Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.04 0 0 6508
Igen így történt.Szigetszentmiklós körül vhol.Az ok a nem megfelelő ívoltó kémény.Amit újonnan tesznek be a zárkapcsolókba simán felgyullad...De itt nem a BKV hibás.Az a cég aki a minőségét ellnőrizte szerintem a kéménynek.
Előzmény: rendezők (6507)
rendezők Creative Commons License 2006.02.04 0 0 6507

Hali!

 

02.02-án a 1740 körül a ráckevei vonalon kigyulladt valamelyik motorkocsin egy zárkapcsoló.(Ha igaz  a876-os). Tud valaki többet róla.

division by zero Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6506
"Nosztalgiajárműnek? Az még egy kicsit korai"
Mondjuk régi festéssel egyből izgalmasabb lenne!

Amúgy ilyen nagy szerelvényre nem igen lenne szükség nosztalgiaforgalomban, csak kivételes alkalmakkor.
Ami talán reális lenne, hogy nyári szezonban hétvégenként tenne az MVIII-as pár kört Batyi és a Szentendrei múzeum között, ahogy a Füstibe is nosztalgiavonattal lehet eljutni. Mert szépek a kiállított járművek, de az az igazi élmény, ha valamivel utazni is lehet.
Egy utasszállításra visszaalakított Tigris is jó attrakció lenne, én pl kisgyerekkorom óta vágyom arra, hogy egyszer Tigrisen utazhassak, szerintem sokan mások is vannak így ezzel :-)
Ezek talán megvalósíthatóak lennének. MI-II-III-VII-en való utazás az meglehetősen távoli jövő, remélem még megélem...
Előzmény: Zolcsi67 (6500)
division by zero Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6505
"2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal."
Pedig 2001.05.12-én ott volt, rajtam kívül NZA és BGy is tanú rá :-) Jól meg is lepődtünk, amikor ott találtuk! Gondolom akkor valami kisebb szépítgetés lehetett, végül is az pont félidöben volt 1996 és 2006 között.

"Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog."
Ok válasszuk szét. Az világos, hogy a forgalomképesség rengetegbe kerülne. Én azt értem üzemképesség alatt, hogy benne van minden alkatrész, és képes önerejéből megmozdulni. Pl pár éve még ilyen volt a Szellem, amikor itt voltak az amerikai villamosbarátok, akkor önerejéből kiállt a kocsiszín elé.
Előzmény: Törölt nick (6499)
Ep128 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6504
Azt lenne még esetleg érdekes tudni,mikor mozgott önerőből utoljára. Azt értem, hogy kb. 10 éve nincs forgalomban, de utána bizti volt még párszor feszültség alatt... :-) De ha 10 éve még "ez" sem, akkor talán jobbanérthető,miért nemvolt fenn a szedő most... :-) Bár szerintem addig lenne érdemes foglalkozni a (bármilyen mértékű) felélesztésével, amíg "mindennapos" az ilyen jármű pl. Csepelen. Ha egyébként is eltűnnek "ezek", már sokkal-sokkal macerásabb lesz életet lehelni bele ismét. Az, hogy elzavarják "állapot felmérésre" (pl. Csepelre, vagy Ráckevére) még nem 10 milliós nagyságrendű kiadás, és "képben lennénk", mit kellene tenni vele. Minnél tovább áll, annál reménytelenebb, hogy valaha menni fog.
Előzmény: Törölt nick (6499)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6503

főjavításon meg 1982-ben volt, amikor MIX-ből MIXA lett...

 

Tudsz e pontosabb dátumot közölni?

Mert  82 szeptemberétől velem volt minden MIX-esnek dolga.

Valahogy  így  http://www.kawirz.de/ulesm9.JPG

vagy így, http://www.kawirz.de/ulesm9-2.JPG

Sajnos én nem jegyeztem meg a javított kocsik sorozatszámát, csak anyit tudok hogy egy szomorú baleset áldozatával (azt hiszem Boráross tér.) kezdtem.

üdv kawirz

 

Előzmény: Törölt nick (6499)
sichonor Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6502
T.G.Bear! Ebben is van igazság. Bizzunk benne, hogy a megkötött kezek egyszer majd ledobják láncaikat. A Hofi-s viccet természetesen értem, jó hasonlat. :))) )
Előzmény: G. Bear (6488)
hamurappi1 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6501

Sziasztok,

Kedves András,

Most akkor mégis hova menjek Ferihez, vagy Viktorhoz ,hogy ugyanmár legyenek már olyan jók, és épitsék már be a választási kampányba, azt a pontot is, hogy a HÉV-esek utólérjék bérezésben a többi üzemet. ;-)

Szóval ezt mégse gondolhattod te se komolyan András, hogy ez nem a BKV felősége.

