HA jó állapotú a kocsid és hosszú távon tervezel vele, esetleg sokat vezetsz sokkal inkább gáz. 200-250 ezret jobban megér. Nekem az etanol nem jött be.
A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban a motor hatásfokát és teljesítményét növeli, (ez utóbbi akár a negyedével is nagyobb lehet), hagyományos motorokban akár 40%-ot is megközelítheti a többlet üzemanyag-felhasználás (turbomotorokban a fogyasztás növekedés a hatásfok-javulás miatt kisebb).
A bioetanol a jelenlegi Otto-motoros autókban max. 20-22% arányban keverhető be, de 8-10% feletti aránynál a gyújtásszögen állítani kell.
Az USA-ban elterjedt, Svédországban használt és a Magyarországon 2007 eleje óta szabványos E85 üzemanyag keverék 85% bioetanolt és 15% benzint tartalmaz. Ezt az üzemanyagot hagyományos Otto-motoros autókban nem lehet felhasználni, de ma már szinte az összes nagyobb autógyár kínálatában megtalálhatóak a tiszta benzin és az E85 befogadására is képes, úgynevezett rugalmasan hajtott motorokkal rendelkező járművek (Flexible Fueled Vehicle, FFV). Mivel az E85 nagyobb kompresszióviszony mellett tüzelhető el, nagyobb fogyasztás mellett lényegesen nagyobb motorteljesítményt ad le, de ezeket a motorokat kopogásfigyelő automatikával és turbóval látják el, hogy minden üzemanyag keverék mellett optimális teljesítménnyel üzemelhessenek a motor tönkremenetele nélkül.
Svédországban, az egyik legtöbb bioetanolt használó európai országban, a 2007-ben eladott új gépjárművek nagyjából 12%-a volt FlexiFuel rendszerű. Ez 2008-ra várhatóan eléri a 20%-ot, 2009-re pedig a 30%-ot. 2007 elején három FlexiFuel rendszerű gépkocsit lehetett Svédországban kapni, 2008 végére várhatóan az új modellek nagyjából fele lesz ilyen. A svéd autópiaci statisztikák szoros összefüggést mutatnak bioetanol és a FlexiFuel járművek eladásai között. 2006. negyedik negyedévében a svéd Ford Focus eladások 85%-a FlexiFuel autó volt, ahogy a Saab 9-5 eladások is több, mint 80%-a.[3]
2004 júniusában 100 bioetanolos benzinkút volt Svédországban - 2007 márciusára ez a szám 800-ra nőtt. 2009-re mind a 2300 kútnak rendelkeznie kell bioetanol töltővel.[3] Magyarországon 2007 szeptemberében három E85 kút volt: Budapesten, Bábolnán és Győrött.
Olyan ez az egész mint a Wankel motorok, kifejlesztésekor nem voltak meg hozzá a megfelelő hő és kopás álló fémek így nem is voltak tartós motorok, gyorsan koptak, tömítési gondjai voltak. Szépen fejlődött a technika, a Mazda előszedte és nekik tökéletesen megy, és már 200000 km-t is elmegy bontás nélkül. Előbb-utóbb úgy is a járművek nagy része etanolon meg biodízelen fog élni, mivel mind 2 kezd terjedni előbb utóbb a gyártóknak is ezt kell alapul venniük, ha eladható járgányt akarnak, mondjuk a biodízelre rosszat senkitől se hallottam még, nem kell hozzá semmit se átalakítani, ha jól tudom. Mondjuk itt se lenne ilyen árban a benzin sem ha nem adóztatnák meg így.
Egy Renault benzinnel is kepes behalni masfel evesen :D Amugy meg ha felkemenyedne a szelepszarszimering, maxx fustolne, de attol meg nem all meg mint a szog.
Gond nelkul hasznalhato, van olyan auto ami gond nelkul megeszi, de azert altalaban nemileg modositani kell az uzemanyagellatasom hogy normalisan hasznalhato legyen.
Mondjuk olvasgattam már több helyen róla és nagyon megoszlanak a vélemények ebben az ügyben, valakinek nagyon is szereti a kocsija valakinek meg csak szenved vele. Konkrétan nem lehet kimondani hogy minden motornak jót tesz ami benzinre lett kifejlesztve, olyant lehet hallani hogy a japán gépek már évek óta nagyobb gond nélkül mennek vele mert ott már vegyes üzemre terveznek motorokat, és náluk már régen ismert dolog az egész , de még itthon kell 1 pár év hogy kiforrjon. A Renault biztos hogy nem szereti, vagy magától hal be 1,5 évesen. Elméletileg az oktánszáma 103-104 és már annak idején a 20-as években a Ford használta, csak el lett felejtve az egész technológia, a benzin nagyobb pénzt hozott Amerikának.
