Igen így történt.Szigetszentmiklós körül vhol.Az ok a nem megfelelő ívoltó kémény.Amit újonnan tesznek be a zárkapcsolókba simán felgyullad...De itt nem a BKV hibás.Az a cég aki a minőségét ellnőrizte szerintem a kéménynek.
"Nosztalgiajárműnek? Az még egy kicsit korai" Mondjuk régi festéssel egyből izgalmasabb lenne!
Amúgy ilyen nagy szerelvényre nem igen lenne szükség nosztalgiaforgalomban, csak kivételes alkalmakkor. Ami talán reális lenne, hogy nyári szezonban hétvégenként tenne az MVIII-as pár kört Batyi és a Szentendrei múzeum között, ahogy a Füstibe is nosztalgiavonattal lehet eljutni. Mert szépek a kiállított járművek, de az az igazi élmény, ha valamivel utazni is lehet. Egy utasszállításra visszaalakított Tigris is jó attrakció lenne, én pl kisgyerekkorom óta vágyom arra, hogy egyszer Tigrisen utazhassak, szerintem sokan mások is vannak így ezzel :-) Ezek talán megvalósíthatóak lennének. MI-II-III-VII-en való utazás az meglehetősen távoli jövő, remélem még megélem...
"2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal." Pedig 2001.05.12-én ott volt, rajtam kívül NZA és BGy is tanú rá :-) Jól meg is lepődtünk, amikor ott találtuk! Gondolom akkor valami kisebb szépítgetés lehetett, végül is az pont félidöben volt 1996 és 2006 között.
"Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog." Ok válasszuk szét. Az világos, hogy a forgalomképesség rengetegbe kerülne. Én azt értem üzemképesség alatt, hogy benne van minden alkatrész, és képes önerejéből megmozdulni. Pl pár éve még ilyen volt a Szellem, amikor itt voltak az amerikai villamosbarátok, akkor önerejéből kiállt a kocsiszín elé.
Azt lenne még esetleg érdekes tudni,mikor mozgott önerőből utoljára. Azt értem, hogy kb. 10 éve nincs forgalomban, de utána bizti volt még párszor feszültség alatt... :-) De ha 10 éve még "ez" sem, akkor talán jobbanérthető,miért nemvolt fenn a szedő most... :-) Bár szerintem addig lenne érdemes foglalkozni a (bármilyen mértékű) felélesztésével, amíg "mindennapos" az ilyen jármű pl. Csepelen. Ha egyébként is eltűnnek "ezek", már sokkal-sokkal macerásabb lesz életet lehelni bele ismét. Az, hogy elzavarják "állapot felmérésre" (pl. Csepelre, vagy Ráckevére) még nem 10 milliós nagyságrendű kiadás, és "képben lennénk", mit kellene tenni vele. Minnél tovább áll, annál reménytelenebb, hogy valaha menni fog.
T.G.Bear! Ebben is van igazság. Bizzunk benne, hogy a megkötött kezek egyszer majd ledobják láncaikat. A Hofi-s viccet természetesen értem, jó hasonlat. :))) )
Most akkor mégis hova menjek Ferihez, vagy Viktorhoz ,hogy ugyanmár legyenek már olyan jók, és épitsék már be a választási kampányba, azt a pontot is, hogy a HÉV-esek utólérjék bérezésben a többi üzemet. ;-)
Szóval ezt mégse gondolhattod te se komolyan András, hogy ez nem a BKV felősége.
Persze lehet azzal magyarázni, hogy a "kinti" önkormányzatok nem támogatják a HÉV-et és ezért ilyen kevés, de ezt már mi is unjuk hallgatni.
Másrészt nevetséges, hogy a HÉV vezetőnek, túlóráznia kell azért, hogy "normális" fizetést vigyen haza, persze ha egyáltalán van a túlórára lehetősége.
Még egy utolsó gondolat, nagy sz*rban lenne a város ha a 4 HÉV üzem , pár napon keresztül csak alapszolgáltatást biztositani.Értsd ezalatt 2 óráként egy kisegység.
Az a kérdés, hogy mit akarunk tenni a felújítás után?
Vonali kocsinak visszahelyezni Csepelre? Nem hinném, hogy lenne valami értelmes is, esetleg akkora kocsihiány lépett fel, hogy szükséges?