Persze lehet azzal magyarázni, hogy a "kinti" önkormányzatok nem támogatják a HÉV-et és ezért ilyen kevés, de ezt már mi is unjuk hallgatni.

Másrészt nevetséges, hogy a HÉV vezetőnek, túlóráznia kell azért, hogy "normális" fizetést vigyen haza, persze ha egyáltalán van a túlórára lehetősége.

Még egy utolsó gondolat, nagy sz*rban lenne a város ha a 4 HÉV üzem , pár napon keresztül csak alapszolgáltatást biztositani.Értsd ezalatt 2 óráként egy kisegység.

Üdv Hamurappi

Előzmény: G. Bear (6488)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6500

Az a kérdés, hogy mit akarunk tenni a felújítás után?

Vonali kocsinak visszahelyezni Csepelre? Nem hinném, hogy lenne valami értelmes is, esetleg akkora kocsihiány lépett fel, hogy szükséges?

Nosztalgiajárműnek? Az még egy kcsiit korai, általában az utolsó jármű kivonását követően minimum 5 évnek kell eltelnie, hogy "esemény" legyen a megjelenéséből.

Előzmény: Törölt nick (6499)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6499

Szia Divi!

 

A 801-601-802 járművek törzskönyve itt van előttem, és tanulsága szerint útoljára fényezve 1996 második felében volt, 2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal.

Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog.

Mennyibe kerül?

Ki tudja?

Mit akarunk? Egyszer menjen végig protokollmeneten? Hetente egyszer menjen? Mindennnap tudjon menni? Nehéz ügy.

Útolsó fővizsgáját 1990-ben kapta vonat, útolsó V3-át 1993-ban, főjavításon meg 1982-ben volt, amikor MIX-ből MIXA lett...

Ha nekem kéne felelősséget vállalnom a jármű önálló, forgaloma való közelekedéséért, akkor azt egy főjavítás elvégzése nélkül nem vállalnám (ahogy azt a témához nálamnál sokkal jobban értő valódi Héves kollegák sem tennék valószínüleg). Jegyzem meg gyorsan MIXA J2-re évek óta nem került sor a BKV-nál.

Ennek a költsége meg a kisegységre vetitve több 10 milliós nagyságrend.

Félre ne értsétek, nem azért nem tud menni mert hiányos, max egy két légrendszeri apróság hiányzik. Azért nem szabad mennie, mert kézhasratételes módszerrel senki nem tudja a tengelyek, vontatómotorok, légrendszer, elektromos rendszer üzemeltethetőségét egy 45 éves szerelvényen, ami 10 éve nem közlekedik.

A vasút egy túlbürokratizált, nehézkes üzem, aminek divat a nehézkességét cikizni, csakhogy amikor magáért az üzemért felelősséget kell vállalni, akkor nem is olyan rosszak a korlátok, szabályok, egyebek.

Na nem népnevelni akarok, csak tényleg mindenki okulására, elgondolkodtatás jelleggel írom ezt, mintegy gondolatébresztőnek, természetesen nem csak ide illhet a szövegem.

 

SzL  

 

Előzmény: division by zero (6468)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6498
Teljesen egyetértek! Egy laikus közlekedésbarát.
Előzmény: DLala (6490)
Hernyofan Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6497
Köszönöm szépen! :)
Előzmény: Vendégsín (6496)
Vendégsín Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6496
Boldog névnapot!
Előzmény: Hernyofan (6463)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6495
:)
Mélytengeri tiszteletem, vagyis a legmélyebb, nem csak a héveseknek hanem mindenkinek. Eddig is, és ez után is. :)
Előzmény: DLala (6490)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6494
Húú! Itt valakinek nagyon bedurrant az agya. Tisztán látszik az elgépelésekből is. :)
Tényleg, miért nincs bekötve a menetvezérlésbe az ajtójelző? Ez jó ötlet, egy problémával kevesebb lehetne. :)
Előzmény: vihargomb (6487)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6493
:)
Előzmény: train (6486)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6492

Sok függ attól, hogy mit jáccol. Betlinek . ez a lényege. De a duriban is müködik esetenként! hogy a kezembe mi van, azt meg én tudom. Most épp egy jóízű alma :-)

Előzmény: sichonor (6491)
sichonor Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6491

T.Vihargomb!