Arról nem is beszélve,hogy olyan híreket terjsztenek a gyártók az etanol hátrányairól aminek a 90%-át senki nem igazolta gyakorlatban. Természetesen az átlag felhasználó ezek után is benzint fog tankolni ami nyilván valóan jobb biznisz. Az igaz,hogy üa. rendszer módosítása nélkül tisztán használva vannak mellékhatások, nehéz indítás,teljesítmény csökkenés, hidegen darabosabb járás. pld ezekből nálam a hidegben nehezebben indul jelentkezik amit egy beindulás után laza gázfröccsel orvoslok és után jár is. Tele van a net OLVASSUNK
Mi keményedik meg? Akkor arról tudsz,hogy a kúton kapható 95-ös benzin is tartalmaz etanolt. És az e85 is azért 85 mert 85%bioetanol és 15% benzint tartalmaz. Azt is azért,hogy könnyítse a hidegindítást és az olyan helyeken alkatrészeken amit a benzin kenne ott ellátja ezt a feladatot. Arról nem is beszélve,hogy az internet tele van etanolos oldalakkal (magyarul) ahol komoly leírást adnak a használatról.Ne adjunk már úgy tanácsot,hogy a szomszédnak azt mondták meg stb.. Amúgy csak jelzem,hogy ezek az autók már olyan minőségű gumi alkatrészekkel lettek legyártva amiben nem okozhat kárt az etanol. Egyedül üzemanyagszűrőt érdemes gyakran cserélni. Én 1éve használok etanolt 1.3 központisban bmm. Néha Tisztán. Semmi gumi és szimmering károsodást nem okozott. Sőt én hanyag módon még üa.szűrőt se cseréltem. Pld ott van Kika (Skodaklub elnök) Központis formannal. 2éve etanolozik tisztán. Hiba nélkül. Egyedül a dúsítást kell megoldani (nyomás emeléssel) Vaaga Robi kolléga már írta a módszert mpi-nél. Bmm-nél szinte hibamentes.
Szia ! Annyit fűznék az etanol témához, hogy itt a környéken 2 Renault, 1 VW, és 2 Skoda! feküdt bele fél éven belül. Kérdeztem a kutasunkat ő is azt mondta hogy nem azonnal fekszik meg, először csak nehezen indul be, utána meg megkeményszik a szelepszár szimering és vége. Szerintem ezzel nem sokat spórolsz meg ha bejön a baj. Van 1 haverom az hajtja vele 50-50-be az Opelt ő azt mondja még nem volt vele baja eddig. Én nem kisérleteznék vele. Mellesleg az egyik Renault garanciás volt és annyit mondtak a csávónak hogy nem megfelelő üzemanyag, 250.000 lenne zsebből a javítás, garancián belül meg nem csinálják meg.
Tisztelt uraim! Még mindíg a termosztát a téma? itt egy kép amit már felraktam: http://www.kepfeltoltes.hu/view/100124/DSC00522_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A bal oldali amit hubo44 írt a kisebb áteresztő furatú. A jobboldali is a "maga módján" tökéletesen működik csak nagy az áteresztő furata és nagyon visszahűl a motor nyitáskor. Ez a lengyel után gyártott! Gondolom több autóhoz gyártják és a kicsire nem adtak a bele egyforma és szerintük jó ehhez is meg ahhoz is :)
Azt szeretném megkérdezni, hogy nektek volt-e már tapasztalatotok E85 használattal.
1,3 MPI hengerenkénti spricces 1999-es feliciám van.
Azt tudom, hogy 50 - 50 %-os keverési aránnyal nem lehet gond. Esetleg próbált-e már valamelyikötök 50 % nál nagyobb arányban Etanolt tankolni, ha igen mi az az arány, amivel még gond és átalakítás nélkül elmegy az autó?
Na akkor még egyszer:) A "mi" termosztátunk az a lengyel - for muchás??? Hol van ez a favorit termo?? Hogy néz ki ?? Ha levágom utána belemegy simán a zéger gyűrű leszedésekor?? Már úgy értem hogy akkor már bele passzol teljesen?? Tapasztalataid vele??
Köszi, megnézem. De valahol azt olvastam, hogy a polo-é megy bele, persze ott is kell a kasznin igazítani. Csak jó lenne egy használható leírás, mert csak úgy nem fognék bele.
Fischi!Nem akarok ám bele okoskodni,de a lényeg az hogy a favorit termosztát külső átmérője nagyobb mint a feliciáé!Érted! Ezt a külső átmérőt vissza kell vágni pléh(lemez)ollóval akkorára hogy stimmeljen a mi termosztátházunkba! Nekem már rég javasolta ezt a Hubert nagy mester,de csak a múltkor mikor írtam,hogy gondom van a termosztáttal akkor alakítottam át, eddig bevált!
Hogy értetted ezt a termosztát faragást? A favorit termosztátot faragod bele a lengyel utángyártott házba, vagy komplett favorit termosztátot házzal együtt a hengerfejre?
Lenne még egy kérdésem: Nekem szervós a feliciám de klíma nincs benne, jó bele a sima hűtő? Van valami különbség a szervós és a nem szervós között?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Felíciáhot 1,3 Mpi 136M diódahídat kell vennem. Ár értékarány érdekelen. Utángyártott szerintetek megfelelő. Előre is köszönöm a segítséget.