Nosztalgiajárműnek? Az még egy kcsiit korai, általában az utolsó jármű kivonását követően minimum 5 évnek kell eltelnie, hogy "esemény" legyen a megjelenéséből.
A 801-601-802 járművek törzskönyve itt van előttem, és tanulsága szerint útoljára fényezve 1996 második felében volt, 2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal.
Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog.
Mennyibe kerül?
Ki tudja?
Mit akarunk? Egyszer menjen végig protokollmeneten? Hetente egyszer menjen? Mindennnap tudjon menni? Nehéz ügy.
Útolsó fővizsgáját 1990-ben kapta vonat, útolsó V3-át 1993-ban, főjavításon meg 1982-ben volt, amikor MIX-ből MIXA lett...
Ha nekem kéne felelősséget vállalnom a jármű önálló, forgaloma való közelekedéséért, akkor azt egy főjavítás elvégzése nélkül nem vállalnám (ahogy azt a témához nálamnál sokkal jobban értő valódi Héves kollegák sem tennék valószínüleg). Jegyzem meg gyorsan MIXA J2-re évek óta nem került sor a BKV-nál.
Ennek a költsége meg a kisegységre vetitve több 10 milliós nagyságrend.
Félre ne értsétek, nem azért nem tud menni mert hiányos, max egy két légrendszeri apróság hiányzik. Azért nem szabad mennie, mert kézhasratételes módszerrel senki nem tudja a tengelyek, vontatómotorok, légrendszer, elektromos rendszer üzemeltethetőségét egy 45 éves szerelvényen, ami 10 éve nem közlekedik.
A vasút egy túlbürokratizált, nehézkes üzem, aminek divat a nehézkességét cikizni, csakhogy amikor magáért az üzemért felelősséget kell vállalni, akkor nem is olyan rosszak a korlátok, szabályok, egyebek.
Na nem népnevelni akarok, csak tényleg mindenki okulására, elgondolkodtatás jelleggel írom ezt, mintegy gondolatébresztőnek, természetesen nem csak ide illhet a szövegem.
Húú! Itt valakinek nagyon bedurrant az agya. Tisztán látszik az elgépelésekből is. :) Tényleg, miért nincs bekötve a menetvezérlésbe az ajtójelző? Ez jó ötlet, egy problémával kevesebb lehetne. :)
Sok függ attól, hogy mit jáccol. Betlinek . ez a lényege. De a duriban is müködik esetenként! hogy a kezembe mi van, azt meg én tudom. Most épp egy jóízű alma :-)
Úgy érzem, a HÉV-es dolgozók helyzete elválaszthatatlan a témától.
Lehet, hogy téged csak a járművek ilyen-olyan dolgai érdekelnek és teszel arra, mi van azokkal, akik naponta ezekkel kénytelenek dolgozni. A munkakörülmények, az üzemi helyzet, a pályaállapotok, a rendelkezések stb. az mind-mind kellene, hogy legalább érintőlegesen érdekeljen egy közlekedésbarátot. Annyira mindenképpen, hogy legalább tolerálja, ha másokat a mélyebb dolgok is érdekelnek.
A HÉV-es dolgozók jó része - a topik címének megfelelően - szintén mániás. Másképpen nehezen lehetne indokolni, hogy minden reggel felveszik a munkát.
Kicsit több tiszteletet nekik!
A közlekedésbarátság kicsit több annál, minthogy nézegetjük meg fotózzuk ahogy a zöld dobozok mászkálnak erre-arra!
(Elnézést, ha valakit ez sértene, nem kell mellre szívni, csak kikívánkozott belőlem)
Telitalálat! A szomorú inkább az,hogy ez 50 éve is aktuális volt. Ez az igazi fejlődés, mert ez azt mutatja, hogy mi van a fejekben. Mindenesetre a profi kozmetikus ha világhírűű akar lenni, vagy szalont nyit, vagy statisztikusnak áll
El is vagyok szontyolodva, de ennél (meg a mindennapinál) többet sajnos nem tehetek. Aki meg esetleg tehet, az lehet, hogy nem tud, mert kötik a kezét. Aki igazán tehetne, azt talán nem is a BKV-nál kell keresni. Amit hallok, abból számomra úgy tűnik, hogy többen és jobban tisztában vannak ezzel a helyzettel, mint amennyire esetleg hisszük.