Kérlek: NE ÍGY!   NE ÍGY!   NE ÍGY!

Brutálisan kijátszod előre az összes lapodat. Nem így lell kártyázni!

S ha VALAKINEK ütősebb a lapja és kidobja az asztalra, akkor az lesz az első-hogy "elvérzel". Tehát NE ÍGY! Ha kérhetem.

Előzmény: vihargomb (6487)
DLala Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6490

Úgy érzem, a HÉV-es dolgozók helyzete elválaszthatatlan a témától.

Lehet, hogy téged csak a járművek ilyen-olyan dolgai érdekelnek és teszel arra, mi van azokkal, akik naponta ezekkel kénytelenek dolgozni. A munkakörülmények, az üzemi helyzet, a pályaállapotok, a rendelkezések stb. az mind-mind kellene, hogy legalább érintőlegesen érdekeljen egy közlekedésbarátot. Annyira mindenképpen, hogy legalább tolerálja, ha másokat a mélyebb dolgok is érdekelnek.

A HÉV-es dolgozók jó része - a topik címének megfelelően - szintén mániás. Másképpen nehezen lehetne indokolni, hogy minden reggel felveszik a munkát.

Kicsit több tiszteletet nekik!

A közlekedésbarátság kicsit több annál, minthogy nézegetjük meg fotózzuk ahogy a zöld dobozok mászkálnak erre-arra!

 

(Elnézést, ha valakit ez sértene, nem kell mellre szívni, csak kikívánkozott belőlem)

Előzmény: werk25 (6483)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6489

 

Telitalálat! A szomorú inkább az,hogy ez 50 éve is aktuális volt. Ez az igazi fejlődés, mert ez azt mutatja, hogy mi van a fejekben. Mindenesetre a profi kozmetikus ha világhírűű akar lenni, vagy szalont nyit, vagy statisztikusnak áll

Előzmény: G. Bear (6488)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6488

 

Halihó!

 

El is vagyok szontyolodva, de ennél (meg a mindennapinál) többet sajnos nem tehetek. Aki meg esetleg tehet, az lehet, hogy nem tud, mert kötik a kezét. Aki igazán tehetne, azt talán nem is a BKV-nál kell keresni. Amit hallok, abból számomra úgy tűnik, hogy többen és jobban tisztában vannak ezzel a helyzettel, mint amennyire esetleg hisszük.

 

Bár szerintem ez is olyan, mint a járműcsere, vagy bármi más... Fentről minden másképp látszik, minél fentebb vagy, annál inkább. Gondolj csak a Hofi viccére a kismalacokról, a Tervről, meg Rákosi elvtársról. (ha esetleg nem ismernéd, amit nem feltételezek, akkor javaslom az azonnali hiánypótlást :))) )

 

Előzmény: sichonor (6479)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6487

Csá!

khm...ez érdekes: "...alpórabérnek számitod, és erre jön még átlagosan havi 40-45% vonzat.

A HÉV - nél magasabbak a vonzatok, mint más ágazatnál. A teljesítményünkhöz viszonyítottan sok az éjszakás szám."

Ezt a hülyeséget eccer valaki kitalálta, s azóta mindig elő lehet venni. Hamár korrektek vagyunk, nem csak mewgjátszani kéne. Mert az éjszakai potkék épp azért is van, amit a neve mutat, merthogy éjszakázni kell érte. Azaz olyankor dolgozni, vagy ha ép csak ügyelsz akkor távol lenni a családodtól, amikor ott lenne mellettük e helyed és az ő álmukat kéne vigyáznod. tehát ha korrektek akarunk lenni, akkor EZT VÉGRE EL KÉNE MÁR FELEJTENI!!! ugyanisha egy HÉV vezető 40-50 túlórával, + fketén engedett-eltürt besegitéssel, amire potlékot se kap és havi 6 éjszakával keres annyit, mint egy sofőr szinte csak napközben (amire azér délutámi pótlékot kaphat) egy nem is belvárosi részen és nem csuklósat vezetve, akkor nekem senki ne mogya, hgogy ez oké. Halálra hajtja a HÉV az embereit, ráadásul ott a HÉVnél mindennek mindig rendben kell lennie. Ha nem úgy van, akkor még mindíg le lehet hazudni. Ha meg történik valami, akkor helybenm felakasztjuk a delikvenst, a legkisebb hibáért is, hogy rettegjen, nehogy még egyszer előforduljon. Miközben a mostani HÉV egy boilyan konstrukció, amit még javítanboi is úgy javítottak, hogy ne a vezetőt védje. pl. Ha jól tudom van ajtóvisszajelző, de valamerlyik okos nagykutya kérte, hogy nehogy be legyen mkötve a menetvezérlésbe, mert tönkrevágja majd a menetrendet. Ha meg elhuzod az utast, mész helyben járni. Sebaj fiúk, ugyanez megy a MÁV-nál is, ha ez valakit vigasztal, csak itt már sokkal profibbak a főnökök ebbe.

