Én nem javaslom a takaróponyvát az újabb sátrak fölé, rá helyezni, hogy ne ázzon át! A külső anyag vizszigetelő hatása annál jobb minél egyenletesebben fekszik az anyag (így lesz tökéletes a felületi feszültsége - értsd lepergeti a vizet), másrészt sem bellűről sem kívülről ne érjen hozzá, feküdjön fel rá semmi!
Egybevarott sátoraljnál érdemes a varrásnak jól kifeszítve lennie, mert ha megvan gyűrődve és megül a víz benn ott bizony be fog ázni.
Általában nem javalom (szintén saját tapasztalat) 2000mm alatti vízállóságú sátorral nagyobb campingezésre menni.
Amit fontosnak tartok az a sátoralátét, sok bosszúságtól kíméli meg a delikvenst és valóban védi a sátor alját, viszont érdemes 4-5 cm-rel a sátor széle alá behúzni, nehogy a lefolyó vizet bevezesse alánk.
Amivel vigyázni kell az a sátor nem megfelelő rögzítése értsétek nagyon sokan túl feszesre mások ugyanakkor túl lazára hagyják a zsinórokat ami vihar esetén szintén nem jó! (éppen "pengjen" mint a gitárhúr akkor jó)
Nagyobb vihar esetén akkor kell izgulni, ha nagy szél van, az esőtől vagy villámtól nem kell aggódni. A Kempingek többsége szélvédett helyen van, de azért érdemes odafigyelni a helyválasztásra nagyon öreg fa alá, vagy lapályba véletlen sem szabad sátrat verni, és nem baj ha minimálisat is, de lejt valamerre a terep!
És egy utolsó igen vicces dolog: ha hallod, hogy dörög az ég érdemes előtte a családot elvinni pisilni, mert tuti, hogy a felhőszakadás közepén jön rá a gyerekre a kakilhatnék, vagy pisilhetnék! :)
Megjött az új hálózsákunk, csak ajánlani tudom, kiváló minőség, egyszál gatyában alvás :)
Kerekesszék: OLaszo.-ban motoroztunk, valamelyik hágón. Honda Gold Wing, férfi vezeti, mögötte a neje, a mögött a kerekesszék az asszonynak. Leállnak, apa leszáll, kerekest leveszi, kinyitja, anyát leemeli a mociról, bele a székbe és tolja. A nő teljes mozgásképtelen volt! És így motoroztak!!!
Köszi, tudom, a Fehovára is így vettünk. Mindig ide pillantottam, de semmi mozgás nem volt. Pár napig nem néztem ide és lemaradtam a potya jegyekről :-). Ewan
Mi úgy néz ki el fogunk férni az autóban tetőboxxal és valószínűleg a két kis sátorral is. Valamint kevesebb idő alatt felállítható, mint a nagy sátor ez a sátras utánfutó, de ennyi km-en ezt sem érdemes cibálnunk magunk után, még ha csak kb 1 liter a fogyi növekedés. Biciklit nem fogunk vinni, idő nem lesz rá.
Kezdem úgy érezni, mintha egy nagy 2 hetes rohanást tervezgetnék. Igaz ennyi km-et ennyi idő alatt csak így lehet vállalni. Hm... sok a km, kevés az idő...
Csak sátor lesz ebből, két kicsi, egy nagy a biztonság kedvéért, esetleg két napi egyhelyben alváshoz.
Köszi a jótanácsot! Az öt bringaszállítóból három Thule, csak már nem mai gyerekek. Az utánfutón több rögzítési pont is van, ahova egyesével, vagy összességében is rögzíthetem a bicikliket. Továbbá itt jobban szem előtt vannak, mint a tetőn. Szóval szerintem borzongatóbb látvány a tetőn a bringa, mint az utánfutón.
Fogyasztáshoz: 1200 Honda Jazz futó nélkül nyáron 5.5 liter, rogyásig pakolva + utánfutó motorral-csomaggal 6,5 liter 1500 km. átlagában, Ho. oda-vissza.
Mi is sűrűnn ellenőrizzük,80-100 km-enként de a középső visszapillantóbol jól látszanak .De gondolkodom a két ""drótszamár "" vátát mereven ősszecsavarozni
""Mennyi idő a felállítása ""Ha az előteret nem állítjátok fel, két főnek ( ha van rutin ) 5-10 perc Mi a nagy sátrunkat azért cseréltük le mert,időröl időre szaporodtak a cuccaink és már nem fértünk a kocsiban.Most a kocsi is meg az utánfutó is telivan .
"""Lebontás """A négy láb kiszedése után csak összehajtjuk .
Előtér nélkül Fekhely Laticel nélkül Ide lehet pakolni
Bocsánat, csak látom a bringaszállítót és borzongok: nekem régebben esetem volt, elengedett az egyikben a csavar és menet közben lekonyult a bringa a tetőről... azóta csak Thule van.
Mindenképpen naponta, megállásonként ellenőrizzétek! És valami megoldással lehet, biztosítani kell a csavarok kirázódását !!!
az utánfutóhoz nem értek, viszont ilyen sátram van. Szerintem ez arra jó, hogy legalább 3 nap ugyanott szállj meg vele. Naponta flállítani-elcsomagolni macerás, és időigényes. És fennáll az a probléma is, amit említettél: ha nincs idő megszáradnia, vizesen kell elpakolni.
Arra nem gondoltatok, hogy visztek két kis sátrat? Cucc a kocsiban elfér, néha kempingbe is bemehettek, mert olcsó, gyorsan össze lehet kapni vagy felállítani, és helyet se foglal.
Mi pont most gondolkodunk, hogy nyári sátras utazáshoz a nagy családi mellé viszünk két kis sátrat, s ha valahova csak 1-2 éjszakára ruccanunk ki, akkor ki sem nyitjuk a nagyot.
Mennyi idő a felállítása és a lebontása? Gondolom a kocsi menetteljesítményét, fogyasztását nem nagyon befolyásolja. Milyen előnyei vannak véleményed szerint egy nagy sátorhoz (http://www.decathlon.co.hu/HU/t4-2-xl-air-sator-170523304/)viszonyítva?
A beszámolót megígérhetem!!! Augusztus első két hetében tudunk menni. Szerintem éjjel kb 5 fok, nappal pedig 20 fok körül lehet akkor ott északon a hőmérséklet. Én igazából az ottani sátrazásban attól tartok, hogy ahová felverjük sátrunkat nedves lesz a klimatikus viszonyok miatt, ami azt eredményezi reggelre (éjjel a szellőző nyílásokat bezárva a hideg miatt), hogy a sátor belső oldalfalán fojdogál le a víz. Persze ezzen úgymond nem érintkezünk, de elcsomagolásnál és újbóli felállításnál ez mindvégig megmarad. Ha felállítva hagynánk, kiszáradna, de általában reggel indulnunk kell a napi kilométer teljesítéséhez. Lehet, hogy két kis sátrat is viszünk majd. Meglátjuk.
Nagyon jó állapotú példányokat lehet venni 100eFt-ért. Gyárilag gázrezsó telálható benne, a miénkben elektromos lesz. A legelső felállítás kb 35perc volt ha jól emléxem, ez talán faragható némi gyakorlás után :o)