Bár szerintem ez is olyan, mint a járműcsere, vagy bármi más... Fentről minden másképp látszik, minél fentebb vagy, annál inkább. Gondolj csak a Hofi viccére a kismalacokról, a Tervről, meg Rákosi elvtársról. (ha esetleg nem ismernéd, amit nem feltételezek, akkor javaslom az azonnali hiánypótlást :))) )
khm...ez érdekes: "...alpórabérnek számitod, és erre jön még átlagosan havi 40-45% vonzat.
A HÉV - nél magasabbak a vonzatok, mint más ágazatnál. A teljesítményünkhöz viszonyítottan sok az éjszakás szám."
Ezt a hülyeséget eccer valaki kitalálta, s azóta mindig elő lehet venni. Hamár korrektek vagyunk, nem csak mewgjátszani kéne. Mert az éjszakai potkék épp azért is van, amit a neve mutat, merthogy éjszakázni kell érte. Azaz olyankor dolgozni, vagy ha ép csak ügyelsz akkor távol lenni a családodtól, amikor ott lenne mellettük e helyed és az ő álmukat kéne vigyáznod. tehát ha korrektek akarunk lenni, akkor EZT VÉGRE EL KÉNE MÁR FELEJTENI!!! ugyanisha egy HÉV vezető 40-50 túlórával, + fketén engedett-eltürt besegitéssel, amire potlékot se kap és havi 6 éjszakával keres annyit, mint egy sofőr szinte csak napközben (amire azér délutámi pótlékot kaphat) egy nem is belvárosi részen és nem csuklósat vezetve, akkor nekem senki ne mogya, hgogy ez oké. Halálra hajtja a HÉV az embereit, ráadásul ott a HÉVnél mindennek mindig rendben kell lennie. Ha nem úgy van, akkor még mindíg le lehet hazudni. Ha meg történik valami, akkor helybenm felakasztjuk a delikvenst, a legkisebb hibáért is, hogy rettegjen, nehogy még egyszer előforduljon. Miközben a mostani HÉV egy boilyan konstrukció, amit még javítanboi is úgy javítottak, hogy ne a vezetőt védje. pl. Ha jól tudom van ajtóvisszajelző, de valamerlyik okos nagykutya kérte, hogy nehogy be legyen mkötve a menetvezérlésbe, mert tönkrevágja majd a menetrendet. Ha meg elhuzod az utast, mész helyben járni. Sebaj fiúk, ugyanez megy a MÁV-nál is, ha ez valakit vigasztal, csak itt már sokkal profibbak a főnökök ebbe.
Akkor újra megkérdezem, hátha most már kapunk is rá választ Divi -vel... :-) Mi baja a 801-es "múzeumi" HÉV-nek Szentendrén? Nem a saját lábán jött-ment a fényezés ügyében. Mennyiből állna feltámasztani pl. nosztaliga menetekre? Hiányos is, vagy "csak" rossz?
Ritkán írok a Hév fórumra, de most olvasgattam amiről szó van...tehát a járművezetők bérezéséről!
Teljesen igaz az hogy hatalmas fizetés különbségek vannak a különböző üzemigazgatóságok dolgozói között!
És az is nagyon érdekes egyébként, hogy Magyarországon a járművezetők abszolút nincsenek megfizetve, tehát nincs megfizetve az a felelőség amit ők nap mint nap vállalnak amikor beülnek a vezetőülésbe.
Gyakorlatilag az én meglátásom szerint a BKV-nál jelenleg is olyan dolgozók vannak, akiket elsősorban nem is a pénz motivál, hanem maga a járművezetés szeretete.
Ha megnézük más országok közlekedési vállalatait, főleg a nyugati országok értendők ezalatt, akkor láthatjuk hogy más országban(és szerintem nem is kell messzire mennünk) a közlekedési vállalatnál dolgozni elit munkahelynek számít, elit maga járművezetés legyen az bármelyik típuson.A fizetésről nem is beszélve! Tehát jobban megbecsültek a dolgozók. Itthon mi is a helyzet?Lenézik a Hév vezetőt...mert ő csak egy "egyszerű" vezető...lenézik a villamosvezetőt, a buszsofőrt, a metróvezetőt és még sorolhatnám! Sajnos az emberek nagy többsége nincs tisztában,hogy a járművezetés mekkora háttérmunkát is megkövetel, csak háborognak ha nem érnek időben célba! (Persze tisztelet a kivételnek!)