űűűűűű, ezt biztos ki kell majd korrektrorozni

Előzmény: korrektor22 (6477)
train Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6486

Szia!

 

Egyáltalán nem kínos..Mert itt nem csak fanok,hanem dolgozók is vannak,elég sokan..

Elmondjuk a véleményünk..

Mert a főnökeink is olvassák ezt a topikot..,Hátha valamelyik egyszer valami csoda folytán elkezd lobbyzni értünk...

Tudod miért? Mert vannak még ilyen főnökök..

Ja és valahol az összetartást el kell kezdeni,és ahogy látom,azért sokakkal egy a véleményünk,amit lehet az életben is tovább tudunk folytatni...

 

Ha te a Hévnél dolgoznál,és esetleg kezdőként minimál bérért,akkor Te is kárognál,hogy NEM TUDSZ MEGÉLNI!!!!!!létezni...

 

Egyáltalán van fogalmad róla rajtunk mekkora a felelősség???

 

Mert mi nem csak magáért a szerelvényért felelünk,hanem azért az 1000 utasért is akiket csúcsban viszünk..Teszem hozzá egyedül...!!!!!!!!!

 

Üdv...

Előzmény: werk25 (6483)
Ep128 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6485
Akkor újra megkérdezem, hátha most már kapunk is rá választ Divi -vel... :-)
Mi baja a 801-es "múzeumi" HÉV-nek Szentendrén? Nem a saját lábán jött-ment a fényezés ügyében. Mennyiből állna feltámasztani pl. nosztaliga menetekre? Hiányos is, vagy "csak" rossz?
werk25 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6484
jav: hévfanok
Előzmény: werk25 (6483)
werk25 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6483
Járnak még ide hénfanok?
Tudom, hogy sz.r a fizetés, de kezd kínossá válni ez a bérvita itt a hévmániások topicjában.
Csak én érzem így?
Silenth Night Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6482

Sziasztok!

 

Ritkán írok a Hév fórumra, de most olvasgattam  amiről szó van...tehát a járművezetők bérezéséről!

Teljesen igaz az hogy hatalmas fizetés különbségek vannak a különböző üzemigazgatóságok dolgozói között!

  És az is nagyon érdekes egyébként, hogy Magyarországon a járművezetők abszolút nincsenek megfizetve, tehát nincs megfizetve az a felelőség amit ők nap mint nap vállalnak amikor beülnek a vezetőülésbe.

  Gyakorlatilag az én meglátásom szerint a BKV-nál jelenleg is olyan dolgozók vannak, akiket elsősorban nem is a pénz motivál, hanem maga a járművezetés szeretete.

 Ha megnézük más országok közlekedési vállalatait, főleg a nyugati országok értendők ezalatt, akkor láthatjuk hogy más országban(és szerintem nem is kell messzire mennünk) a közlekedési vállalatnál dolgozni elit munkahelynek számít, elit maga járművezetés legyen az bármelyik típuson.A fizetésről nem is beszélve! Tehát jobban megbecsültek a dolgozók. Itthon mi is a helyzet?Lenézik a Hév vezetőt...mert ő csak egy "egyszerű" vezető...lenézik a villamosvezetőt, a buszsofőrt, a metróvezetőt és még sorolhatnám! Sajnos az emberek nagy többsége nincs tisztában,hogy a járművezetés mekkora háttérmunkát is megkövetel, csak háborognak ha nem érnek időben célba! (Persze tisztelet a kivételnek!)

 

Kellemes estét nektek,

 

üdv

 

Silenth Night

 

Előzmény: train (6481)
train Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6481

Hali!

