Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Tudnátok abban segíteni, hogy egy gyengébb ( 0.9KW-os ) fűkaszához, milyen damilt érdemes venni? Gondolom azokhoz inkább 2.0mm környéki damilt érdemes maximum rárakni, az úgymond gyengébb teljesítmény miatt. Eddig kerek metszetűt használtam, de elgondolkoztam a váltáson, hogy milyen lehet egy 4 szögletű, 5 szögletű, esetleg más formájú damil.
Mondtam neki hogy vegyen egy tömítéskészletet a karbihoz,kitakarítom én neki,de mivel nem vagyok otthon,így inkább ott hagyta.
Mint valami titok úgy kezelik a szervizt itt Tatán,mert a Sthil márkabolt átvette,majd elviszik javítani(nem mondta meg hova) és ha kész ott a boltban lehet átvenni a gépet.
Bocsi,azt elfelejtettem írni,hogy ez egy régebbi modell,igaz hogy FS 130,de még a régi kétütemű változat.(hogy miért ua a számozást-jelölést adták,még a boltban is keverték)
Üdv!Amennyiben gyujtást és vezérmű fogaskereket cserélnek,akkor nem sok az a huszezer,kb anyagár.Az a dadogás lehet gyujtás hiba is,de nem jellemző,általában megnőtt szelephézag,illetve szelepfelkormolódás,és porlaszto hiba szokta okozni.Érdekes modon ezek a négymix motorok eléggé drasztikusan,szinte rángatásszerűen korlátozzák a teljes fordulatot,ez főleg terhelés nélkűl hallatszik igazán.Az inditási gond,ahogy irod,valoszinűleg benzinhiányra utal,szerintem inkább arra kéne keresgélni,nem a gyujtás+vezérkerék felé.Üza.rendszer átvizsgálás eredményesebb lenne talán,szerintem.Gyujtás modul inkább ugy hibásodik meg,hogy melegen leállitod,és nem akar indulni,majd lehűl,és indul.Igy kezdi,aztán ez csak erősödik,menet közben is leáll,aztán végűl soha nem ad szikrát.Általában,de persze ez nem szentirás.Elméletileg,ha egy szakszervizbe vitted,ott tudni kellene kezelni ezeket a bajokat.Az,hogy mennyire lehuzósak,vagy nem,azt igy nem tudom,ismerni kellene őket/ a szervizek többsége,nem csak a fürész-kasza szegmensben,másban is,márkától függetlenűl is,lehuzósnak mondható sajnos/,legalábbis szerintem.De ilyen az élet felénk,mindenki a lehuzásból él ,az államtól kezdve szépen lefelé.
FS 130-as kaszálás közben teljes gázon picit dadogott,de fél gázon levágta az a 50-100nm közepes füvet.
Eltörölgetés,az alu részén régebbről rászáradt zöld vízzel lemosása.
Ez után nem akart indulni.
Szikra van(gyertya takarítása),majd benzint a hengerbe cseppentés után be is röffent 1-2mp-re.
Levegőszűrő tiszta(új),így gondoltok dugulás lehet.
Szétszedni nem akartuk új tömítések nélkül.
Gazdája másnap bevitte és otthagyta a helyi Sthil márkakereskedés szervizébe
és ott gyújtótekercs vagy trafó (nem emlékszik mit mondtak hibára)és "fogaskerék" cserére 20e díjat mondtak.
A max gázon a dadogás lehet hogy a tekercs hibára utalt? Milyen fogaskerék lehet,mert a hajtással nem volt gond.Elképzelhető ez,vagy csak simán lenyúlják?
Marketing szempontból én is inkább a SOLO-t nyomnám. Ott azért vannak tradíciók, és a mai napig dolgoznak a profi kategóriában is helytálló gépei. Az Al-KO-t mára nagyon lepusztították. Sokkal több pénz és hosszabb idő lenne, amíg visszaszerezné a régi - akkor sem túl fényes hírnevét.
Én éppen az előbb jöttem be a garázsból, most végeztem egy régebbi szériás AL-KO láncfűrész felújításával. Néhány hetes korában megsütötték a motorját, azóta állt a sufniban. Mint egy új gép. Most már nincs besülve :-)
Szét kellett bontanom atomjaira és igen meglepődtem, hogy milyen komolyan, masszívan megépített motorja van. És a többi része sem marad el a mai, komolyabb márkáktól. Nem egy Straus minőség sem a műanyag elemeit, sem a kidolgozását tekintve. Rengeteg alkatrésze megegyezik a McCullogh gépekkel, az meg ugye a Husqvarna jóárasított zabigyereke.