Szerintem olyan mértékben kellene a béreket emelni amilyen mértékben az infláciot lehetne követni nem mindig alatta lenni mert akkor egy idő után a létminimumon fog mindenki dolgozni "azaz nem dolgozni mert száraz kenyérre sem lesz elegendő nem ,hogy valahol lakni ahol lehet pihizni a másnapi meló elött."Jó lenne átgondolni a hűséges dolgozoknak akik már jó ideje güriznek a cégnél valami pluszt kapnának hátha nem fásulnának el a munkatársak,mert lenne egy cél az emberek szeme elött amiért maradjanak és dolgozzanak.
Megkell, hogy írjam, hogy komolyan gratulálnom kell. A szakmai ismesretek az iq-valkezet fogott és kiváló modorban öltöztetve születtek meg az érintett üzenetek.
Na ezt már szeretem! Azért elárulom, hogy az eddigi írásaimban a határokat is ki tóltam,de sikerűt beállítani most már valamennyire. Igyekszem modorálni magamat, mert csak így lehet kulturáltan üzenni. A szólás szabadsága mellett a következőket üzenem:
T.G.Bear! A 6471-re válaszólva:
Köszönettel fogadom, hogy nincs érdekellentét közöttünk.
S kérlek, hogy a jövőben (is): a munkáid elsődleges célja az ember legyen és csak a második helyre kerüljön a "pénz-politika". Hidd el megéri. Valamint a környezetedre is kihasson ez. Ezért is életművészet, ha az embereket érint a munkád. Sok sikert hozzá!!!
"Mert nem a másé sok, hanem a mienk kevés." Mondatodra pedig a következőket tudom válaszólni:
Valamikor réges-régen valaki/ik/ hagyt/ák/ anno, hogy a viszonylag kisbérkülönbségekből-mára már komoly bér fesszűltség alakúljon ki a különböző üzemek között. Elszomorító tény nemde?!?!
T.Korrektor22! A 6477-re válaszólva:
Érdekes a hozzászólásod-komoly szakmai tudás szele fujdogál körülötte.
Érdemes fontolóra venni. De ne haggyuk, délibábként elfajúlni e-számítást, mert a gyakorlatban még is megmutatkozik a bérkülönbség a HÉV-VILLAMOS-BUSZ stb. üzem ágak között. A gyakorlat még is csúfosan bebizonyítja ezt.
Neked is olyan sikerekereket kívánok, mint a G.Bear. Úrnak.
T.Train! A 6474-re válaszólva:
Valóban még nagyon sokat kell erősödnie a szakszervezetnek.
Az elvi működésében az elsődleges célja a cégtől való /fizetés/ elszakadás. Vagyis független legyen. Indításként nem rossz.
Továbbá a dolgzókban megkéne, hogy szülessen az összetartás elve. Az utóbbi
különösen életművészet. A gondolkodás módokon sokat kell formálni.
Végül MINDENKIHEZ:
Én úgy gondolom, hogy a cég vezetésében nem az első az ember.
A pénz politikája sajnos nem a megfelelő helyen (önkormányzat stb.) érvényesül.
S ennek komoly következményei lesznek előbb-utóbb:
lásd a menetrendekkidolgozásának elsődleges célja az lett, hogy (megfelelő gyakorlati tapasztalatokra építve a megállapításokat, nem pedig ami apapiron van-ugyan is a jelenlegi hibás törvény ezt engedi) minél többet dolgoztatva a járművezetőt és csak a megreformálásra váró jog álltal kínált pihenést advaki a dolgozónak.A gyakorlat bizonyítást nyert, hogy a szolgálat (a szolgálati szám alatt értendő) sokkal fárasztóbb és fokozottabb odafigyelést igényel, ami aszabadnapokra is keményen kihat.
A családi életre is kihat hosszabb távon.
AZ ÉLETÜNK TÖRVÉNYE EGGYÉRTELMŰ: AZ EMBER AZ ELSŐ!
Ha ez nem így van, akkor fel fog borólni a mérleg és ez áldozatokkal fog járni.
kÖSZÖNÖM A FIGYELMET ÉS BOCSI TERJEDELEM MÉRETÉÉRT.