 

Szerintem olyan mértékben kellene a béreket emelni amilyen mértékben az infláciot lehetne követni nem mindig alatta lenni mert akkor egy idő után a létminimumon fog mindenki dolgozni "azaz nem dolgozni mert száraz kenyérre sem lesz elegendő nem ,hogy valahol lakni ahol lehet pihizni a másnapi meló elött."Jó lenne átgondolni a hűséges dolgozoknak akik már jó ideje güriznek a cégnél valami pluszt kapnának hátha nem fásulnának el a munkatársak,mert lenne egy cél az emberek szeme elött amiért maradjanak és dolgozzanak.

sichonor Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6480
Elnézést a helyesírási hibákért.  S Nem menetrend-hanem forda.
Előzmény: sichonor (6479)
sichonor Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6479

T.G.Bear!                                   T.Korrktor22!                        T.Train!

Megkell, hogy írjam, hogy komolyan gratulálnom kell. A szakmai ismesretek az iq-valkezet fogott és kiváló modorban öltöztetve születtek meg az érintett üzenetek.

Na ezt már szeretem! Azért elárulom, hogy az eddigi írásaimban a határokat is ki tóltam,de sikerűt beállítani most már valamennyire. Igyekszem modorálni magamat, mert csak így lehet kulturáltan üzenni. A szólás szabadsága mellett a következőket üzenem:

 

 

T.G.Bear! A 6471-re válaszólva:

Köszönettel fogadom, hogy nincs érdekellentét közöttünk.

S kérlek, hogy a jövőben (is): a munkáid elsődleges célja az ember legyen és csak a második helyre kerüljön a "pénz-politika". Hidd el megéri. Valamint a környezetedre is kihasson ez. Ezért is életművészet, ha az embereket érint a munkád. Sok sikert hozzá!!!

                                        

"Mert nem a másé sok, hanem a mienk kevés." Mondatodra pedig a következőket tudom válaszólni:

Valamikor réges-régen valaki/ik/ hagyt/ák/ anno, hogy a viszonylag kisbérkülönbségekből-mára már komoly bér fesszűltség alakúljon ki a különböző üzemek között. Elszomorító tény nemde?!?!

 

 

T.Korrektor22! A 6477-re válaszólva:

Érdekes a hozzászólásod-komoly szakmai tudás szele fujdogál körülötte.

Érdemes fontolóra venni. De ne haggyuk, délibábként elfajúlni e-számítást, mert a gyakorlatban még is megmutatkozik a bérkülönbség a HÉV-VILLAMOS-BUSZ stb. üzem ágak között. A  gyakorlat még is csúfosan bebizonyítja ezt.

Neked is olyan sikerekereket kívánok, mint a G.Bear. Úrnak.

 

 

T.Train! A 6474-re válaszólva:

Valóban még nagyon sokat kell erősödnie a szakszervezetnek.

Az elvi működésében az elsődleges célja a cégtől való /fizetés/ elszakadás. Vagyis független legyen. Indításként nem rossz.

Továbbá a dolgzókban megkéne, hogy szülessen az összetartás elve. Az utóbbi

különösen életművészet. A gondolkodás módokon sokat kell formálni.

 

 

Végül MINDENKIHEZ:

Én úgy gondolom, hogy a cég vezetésében nem az első az ember.

A pénz politikája sajnos nem a megfelelő helyen (önkormányzat stb.) érvényesül.

S ennek komoly következményei lesznek előbb-utóbb:

lásd a menetrendek kidolgozásának elsődleges célja az lett, hogy  (megfelelő gyakorlati tapasztalatokra építve a megállapításokat, nem pedig ami a papiron van-ugyan is a jelenlegi hibás törvény ezt engedi) minél többet dolgoztatva a járművezetőt és csak a megreformálásra váró jog álltal kínált pihenést adva ki a dolgozónak.  A gyakorlat bizonyítást nyert, hogy a szolgálat (a szolgálati szám alatt értendő) sokkal fárasztóbb és fokozottabb odafigyelést igényel, ami a szabadnapokra is keményen kihat.

A családi életre is kihat hosszabb távon.

AZ ÉLETÜNK TÖRVÉNYE EGGYÉRTELMŰ: AZ EMBER AZ ELSŐ!

Ha ez nem így van, akkor fel fog borólni a mérleg és ez áldozatokkal fog járni.

kÖSZÖNÖM A FIGYELMET ÉS BOCSI TERJEDELEM MÉRETÉÉRT. 

 

Előzmény: G. Bear (6471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!