az idejét kellene meghatározni.
Autós boltban keress egy olcsó, utánizzításra képes 11-12 V-os izzítógyertyát. Ehhez készíttess egy közdarabot, amivel be tudod építeni a patron helyére. Egy próbát megérne, hogy izzítással elindul-e.
Ha tényleg válla van a hengernek, akkor Siófoktól nincs messze Taszár. Vidd el a hengert és a dugót a Kacsó géphez, és újíttasd fel.
Átmenetileg a papirzsebkendőből szorosan tekert izzítót is ki próbálhatod ,jó szorosan feltekered a hosszát kicsit rövidebre vágod meggyújtod ,kicsit lángolni hagyod ,majd elfújod a lángot és fújással felizzítod és amikor izzik akkor betekered és indítasz !
A tzk is olyan volt, én kicseréltem egy 9 voltos izzitó gyertyára és már ment is mint a karikacsapás ! Nem fontos újnak lennie ,az autó szerelő műhelyekben általában mindig van a kukában ilyesmi, a lényeg a 9-12 voltos izzó kúpos gyertya legyen
...mégpedig úgy fúj kevesebbet, hogy rövidebb ideig. Az adagolóelem mindig ugyanannyi utat tesz meg, viszont kis gáznál sokkal rövidebb úton van zárva. Nagy gáznál hosszabb úton. Mivel a sebessége mindig ugyanannyi, így a rövidebb úthoz rövidebb idő tartozik. Csak a befecskendezés kezdete fix. Legalábbis alap esetben.